-
The "New" Education in Anglophone Canada : "Modernization" Transforms the Curriculum / Neil Sutherland.s. 223 - 234CZYSTY TEKST
Neil Sutherland, The "New" Education in Anglophone Canada : "Modernization" Transforms the Curriculum / Neil Sutherland., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 223 - 234
BIBTEX@Article{ authors = " Neil Sutherland", title = "The "New" Education in Anglophone Canada : "Modernization" Transforms the Curriculum / Neil Sutherland.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "223 - 234" }
-
Recent Trends in Research on Educational Innovations : Special Problems for Historians of Education / Roland Vandenberghe.s. 117 - 135CZYSTY TEKST
Roland Vandenberghe, Recent Trends in Research on Educational Innovations : Special Problems for Historians of Education / Roland Vandenberghe., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 117 - 135
BIBTEX@Article{ authors = " Roland Vandenberghe", title = "Recent Trends in Research on Educational Innovations : Special Problems for Historians of Education / Roland Vandenberghe.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "117 - 135" }
-
Rola czasopisma "Economics" w upowszechnianiu nauczania ekonomiki w angielskich szkołach średnich (1949-1974) / Ryszard Szreter.s. 253 - 256CZYSTY TEKST
Ryszard Szreter, Rola czasopisma "Economics" w upowszechnianiu nauczania ekonomiki w angielskich szkołach średnich (1949-1974) / Ryszard Szreter., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 253 - 256
BIBTEX@Article{ authors = " Ryszard Szreter", title = "Rola czasopisma "Economics" w upowszechnianiu nauczania ekonomiki w angielskich szkołach średnich (1949-1974) / Ryszard Szreter.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "253 - 256" }
-
The International Economic Expansion of Belgium and the Primary School (1905-1910) / An Bosmans-Hermans.s. 179 - 186CZYSTY TEKST
An Bosmans-Hermans, The International Economic Expansion of Belgium and the Primary School (1905-1910) / An Bosmans-Hermans., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 179 - 186
BIBTEX@Article{ authors = " An Bosmans-Hermans", title = "The International Economic Expansion of Belgium and the Primary School (1905-1910) / An Bosmans-Hermans.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "179 - 186" }
-
The Process of Curriculum Change in England and Wales during the Period 1945-1970 / Jean D. Browne.s. 243 - 252CZYSTY TEKST
Jean D. Browne, The Process of Curriculum Change in England and Wales during the Period 1945-1970 / Jean D. Browne., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 243 - 252
BIBTEX@Article{ authors = " Jean D. Browne", title = "The Process of Curriculum Change in England and Wales during the Period 1945-1970 / Jean D. Browne.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "243 - 252" }
-
"Dejiny skolstva a pedagogiky", Tomáš Srogoň, Josef Cach, Jozef Mátej, Jozef Schubert, Bratislava 1981 : [recenzja] / Tadeusz Bieńkowski.s. 278 - 279CZYSTY TEKST
Tadeusz Bieńkowski, Tomáš Srogoň, Josef Cach, Jozef Mátej, Jozef Schubert, "Dejiny skolstva a pedagogiky", Tomáš Srogoň, Josef Cach, Jozef Mátej, Jozef Schubert, Bratislava 1981 : [recenzja] / Tadeusz Bieńkowski., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 278 - 279
BIBTEX@Article{ authors = " Tadeusz Bieńkowski, Tomáš Srogoň, Josef Cach, Jozef Mátej, Jozef Schubert", title = ""Dejiny skolstva a pedagogiky", Tomáš Srogoň, Josef Cach, Jozef Mátej, Jozef Schubert, Bratislava 1981 : [recenzja] / Tadeusz Bieńkowski.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "278 - 279" }
-
The Origin and Growth of the Infant School in Britain 1816-1850 / Philip McCann.s. 155 - 165CZYSTY TEKST
Philip McCann, The Origin and Growth of the Infant School in Britain 1816-1850 / Philip McCann., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 155 - 165
BIBTEX@Article{ authors = " Philip McCann", title = "The Origin and Growth of the Infant School in Britain 1816-1850 / Philip McCann.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "155 - 165" }
-
Innovation by the Executive Branch in the History of the Italian Secondary School / Dario Ragazzini.s. 195 - 203CZYSTY TEKST
Dario Ragazzini, Innovation by the Executive Branch in the History of the Italian Secondary School / Dario Ragazzini., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 195 - 203
BIBTEX@Article{ authors = " Dario Ragazzini", title = "Innovation by the Executive Branch in the History of the Italian Secondary School / Dario Ragazzini.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "195 - 203" }
-
The Development of Classes in the Belgian Primary School in the Nineteenth Century / Marc Depaepe.s. 167 - 178CZYSTY TEKST
Marc Depaepe, The Development of Classes in the Belgian Primary School in the Nineteenth Century / Marc Depaepe., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 167 - 178
BIBTEX@Article{ authors = " Marc Depaepe", title = "The Development of Classes in the Belgian Primary School in the Nineteenth Century / Marc Depaepe.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "167 - 178" }
-
CZYSTY TEKST
Tadeusz Bieńkowski, Szkoły w kulturze staropolskiej : wnioski i refleksje / Tadeusz Bieńkowski., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 3 - 14
BIBTEX@Article{ authors = " Tadeusz Bieńkowski", title = "Szkoły w kulturze staropolskiej : wnioski i refleksje / Tadeusz Bieńkowski.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "3 - 14" }
-
Grundzüge der Geschichte des Schulwesens in Deutschland im 19. Jahrhundert / Karl-Heinz Günther.s. 187 - 194CZYSTY TEKST
Karl-Heinz Günther, Grundzüge der Geschichte des Schulwesens in Deutschland im 19. Jahrhundert / Karl-Heinz Günther., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 187 - 194
BIBTEX@Article{ authors = " Karl-Heinz Günther", title = "Grundzüge der Geschichte des Schulwesens in Deutschland im 19. Jahrhundert / Karl-Heinz Günther.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "187 - 194" }
-
Innvations in Education : the Colonial Historical Context / Sureshachandra Shukla.s. 235 - 241CZYSTY TEKST
Sureshachandra Shukla, Innvations in Education : the Colonial Historical Context / Sureshachandra Shukla., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 235 - 241
BIBTEX@Article{ authors = " Sureshachandra Shukla", title = "Innvations in Education : the Colonial Historical Context / Sureshachandra Shukla.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "235 - 241" }
-
"Histoire de l'education", nr 7/8, 9 (1980) ; nr 10 (1981) : [recenzja] / Kalina Bartnicka.s. 257 - 261CZYSTY TEKST
Kalina Bartnicka, "Histoire de l'education", nr 7/8, 9 (1980) ; nr 10 (1981) : [recenzja] / Kalina Bartnicka., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 257 - 261
BIBTEX@Article{ authors = " Kalina Bartnicka", title = ""Histoire de l'education", nr 7/8, 9 (1980) ; nr 10 (1981) : [recenzja] / Kalina Bartnicka.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "257 - 261" }
-
"Erziehung und Schulung im Dritten Reich". T. 1-2, pod red. Manfreda Heinemanna, Stuttgart 1980 : [recenzja] / Stanisław Mauersberg.s. 269 - 272CZYSTY TEKST
Stanisław Mauersberg, Manfred Heinemann, "Erziehung und Schulung im Dritten Reich". T. 1-2, pod red. Manfreda Heinemanna, Stuttgart 1980 : [recenzja] / Stanisław Mauersberg., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 269 - 272
BIBTEX@Article{ authors = " Stanisław Mauersberg, Manfred Heinemann", title = ""Erziehung und Schulung im Dritten Reich". T. 1-2, pod red. Manfreda Heinemanna, Stuttgart 1980 : [recenzja] / Stanisław Mauersberg.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "269 - 272" }
-
Popularyzacja nauki w Królestwie Polskim na tle dyskusji teoretycznych przełomu XIX w. / Leszek Zasztowt.s. 59 - 92CZYSTY TEKST
Leszek Zasztowt, Popularyzacja nauki w Królestwie Polskim na tle dyskusji teoretycznych przełomu XIX w. / Leszek Zasztowt., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 59 - 92
BIBTEX@Article{ authors = " Leszek Zasztowt", title = "Popularyzacja nauki w Królestwie Polskim na tle dyskusji teoretycznych przełomu XIX w. / Leszek Zasztowt.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "59 - 92" }
-
L'historien de l'éducation face aux innovations pédagogiques / Bogdan Suchodolski.s. 107 - 115CZYSTY TEKST
Bogdan Suchodolski, L'historien de l'éducation face aux innovations pédagogiques / Bogdan Suchodolski., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 107 - 115
BIBTEX@Article{ authors = " Bogdan Suchodolski", title = "L'historien de l'éducation face aux innovations pédagogiques / Bogdan Suchodolski.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "107 - 115" }
-
"Jahrbuch für Erziehungs- und Schulgeschichte". T. 1-21 (1961-1981) : [recenzja] / Joanna Schiller.s. 262 - 264CZYSTY TEKST
Joanna Schiller, "Jahrbuch für Erziehungs- und Schulgeschichte". T. 1-21 (1961-1981) : [recenzja] / Joanna Schiller., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 262 - 264
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Schiller", title = ""Jahrbuch für Erziehungs- und Schulgeschichte". T. 1-21 (1961-1981) : [recenzja] / Joanna Schiller.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "262 - 264" }
-
"Pokolenie Szkoły Głównej", Stanisław Fita, Warszawa 1980 : [recenzja] / Leszek Zasztowt.s. 265 - 269CZYSTY TEKST
Leszek Zasztowt, Stanisław Fita, "Pokolenie Szkoły Głównej", Stanisław Fita, Warszawa 1980 : [recenzja] / Leszek Zasztowt., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 265 - 269
BIBTEX@Article{ authors = " Leszek Zasztowt, Stanisław Fita", title = ""Pokolenie Szkoły Głównej", Stanisław Fita, Warszawa 1980 : [recenzja] / Leszek Zasztowt.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "265 - 269" }
-
CZYSTY TEKST
Józef Miąso, Ruch robotniczy i oświata (1878-1914) / Józef Miąso., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 39 - 57
BIBTEX@Article{ authors = " Józef Miąso", title = "Ruch robotniczy i oświata (1878-1914) / Józef Miąso.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "39 - 57" }
-
CZYSTY TEKST
Józef Miąso, Międzynarodowa Konferencja Historyków Oświaty / Józef Miąso., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 93 - 105
BIBTEX@Article{ authors = " Józef Miąso", title = "Międzynarodowa Konferencja Historyków Oświaty / Józef Miąso.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "93 - 105" }
-
Z działalności szkolnej Michała Jerzego Poniatowskiego na Mazowszu / Stanisław Litak.s. 15 - 37CZYSTY TEKST
Stanisław Litak, Z działalności szkolnej Michała Jerzego Poniatowskiego na Mazowszu / Stanisław Litak., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 15 - 37
BIBTEX@Article{ authors = " Stanisław Litak", title = "Z działalności szkolnej Michała Jerzego Poniatowskiego na Mazowszu / Stanisław Litak.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "15 - 37" }
-
Some Educational Innovations as Proposed by J. A. Comenius (Komensky) / Dagmar Čapková.s. 137 - 146CZYSTY TEKST
Dagmar Čapková, Some Educational Innovations as Proposed by J. A. Comenius (Komensky) / Dagmar Čapková., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 137 - 146
BIBTEX@Article{ authors = " Dagmar Čapková", title = "Some Educational Innovations as Proposed by J. A. Comenius (Komensky) / Dagmar Čapková.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "137 - 146" }
-
"La presse d'éducation et d'enseignement XVIIIe siècle - 1940". T. 1, A-C, dir. de P. Caspard, Paris 1981 : [recenzja] / Kalina Bartnicka.s. 261 - 262CZYSTY TEKST
Kalina Bartnicka, Pierre Caspard, "La presse d'éducation et d'enseignement XVIIIe siècle - 1940". T. 1, A-C, dir. de P. Caspard, Paris 1981 : [recenzja] / Kalina Bartnicka., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 261 - 262
BIBTEX@Article{ authors = " Kalina Bartnicka, Pierre Caspard", title = ""La presse d'éducation et d'enseignement XVIIIe siècle - 1940". T. 1, A-C, dir. de P. Caspard, Paris 1981 : [recenzja] / Kalina Bartnicka.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "261 - 262" }
-
Teaching Method's Innovations and State Control in Italy / Ilaria Porciani.s. 205 - 211CZYSTY TEKST
Ilaria Porciani, Teaching Method's Innovations and State Control in Italy / Ilaria Porciani., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 205 - 211
BIBTEX@Article{ authors = " Ilaria Porciani", title = "Teaching Method's Innovations and State Control in Italy / Ilaria Porciani.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "205 - 211" }
-
CZYSTY TEKST
Kenneth Charlton, Education in England 1529-1640: a Revolution? / Kenneth Charlton., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 147 - 153
BIBTEX@Article{ authors = " Kenneth Charlton", title = "Education in England 1529-1640: a Revolution? / Kenneth Charlton.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "147 - 153" }
-
"State, Society and University in Germany, 1700-1914", Charles E. McClelland, Cambridge [etc.] 1980 : [recenzja] / Kalina Bartnicka.s. 272 - 278CZYSTY TEKST
Kalina Bartnicka, Charles E. McClelland, "State, Society and University in Germany, 1700-1914", Charles E. McClelland, Cambridge [etc.] 1980 : [recenzja] / Kalina Bartnicka., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 272 - 278
BIBTEX@Article{ authors = " Kalina Bartnicka, Charles E. McClelland", title = ""State, Society and University in Germany, 1700-1914", Charles E. McClelland, Cambridge [etc.] 1980 : [recenzja] / Kalina Bartnicka.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "272 - 278" }
-
L'introduction de la science expérimentale à l'enseignement populaire et la libre pensée (Catalogne, 1901-1906) / Pere Sola.s. 213 - 222CZYSTY TEKST
Pere Sola, L'introduction de la science expérimentale à l'enseignement populaire et la libre pensée (Catalogne, 1901-1906) / Pere Sola., Rozprawy z Dziejów Oświaty, 1983 / Tom 25, s. 213 - 222
BIBTEX@Article{ authors = " Pere Sola", title = "L'introduction de la science expérimentale à l'enseignement populaire et la libre pensée (Catalogne, 1901-1906) / Pere Sola.", journal = "Rozprawy z Dziejów Oświaty", issue = "1983 / Tom 25", pages = "213 - 222" }