Wojciech Kruszelnicki
21 artykuły w 10 czasopismach
-
Antropologia i kolonializm, czyli o kulturowo-politycznym uwikłaniu reprezentacji Opublikowano w: Kultura i Historia 2010 / Tom 172010CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Antropologia i kolonializm, czyli o kulturowo-politycznym uwikłaniu reprezentacji , Kultura i Historia, 2010 / Tom 17, s.
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Antropologia i kolonializm, czyli o kulturowo-politycznym uwikłaniu reprezentacji ", journal = "Kultura i Historia", issue = "2010 / Tom 17", pages = "" }
-
Habermas i poststrukturalizm, czyli jak nie być metafizykiem? Opublikowano w: Hybris. Internetowy Magazyn Filozoficzny 2008 / Tom 072008CZYSTY TEKST
Michał Kruszelnicki, Wojciech Kruszelnicki, Habermas i poststrukturalizm, czyli jak nie być metafizykiem?, Hybris. Internetowy Magazyn Filozoficzny, 2008 / Tom 07, s.
BIBTEX@Article{ authors = " Michał Kruszelnicki, Wojciech Kruszelnicki", title = "Habermas i poststrukturalizm, czyli jak nie być metafizykiem?", journal = "Hybris. Internetowy Magazyn Filozoficzny", issue = "2008 / Tom 07", pages = "" }
-
Hermeneutyczne kierunki refleksji nad osobą badacz "w terenie" Opublikowano w: Kultura i Historia 2012 / Tom 212012CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Hermeneutyczne kierunki refleksji nad osobą badacz "w terenie" , Kultura i Historia, 2012 / Tom 21, s.
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Hermeneutyczne kierunki refleksji nad osobą badacz "w terenie" ", journal = "Kultura i Historia", issue = "2012 / Tom 21", pages = "" }
-
Recepcja idei postmodernizmu w pedagogice radykalnej Petera McLarena Opublikowano w: Chowanna 2020 / Tom 1 / s. 1 - 372020CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Recepcja idei postmodernizmu w pedagogice radykalnej Petera McLarena , Chowanna, 2020 / Tom 1, s. 1 - 37
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Recepcja idei postmodernizmu w pedagogice radykalnej Petera McLarena ", journal = "Chowanna", issue = "2020 / Tom 1", pages = "1 - 37" }
-
Teoria krytyczna a filozofia edukacji Henry'ego Giroux : pojęcie "kultury pozytywizmu" Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2017 / Numer 2 (78) / s. 7 - 272017CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Teoria krytyczna a filozofia edukacji Henry'ego Giroux : pojęcie "kultury pozytywizmu", Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2017 / Numer 2 (78), s. 7 - 27
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Teoria krytyczna a filozofia edukacji Henry'ego Giroux : pojęcie "kultury pozytywizmu"", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2017 / Numer 2 (78)", pages = "7 - 27" }
-
Neomarksizm jako fundament radykalnej teorii edukacji : (Część II) : Henry Giroux - rewizje marksizmu dla filozofii edukacji Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2016 / Numer 2 (74) / s. 7 - 302016CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Neomarksizm jako fundament radykalnej teorii edukacji : (Część II) : Henry Giroux - rewizje marksizmu dla filozofii edukacji , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2016 / Numer 2 (74), s. 7 - 30
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Neomarksizm jako fundament radykalnej teorii edukacji : (Część II) : Henry Giroux - rewizje marksizmu dla filozofii edukacji ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2016 / Numer 2 (74)", pages = "7 - 30" }
-
Neomarksizm jako fundament radykalnej teorii edukacji : (Część I) : (Lata 1970-1980: aplikacja projęć reprodukcji hegemonii i ideologii w socjologii edukacji - rys historyczny) Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2016 / Numer 1 (73) / s. 7 - 352016CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Neomarksizm jako fundament radykalnej teorii edukacji : (Część I) : (Lata 1970-1980: aplikacja projęć reprodukcji hegemonii i ideologii w socjologii edukacji - rys historyczny) , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2016 / Numer 1 (73), s. 7 - 35
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Neomarksizm jako fundament radykalnej teorii edukacji : (Część I) : (Lata 1970-1980: aplikacja projęć reprodukcji hegemonii i ideologii w socjologii edukacji - rys historyczny) ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2016 / Numer 1 (73)", pages = "7 - 35" }
-
«Lifelong learning» i poradoznawstwo w perspektywie krytycznej : pedagogie konformizmu i rządomyślności Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2015 / Numer 1 (69) / s. 21 - 432015CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, «Lifelong learning» i poradoznawstwo w perspektywie krytycznej : pedagogie konformizmu i rządomyślności , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2015 / Numer 1 (69), s. 21 - 43
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "«Lifelong learning» i poradoznawstwo w perspektywie krytycznej : pedagogie konformizmu i rządomyślności ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2015 / Numer 1 (69)", pages = "21 - 43" }
-
Czy istnieje etyczne przesłanie antyhumanizmu? Heidegger - Foucault - Postmodernizm Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2006 / Numer 1 (33) / s. 27 - 482006CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Czy istnieje etyczne przesłanie antyhumanizmu? Heidegger - Foucault - Postmodernizm , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2006 / Numer 1 (33), s. 27 - 48
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Czy istnieje etyczne przesłanie antyhumanizmu? Heidegger - Foucault - Postmodernizm ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2006 / Numer 1 (33)", pages = "27 - 48" }
-
Od interpretowania kultur do interpretowania kultury antropologicznej Opublikowano w: Kultura i Historia 2009 / Tom 16 / s. 36 - 532009CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Od interpretowania kultur do interpretowania kultury antropologicznej , Kultura i Historia, 2009 / Tom 16, s. 36 - 53
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Od interpretowania kultur do interpretowania kultury antropologicznej ", journal = "Kultura i Historia", issue = "2009 / Tom 16", pages = "36 - 53" }
-
Transformacja czy transmisja? Edukacja humanistyczna wobec problemów "przeniesienia" w relacji pedagogicznej Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2013 / Numer 1 / s. 42 - 612013CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Transformacja czy transmisja? Edukacja humanistyczna wobec problemów "przeniesienia" w relacji pedagogicznej, Kultura i Edukacja, 2013 / Numer 1, s. 42 - 61
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Transformacja czy transmisja? Edukacja humanistyczna wobec problemów "przeniesienia" w relacji pedagogicznej", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2013 / Numer 1", pages = "42 - 61" }
-
Ekstaza i grzech : problem przemocy w filozofii Georgesa Bataille'a i jego znaczenie dla myśli o kulturze Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2003 / Numer 4 (24) / s. 63 - 772003CZYSTY TEKST
Michał Kruszelnicki, Wojciech Kruszelnicki, Ekstaza i grzech : problem przemocy w filozofii Georgesa Bataille'a i jego znaczenie dla myśli o kulturze , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2003 / Numer 4 (24), s. 63 - 77
BIBTEX@Article{ authors = " Michał Kruszelnicki, Wojciech Kruszelnicki", title = "Ekstaza i grzech : problem przemocy w filozofii Georgesa Bataille'a i jego znaczenie dla myśli o kulturze ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2003 / Numer 4 (24)", pages = "63 - 77" }
-
Pojęcie refleksyjności we współczesnej teorii antropologiczej Opublikowano w: Barbarzyńca. Pismo Antropologiczne 2009 / Tom 14(1) / s. 64 - 722009CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Pojęcie refleksyjności we współczesnej teorii antropologiczej , Barbarzyńca. Pismo Antropologiczne, 2009 / Tom 14(1), s. 64 - 72
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Pojęcie refleksyjności we współczesnej teorii antropologiczej ", journal = "Barbarzyńca. Pismo Antropologiczne", issue = "2009 / Tom 14(1)", pages = "64 - 72" }
-
Autoportret w nie-hermeneutycznym zwierciadle Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2018 / Numer 4 (84) / s. 115 - 1432018CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Autoportret w nie-hermeneutycznym zwierciadle , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2018 / Numer 4 (84), s. 115 - 143
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Autoportret w nie-hermeneutycznym zwierciadle ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2018 / Numer 4 (84)", pages = "115 - 143" }
-
Tendencja autora "Tendencji nihilistycznych w pedagogice ogólnej" Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2018 / Numer 2 (82) / s. 137 - 1442018CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Bogusław Śliwerski, Tendencja autora "Tendencji nihilistycznych w pedagogice ogólnej" , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2018 / Numer 2 (82), s. 137 - 144
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki, Bogusław Śliwerski", title = "Tendencja autora "Tendencji nihilistycznych w pedagogice ogólnej" ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2018 / Numer 2 (82)", pages = "137 - 144" }
-
Tendencje nihilistyczne w pedagogice ogólnej Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2018 / Numer 1 (81) / s. 137 - 1502018CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Tendencje nihilistyczne w pedagogice ogólnej , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2018 / Numer 1 (81), s. 137 - 150
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Tendencje nihilistyczne w pedagogice ogólnej ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2018 / Numer 1 (81)", pages = "137 - 150" }
-
"Antropologia jako rodzaj pisarstwa" : krytyka tekstualna a kwestia refleksyjności w antropologii kulturowej Opublikowano w: Teksty Drugie : teoria literatury, krytyka, interpretacja 2010 / Numer 5 (125) / s. 140 - 1552010CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, "Antropologia jako rodzaj pisarstwa" : krytyka tekstualna a kwestia refleksyjności w antropologii kulturowej , Teksty Drugie : teoria literatury, krytyka, interpretacja, 2010 / Numer 5 (125), s. 140 - 155
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = ""Antropologia jako rodzaj pisarstwa" : krytyka tekstualna a kwestia refleksyjności w antropologii kulturowej ", journal = "Teksty Drugie : teoria literatury, krytyka, interpretacja", issue = "2010 / Numer 5 (125)", pages = "140 - 155" }
-
O nowym gatunku publicystycznym i nowych obyczajach w PTP : refleksje na marginesie tekstu W. Kruszelnickiego : "Spór paradygmatów albo testowanie maszyn wojennych" w "Forum Oświatowym" nr 2 (35), 2006 Opublikowano w: Forum Oświatowe 2007 / Tom 19 / Numer 1(36) / s. 149 - 1572007CZYSTY TEKST
Janusz Gajda, Wojciech Kruszelnicki, O nowym gatunku publicystycznym i nowych obyczajach w PTP : refleksje na marginesie tekstu W. Kruszelnickiego : "Spór paradygmatów albo testowanie maszyn wojennych" w "Forum Oświatowym" nr 2 (35), 2006 , Forum Oświatowe, 2007 / Tom 19 / Numer 1(36), s. 149 - 157
BIBTEX@Article{ authors = " Janusz Gajda, Wojciech Kruszelnicki", title = "O nowym gatunku publicystycznym i nowych obyczajach w PTP : refleksje na marginesie tekstu W. Kruszelnickiego : "Spór paradygmatów albo testowanie maszyn wojennych" w "Forum Oświatowym" nr 2 (35), 2006 ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2007 / Tom 19 / Numer 1(36)", pages = "149 - 157" }
-
Kwestia kultury w nowoczesności, czyli co widać z Olimpu, a czego nie widać : uwagi do Lecha Witkowskiego Opublikowano w: ER(R)GO. Teoria–Literatura–Kultura 2013 / Numer 1 (26) / s. 187 - 2042013CZYSTY TEKST
Michał Kruszelnicki, Wojciech Kruszelnicki, Kwestia kultury w nowoczesności, czyli co widać z Olimpu, a czego nie widać : uwagi do Lecha Witkowskiego, ER(R)GO. Teoria–Literatura–Kultura, 2013 / Numer 1 (26), s. 187 - 204
BIBTEX@Article{ authors = " Michał Kruszelnicki, Wojciech Kruszelnicki", title = "Kwestia kultury w nowoczesności, czyli co widać z Olimpu, a czego nie widać : uwagi do Lecha Witkowskiego", journal = "ER(R)GO. Teoria–Literatura–Kultura", issue = "2013 / Numer 1 (26)", pages = "187 - 204" }
-
Spór paradygmatów, albo testowanie maszyn wojennych Opublikowano w: Forum Oświatowe 2006 / Tom 18 / Numer 2(35) / s. 187 - 2062006CZYSTY TEKST
Janusz Gajda, Wojciech Kruszelnicki, Spór paradygmatów, albo testowanie maszyn wojennych , Forum Oświatowe, 2006 / Tom 18 / Numer 2(35), s. 187 - 206
BIBTEX@Article{ authors = " Janusz Gajda, Wojciech Kruszelnicki", title = "Spór paradygmatów, albo testowanie maszyn wojennych ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2006 / Tom 18 / Numer 2(35)", pages = "187 - 206" }
-
Henry Giroux, studia kultowe i krytyka filmowa, czyli pytania o granice między pedagogiką krytyczną a moralistyką Opublikowano w: Forum Pedagogiczne 2016 / Tom 2 / Numer 2 / s. 243 - 2602016CZYSTY TEKST
Wojciech Kruszelnicki, Henry Giroux, studia kultowe i krytyka filmowa, czyli pytania o granice między pedagogiką krytyczną a moralistyką, Forum Pedagogiczne, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 243 - 260
BIBTEX@Article{ authors = " Wojciech Kruszelnicki", title = "Henry Giroux, studia kultowe i krytyka filmowa, czyli pytania o granice między pedagogiką krytyczną a moralistyką", journal = "Forum Pedagogiczne", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "243 - 260" }