Tytuł Ars inter Culturas
ISSN 2083-1226
Wydawca Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 25
Ars inter Culturas
2017, Numer 6

Tytuł artykułu    Autorzy Strony Czynności
Wielokulturowość jako droga do piękna i humanizmu : rozważania wstępne Jarosław Chaciński s. 5-11
Magia muzykowania - piosenki Marka Grechuty wciąż aktualne Anna G. Piotrowska s. 15-26
„Muzyka jest dla wszystkich…” : Witold Rudziński i jego nauka słuchania Muzyki Małgorzata Waszak s. 27-35
Uliczni muzycy a fenomen miejsca i egzystencjalne doświadczenie sytuacji granicznej Alicja Tupieka-Buszmak s. 37-55
Odtwarzanie tożsamości w oparciu o tradycje ludowe i język na przykładzie Ukraińców Podlasia Andrzej Nikitorowicz s. 59-74
Animowanie multikulturowych działań artystycznych – o szansach rozwijania etnopedagogiki w czasach kulturowego izolacjonizmu Marek Matyjewicz s. 75-82
Religijne i kulturowe uwarunkowania seksualności a wychowanie do rozwoju osobowości etycznej Grzegorz Grzybek Paweł Tobiczyk s. 85-95
Społeczno-kulturowe wyobrażenia o macierzyństwie w retrospekcji historycznej i współcześnie a rekonesans badawczy Anna Józefowicz s. 97-112
Dialog międzykulturowy w ujęciu papieża Franciszka Sylwia Górzna s. 113-130
Drogowskaz do ludzi i do Boga – krzyż prawosławny jako symbol kultury materialnej i duchowej Białorusinów z Podlasia Alicja Joanna Siegień-Matyjewicz s. 131-141
Аксиологическая и коммуникационная функции музыкально-критического текста Елена Белозерова s. 145-153
Психофизиологические особенности реализации исполнительских функций музыкантом саксофонистом в условиях передачи оригинальной авторской идеи Денис Игоревич Зотов s. 155-166
Życie kulturalne ludności ukraińskiej we Lwowie w czasie okupacji niemieckiej (1941-1944) Tatiana Fiszer s. 169-184
Kompozytorzy gdańscy? : U źródeł artystycznej tożsamości twórców powojennego Wybrzeża Joanna Schiller-Rydzewska s. 185-196
Walory metody "action research" w badaniu dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu Mirosław Kisiel Magdalena Zrałek-Wolny s. 199-213
Preferencje muzyczne młodzieży płockich szkół średnich w kontekście edukacyjnym Maciej Kołodziejski s. 215-238
Музыкальные предпочтения как элемент жизненного мира молодежи Iryna Surina s. 239-249
Music activities and games designed to modify class climate in youngerschool aged children Eva Králová Tatiana Poliačiková s. 251-263
Trzy akty jednej tragedii – trzy tragedie w jednym akcie : Tragedia w dziełach Arystotelesa, Friedricha Nietzschego i Juliusza Słowackiego Jędrzej Krystek s. 267-285
Musik – Humanität – Erziehung : Karl Heinrich Ehrenforth als Pädagoge, Wissenschaftler, Theologe und Verbandspolitiker Wilfried Gruhn s. 287-294
Reisetagebuch Breslau Karl Heinrich Ehrenforth s. 297-304
Josef Sulz – ein Pionier der Musikpädagogik * 1930 † 2016 Monika Oebelsberger s. 305-317
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Z zagadnień wczesnej edukacji muzycznej”, Gdańsk, 19 maja 2017 r. Elżbieta Frołowicz s. 319-322
"Ladislav Burlas and the Slovak musical culture", Slávka Kopčáková (ed.), Prešov 2017 : [recenzja] Anna Juhaščiková Slávka Kopčáková (aut. dzieła rec.) s. 323-325
5th Visegrad Doctoral Conference “Music Education Theory and Practice” from Postgraduate Students’ Point of View Prague 2017 Marie Dunovská s. 327-336