Marek Rembierz
13 artykuły w 8 czasopismach
-
Czy filozof powinien być tolerancyjny? Zagadnienie tolerancji w refleksji metafilozoficznej / Marek Rembierz. Opublikowano w: Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia 2009 / Numer 1(12) / s. 113 - 1322009CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Czy filozof powinien być tolerancyjny? Zagadnienie tolerancji w refleksji metafilozoficznej / Marek Rembierz., Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia, 2009 / Numer 1(12), s. 113 - 132
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Czy filozof powinien być tolerancyjny? Zagadnienie tolerancji w refleksji metafilozoficznej / Marek Rembierz.", journal = "Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia", issue = "2009 / Numer 1(12)", pages = "113 - 132" }
-
Logika piękna i kierunki artystycznych poszukiwań / Marek Rembierz. Opublikowano w: Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia 2008 / Numer 1(10) / s. 259 - 2712008CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Logika piękna i kierunki artystycznych poszukiwań / Marek Rembierz., Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia, 2008 / Numer 1(10), s. 259 - 271
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Logika piękna i kierunki artystycznych poszukiwań / Marek Rembierz.", journal = "Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia", issue = "2008 / Numer 1(10)", pages = "259 - 271" }
-
Lux in tenebris lucet : metafizyczny wymiar światła i widzialności świata w refleksji filozoficznej i teologicznej K. Michalskiego Opublikowano w: Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne 1998 / Tom 31 / s. 237 - 2731998CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Lux in tenebris lucet : metafizyczny wymiar światła i widzialności świata w refleksji filozoficznej i teologicznej K. Michalskiego, Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, 1998 / Tom 31, s. 237 - 273
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Lux in tenebris lucet : metafizyczny wymiar światła i widzialności świata w refleksji filozoficznej i teologicznej K. Michalskiego", journal = "Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne", issue = "1998 / Tom 31", pages = "237 - 273" }
-
Mała szkoła jako wielka sprawa – i szansa – edukacji Opublikowano w: Czasopismo Pedagogiczne/The Journal of Pedagogy 2017 / Numer 2(5) / s. 15 - 522017CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Mała szkoła jako wielka sprawa – i szansa – edukacji, Czasopismo Pedagogiczne/The Journal of Pedagogy, 2017 / Numer 2(5), s. 15 - 52
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Mała szkoła jako wielka sprawa – i szansa – edukacji", journal = "Czasopismo Pedagogiczne/The Journal of Pedagogy", issue = "2017 / Numer 2(5)", pages = "15 - 52" }
-
Oblicza toleracji / Z prof. UKSW dr hab. Ewą Podrez o tolerancji rozmawia Marek Rembierz. Opublikowano w: Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia 2009 / Numer 1(12) / s. 15 - 212009CZYSTY TEKST
Ewa Podrez, Marek Rembierz, Oblicza toleracji / Z prof. UKSW dr hab. Ewą Podrez o tolerancji rozmawia Marek Rembierz., Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia, 2009 / Numer 1(12), s. 15 - 21
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Podrez, Marek Rembierz", title = "Oblicza toleracji / Z prof. UKSW dr hab. Ewą Podrez o tolerancji rozmawia Marek Rembierz.", journal = "Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia", issue = "2009 / Numer 1(12)", pages = "15 - 21" }
-
O splocie problemów i badań pedagogiki specjalnej z refleksją metodologiczną, aksjologiczną i antropologiczną Opublikowano w: Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych 2016 / Tom 23 / Numer 2 / s. 15 - 382016CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, O splocie problemów i badań pedagogiki specjalnej z refleksją metodologiczną, aksjologiczną i antropologiczną, Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, 2016 / Tom 23 / Numer 2, s. 15 - 38
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "O splocie problemów i badań pedagogiki specjalnej z refleksją metodologiczną, aksjologiczną i antropologiczną", journal = "Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych", issue = "2016 / Tom 23 / Numer 2", pages = "15 - 38" }
-
Pedagogiczna pasja jako filozofia życia Opublikowano w: Studia z Teorii Wychowania 2016 / Tom 7 / Numer 1 (14) / s. 11 - 492016CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Pedagogiczna pasja jako filozofia życia, Studia z Teorii Wychowania, 2016 / Tom 7 / Numer 1 (14), s. 11 - 49
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Pedagogiczna pasja jako filozofia życia", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2016 / Tom 7 / Numer 1 (14)", pages = "11 - 49" }
-
Pedagogiczny potencjał i edukacyjne wyzwania krytycznej ekologii : o dwoistości pedagogiczno-ekologicznych tropów papieża Franciszka w kontekście pedagogicznego przesłania Heleny Radlińskiej Opublikowano w: Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji 2014 / Numer 9 / s. 29 - 622014CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Pedagogiczny potencjał i edukacyjne wyzwania krytycznej ekologii : o dwoistości pedagogiczno-ekologicznych tropów papieża Franciszka w kontekście pedagogicznego przesłania Heleny Radlińskiej, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2014 / Numer 9, s. 29 - 62
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Pedagogiczny potencjał i edukacyjne wyzwania krytycznej ekologii : o dwoistości pedagogiczno-ekologicznych tropów papieża Franciszka w kontekście pedagogicznego przesłania Heleny Radlińskiej", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2014 / Numer 9", pages = "29 - 62" }
-
Realizm metafizyczny jako inspiracja myśli pedagogicznej : o refleksji antropologiczno-pedagogicznej Stefana Swieżawskiego i jej znaczeniu dla teorii wychowania oraz analiz metapedagogicznych Opublikowano w: Polska Myśl Pedagogiczna 2016 / Tom 2 / Numer 2 / s. 135 - 1742016CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Realizm metafizyczny jako inspiracja myśli pedagogicznej : o refleksji antropologiczno-pedagogicznej Stefana Swieżawskiego i jej znaczeniu dla teorii wychowania oraz analiz metapedagogicznych, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 135 - 174
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Realizm metafizyczny jako inspiracja myśli pedagogicznej : o refleksji antropologiczno-pedagogicznej Stefana Swieżawskiego i jej znaczeniu dla teorii wychowania oraz analiz metapedagogicznych", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "135 - 174" }
-
Tolerancja a permisywizm / Stanisław Gębala, Leszek Łysień, Marek Rembierz. Opublikowano w: Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia 2009 / Numer 1(12) / s. 9 - 112009CZYSTY TEKST
Stanisław Gębala, Leszek Łysień, Marek Rembierz, Tolerancja a permisywizm / Stanisław Gębala, Leszek Łysień, Marek Rembierz., Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia, 2009 / Numer 1(12), s. 9 - 11
BIBTEX@Article{ authors = " Stanisław Gębala, Leszek Łysień, Marek Rembierz", title = "Tolerancja a permisywizm / Stanisław Gębala, Leszek Łysień, Marek Rembierz.", journal = "Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia", issue = "2009 / Numer 1(12)", pages = "9 - 11" }
-
Uniwersytet – wolność – bezinteresowność : tradycyjny etos i współczesne przemiany tożsamości uniwersytetu Opublikowano w: Pedagogika Szkoły Wyższej 2015 / Numer 2 / s. 11 - 482015CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Uniwersytet – wolność – bezinteresowność : tradycyjny etos i współczesne przemiany tożsamości uniwersytetu, Pedagogika Szkoły Wyższej, 2015 / Numer 2, s. 11 - 48
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Uniwersytet – wolność – bezinteresowność : tradycyjny etos i współczesne przemiany tożsamości uniwersytetu", journal = "Pedagogika Szkoły Wyższej", issue = "2015 / Numer 2", pages = "11 - 48" }
-
Wychowanie, oświata powszechna i kształcenie uniwersyteckie jako źródła polskiej niepodległości : pedagogiczno-patriotyczne idee i działania Kazimierza Twardowskiego Opublikowano w: Polska Myśl Pedagogiczna 2015 / Tom 1 / Numer 1 / s. 39 - 872015CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Wychowanie, oświata powszechna i kształcenie uniwersyteckie jako źródła polskiej niepodległości : pedagogiczno-patriotyczne idee i działania Kazimierza Twardowskiego , Polska Myśl Pedagogiczna, 2015 / Tom 1 / Numer 1, s. 39 - 87
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Wychowanie, oświata powszechna i kształcenie uniwersyteckie jako źródła polskiej niepodległości : pedagogiczno-patriotyczne idee i działania Kazimierza Twardowskiego ", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2015 / Tom 1 / Numer 1", pages = "39 - 87" }
-
Zmierzch i mrok : o metaforyce i wartościowaniu doświadczeń egzystencjalnych w kręgu opozycji światłość-ciemność Opublikowano w: Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia 2013 / Numer 2(21) / s. 13 - 332013CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Zmierzch i mrok : o metaforyce i wartościowaniu doświadczeń egzystencjalnych w kręgu opozycji światłość-ciemność, Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia, 2013 / Numer 2(21), s. 13 - 33
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Zmierzch i mrok : o metaforyce i wartościowaniu doświadczeń egzystencjalnych w kręgu opozycji światłość-ciemność", journal = "Świat i Słowo : filologia, nauki społeczne, filozofia, teologia", issue = "2013 / Numer 2(21)", pages = "13 - 33" }