-
Ecology in the Face of Civilizational Addictions. 9 - 22CZYSTY TEKST
Lech Witkowski, Ecology in the Face of Civilizational Addiction , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 9 - 22
BIBTEX@Article{ authors = " Lech Witkowski", title = "Ecology in the Face of Civilizational Addiction ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "9 - 22" }
-
Towards as Transversal Approach to Thinking and Acting in the Realm to Social Work : Tropes and Attempts at Reading the Idea of an Ecological Perception of the World by Gregory Batesons. 23 - 37CZYSTY TEKST
Grzegorz Piekarski, Towards as Transversal Approach to Thinking and Acting in the Realm to Social Work : Tropes and Attempts at Reading the Idea of an Ecological Perception of the World by Gregory Bateson , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 23 - 37
BIBTEX@Article{ authors = " Grzegorz Piekarski", title = "Towards as Transversal Approach to Thinking and Acting in the Realm to Social Work : Tropes and Attempts at Reading the Idea of an Ecological Perception of the World by Gregory Bateson ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "23 - 37" }
-
"Ecology of Mind" and Health Promotions. 38 - 48CZYSTY TEKST
Małgorzata Kaliszewska, "Ecology of Mind" and Health Promotion , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 38 - 48
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Kaliszewska", title = ""Ecology of Mind" and Health Promotion ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "38 - 48" }
-
Pedagogical Phenomenon in the Teaching of Edith Stein (Teresa Benedicta of the Cross)s. 51 - 67CZYSTY TEKST
Mariusz Kuciński, Paweł Warchoł, Pedagogical Phenomenon in the Teaching of Edith Stein (Teresa Benedicta of the Cross), Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 51 - 67
BIBTEX@Article{ authors = " Mariusz Kuciński, Paweł Warchoł", title = "Pedagogical Phenomenon in the Teaching of Edith Stein (Teresa Benedicta of the Cross)", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "51 - 67" }
-
The Hidden School Curriculum of Wasilij Suchomlińskis. 68 - 80CZYSTY TEKST
Marian Bybluk, The Hidden School Curriculum of Wasilij Suchomliński , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 68 - 80
BIBTEX@Article{ authors = " Marian Bybluk", title = "The Hidden School Curriculum of Wasilij Suchomliński ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "68 - 80" }
-
Substantial, Spatial, Visual Texts of Experimenting with Peotry, Form, Structure and Readings. 83 - 92CZYSTY TEKST
Substantial, Spatial, Visual Texts of Experimenting with Peotry, Form, Structure and Reading , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 83 - 92
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Substantial, Spatial, Visual Texts of Experimenting with Peotry, Form, Structure and Reading ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "83 - 92" }
-
The Dance Scene and the Processes of the Aesthetic Transgression of the Bodys. 93 - 114CZYSTY TEKST
Tadeusz Kobierzycki, The Dance Scene and the Processes of the Aesthetic Transgression of the Body , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 93 - 114
BIBTEX@Article{ authors = " Tadeusz Kobierzycki", title = "The Dance Scene and the Processes of the Aesthetic Transgression of the Body ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "93 - 114" }
-
Visual Analogies in Aesthetic Education : Cross-Sectional and Experimental Studiess. 115 - 150CZYSTY TEKST
Małgorzata Muszyńska, Visual Analogies in Aesthetic Education : Cross-Sectional and Experimental Studies , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 115 - 150
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Muszyńska", title = "Visual Analogies in Aesthetic Education : Cross-Sectional and Experimental Studies ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "115 - 150" }
-
Reflective (In)adequacys. 151 - 160CZYSTY TEKST
Marta Chyła, Reflective (In)adequacy, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 151 - 160
BIBTEX@Article{ authors = " Marta Chyła", title = "Reflective (In)adequacy", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "151 - 160" }
-
The Way to Myself : In the Perspective of Contemporary Humanities Narrations. 161 - 171CZYSTY TEKST
The Way to Myself : In the Perspective of Contemporary Humanities Narration , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 161 - 171
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "The Way to Myself : In the Perspective of Contemporary Humanities Narration ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "161 - 171" }
-
On Democratization and Self-Governance - A Socio-Pedagogical Perspectives. 175 - 190CZYSTY TEKST
Elżbieta Strutyńska, Błażej Przybylski, On Democratization and Self-Governance - A Socio-Pedagogical Perspective , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 175 - 190
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Strutyńska, Błażej Przybylski", title = "On Democratization and Self-Governance - A Socio-Pedagogical Perspective ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "175 - 190" }
-
An Emancipatory-Critical Paradigm of Student Education as an Alternative to Corporate Educations. 191 - 202CZYSTY TEKST
An Emancipatory-Critical Paradigm of Student Education as an Alternative to Corporate Education , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 191 - 202
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "An Emancipatory-Critical Paradigm of Student Education as an Alternative to Corporate Education ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "191 - 202" }
-
Giftedness in Lifelong Perspective : A Postulate for Extension of the Research Areas. 203 - 214CZYSTY TEKST
Giftedness in Lifelong Perspective : A Postulate for Extension of the Research Area , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 203 - 214
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Giftedness in Lifelong Perspective : A Postulate for Extension of the Research Area ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "203 - 214" }
-
Otherness, Tolerance, Social Integration - Multiculturalism in Polish Preschoolss. 215 - 224CZYSTY TEKST
Otherness, Tolerance, Social Integration - Multiculturalism in Polish Preschools , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 215 - 224
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Otherness, Tolerance, Social Integration - Multiculturalism in Polish Preschools ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "215 - 224" }
-
Womanhood in Prison Isolation : Recovering Fragments of Normative Orders. 227 - 235CZYSTY TEKST
Justyna Ratkowska-Pasikowska, Womanhood in Prison Isolation : Recovering Fragments of Normative Order , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 227 - 235
BIBTEX@Article{ authors = " Justyna Ratkowska-Pasikowska", title = "Womanhood in Prison Isolation : Recovering Fragments of Normative Order ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "227 - 235" }
-
International Recommandations in the Field of Sexual Education of Children and Youths. 236 - 247CZYSTY TEKST
Monika Staszewicz, International Recommandations in the Field of Sexual Education of Children and Youth , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 236 - 247
BIBTEX@Article{ authors = " Monika Staszewicz", title = "International Recommandations in the Field of Sexual Education of Children and Youth ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "236 - 247" }
-
The Consequences of Childhood Sexual Abuse in Adults with Intellectual Disabilitiess. 248 - 260CZYSTY TEKST
The Consequences of Childhood Sexual Abuse in Adults with Intellectual Disabilities , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 248 - 260
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "The Consequences of Childhood Sexual Abuse in Adults with Intellectual Disabilities ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "248 - 260" }
-
Pressing within (and on) Special Pedagogys. 263 - 271CZYSTY TEKST
Pressing within (and on) Special Pedagogy , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 263 - 271
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Pressing within (and on) Special Pedagogy ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "263 - 271" }
-
Social Functioning of a Student with Prader-Willi Syndrome in Educational Systems. 272 - 288CZYSTY TEKST
Social Functioning of a Student with Prader-Willi Syndrome in Educational System, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 272 - 288
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Social Functioning of a Student with Prader-Willi Syndrome in Educational System", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "272 - 288" }
-
Sense of Coherence in Patients with Multiple Sclerosiss. 289 - 300CZYSTY TEKST
Sense of Coherence in Patients with Multiple Sclerosis , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 289 - 300
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Sense of Coherence in Patients with Multiple Sclerosis ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "289 - 300" }
-
Anxieties of Aging and Elderly People Concerning Maintenance/Recovery of Healths. 303 - 315CZYSTY TEKST
Anxieties of Aging and Elderly People Concerning Maintenance/Recovery of Health , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 303 - 315
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Anxieties of Aging and Elderly People Concerning Maintenance/Recovery of Health ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "303 - 315" }
-
Psychical Well-Being and the Family Relation System : (Development, Crisis, Evolution)s. 316 - 330CZYSTY TEKST
Marcin Kania, Psychical Well-Being and the Family Relation System : (Development, Crisis, Evolution) , Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 316 - 330
BIBTEX@Article{ authors = " Marcin Kania", title = "Psychical Well-Being and the Family Relation System : (Development, Crisis, Evolution) ", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "316 - 330" }
-
Systemic Work with a Family with Alcohol-Related Problem as a Basis of Social Works. 331 - 343CZYSTY TEKST
Systemic Work with a Family with Alcohol-Related Problem as a Basis of Social Work, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018 / Numer 13, s. 331 - 343
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Systemic Work with a Family with Alcohol-Related Problem as a Basis of Social Work", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2018 / Numer 13", pages = "331 - 343" }