-
CZYSTY TEKST
Nora Bateson : a Biographic Note, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 10 - 11
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Nora Bateson : a Biographic Note", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "10 - 11" }
-
CZYSTY TEKST
Guest=Editor's Introduction, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 12 - 14
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Guest=Editor's Introduction", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "12 - 14" }
-
CZYSTY TEKST
Introdcution, "Metalogue : Is there a Conspiracy", Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 17 - 21
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Introdcution, "Metalogue : Is there a Conspiracy"", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "17 - 21" }
-
CZYSTY TEKST
Metalogue : Is there a Conspiracy?, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 22 - 32
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Metalogue : Is there a Conspiracy?", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "22 - 32" }
-
CZYSTY TEKST
Warm Data : Contextual Research and the Evolution of Science, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 35 - 40
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Warm Data : Contextual Research and the Evolution of Science", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "35 - 40" }
-
CZYSTY TEKST
Ecological Trauma and Common Addiction, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 41 - 49
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Ecological Trauma and Common Addiction", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "41 - 49" }
-
CZYSTY TEKST
Towards an Ecosystemic Flexibility, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 50 - 61
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Towards an Ecosystemic Flexibility", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "50 - 61" }
-
CZYSTY TEKST
"Living Life in an Evolving Context and the Ecology of Self", Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 62 - 86
BIBTEX@Article{ authors = "", title = ""Living Life in an Evolving Context and the Ecology of Self"", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "62 - 86" }
-
Differential Information and the Emergence of Mind : Developing Bateson's Ideas on Difference, Mind, and Epistemologys. 87 - 115CZYSTY TEKST
Differential Information and the Emergence of Mind : Developing Bateson's Ideas on Difference, Mind, and Epistemology, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 87 - 115
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Differential Information and the Emergence of Mind : Developing Bateson's Ideas on Difference, Mind, and Epistemology", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "87 - 115" }
-
Gregory and Nora Bateson's Thinking and the Relationship with Neurocognitive Rehabilitations. 118 - 122CZYSTY TEKST
Gregory and Nora Bateson's Thinking and the Relationship with Neurocognitive Rehabilitation, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 118 - 122
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Gregory and Nora Bateson's Thinking and the Relationship with Neurocognitive Rehabilitation", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "118 - 122" }
-
The Concrete & the Ecosystem : Ecology of the Embodied and Socialized Knowledges. 127 - 145CZYSTY TEKST
Sławomir Magala, The Concrete & the Ecosystem : Ecology of the Embodied and Socialized Knowledge, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 127 - 145
BIBTEX@Article{ authors = " Sławomir Magala", title = "The Concrete & the Ecosystem : Ecology of the Embodied and Socialized Knowledge", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "127 - 145" }
-
On Gregory Bateson's Epistemology, His Definition of Mind, and Its Solution to the Cartresian Dualism : or Mind-Body Problems. 146 - 157CZYSTY TEKST
On Gregory Bateson's Epistemology, His Definition of Mind, and Its Solution to the Cartresian Dualism : or Mind-Body Problem, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 146 - 157
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "On Gregory Bateson's Epistemology, His Definition of Mind, and Its Solution to the Cartresian Dualism : or Mind-Body Problem", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "146 - 157" }
-
Revisiting Bateson's Ideas : towards Bridging an Humanifying Family Therapy Practice and Training in Singapores. 161 - 177CZYSTY TEKST
Revisiting Bateson's Ideas : towards Bridging an Humanifying Family Therapy Practice and Training in Singapore, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 161 - 177
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Revisiting Bateson's Ideas : towards Bridging an Humanifying Family Therapy Practice and Training in Singapore", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "161 - 177" }
-
Reflections on Nora Bateson's "Small Arcs of Larger Circles : Framing through other Patterns" : a reviews. 181 - 185CZYSTY TEKST
Reflections on Nora Bateson's "Small Arcs of Larger Circles : Framing through other Patterns" : a review, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 181 - 185
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Reflections on Nora Bateson's "Small Arcs of Larger Circles : Framing through other Patterns" : a review", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "181 - 185" }
-
CZYSTY TEKST
Monika Jaworska-Witkowska, Editorial Introduction, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 8 - 9
BIBTEX@Article{ authors = " Monika Jaworska-Witkowska", title = "Editorial Introduction", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "8 - 9" }
-
CZYSTY TEKST
Adam Skibiński, How to Think after Bateson or Metalogy in Action, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2017 / Numer 12, s. 123 - 126
BIBTEX@Article{ authors = " Adam Skibiński", title = "How to Think after Bateson or Metalogy in Action", journal = "Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji", issue = "2017 / Numer 12", pages = "123 - 126" }