-
O zachowaniu pamięci historycznej pierwszej połowy XX wieku. Wprowadzenie do rozważań o przeszłości oświatys. 8 - 13CZYSTY TEKST
Grzegorz Michalski, O zachowaniu pamięci historycznej pierwszej połowy XX wieku. Wprowadzenie do rozważań o przeszłości oświaty, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 8 - 13
BIBTEX@Article{ authors = " Grzegorz Michalski", title = "O zachowaniu pamięci historycznej pierwszej połowy XX wieku. Wprowadzenie do rozważań o przeszłości oświaty", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "8 - 13" }
-
Dorastanie w okowach higieny i eugeniki w świetle piśmiennictwa Warszawskiego Towarzystwa Higienicznego na początku XX wiekus. 20 - 33CZYSTY TEKST
Aneta Bołdyrew, Dorastanie w okowach higieny i eugeniki w świetle piśmiennictwa Warszawskiego Towarzystwa Higienicznego na początku XX wieku, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 20 - 33
BIBTEX@Article{ authors = " Aneta Bołdyrew", title = "Dorastanie w okowach higieny i eugeniki w świetle piśmiennictwa Warszawskiego Towarzystwa Higienicznego na początku XX wieku", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "20 - 33" }
-
O kształceniu dziewcząt na początku XX wieku w przekazie periodyku „Świat Kobiecy”s. 34 - 48CZYSTY TEKST
Iwonna Michalska, O kształceniu dziewcząt na początku XX wieku w przekazie periodyku „Świat Kobiecy”, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 34 - 48
BIBTEX@Article{ authors = " Iwonna Michalska", title = "O kształceniu dziewcząt na początku XX wieku w przekazie periodyku „Świat Kobiecy”", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "34 - 48" }
-
Problematyka edukacji dziewcząt na łamach warszawskich czasopism ideowych dla kobiet (1907–1918)s. 49 - 65CZYSTY TEKST
Małgorzata Krakowiak, Problematyka edukacji dziewcząt na łamach warszawskich czasopism ideowych dla kobiet (1907–1918), Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 49 - 65
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Krakowiak", title = "Problematyka edukacji dziewcząt na łamach warszawskich czasopism ideowych dla kobiet (1907–1918)", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "49 - 65" }
-
Aktywne formy wypoczynku w czasopiśmie „Nasze Zdroje” (1910–1914)s. 66 - 81CZYSTY TEKST
Renata Bednarz-Grzybek, Aktywne formy wypoczynku w czasopiśmie „Nasze Zdroje” (1910–1914), Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 66 - 81
BIBTEX@Article{ authors = " Renata Bednarz-Grzybek", title = "Aktywne formy wypoczynku w czasopiśmie „Nasze Zdroje” (1910–1914)", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "66 - 81" }
-
Czasopiśmiennictwo pedagogiczne organizacji nauczycielskich u progu Drugiej Rzeczypospolitejs. 82 - 95CZYSTY TEKST
Grzegorz Michalski, Czasopiśmiennictwo pedagogiczne organizacji nauczycielskich u progu Drugiej Rzeczypospolitej, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 82 - 95
BIBTEX@Article{ authors = " Grzegorz Michalski", title = "Czasopiśmiennictwo pedagogiczne organizacji nauczycielskich u progu Drugiej Rzeczypospolitej", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "82 - 95" }
-
Edukacja i myśl pedagogiczna w Drugiej Rzeczypospolitej. W stuletnią rocznicę odzyskania niepodległościs. 96 - 105CZYSTY TEKST
Wiesława Jamrożek, Edukacja i myśl pedagogiczna w Drugiej Rzeczypospolitej. W stuletnią rocznicę odzyskania niepodległości, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 96 - 105
BIBTEX@Article{ authors = " Wiesława Jamrożek", title = "Edukacja i myśl pedagogiczna w Drugiej Rzeczypospolitej. W stuletnią rocznicę odzyskania niepodległości", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "96 - 105" }
-
Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym w Drugiej Rzeczypospolitejs. 106 - 124CZYSTY TEKST
Joanna Sosnowska, Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym w Drugiej Rzeczypospolitej, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 106 - 124
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Sosnowska", title = "Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym w Drugiej Rzeczypospolitej", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "106 - 124" }
-
Ogólnopolskie czasopisma andragogiczne w okresie międzywojennym (1918–1939)s. 125 - 137CZYSTY TEKST
Eleonora Sapia-Drewniak, Ogólnopolskie czasopisma andragogiczne w okresie międzywojennym (1918–1939), Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 125 - 137
BIBTEX@Article{ authors = " Eleonora Sapia-Drewniak", title = "Ogólnopolskie czasopisma andragogiczne w okresie międzywojennym (1918–1939)", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "125 - 137" }
-
Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego (1921–1952): geneza, twórcy, znaczenies. 138 - 154CZYSTY TEKST
Katarzyna Dormus, Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego (1921–1952): geneza, twórcy, znaczenie, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 138 - 154
BIBTEX@Article{ authors = " Katarzyna Dormus", title = "Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego (1921–1952): geneza, twórcy, znaczenie", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "138 - 154" }
-
Problematyka oświaty ludu na łamach wybranych czasopism społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego w latach 1905–1918s. 155 - 165CZYSTY TEKST
Joanna Falkowska, Problematyka oświaty ludu na łamach wybranych czasopism społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego w latach 1905–1918, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 155 - 165
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Falkowska", title = "Problematyka oświaty ludu na łamach wybranych czasopism społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego w latach 1905–1918", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "155 - 165" }
-
Nowe kierunki w nauczaniu i wychowaniu prezentowane w „Ruchu Pedagogicznym” w dwudziestoleciu międzywojennyms. 166 - 177CZYSTY TEKST
Ryszard Ślęczka, Nowe kierunki w nauczaniu i wychowaniu prezentowane w „Ruchu Pedagogicznym” w dwudziestoleciu międzywojennym, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 166 - 177
BIBTEX@Article{ authors = " Ryszard Ślęczka", title = "Nowe kierunki w nauczaniu i wychowaniu prezentowane w „Ruchu Pedagogicznym” w dwudziestoleciu międzywojennym", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "166 - 177" }
-
Kulturotwórcza rola szkoły wiejskiej na przykładzie działalności Szkoły Powszechnej w Łopiennie w latach 1918–1939 (wybrane problemy)s. 178 - 201CZYSTY TEKST
Katarzyna Kabacińska-Łuczak, Kulturotwórcza rola szkoły wiejskiej na przykładzie działalności Szkoły Powszechnej w Łopiennie w latach 1918–1939 (wybrane problemy), Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 178 - 201
BIBTEX@Article{ authors = " Katarzyna Kabacińska-Łuczak", title = "Kulturotwórcza rola szkoły wiejskiej na przykładzie działalności Szkoły Powszechnej w Łopiennie w latach 1918–1939 (wybrane problemy)", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "178 - 201" }
-
Popularyzacja idei nowego wychowania na łamach czasopisma „Wychowanie Przedszkolne”s. 202 - 219CZYSTY TEKST
Elżbieta Dolata, Popularyzacja idei nowego wychowania na łamach czasopisma „Wychowanie Przedszkolne”, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 202 - 219
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Dolata", title = "Popularyzacja idei nowego wychowania na łamach czasopisma „Wychowanie Przedszkolne”", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "202 - 219" }
-
Działalność Komisji Kół Krajoznawczych Młodzieży Szkolnej w Polsce okresu międzywojennegos. 220 - 238CZYSTY TEKST
Elżbieta Magiera, Działalność Komisji Kół Krajoznawczych Młodzieży Szkolnej w Polsce okresu międzywojennego, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 220 - 238
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Magiera", title = "Działalność Komisji Kół Krajoznawczych Młodzieży Szkolnej w Polsce okresu międzywojennego", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "220 - 238" }
-
Wychowanie państwowe i obywatelskie w praktyce szkolnej na przykładzie Państwowego Gimnazjum Męskiego im. A. Mickiewicza w Wilnie (1932/1933–1933/1934)s. 239 - 251CZYSTY TEKST
Stefania Walasek, Wychowanie państwowe i obywatelskie w praktyce szkolnej na przykładzie Państwowego Gimnazjum Męskiego im. A. Mickiewicza w Wilnie (1932/1933–1933/1934), Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 239 - 251
BIBTEX@Article{ authors = " Stefania Walasek", title = "Wychowanie państwowe i obywatelskie w praktyce szkolnej na przykładzie Państwowego Gimnazjum Męskiego im. A. Mickiewicza w Wilnie (1932/1933–1933/1934)", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "239 - 251" }
-
Problematyka szkolnictwa zawodowego i dokształcającego w miesięczniku „Szkoła Zawodowa” w latach 1926–1935s. 252 - 263CZYSTY TEKST
Danuta Kocurek, Problematyka szkolnictwa zawodowego i dokształcającego w miesięczniku „Szkoła Zawodowa” w latach 1926–1935, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 252 - 263
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Kocurek", title = "Problematyka szkolnictwa zawodowego i dokształcającego w miesięczniku „Szkoła Zawodowa” w latach 1926–1935", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "252 - 263" }
-
Radomskie Towarzystwo Kursów Technicznych (1927–1939)s. 264 - 274CZYSTY TEKST
Kamila Cybulska, Radomskie Towarzystwo Kursów Technicznych (1927–1939), Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 264 - 274
BIBTEX@Article{ authors = " Kamila Cybulska", title = "Radomskie Towarzystwo Kursów Technicznych (1927–1939)", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "264 - 274" }
-
Dzieciństwo a nowoczesność: polska recepcja amerykańskich ideałów, czyli uwag kilka na marginesie książki Sylwii Kuźmy-Markowskiej Dziecko, rodzina i płeć w amerykańskich inicjatywach humanitarnych i filantropijnych w II Rzeczypospolitej, Warszawa 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiegos. 275 - 282CZYSTY TEKST
Aneta Bołdyrew, Dzieciństwo a nowoczesność: polska recepcja amerykańskich ideałów, czyli uwag kilka na marginesie książki Sylwii Kuźmy-Markowskiej Dziecko, rodzina i płeć w amerykańskich inicjatywach humanitarnych i filantropijnych w II Rzeczypospolitej, Warszawa 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 275 - 282
BIBTEX@Article{ authors = " Aneta Bołdyrew", title = "Dzieciństwo a nowoczesność: polska recepcja amerykańskich ideałów, czyli uwag kilka na marginesie książki Sylwii Kuźmy-Markowskiej Dziecko, rodzina i płeć w amerykańskich inicjatywach humanitarnych i filantropijnych w II Rzeczypospolitej, Warszawa 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "275 - 282" }
-
Między godnością a zniewoleniem. Naukowa refleksja na temat dziecka w perspektywie historycznej w jubileuszu czterdziestolecia białostockiej szkoły historii wychowanias. 283 - 290CZYSTY TEKST
Łukasz Kalisz, Między godnością a zniewoleniem. Naukowa refleksja na temat dziecka w perspektywie historycznej w jubileuszu czterdziestolecia białostockiej szkoły historii wychowania, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2020 / Numer 11, s. 283 - 290
BIBTEX@Article{ authors = " Łukasz Kalisz", title = "Między godnością a zniewoleniem. Naukowa refleksja na temat dziecka w perspektywie historycznej w jubileuszu czterdziestolecia białostockiej szkoły historii wychowania", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2020 / Numer 11", pages = "283 - 290" }