Tytuł Logopedia Silesiana
ISSN 2300-5246
Wydawca Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 22
Logopedia Silesiana
2017, Tom 6

Tytuł artykułu    Autorzy Strony Czynności
Wprowadzenie Olga Przybyla s. 9-12
Evaluation of Motor and Oral-motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population Kateřina Vitásková s. 15-26
Dysocjacja czy neurodegeneracja : Problemy diagnozy, leczenia i terapii Jolanta Panasiuk s. 27-45
Przyczyny i konsekwencje zmian w narządzie żucia u osób starszych Katarzyna Kaczorowska‑Bray Barbara Kamińska s. 46-56
Wieloznaczność rozumienia terminu „konotacja” i jego aplikatywność w badaniach nad zaburzeniami mowy Wojciech Lipski s. 57-72
Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami ekspresji werbalnej : Problemy teoretyczne Ewa Hrycyna s. 73-88
Odbiór emocji wyrażonych w prozodii u dzieci z uszkodzonym narządem słuchu Luiza Mackiewicz Marta Wysocka s. 89-103
Wsparcie osób niesłyszących w rozumieniu treści przekazu za pomocą SignWritingu Anna Czyż s. 104-114
Badanie alalii prolongaty – propozycja metodologiczna Kamila Dębińska‑ Gustaw s. 115-138
Dwutorowe programowanie terapii logopedycznej z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) Magdalena Bury‑Kamińska Anna Gajda s. 139-156
Sprawność narracyjna w chorobie alkoholowej Urszula Ciszewska‑Psujek s. 159-188
Diagnoza sprawności komunikacyjnej dorosłej osoby z niepełnosprawnością sprzężoną : Studium przypadku Monika Kowalska s. 189-201
„Imituję, więc jestem” – kilka uwag dotyczących kluczowego procesu w nabywaniu języka w świetle metody wideomodelowania Gemiini jako narzędzia wspomagającego rozwój mowy Anna Żywot s. 202-210
Wpływ ćwiczeń muzycznych i muzyczno‑ ruchowych na rozwój kompetencji prozodycznych dzieci pięcio‑ i sześcioletnich Magdalena Kwaterkiewicz s. 211-222
Dyslalia ankyloglosyjna – wpływ na wymowę sześciolatków Aneta Syta s. 223-233
Teoria ograniczeń (‘Theory of Constraints’ – TOC) w kontekście wspierania procesu terapii osób jąkających się Dorota Kamińska s. 234-268
Głos w pracy pedagoga : Znaczenie, problemy i profilaktyka oraz propozycja ćwiczeń logopedycznych Aneta Syta s. 269-279
Narzędzie diagnostyczne do wykorzystania we wczesnej interwencji neurologopedycznej – kwestionariusz do oceny funkcjonowania małego dziecka do 12. miesiąca życia na podstawie wywiadu z rodzicami Joanna Błażejewska‑Ziora s. 283-303
“A New Approach to Stuttering Diagnosis and Therapy”, Zbigniew Tarkowski, New York 2017 : [recenzja] Agnieszka Okrasińska Zbigniew Tarkowski (aut. dzieła rec.) s. 304-307
„Patologia mowy”, red. nauk. Zbigniew Tarkowski, Gdańsk 2017 : [recenzja] Dorota Wiewióra Zbigniew Tarkowski (aut. dzieła rec.) s. 308-311
Noty o autorach s. 313-317
Streszczenia s. 319-325