-
Ospirate(Hosting) Others : Looking for Traces of Transformation in Adults through Somatic and Artistic Relational Works. 9 - 30CZYSTY TEKST
Gaia Dal Negro, Silvia Luraschi, Cinzia Delorenzi, Dalia El Saadany, Ospirate(Hosting) Others : Looking for Traces of Transformation in Adults through Somatic and Artistic Relational Work, Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 9 - 30
BIBTEX@Article{ authors = " Gaia Dal Negro, Silvia Luraschi, Cinzia Delorenzi, Dalia El Saadany", title = "Ospirate(Hosting) Others : Looking for Traces of Transformation in Adults through Somatic and Artistic Relational Work", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "9 - 30" }
-
Experiences of (Mis)Recognition in Language Classes and Asylum Seekers' Camp : An Accounts. 31 - 50CZYSTY TEKST
Darasimi Powei Oshodi, Experiences of (Mis)Recognition in Language Classes and Asylum Seekers' Camp : An Account, Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 31 - 50
BIBTEX@Article{ authors = " Darasimi Powei Oshodi", title = "Experiences of (Mis)Recognition in Language Classes and Asylum Seekers' Camp : An Account", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "31 - 50" }
-
Lorenzo Milani's Thought and the Present Italian School Crisiss. 51 - 69CZYSTY TEKST
Tommaso Lo Monte, Lorenzo Milani's Thought and the Present Italian School Crisis , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 51 - 69
BIBTEX@Article{ authors = " Tommaso Lo Monte", title = "Lorenzo Milani's Thought and the Present Italian School Crisis ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "51 - 69" }
-
Telling Dreams : Schifting Child Images in Three Swedish Iconotextss. 71 - 84CZYSTY TEKST
Hanna Dymel-Trzebiatowska, Telling Dreams : Schifting Child Images in Three Swedish Iconotexts, Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 71 - 84
BIBTEX@Article{ authors = " Hanna Dymel-Trzebiatowska", title = "Telling Dreams : Schifting Child Images in Three Swedish Iconotexts", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "71 - 84" }
-
Avoidance Coping Strategy in Adolescents in a Social Conflict Situation with Respect to Cognitive Correlatess. 85 - 101CZYSTY TEKST
Danuta Borecka-Biernat, Avoidance Coping Strategy in Adolescents in a Social Conflict Situation with Respect to Cognitive Correlates , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 85 - 101
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Borecka-Biernat", title = "Avoidance Coping Strategy in Adolescents in a Social Conflict Situation with Respect to Cognitive Correlates ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "85 - 101" }
-
Citizenship, Culture and Politics : The Discussion on the Naturalization of Muslim Soldiers in the French Army during the Great War (1914-1918)s. 103 - 118CZYSTY TEKST
Jerzy Zdanowski, Citizenship, Culture and Politics : The Discussion on the Naturalization of Muslim Soldiers in the French Army during the Great War (1914-1918), Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 103 - 118
BIBTEX@Article{ authors = " Jerzy Zdanowski", title = "Citizenship, Culture and Politics : The Discussion on the Naturalization of Muslim Soldiers in the French Army during the Great War (1914-1918)", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "103 - 118" }
-
Pedagogika i (nie)istnienie - egzystencjalna refleksja o edukacji i pokojus. 119 - 143CZYSTY TEKST
KOnrad Rejman, Pedagogika i (nie)istnienie - egzystencjalna refleksja o edukacji i pokoju , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 119 - 143
BIBTEX@Article{ authors = " KOnrad Rejman", title = "Pedagogika i (nie)istnienie - egzystencjalna refleksja o edukacji i pokoju ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "119 - 143" }
-
Przyczynek do diagnozy potencjału edukacji dla pokoju w kraju przyfrontowym : polemika z artykułem Konrada Rejmana "Pedagogika i (nie)istnienie - pokój jako wyzwanie dla edukacji"s. 147 - 163CZYSTY TEKST
Piotr Kowzan, Przyczynek do diagnozy potencjału edukacji dla pokoju w kraju przyfrontowym : polemika z artykułem Konrada Rejmana "Pedagogika i (nie)istnienie - pokój jako wyzwanie dla edukacji", Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 2 (92), s. 147 - 163
BIBTEX@Article{ authors = " Piotr Kowzan", title = "Przyczynek do diagnozy potencjału edukacji dla pokoju w kraju przyfrontowym : polemika z artykułem Konrada Rejmana "Pedagogika i (nie)istnienie - pokój jako wyzwanie dla edukacji"", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 2 (92)", pages = "147 - 163" }