Kłamstwo. Analiza terminologiczna
|
Piotr Łukowski
| s. 9-48
|
|
|
Theory of Philosophy of Education?
|
Jaroslav Balvín
Jarmila Novotná
| s. 9-28
|
|
|
Pożegnanie Profesora Czesława Kupisiewicza (1924-2015)
|
Bogusław Śliwerski
| s. 9-12
|
|
|
Pożegnanie Profesora Kazimierza Denka (1932-2016)
|
Bogusław Śliwerski
| s. 9-10
|
|
|
Pedagogiczna pasja jako filozofia życia
|
Marek Rembierz
| s. 11-49
|
|
|
Moje pedagogiczne credo
|
Czesław Kupisiewicz
| s. 13-26
|
|
|
The World of Iniquity and the World of Piousness : (Comenius's belief in justice and in happy future of the mankind)
|
Ludmila Opekarová
Miroslav Somr
| s. 27-47
|
|
|
Egzystencjalny fenomen epizodów codzienności jako źródło antycypacji przyszłości
|
Jarosław Gara
| s. 29-48
|
|
|
Manipulacja a ideologia
|
Agata Marciniak
| s. 49-70
|
|
|
Interakcje w klasie szkolnej z perspektywy społecznych reprezentacji i oczekiwań interpersonalnych
|
Marta Krasuska-Betiuk
| s. 49-77
|
|
|
Wychowanie jako działalność twórcza w kontekście zapośredniczonej komunikacji
|
Ewa Kubiak-Szymborska
| s. 49-68
|
|
|
Religiöse Bildung - eine Brücke für den interreligiösen Dialog : Reflexionen anlässlich des 50. Todestages Martin Bubers
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 51-70
|
|
|
Edukacja ku dojrzałej recepcji fenomenu śmierci : humanistyczny wymiar edukacji tanatologicznej
|
Agnieszka Zamarian
| s. 69-80
|
|
|
Miłość pedagogiczna w świetle zaawansowanych wersji Integralnego Pluralizmu Metodologicznego
|
Aneta Gop
Marzanna Bogumiła Kielar
| s. 71-84
|
|
|
Edukcja religijna - pomost do dialogu między religiami : refleksje z okazji 50 rocznicy śmierci Martina Bubera
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 71-89
|
|
|
Twórczość jako droga do pokoju
|
Agnieszka Piejka
| s. 79-94
|
|
|
Edukacja włączająca szansą dla rozwoju uczniów sprawnych i z niepełnosprawnością
|
Elżbieta Bednarz
| s. 81-96
|
|
|
Specyfika rozpoznawania zdegradowanych ekspresji mimicznych przy wykorzystaniu techniki morfingu – implikacje pedagogiczne
|
Joanna Lewczuk
| s. 85-107
|
|
|
Pedagogika ogólna jako nauka w rękopisach oflagu Andrzeja Niesiołowskiego
|
Janina Kostkiewicz
| s. 91-111
|
|
|
Moral reasoning of children with a severe socialisation deviation and their relation to important social norms
|
Arnošt Smolík
Zdeněk Svoboda
| s. 95-115
|
|
|
Strażnik, Ogrodnik, Rewolucjonista : o kulturowej logice nowożytnego wychowania
|
Tarzycjusz Buliński
| s. 97-107
|
|
|
Monitoring umiejętności językowych, kryteria oceny poziomu kompetencji, pierwsze rezultaty
|
Marek Piotrowski
Magdalena Trysińska
| s. 109-133
|
|
|
Multiculturalism in education in Spain
|
Stefania Szczurkowska
| s. 109-125
|
|
|
Knowledge society as an inspiration for the theory and practice of adult education
|
Vladimír Frk
| s. 113-128
|
|
|
Dilemmas of Teacher Authority
|
Stanislav Bendl
Jaroslav Šaroch
| s. 117-133
|
|
|
Diagnoza wybranych różnic indywidualnych studentów pedagogiki w kontekście przyszłych sukcesów w zawodzie nauczyciela
|
Stefan T. Kwiatkowski
| s. 127-159
|
|
|
Doświadczenia pierwszych lat emigracji a działalność pedagogiczna i społeczno-organizatorska Wasilija Zieńkowskiego
|
Elżbieta Aleksiejuk
| s. 129-143
|
|
|
Szkic wspomnień o Olku (Aleksandrze Kamińskim)
|
Oskar Żawrocki
| s. 135-147
|
|
|
Evaluation of adult education staff - evaluator's profile
|
Wojciech Duranowski
Stefania Szczurkowska
| s. 135-148
|
|
|
The Community School As a Contemporary Concept in Education and Its Evolution in the Czech Republic
|
Jitka Lorenzová
| s. 145-167
|
|
|
Meandry aksjologiczne – recenzja monografii autorstwa Grzegorza Żuka "Edukacja aksjologiczna. Zarys problematyki"
|
Danuta Wosik-Kawala
Grzegorz Żuk (aut. dzieła rec.)
| s. 149-155
|
|
|
Sposoby postrzegania problemów polskiej rodziny (aspekty wychowawcze i edukacyjne) przez polityków polskich partii parlamentarnych w latach 2007-2011
|
Dominika Jagielska
| s. 149-163
|
|
|
"The European Conference on Educational Research", Kopenhaga, 21-25 września 2017 : reformowanie edukacji czy imperatyw stałej zmiany?
|
Anna Babicka-Wirkus
Jolanta Sajdera
| s. 157-164
|
|
|
Diagnozowanie przemocy wobec dziecka gimnazjalnego w domu i sposoby kompensacji w placówce
|
Krzysztof Zajdel
| s. 161-174
|
|
|
Pedagogika harcerska
|
Bogusław Śliwerski
| s. 165-174
|
|
|
Struktura błędu wychowawczego : weryfikacja struktury zaproponowanej w modelu kołowym przez Antoninę Gurycką
|
Agnieszka Szymańska
Karolina Torebko
| s. 165-192
|
|
|
Moralność i bullying : edukacja charakteru podstawowym elementem w rozwiązaniu problemu dręczenia rówieśniczego w szkole?
|
Aleksandra Tłuściak-Deliowska
| s. 169-193
|
|
|
Autorzy
|
| s. 175
|
|
|
Fundusze europejskie jako źródło finansowania jednostek oświatowych na przykładzie przedszkola niepublicznego w Dębem Wielkim
|
Małgorzata D. Zielińska
| s. 175-201
|
|
|
Przedsiębiorczość jako przedmiot szkolny : między kształceniem realnym a ogólnym
|
Renata Ernst-Milerska
| s. 193-207
|
|
|
"Elitarne szkolnictwo średnie : między reprodukcją społeczno-kulturową a ruchliwością konkurencyjną", Agnieszka Gromkowska-Melosik, Poznań 2015 : [recenzja]
|
Katarzyna Kochan
Agnieszka Gromkowska-Melosik (aut. dzieła rec.)
| s. 195-200
|
|
|
"Pedagogika humanizmu społecznego Andrzeja Niesiołowskiego", D. Jagielska, J. Kostkiewicz, Kraków 2015 : [recenzja]
|
Ryszard Małachowski
D. Jagielska (aut. dzieła rec.)
J. Kostkiewicz (aut. dzieła rec.)
| s. 201-206
|
|
|
"Społeczne role dziadków w procesie socjalizacji wnuków", Anna Przygoda, Toruń 2015 : [recenzja]
|
Barbara Klasińska
Anna Przygoda (aut. dzieła rec.)
| s. 203-209
|
|
|
"Janusz Korczak - przyjaciel dzieci : w nurcie rozważań pedagogicznych", red. Maria Czepil, Renata Bednarz-Grzybek, Monika Hajkowska, Lubin 2015 : [recenzja]
|
Aneta Babiuk-Massalska
Renata Bednarz-Grzybek (aut. dzieła rec.)
Maria Czepil (aut. dzieła rec.)
Monika Hajkowska (aut. dzieła rec.)
| s. 209-213
|
|
|
Wychowanie do wartości, czyli czas na refleksję
|
Aneta Babiuk-Massalska
Małgorzata Miksza (aut. dzieła rec.)
| s. 211-214
|
|
|
"Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy : rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży", Anna Babicka-Wirkus, Kraków 2015 : [recenzja]
|
Agata Aszklar
Anna Babicka-Wirkus (aut. dzieła rec.)
| s. 215-218
|
|
|
Sprawozdanie z I Międzynarodowego Sympozjum Neurodydaktyki
|
Izabela Kochan
| s. 215-226
|
|
|
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Interdyscyplinarnej: Paweł Hulka-Laskowski - pisarz, religioznawca, bibliofil i pedagog (Łódź, 29-30.05.2015)
|
Rafał Marcin Leszczyński
Agnieszka Teresa Tys
| s. 219-223
|
|
|
Bibliografia tematyczna : Autonomia szkół - szkoły autorskie
|
Bogusław Śliwerski
| s. 225-229
|
|
|
Bibliografia tematyczna : Ukryty program edukacji i jej instytucji
|
Bogusław Śliwerski
| s. 227-230
|
|
|