-
[Kasselskie Documenta uchodzą za najważniejsze]s. 1CZYSTY TEKST
Andrzej Skoczylas, [Kasselskie Documenta uchodzą za najważniejsze] , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 1
BIBTEX@Article{ authors = " Andrzej Skoczylas", title = "[Kasselskie Documenta uchodzą za najważniejsze] ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "1" }
-
Jan Berdyszaks. 2 - 4CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Jan Berdyszak , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 2 - 4
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Jan Berdyszak ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "2 - 4" }
-
Dokument epokis. 5 - 15CZYSTY TEKST
Agnieszka Panecka, Dokument epoki , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 5 - 15
BIBTEX@Article{ authors = " Agnieszka Panecka", title = "Dokument epoki ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "5 - 15" }
-
Freiraum, Kleinsassen czerwiec-lipiec 1987.s. 16 - 19CZYSTY TEKST
Freiraum, Kleinsassen czerwiec-lipiec 1987., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 16 - 19
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Freiraum, Kleinsassen czerwiec-lipiec 1987.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "16 - 19" }
-
Warpechowskis. 20 - 23CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Warpechowski , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 20 - 23
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Warpechowski ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "20 - 23" }
-
PioTrowskis. 24 - 27CZYSTY TEKST
Zygmunt Piotrowski, PioTrowski , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 24 - 27
BIBTEX@Article{ authors = " Zygmunt Piotrowski", title = "PioTrowski ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "24 - 27" }
-
Pograniczes. 28 - 29CZYSTY TEKST
Anna Bilska, Pogranicze , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 28 - 29
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Bilska", title = "Pogranicze ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "28 - 29" }
-
II Biennale Sztuki Nowej Zielona Góra '87.s. 30 - 31CZYSTY TEKST
II Biennale Sztuki Nowej Zielona Góra '87., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 30 - 31
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "II Biennale Sztuki Nowej Zielona Góra '87.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "30 - 31" }
-
Koło Klipsas. 32 - 33CZYSTY TEKST
Iwona Rajewska, Koło Klipsa , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 32 - 33
BIBTEX@Article{ authors = " Iwona Rajewska", title = "Koło Klipsa ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "32 - 33" }
-
Alexandra Hołownias. 34CZYSTY TEKST
Jacek B. Kapczyński, Alexandra Hołownia , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 34
BIBTEX@Article{ authors = " Jacek B. Kapczyński", title = "Alexandra Hołownia ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "34" }
-
Spóźniona transawangarda? : na marginesie II Biennale Sztuki Nowej - Zielona Góra '87s. 35 - 44CZYSTY TEKST
Krzysztof Stanisławski, Spóźniona transawangarda? : na marginesie II Biennale Sztuki Nowej - Zielona Góra '87 , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 35 - 44
BIBTEX@Article{ authors = " Krzysztof Stanisławski", title = "Spóźniona transawangarda? : na marginesie II Biennale Sztuki Nowej - Zielona Góra '87 ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "35 - 44" }
-
Pokazać się, być : rozmowa z Zenonem Polusem przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego II Biennale Sztuki Nowejs. 45 - 47CZYSTY TEKST
Joanna Paszkiewicz-Jägers, Zenon Polus, Pokazać się, być : rozmowa z Zenonem Polusem przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego II Biennale Sztuki Nowej , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 45 - 47
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Paszkiewicz-Jägers, Zenon Polus", title = "Pokazać się, być : rozmowa z Zenonem Polusem przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego II Biennale Sztuki Nowej ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "45 - 47" }
-
Hasiors. 48 - 50CZYSTY TEKST
Andrzej Gass, Hasior , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 48 - 50
BIBTEX@Article{ authors = " Andrzej Gass", title = "Hasior ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "48 - 50" }
-
Aspekty rzeźby (5)s. 51 - 53CZYSTY TEKST
Krzysztof Stanisławski, Aspekty rzeźby (5) , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 51 - 53
BIBTEX@Article{ authors = " Krzysztof Stanisławski", title = "Aspekty rzeźby (5) ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "51 - 53" }
-
Dorota Ogonowska.s. 54CZYSTY TEKST
Dorota Ogonowska., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 54
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Dorota Ogonowska.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "54" }
-
Postscriptum Franciszka Maśluszczaka.s. 55CZYSTY TEKST
Postscriptum Franciszka Maśluszczaka., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 55
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Postscriptum Franciszka Maśluszczaka.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "55" }
-
Foto kronika.s. 56CZYSTY TEKST
Foto kronika., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 56
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Foto kronika.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "56" }
-
Bardzo ciekawe myśli o tzw. "nowym malarstwie" znajdujemy w tekście, którego autorką jest Marta Tarabuła (ur. 1961), historyk sztuki z Krakowas. 57 - 58CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Bardzo ciekawe myśli o tzw. "nowym malarstwie" znajdujemy w tekście, którego autorką jest Marta Tarabuła (ur. 1961), historyk sztuki z Krakowa , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 57 - 58
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Bardzo ciekawe myśli o tzw. "nowym malarstwie" znajdujemy w tekście, którego autorką jest Marta Tarabuła (ur. 1961), historyk sztuki z Krakowa ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "57 - 58" }
-
W sierpniu Galeria 72 gościła wystawę prac Adama Styki, którego ostatnie cykle - "Pion i poziom" oraz "Zawierszenie w przestrzeni" - zdaniem Bożeny Kowalskiej "...każą oczekiewać dalszych osiągnięć artysty, coraz cenniejszych treściowo i wizualnie"s. 58 - 59CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, W sierpniu Galeria 72 gościła wystawę prac Adama Styki, którego ostatnie cykle - "Pion i poziom" oraz "Zawierszenie w przestrzeni" - zdaniem Bożeny Kowalskiej "...każą oczekiewać dalszych osiągnięć artysty, coraz cenniejszych treściowo i wizualnie" , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 58 - 59
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "W sierpniu Galeria 72 gościła wystawę prac Adama Styki, którego ostatnie cykle - "Pion i poziom" oraz "Zawierszenie w przestrzeni" - zdaniem Bożeny Kowalskiej "...każą oczekiewać dalszych osiągnięć artysty, coraz cenniejszych treściowo i wizualnie" ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "58 - 59" }
-
Od 1 września 1987 roku dyrektorem Galerii EL w Elblągu został Andrzej Szadkowskis. 59CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Od 1 września 1987 roku dyrektorem Galerii EL w Elblągu został Andrzej Szadkowski , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 59
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Od 1 września 1987 roku dyrektorem Galerii EL w Elblągu został Andrzej Szadkowski ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "59" }
-
W pawilonach BWA w Sopocie otwarta została I Wystawa Okręgowa ZPAMiGs. 59CZYSTY TEKST
Adam Pawlak, W pawilonach BWA w Sopocie otwarta została I Wystawa Okręgowa ZPAMiG , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 59
BIBTEX@Article{ authors = " Adam Pawlak", title = "W pawilonach BWA w Sopocie otwarta została I Wystawa Okręgowa ZPAMiG ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "59" }
-
Wszystko wskazuje na to, że fala transawangardowa nowej sztuki lat osiemdziesiątych nie zatrzymała się w Polsce, lecz dotarła dalej na wschóds. 59 - 60CZYSTY TEKST
Krzysztof Stanisławski, Wszystko wskazuje na to, że fala transawangardowa nowej sztuki lat osiemdziesiątych nie zatrzymała się w Polsce, lecz dotarła dalej na wschód , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 59 - 60
BIBTEX@Article{ authors = " Krzysztof Stanisławski", title = "Wszystko wskazuje na to, że fala transawangardowa nowej sztuki lat osiemdziesiątych nie zatrzymała się w Polsce, lecz dotarła dalej na wschód ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "59 - 60" }
-
Biuro Wystaw Artystycznych w Kaliusz to jedna z najmłodszych profesjonalnych instytucji upowszechniania kultury w grodzie nad Prosnąs. 60CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Biuro Wystaw Artystycznych w Kaliusz to jedna z najmłodszych profesjonalnych instytucji upowszechniania kultury w grodzie nad Prosną , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 60
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Biuro Wystaw Artystycznych w Kaliusz to jedna z najmłodszych profesjonalnych instytucji upowszechniania kultury w grodzie nad Prosną ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "60" }
-
Muzeum Narodowe w Kielcach rozwija współpracę z zagranicznym placówkami, m.in. z Stadttlischemuseum w Karl-Marx-Stadt, gdzie prezentowano już ekspozycję pn. "Zabytkowa architektura w grafice polskiej XIX i XX w.".s. 60CZYSTY TEKST
Muzeum Narodowe w Kielcach rozwija współpracę z zagranicznym placówkami, m.in. z Stadttlischemuseum w Karl-Marx-Stadt, gdzie prezentowano już ekspozycję pn. "Zabytkowa architektura w grafice polskiej XIX i XX w."., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 60
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Muzeum Narodowe w Kielcach rozwija współpracę z zagranicznym placówkami, m.in. z Stadttlischemuseum w Karl-Marx-Stadt, gdzie prezentowano już ekspozycję pn. "Zabytkowa architektura w grafice polskiej XIX i XX w.".", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "60" }
-
Warta zaciągnięta u wejścia na wystawę "Rzeźby roku" przez betonowe popiersia Romana Tarkowskiego mogłaby świadczyć, że nic się na tej imprezie nie zmieniłos. 60CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Warta zaciągnięta u wejścia na wystawę "Rzeźby roku" przez betonowe popiersia Romana Tarkowskiego mogłaby świadczyć, że nic się na tej imprezie nie zmieniło , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 60
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Warta zaciągnięta u wejścia na wystawę "Rzeźby roku" przez betonowe popiersia Romana Tarkowskiego mogłaby świadczyć, że nic się na tej imprezie nie zmieniło ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "60" }
-
Wernisażowi XVIII Wystawy "Grupy Krakowskiej" towarzyszyły uroczystości jubileuszu 30-lecia pracy dla Stowarzyszenia Artystycznego dyrektora Galerii "Krzysztofory" - Stanisława Balewiczas. 60 - 61CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Wernisażowi XVIII Wystawy "Grupy Krakowskiej" towarzyszyły uroczystości jubileuszu 30-lecia pracy dla Stowarzyszenia Artystycznego dyrektora Galerii "Krzysztofory" - Stanisława Balewicza , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 60 - 61
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Wernisażowi XVIII Wystawy "Grupy Krakowskiej" towarzyszyły uroczystości jubileuszu 30-lecia pracy dla Stowarzyszenia Artystycznego dyrektora Galerii "Krzysztofory" - Stanisława Balewicza ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "60 - 61" }
-
Jerzy Kucia, jeden z najbardziej interesujących twórców filmu animowanego w Polsce, debiutował w roku 1972 filmem "Powrót", a więc od tego czasu minęło właśnie 15 lats. 61CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Jerzy Kucia, jeden z najbardziej interesujących twórców filmu animowanego w Polsce, debiutował w roku 1972 filmem "Powrót", a więc od tego czasu minęło właśnie 15 lat , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 61
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Jerzy Kucia, jeden z najbardziej interesujących twórców filmu animowanego w Polsce, debiutował w roku 1972 filmem "Powrót", a więc od tego czasu minęło właśnie 15 lat ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "61" }
-
Kiedy artyści nowojorscy we wczesnych latach sześćdziesiątych przechodzili od assemblage'u do happeningu, jednym z pierwszych artystów brytyjskich tej orientacji był Mark Boyle, działający początkowo w Edynburgu, a później (do dzisiaj) w Londynies. 61CZYSTY TEKST
Jacek Malicki, Kiedy artyści nowojorscy we wczesnych latach sześćdziesiątych przechodzili od assemblage'u do happeningu, jednym z pierwszych artystów brytyjskich tej orientacji był Mark Boyle, działający początkowo w Edynburgu, a później (do dzisiaj) w Londynie , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 61
BIBTEX@Article{ authors = " Jacek Malicki", title = "Kiedy artyści nowojorscy we wczesnych latach sześćdziesiątych przechodzili od assemblage'u do happeningu, jednym z pierwszych artystów brytyjskich tej orientacji był Mark Boyle, działający początkowo w Edynburgu, a później (do dzisiaj) w Londynie ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "61" }
-
Lato 1987 roku było w Olsztyńskiem pod względem plastycznym dość bogates. 61CZYSTY TEKST
Anna Kochanowska, Lato 1987 roku było w Olsztyńskiem pod względem plastycznym dość bogate , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 61
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Kochanowska", title = "Lato 1987 roku było w Olsztyńskiem pod względem plastycznym dość bogate ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "61" }
-
Dwie piękne sale wystawowe gotyckiego zamku w Reszlu, stanowiącego siedzibę Stowarzyszenia Społeczno-Kulturalnego "Pojezierze", zapełniono pracami polskich twórców biorących udział w dwóch ostatnich Biennale w Wenecjis. 61 - 62CZYSTY TEKST
Anna Kochanowska, Dwie piękne sale wystawowe gotyckiego zamku w Reszlu, stanowiącego siedzibę Stowarzyszenia Społeczno-Kulturalnego "Pojezierze", zapełniono pracami polskich twórców biorących udział w dwóch ostatnich Biennale w Wenecji , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 61 - 62
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Kochanowska", title = "Dwie piękne sale wystawowe gotyckiego zamku w Reszlu, stanowiącego siedzibę Stowarzyszenia Społeczno-Kulturalnego "Pojezierze", zapełniono pracami polskich twórców biorących udział w dwóch ostatnich Biennale w Wenecji ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "61 - 62" }
-
Galerii "Trans" zamierza przyjść z pomocą szczecińskie Biuro Wystaw Artystycznychs. 62CZYSTY TEKST
Jerzy Jurczyk, Galerii "Trans" zamierza przyjść z pomocą szczecińskie Biuro Wystaw Artystycznych , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 62
BIBTEX@Article{ authors = " Jerzy Jurczyk", title = "Galerii "Trans" zamierza przyjść z pomocą szczecińskie Biuro Wystaw Artystycznych ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "62" }
-
W bieżącym roku na terenie Radomia i województwa rozmnożyły się wystawy plastyki t.zw. nieprofesjonalnejs. 62CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, W bieżącym roku na terenie Radomia i województwa rozmnożyły się wystawy plastyki t.zw. nieprofesjonalnej , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 62
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "W bieżącym roku na terenie Radomia i województwa rozmnożyły się wystawy plastyki t.zw. nieprofesjonalnej ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "62" }
-
W małej salce Klubu Międzynarodowej Prasy i Książki pokazał swoje obrazy Jan Karol Hajnrychs. 62CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, W małej salce Klubu Międzynarodowej Prasy i Książki pokazał swoje obrazy Jan Karol Hajnrych , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 62
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "W małej salce Klubu Międzynarodowej Prasy i Książki pokazał swoje obrazy Jan Karol Hajnrych ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "62" }
-
Wrzesień i październik były początkiem sezonu wystawowego w Radomius. 62CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Wrzesień i październik były początkiem sezonu wystawowego w Radomiu , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 62
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Wrzesień i październik były początkiem sezonu wystawowego w Radomiu ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "62" }
-
Zaczęło się od sporadycznych kontaktów, a zaowocowało bardzo ciekawą wystawą nazwaną "Huculszczyzna"s. 62CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Zaczęło się od sporadycznych kontaktów, a zaowocowało bardzo ciekawą wystawą nazwaną "Huculszczyzna" , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 62
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Zaczęło się od sporadycznych kontaktów, a zaowocowało bardzo ciekawą wystawą nazwaną "Huculszczyzna" ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "62" }
-
Z innych wydarzeń ważnych dla szczecińskiej plastyki trzeba koniecznie wymienić indywidualną wystawę Jacka Fijałkowskiego w stycznia na Zamku (BWA)s. 62 - 63CZYSTY TEKST
Jerzy Jurczyk, Z innych wydarzeń ważnych dla szczecińskiej plastyki trzeba koniecznie wymienić indywidualną wystawę Jacka Fijałkowskiego w stycznia na Zamku (BWA) , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 62 - 63
BIBTEX@Article{ authors = " Jerzy Jurczyk", title = "Z innych wydarzeń ważnych dla szczecińskiej plastyki trzeba koniecznie wymienić indywidualną wystawę Jacka Fijałkowskiego w stycznia na Zamku (BWA) ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "62 - 63" }
-
W ciągu ostatnich lat obserwujemy nowy etap w rozwoju współczesnej sztuki bułgarskiejs. 63CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, W ciągu ostatnich lat obserwujemy nowy etap w rozwoju współczesnej sztuki bułgarskiej , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 63
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "W ciągu ostatnich lat obserwujemy nowy etap w rozwoju współczesnej sztuki bułgarskiej ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "63" }
-
Wraz z wystawą "Aktualności brytyjskie" mieliśmy możliwość spotkania się w warszawskiej "Zachęcie" z drobną egzemplifikacją - używając określenia niemieckiego krytyka Klausa Hoffmanna - sztuki mentalnej a więc zarazem ekspansywnej, redukcyjnej, destrukcyjnej czy autorskiej, a odrzucając zawiłe i nieostre klasyfikacje terminologiczne po prostu sztuki współczesnej z całym jej pluralizmem, zacieraniem granic, obsesją samookreślania się, akceptacją związku różnych jakościowo elementów, rezygnując zarówno z logicznych powiązań materiałów, stylów i technik jak i indywidualnej ekspresjis. 63CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Wraz z wystawą "Aktualności brytyjskie" mieliśmy możliwość spotkania się w warszawskiej "Zachęcie" z drobną egzemplifikacją - używając określenia niemieckiego krytyka Klausa Hoffmanna - sztuki mentalnej a więc zarazem ekspansywnej, redukcyjnej, destrukcyjnej czy autorskiej, a odrzucając zawiłe i nieostre klasyfikacje terminologiczne po prostu sztuki współczesnej z całym jej pluralizmem, zacieraniem granic, obsesją samookreślania się, akceptacją związku różnych jakościowo elementów, rezygnując zarówno z logicznych powiązań materiałów, stylów i technik jak i indywidualnej ekspresji , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 63
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Wraz z wystawą "Aktualności brytyjskie" mieliśmy możliwość spotkania się w warszawskiej "Zachęcie" z drobną egzemplifikacją - używając określenia niemieckiego krytyka Klausa Hoffmanna - sztuki mentalnej a więc zarazem ekspansywnej, redukcyjnej, destrukcyjnej czy autorskiej, a odrzucając zawiłe i nieostre klasyfikacje terminologiczne po prostu sztuki współczesnej z całym jej pluralizmem, zacieraniem granic, obsesją samookreślania się, akceptacją związku różnych jakościowo elementów, rezygnując zarówno z logicznych powiązań materiałów, stylów i technik jak i indywidualnej ekspresji ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "63" }
-
"Malarstwo Marii Dawskiej nie było i nie jest mierzeniem, obliczaniem świata, a spontanicznym odczuwaniem możliwości jego materii" - tak dwadzieścia lat temu podsumowała jej wystawę w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie Bożena Steinborns. 63 - 64CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, "Malarstwo Marii Dawskiej nie było i nie jest mierzeniem, obliczaniem świata, a spontanicznym odczuwaniem możliwości jego materii" - tak dwadzieścia lat temu podsumowała jej wystawę w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie Bożena Steinborn , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 63 - 64
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = ""Malarstwo Marii Dawskiej nie było i nie jest mierzeniem, obliczaniem świata, a spontanicznym odczuwaniem możliwości jego materii" - tak dwadzieścia lat temu podsumowała jej wystawę w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie Bożena Steinborn ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "63 - 64" }
-
Mariusz Łukasik to artysta wszechstronnys. 64CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Mariusz Łukasik to artysta wszechstronny , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 64
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Mariusz Łukasik to artysta wszechstronny ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "64" }
-
W Urzędzie Rady Ministrów w dniu 26 października 1987 roku odbyła się uroczystość wręczenia Nagród Artystycznych Ministra Kultury i Sztuki za rok 1987.s. 64CZYSTY TEKST
W Urzędzie Rady Ministrów w dniu 26 października 1987 roku odbyła się uroczystość wręczenia Nagród Artystycznych Ministra Kultury i Sztuki za rok 1987., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 64
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "W Urzędzie Rady Ministrów w dniu 26 października 1987 roku odbyła się uroczystość wręczenia Nagród Artystycznych Ministra Kultury i Sztuki za rok 1987.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "64" }
-
Bolesław Zbigniew Kurzawiński (1898-1987)s. 64 - 65CZYSTY TEKST
Bernard Konarski, Bolesław Zbigniew Kurzawiński (1898-1987) , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 64 - 65
BIBTEX@Article{ authors = " Bernard Konarski", title = "Bolesław Zbigniew Kurzawiński (1898-1987) ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "64 - 65" }
-
Berlin.s. 65CZYSTY TEKST
Berlin., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 65
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Berlin.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "65" }
-
Karl-Marx-Stadt.s. 65CZYSTY TEKST
Karl-Marx-Stadt., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 65
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Karl-Marx-Stadt.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "65" }
-
Małe miasteczka z trudem torują sobie drogę do historiis. 65CZYSTY TEKST
Autor Nieznany, Małe miasteczka z trudem torują sobie drogę do historii , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 65
BIBTEX@Article{ authors = "Autor Nieznany", title = "Małe miasteczka z trudem torują sobie drogę do historii ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "65" }
-
Neubrandenburg.s. 65CZYSTY TEKST
Neubrandenburg., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 65
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Neubrandenburg.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "65" }
-
Weimar.s. 65CZYSTY TEKST
Weimar., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 65
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Weimar.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "65" }
-
Na środku okazałej, barokowej sali balowej w Pałacu Lichtenstein stoi szubienica, na której zamiast wisielca kołysze się łańcuch, albo coś w rodzaju przerażającego i makabrycznego różańca, którego paciorki stanowią pocięte części kości, członków i kawałki ciałas. 66CZYSTY TEKST
Hanna B. Baader, Na środku okazałej, barokowej sali balowej w Pałacu Lichtenstein stoi szubienica, na której zamiast wisielca kołysze się łańcuch, albo coś w rodzaju przerażającego i makabrycznego różańca, którego paciorki stanowią pocięte części kości, członków i kawałki ciała , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 66
BIBTEX@Article{ authors = " Hanna B. Baader", title = "Na środku okazałej, barokowej sali balowej w Pałacu Lichtenstein stoi szubienica, na której zamiast wisielca kołysze się łańcuch, albo coś w rodzaju przerażającego i makabrycznego różańca, którego paciorki stanowią pocięte części kości, członków i kawałki ciała ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "66" }
-
W Muzeum Van Gogha w Amsterdamie otwarta została wystawa japońskich drzeworytów, odzwierciedlająca związki malarza ze sztuką tego kraju.s. 66CZYSTY TEKST
W Muzeum Van Gogha w Amsterdamie otwarta została wystawa japońskich drzeworytów, odzwierciedlająca związki malarza ze sztuką tego kraju., Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 66
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "W Muzeum Van Gogha w Amsterdamie otwarta została wystawa japońskich drzeworytów, odzwierciedlająca związki malarza ze sztuką tego kraju.", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "66" }
-
Giełdas. 67CZYSTY TEKST
Hanna B. Baader, Giełda , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 67
BIBTEX@Article{ authors = " Hanna B. Baader", title = "Giełda ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "67" }
-
Porady dla kolekcjoneróws. 67 - 68CZYSTY TEKST
Stefania Niedźwiedzka, Porady dla kolekcjonerów , Sztuka, 1988 / Tom 13 / Numer 1, s. 67 - 68
BIBTEX@Article{ authors = " Stefania Niedźwiedzka", title = "Porady dla kolekcjonerów ", journal = "Sztuka", issue = "1988 / Tom 13 / Numer 1", pages = "67 - 68" }