Wprowadzenie
|
Wanda Dróżka
Bożena Matyjas
| s. 9-14
|
|
|
Introduction
|
Wanda Dróżka
Bożena Matyjas
| s. 15-20
|
|
|
Problemy funkcjonowania zawodowego nauczycieli w okresie zmiany społeczno-edukacyjnej
|
Wanda Dróżka
| s. 23-48
|
|
|
Zmiana roli nauczyciela przedszkola w kontekście założeń reformy systemu edukacji
|
Małgorzata Kwaśniewska
| s. 49-63
|
|
|
Nauczyciel – zawód, misja czy powołanie?
|
Agnieszka Kaczmarczyk
Marek Kątny
| s. 65-75
|
|
|
Aktualizowanie kompetencji zawodowych nauczycieli w warunkach demokracji
|
Małgorzata Wasielewska
| s. 77-89
|
|
|
Kształcenie i dokształcanie nauczycieli w założeniach polityki oświatowej Unii Europejskiej
|
Marzena Pękowska
| s. 91-100
|
|
|
Pedagog społeczny w pracy z rodziną – formy pomocy i wsparcia
|
Bożena Matyjas
| s. 101-110
|
|
|
Pedagog pracy – profesja przyszłości
|
Małgorzata Krawczyk-Blicharska
| s. 111-122
|
|
|
Bogacenie warsztatu pedagoga o esej
|
Małgorzata Kaliszewska
| s. 123-144
|
|
|
Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych
|
Zuzanna Zbróg
| s. 147-159
|
|
|
Wartość autorytetu nauczyciela jako czynnik prawidłowego przebiegu edukacji szkolnej
|
Tomasz Łączek
| s. 161-169
|
|
|
Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole: wartości, cele życiowe i zawodowe
|
Renata Miszczuk
| s. 171-185
|
|
|
Problemy współczesnej edukacji (z doświadczeń nauczyciela kształcenia zintegrowanego)
|
Małgorzata Molenda
| s. 187-196
|
|
|
Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim
|
Justyna Miko-Giedyk
| s. 197-211
|
|
|
Jakość kształcenia nauczycieli w Polsce na tle wybranych krajów europejskich: próba porównania
|
Ewa Kula
Marzena Pękowska
| s. 213-224
|
|
|
Nauczyciel wobec fenomenu gier komputerowych
|
Katarzyna Krzystanek
| s. 225-236
|
|
|
Kompetencje nauczycieli języków obcych w Polsce i Europie
|
Agnieszka Szplit
| s. 237-248
|
|
|
Realizowanie zadań dotyczących kształcenia i opieki nad uczniami zdolnymi przez nauczycieli i pedagogów
|
Teresa Giza
Jolanta Massalska
| s. 249-261
|
|
|
Pedagog szkolny w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka
|
Paulina Forma
| s. 263-271
|
|
|
Rola i zadania szkolnego doradcy zawodowego
|
Małgorzata Wolska-Długosz
| s. 273-283
|
|
|
Nauczyciel – wychowawca – organizator czasu wolnego we współczesnej szkole
|
Patrycja Hanyga-Jonczak
| s. 285-298
|
|
|
Rola i zadania pedagoga w placówce wsparcia dziennego
|
Anna Róg
| s. 299-308
|
|
|
Pedagog czy rodzic? : o matkach zastępczych w Wioskach Dziecięcych SOS
|
Anna Róg
| s. 309-317
|
|
|
Zadania pedagoga w zakresie pomocy rodzinie ubogiej
|
Paulina Forma
Małgorzata Wolska-Długosz
| s. 319-329
|
|
|
"O talentach w szkole, czyli Siedmiu wspaniałych", Wiga Bednarkowa, Warszawa 2010 : [recenzja]
|
Alois Suchanek
Wiga Bednarkowa (aut. dzieła rec.)
| s. 333-335
|
|
|
"Edukacja dla rozwoju", red. J. Szomburg P. Zbieranek, Gdańsk 2010 : [recenzja]
|
Wiga Bednarkowa
J. Szomburg (aut. dzieła rec.)
P. Zbieranek (aut. dzieła rec.)
| s. 337-342
|
|
|
"Education and the Social Order", Bertrand Russell, London and New York 2010 : [recenzja]
|
Paweł Bankiewicz
Bertrand Russell (aut. dzieła rec.)
| s. 343-345
|
|
|