Konrad Chmielecki
9 artykuły w 2 czasopismach
-
Transcultural Congo as the Periphery of Europe or a Hybrid and Networked 'Archipelago': Transculturality within the Visual Culture Studies Opublikowano w: Art Inquiry. Recherches sur les arts 2013 / Numer 15 / s. 9 - 302013CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, Transcultural Congo as the Periphery of Europe or a Hybrid and Networked 'Archipelago': Transculturality within the Visual Culture Studies, Art Inquiry. Recherches sur les arts, 2013 / Numer 15, s. 9 - 30
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = "Transcultural Congo as the Periphery of Europe or a Hybrid and Networked 'Archipelago': Transculturality within the Visual Culture Studies", journal = "Art Inquiry. Recherches sur les arts", issue = "2013 / Numer 15", pages = "9 - 30" }
-
Estetyka mise-en-scene kontra estetyka mise-en-page albo o dwóch estetykach obrazu elektronicznego Opublikowano w: Kwartalnik Filmowy 2006 / Tom 28 / Numer 54-55 (114-115) / s. 16 - 302006CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, Estetyka mise-en-scene kontra estetyka mise-en-page albo o dwóch estetykach obrazu elektronicznego , Kwartalnik Filmowy, 2006 / Tom 28 / Numer 54-55 (114-115), s. 16 - 30
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = "Estetyka mise-en-scene kontra estetyka mise-en-page albo o dwóch estetykach obrazu elektronicznego ", journal = "Kwartalnik Filmowy", issue = "2006 / Tom 28 / Numer 54-55 (114-115)", pages = "16 - 30" }
-
Obrazy światłem malowane w filmach Dereka Jarmana Opublikowano w: Kwartalnik Filmowy 2009 / Tom 31 / Numer 65 (125) / s. 82 - 952009CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, Obrazy światłem malowane w filmach Dereka Jarmana , Kwartalnik Filmowy, 2009 / Tom 31 / Numer 65 (125), s. 82 - 95
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = "Obrazy światłem malowane w filmach Dereka Jarmana ", journal = "Kwartalnik Filmowy", issue = "2009 / Tom 31 / Numer 65 (125)", pages = "82 - 95" }
-
"Painting by Windows" albo estetyka mise-en-page w twórczości filmowej Petera Greenwaya Opublikowano w: Kwartalnik Filmowy 2006 / Tom 28 / Numer 53 (113) / s. 82 - 992006CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, "Painting by Windows" albo estetyka mise-en-page w twórczości filmowej Petera Greenwaya , Kwartalnik Filmowy, 2006 / Tom 28 / Numer 53 (113), s. 82 - 99
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = ""Painting by Windows" albo estetyka mise-en-page w twórczości filmowej Petera Greenwaya ", journal = "Kwartalnik Filmowy", issue = "2006 / Tom 28 / Numer 53 (113)", pages = "82 - 99" }
-
From Visual Culture to Visual Communication : the Pictorial and Iconic Turn in Contemporary Culture Opublikowano w: Art Inquiry. Recherches sur les arts 2015 / Numer 17 / s. 93 - 1142015CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, From Visual Culture to Visual Communication : the Pictorial and Iconic Turn in Contemporary Culture, Art Inquiry. Recherches sur les arts, 2015 / Numer 17, s. 93 - 114
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = "From Visual Culture to Visual Communication : the Pictorial and Iconic Turn in Contemporary Culture", journal = "Art Inquiry. Recherches sur les arts", issue = "2015 / Numer 17", pages = "93 - 114" }
-
"Tworzenie świata" należy rozpocząć od światła : szkic do portretu Vittorio Storaro na podstawie "Tanga" Carlosa Saury Opublikowano w: Kwartalnik Filmowy 2001 / Tom 22 / Numer 33(93) / s. 123 - 1422001CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, "Tworzenie świata" należy rozpocząć od światła : szkic do portretu Vittorio Storaro na podstawie "Tanga" Carlosa Saury , Kwartalnik Filmowy, 2001 / Tom 22 / Numer 33(93), s. 123 - 142
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = ""Tworzenie świata" należy rozpocząć od światła : szkic do portretu Vittorio Storaro na podstawie "Tanga" Carlosa Saury ", journal = "Kwartalnik Filmowy", issue = "2001 / Tom 22 / Numer 33(93)", pages = "123 - 142" }
-
The Performative Narrativity of Biopictures in the Context of Biopower, Biopolitics and a "War of Images" after 9/11 as the Examples of Contemporary Clonophobia and Iconophobia Opublikowano w: Art Inquiry. Recherches sur les arts 2020 / Numer 22 / s. 157 - 1812020CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, The Performative Narrativity of Biopictures in the Context of Biopower, Biopolitics and a "War of Images" after 9/11 as the Examples of Contemporary Clonophobia and Iconophobia , Art Inquiry. Recherches sur les arts, 2020 / Numer 22, s. 157 - 181
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = "The Performative Narrativity of Biopictures in the Context of Biopower, Biopolitics and a "War of Images" after 9/11 as the Examples of Contemporary Clonophobia and Iconophobia ", journal = "Art Inquiry. Recherches sur les arts", issue = "2020 / Numer 22", pages = "157 - 181" }
-
Visual Event as the Effect of a Network : Performative Aspects of Internet-Mediated Communication in Net Art Opublikowano w: Art Inquiry. Recherches sur les arts 2012 / Numer 14 / s. 199 - 2122012CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, Visual Event as the Effect of a Network : Performative Aspects of Internet-Mediated Communication in Net Art, Art Inquiry. Recherches sur les arts, 2012 / Numer 14, s. 199 - 212
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = "Visual Event as the Effect of a Network : Performative Aspects of Internet-Mediated Communication in Net Art", journal = "Art Inquiry. Recherches sur les arts", issue = "2012 / Numer 14", pages = "199 - 212" }
-
The Intermediality of the Avant-Garde or the Avant-Garde of Intermediality? : Is the Avant-Garde Intermedial? Opublikowano w: Art Inquiry. Recherches sur les arts 2017 / Numer 19 / s. 221 - 2422017CZYSTY TEKST
Konrad Chmielecki, The Intermediality of the Avant-Garde or the Avant-Garde of Intermediality? : Is the Avant-Garde Intermedial?, Art Inquiry. Recherches sur les arts, 2017 / Numer 19, s. 221 - 242
BIBTEX@Article{ authors = " Konrad Chmielecki", title = "The Intermediality of the Avant-Garde or the Avant-Garde of Intermediality? : Is the Avant-Garde Intermedial?", journal = "Art Inquiry. Recherches sur les arts", issue = "2017 / Numer 19", pages = "221 - 242" }