Helena Ostrowicka
21 artykuły w 6 czasopismach
-
Risk and Civicness Discourses as Educational Practices of Constituting the "Entrepreneur of Oneself" Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2012 / Numer 6 / s. 5 - 202012CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Risk and Civicness Discourses as Educational Practices of Constituting the "Entrepreneur of Oneself", Kultura i Edukacja, 2012 / Numer 6, s. 5 - 20
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Risk and Civicness Discourses as Educational Practices of Constituting the "Entrepreneur of Oneself"", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2012 / Numer 6", pages = "5 - 20" }
-
From the analysis of pedagogical discourse to a reflection on the integration of knowledge about youth Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2014 / Numer 5 / s. 5 - 232014CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, From the analysis of pedagogical discourse to a reflection on the integration of knowledge about youth, Kultura i Edukacja, 2014 / Numer 5, s. 5 - 23
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "From the analysis of pedagogical discourse to a reflection on the integration of knowledge about youth", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2014 / Numer 5", pages = "5 - 23" }
-
From the Editors : Critically with Foucault : Anarchaeology of Education and Public Spaces 2021 / Tom 17 / Numer 1 / s. 6 - 112021CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Justyna Spychalska-Stasiak, From the Editors : Critically with Foucault : Anarchaeology of Education and Public Spaces , None, 2021 / Tom 17 / Numer 1, s. 6 - 11
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka, Justyna Spychalska-Stasiak", title = "From the Editors : Critically with Foucault : Anarchaeology of Education and Public Spaces ", journal = "None", issue = "2021 / Tom 17 / Numer 1", pages = "6 - 11" }
-
Horyzont oczekiwań - z recepcji myśli Michela Foucaulta w badaniach pedagogicznych Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2010 / Numer 3 (51) / s. 7 - 232010CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Horyzont oczekiwań - z recepcji myśli Michela Foucaulta w badaniach pedagogicznych , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2010 / Numer 3 (51), s. 7 - 23
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Horyzont oczekiwań - z recepcji myśli Michela Foucaulta w badaniach pedagogicznych ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2010 / Numer 3 (51)", pages = "7 - 23" }
-
Panel Discussion : The Politics of Truth in Education and the Public Space : Discussion at the Opening of the Volume 2021 / Tom 17 / Numer 1 / s. 12 - 262021CZYSTY TEKST
Marek Czyżewski, Ewa Marynowicz-Hetka, Maria Mendel, Ryszard Mordawski, Helena Ostrowicka, Cezary Rudnicki, Panel Discussion : The Politics of Truth in Education and the Public Space : Discussion at the Opening of the Volume , None, 2021 / Tom 17 / Numer 1, s. 12 - 26
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Czyżewski, Ewa Marynowicz-Hetka, Maria Mendel, Ryszard Mordawski, Helena Ostrowicka, Cezary Rudnicki", title = "Panel Discussion : The Politics of Truth in Education and the Public Space : Discussion at the Opening of the Volume ", journal = "None", issue = "2021 / Tom 17 / Numer 1", pages = "12 - 26" }
-
Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych : zapis dyskusji panelowej 2016 / Tom 12 / Numer 1 / s. 32 - 612016CZYSTY TEKST
Marek Czyżewski, Ewa Marynowicz-Hetka, Astrid Męczkowska-Christiansen, Maria Mendel, Helena Ostrowicka, Tomasz Szkudlarek, Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych : zapis dyskusji panelowej, None, 2016 / Tom 12 / Numer 1, s. 32 - 61
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Czyżewski, Ewa Marynowicz-Hetka, Astrid Męczkowska-Christiansen, Maria Mendel, Helena Ostrowicka, Tomasz Szkudlarek", title = "Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych : zapis dyskusji panelowej", journal = "None", issue = "2016 / Tom 12 / Numer 1", pages = "32 - 61" }
-
Wyznania, Rousseau i dyskurs edukacyjny – zarys badań w perspektywie (post)foucaultowskiej Opublikowano w: Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education 2015 / Tom 11 / Numer 2(29) / s. 33 - 432015CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Wyznania, Rousseau i dyskurs edukacyjny – zarys badań w perspektywie (post)foucaultowskiej, Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education, 2015 / Tom 11 / Numer 2(29), s. 33 - 43
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Wyznania, Rousseau i dyskurs edukacyjny – zarys badań w perspektywie (post)foucaultowskiej", journal = "Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education", issue = "2015 / Tom 11 / Numer 2(29)", pages = "33 - 43" }
-
Kategoria dyskursu w języku i w badaniach edukacyjnych - w poszukiwaniu osobliwości pedagogicznie zorientowanej analizy dyskursu Opublikowano w: Forum Oświatowe 2014 / Tom 26 / Numer 2(52) / s. 47 - 682014CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Kategoria dyskursu w języku i w badaniach edukacyjnych - w poszukiwaniu osobliwości pedagogicznie zorientowanej analizy dyskursu , Forum Oświatowe, 2014 / Tom 26 / Numer 2(52), s. 47 - 68
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Kategoria dyskursu w języku i w badaniach edukacyjnych - w poszukiwaniu osobliwości pedagogicznie zorientowanej analizy dyskursu ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2014 / Tom 26 / Numer 2(52)", pages = "47 - 68" }
-
Dyskurs pedagogiczny jako element urządzania młodzieży Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2013 / Numer 2 (62) / s. 49 - 732013CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Dyskurs pedagogiczny jako element urządzania młodzieży , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2013 / Numer 2 (62), s. 49 - 73
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Dyskurs pedagogiczny jako element urządzania młodzieży ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2013 / Numer 2 (62)", pages = "49 - 73" }
-
Foucaultowska koncepcja "urządzania" w krytycznej refleksji nad neoliberalną polityką edukacyjną Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2012 / Numer 1 / s. 54 - 822012CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Foucaultowska koncepcja "urządzania" w krytycznej refleksji nad neoliberalną polityką edukacyjną, Kultura i Edukacja, 2012 / Numer 1, s. 54 - 82
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Foucaultowska koncepcja "urządzania" w krytycznej refleksji nad neoliberalną polityką edukacyjną", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2012 / Numer 1", pages = "54 - 82" }
-
CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Antysemityzm w opinii młodzieży, Kultura i Edukacja, 1999 / Numer 1, s. 55 - 61
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Antysemityzm w opinii młodzieży", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "1999 / Numer 1", pages = "55 - 61" }
-
Raportuj, bloguj i wyznawaj : o karierze akademickiej w społeczeństwie konfesyjnym Opublikowano w: Pedagogika Szkoły Wyższej 2014 / Numer 2 / s. 91 - 1072014CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Raportuj, bloguj i wyznawaj : o karierze akademickiej w społeczeństwie konfesyjnym, Pedagogika Szkoły Wyższej, 2014 / Numer 2, s. 91 - 107
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Raportuj, bloguj i wyznawaj : o karierze akademickiej w społeczeństwie konfesyjnym", journal = "Pedagogika Szkoły Wyższej", issue = "2014 / Numer 2", pages = "91 - 107" }
-
Archaeological, Alethurgical, and Dispositif Analysis : Discourse Studies on Higher Education in Poland from a Post-Foucauldian Perspective 2021 / Tom 17 / Numer 1 / s. 110 - 1322021CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Archaeological, Alethurgical, and Dispositif Analysis : Discourse Studies on Higher Education in Poland from a Post-Foucauldian Perspective , None, 2021 / Tom 17 / Numer 1, s. 110 - 132
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Archaeological, Alethurgical, and Dispositif Analysis : Discourse Studies on Higher Education in Poland from a Post-Foucauldian Perspective ", journal = "None", issue = "2021 / Tom 17 / Numer 1", pages = "110 - 132" }
-
"Urządzanie młodzieży : studium analityczno-krytyczne", Helena Ostrowicka, Kraków 2012 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2014 / Numer 2 (66) / s. 147 - 1512014CZYSTY TEKST
Magdalena Archacka, Helena Ostrowicka, "Urządzanie młodzieży : studium analityczno-krytyczne", Helena Ostrowicka, Kraków 2012 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2014 / Numer 2 (66), s. 147 - 151
BIBTEX@Article{ authors = " Magdalena Archacka, Helena Ostrowicka", title = ""Urządzanie młodzieży : studium analityczno-krytyczne", Helena Ostrowicka, Kraków 2012 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2014 / Numer 2 (66)", pages = "147 - 151" }
-
Wokół problematyki „metody” w postfoucaultowskich badaniach społecznych : pomiędzy strategią transkrypcji a strategią fugi 2016 / Tom 12 / Numer 1 / s. 152 - 1692016CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Wokół problematyki „metody” w postfoucaultowskich badaniach społecznych : pomiędzy strategią transkrypcji a strategią fugi, None, 2016 / Tom 12 / Numer 1, s. 152 - 169
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Wokół problematyki „metody” w postfoucaultowskich badaniach społecznych : pomiędzy strategią transkrypcji a strategią fugi", journal = "None", issue = "2016 / Tom 12 / Numer 1", pages = "152 - 169" }
-
Pojęcie i badania "urządzania", czyli o percepcji idei Michela Foucaulta raz jeszcze Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2015 / Numer 1 (69) / s. 153 - 1632015CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Pojęcie i badania "urządzania", czyli o percepcji idei Michela Foucaulta raz jeszcze , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2015 / Numer 1 (69), s. 153 - 163
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "Pojęcie i badania "urządzania", czyli o percepcji idei Michela Foucaulta raz jeszcze ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2015 / Numer 1 (69)", pages = "153 - 163" }
-
"Młodzież a subkultury: problematyka edukacyjna", Marek Jędrzejewski, Warszawa 1999 : [recenzja] Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2001 / Numer 1 / s. 155 - 1572001CZYSTY TEKST
Marek Jędrzejewski, Helena Ostrowicka, "Młodzież a subkultury: problematyka edukacyjna", Marek Jędrzejewski, Warszawa 1999 : [recenzja], Kultura i Edukacja, 2001 / Numer 1, s. 155 - 157
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Jędrzejewski, Helena Ostrowicka", title = ""Młodzież a subkultury: problematyka edukacyjna", Marek Jędrzejewski, Warszawa 1999 : [recenzja]", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2001 / Numer 1", pages = "155 - 157" }
-
O badaniach „pedagogizacji życia społecznego” kilka słów z poznawczej perspektywy pedagogiki ogólnej Opublikowano w: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2015 / Numer 1 / s. 166 - 1772015CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, O badaniach „pedagogizacji życia społecznego” kilka słów z poznawczej perspektywy pedagogiki ogólnej, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2015 / Numer 1, s. 166 - 177
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = "O badaniach „pedagogizacji życia społecznego” kilka słów z poznawczej perspektywy pedagogiki ogólnej", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2015 / Numer 1", pages = "166 - 177" }
-
Książka "Analiza dyskursu publicznego. Przegląd metod i perspektyw badawczych" w optyce kartografii wiedzy metodologicznej 2019 / Tom 15 / Numer 1 / s. 178 - 1872019CZYSTY TEKST
Marek Czyżewski, Helena Ostrowicka, Michał Otrocki, Tomasz Piekot, Jerzy Stachowiak, Książka "Analiza dyskursu publicznego. Przegląd metod i perspektyw badawczych" w optyce kartografii wiedzy metodologicznej , None, 2019 / Tom 15 / Numer 1, s. 178 - 187
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Czyżewski, Helena Ostrowicka, Michał Otrocki, Tomasz Piekot, Jerzy Stachowiak", title = "Książka "Analiza dyskursu publicznego. Przegląd metod i perspektyw badawczych" w optyce kartografii wiedzy metodologicznej ", journal = "None", issue = "2019 / Tom 15 / Numer 1", pages = "178 - 187" }
-
Racjonalny strach? : o pedagogii lęku w dyskursie publicznym Opublikowano w: Forum Oświatowe 2016 / Tom 28 / Numer 1(55) / s. 181 - 1982016CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, Aleksandra Rzyska, Racjonalny strach? : o pedagogii lęku w dyskursie publicznym , Forum Oświatowe, 2016 / Tom 28 / Numer 1(55), s. 181 - 198
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka, Aleksandra Rzyska", title = "Racjonalny strach? : o pedagogii lęku w dyskursie publicznym ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2016 / Tom 28 / Numer 1(55)", pages = "181 - 198" }
-
"Representing Youth: Methodological Issues in Critical Youth Studies", Amy L. Best (ed.), New York 2007 : [recenzja] Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2011 / Numer 1 / s. 205 - 2102011CZYSTY TEKST
Helena Ostrowicka, "Representing Youth: Methodological Issues in Critical Youth Studies", Amy L. Best (ed.), New York 2007 : [recenzja], Kultura i Edukacja, 2011 / Numer 1, s. 205 - 210
BIBTEX@Article{ authors = " Helena Ostrowicka", title = ""Representing Youth: Methodological Issues in Critical Youth Studies", Amy L. Best (ed.), New York 2007 : [recenzja]", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2011 / Numer 1", pages = "205 - 210" }