Małgorzata Lewartowska-Zychowicz
19 artykuły w 4 czasopismach
-
CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Słowo wstępne, Ars Educandi, 2018 / Tom 15, s. 5 - 6
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Słowo wstępne", journal = "Ars Educandi", issue = "2018 / Tom 15", pages = "5 - 6" }
-
Rówzność w edukacji - o teoretycznych legitymizacjach nierówności i praktycznej konieczności polityk równościowych Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2019 / Numer 1 (85) / s. 7 - 182019CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Rówzność w edukacji - o teoretycznych legitymizacjach nierówności i praktycznej konieczności polityk równościowych, Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2019 / Numer 1 (85), s. 7 - 18
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Rówzność w edukacji - o teoretycznych legitymizacjach nierówności i praktycznej konieczności polityk równościowych", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2019 / Numer 1 (85)", pages = "7 - 18" }
-
Polityka winy i wstydu jako element neoliberalnego urządzania ubogich Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2017 / Numer 3 (79) / s. 21 - 342017CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik, Polityka winy i wstydu jako element neoliberalnego urządzania ubogich, Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2017 / Numer 3 (79), s. 21 - 34
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik", title = "Polityka winy i wstydu jako element neoliberalnego urządzania ubogich", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2017 / Numer 3 (79)", pages = "21 - 34" }
-
Nauczyciel w ideologiach - o nadziejach, iluzjach i unieważnianiu idei podwójego agenta Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2014 / Numer 3 (67) / s. 23 - 362014CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Nauczyciel w ideologiach - o nadziejach, iluzjach i unieważnianiu idei podwójego agenta , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2014 / Numer 3 (67), s. 23 - 36
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Nauczyciel w ideologiach - o nadziejach, iluzjach i unieważnianiu idei podwójego agenta ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2014 / Numer 3 (67)", pages = "23 - 36" }
-
Teraźniejszość i metafora "pais-ago" wobec problemu odsłaniających się przestrzeni znaczeń kultury i edukacji : z profesor Ewą Rodziewicz rozmawia dr Małgorzata Lewartowska-Zychowicz Opublikowano w: Ars Educandi 2010 / Tom 7 / s. 23 - 452010CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Ewa Rodziewicz, Teraźniejszość i metafora "pais-ago" wobec problemu odsłaniających się przestrzeni znaczeń kultury i edukacji : z profesor Ewą Rodziewicz rozmawia dr Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Ars Educandi, 2010 / Tom 7, s. 23 - 45
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Ewa Rodziewicz", title = "Teraźniejszość i metafora "pais-ago" wobec problemu odsłaniających się przestrzeni znaczeń kultury i edukacji : z profesor Ewą Rodziewicz rozmawia dr Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", journal = "Ars Educandi", issue = "2010 / Tom 7", pages = "23 - 45" }
-
Pytanie i pseudopytanie w edukacji w kontekście kategorii prawdy i znaczenia Opublikowano w: Forum Oświatowe 1999 / Tom 11 / Numer 1-2(20-21) / s. 28 - 341999CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Pytanie i pseudopytanie w edukacji w kontekście kategorii prawdy i znaczenia , Forum Oświatowe, 1999 / Tom 11 / Numer 1-2(20-21), s. 28 - 34
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Pytanie i pseudopytanie w edukacji w kontekście kategorii prawdy i znaczenia ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "1999 / Tom 11 / Numer 1-2(20-21)", pages = "28 - 34" }
-
Zamieszkiwanie i tożsamość : "Dyspozytyw" domu w "urządzaniu" jako mieszkańców Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2018 / Numer 4 (84) / s. 29 - 392018CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik, Zamieszkiwanie i tożsamość : "Dyspozytyw" domu w "urządzaniu" jako mieszkańców , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2018 / Numer 4 (84), s. 29 - 39
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik", title = "Zamieszkiwanie i tożsamość : "Dyspozytyw" domu w "urządzaniu" jako mieszkańców ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2018 / Numer 4 (84)", pages = "29 - 39" }
-
Makarenkowskie odczyty o wychowaniu dla rodziców w optyce Foucaultowskiej kategorii urządzania Opublikowano w: Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education 2017 / Tom 13 / Numer 4(39) / s. 31 - 392017CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik, Maria Szczepska-Pustkowska, Makarenkowskie odczyty o wychowaniu dla rodziców w optyce Foucaultowskiej kategorii urządzania, Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education, 2017 / Tom 13 / Numer 4(39), s. 31 - 39
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik, Maria Szczepska-Pustkowska", title = "Makarenkowskie odczyty o wychowaniu dla rodziców w optyce Foucaultowskiej kategorii urządzania", journal = "Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education", issue = "2017 / Tom 13 / Numer 4(39)", pages = "31 - 39" }
-
Niezróżnicowania różnica - czyli o tym, jak rynek buduje monowielokulturowe środowisko wychowawcze i kontroluje rozwój tożsamości Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2013 / Numer 2 (62) / s. 33 - 482013CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Niezróżnicowania różnica - czyli o tym, jak rynek buduje monowielokulturowe środowisko wychowawcze i kontroluje rozwój tożsamości , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2013 / Numer 2 (62), s. 33 - 48
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Niezróżnicowania różnica - czyli o tym, jak rynek buduje monowielokulturowe środowisko wychowawcze i kontroluje rozwój tożsamości ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2013 / Numer 2 (62)", pages = "33 - 48" }
-
O byciu nauczycielem - między tragizmem roli a szczelinami emancypacji Opublikowano w: Forum Oświatowe 2014 / Tom 26 / Numer 2(52) / s. 83 - 972014CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, O byciu nauczycielem - między tragizmem roli a szczelinami emancypacji , Forum Oświatowe, 2014 / Tom 26 / Numer 2(52), s. 83 - 97
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "O byciu nauczycielem - między tragizmem roli a szczelinami emancypacji ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2014 / Tom 26 / Numer 2(52)", pages = "83 - 97" }
-
Tekst pedagogiczny jako środek kształcenia kompetencji nauczycielskich Opublikowano w: Forum Oświatowe 2000 / Tom 12 / Numer 2(23) / s. 85 - 932000CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Tekst pedagogiczny jako środek kształcenia kompetencji nauczycielskich , Forum Oświatowe, 2000 / Tom 12 / Numer 2(23), s. 85 - 93
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Tekst pedagogiczny jako środek kształcenia kompetencji nauczycielskich ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2000 / Tom 12 / Numer 2(23)", pages = "85 - 93" }
-
(Prze)żyć z cukrzycą w szkole Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2018 / Numer 4 (84) / s. 87 - 972018CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Halina Nowakowska, (Prze)żyć z cukrzycą w szkole , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2018 / Numer 4 (84), s. 87 - 97
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Halina Nowakowska", title = "(Prze)żyć z cukrzycą w szkole ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2018 / Numer 4 (84)", pages = "87 - 97" }
-
Recenzja monografii "Społeczeństwo, kultura, wychowanie: publikacja dedykowana profesorowi Janowi Żebrowskiemu z okazji sześćdziesięciolecia pracy twórczej" pod redakcją Jana Papieża Opublikowano w: Ars Educandi 2018 / Tom 15 / s. 143 - 1482018CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Astrid Męczkowska-Christiansen, Jan Papież, Recenzja monografii "Społeczeństwo, kultura, wychowanie: publikacja dedykowana profesorowi Janowi Żebrowskiemu z okazji sześćdziesięciolecia pracy twórczej" pod redakcją Jana Papieża , Ars Educandi, 2018 / Tom 15, s. 143 - 148
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Astrid Męczkowska-Christiansen, Jan Papież", title = "Recenzja monografii "Społeczeństwo, kultura, wychowanie: publikacja dedykowana profesorowi Janowi Żebrowskiemu z okazji sześćdziesięciolecia pracy twórczej" pod redakcją Jana Papieża ", journal = "Ars Educandi", issue = "2018 / Tom 15", pages = "143 - 148" }
-
"Tego nikt nie rozumie" - czyli o obsceniczności języka pedagogiki Opublikowano w: Forum Oświatowe 2004 / Tom 16 / Numer 1(30) / s. 147 - 1692004CZYSTY TEKST
Adela Kożyczkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, "Tego nikt nie rozumie" - czyli o obsceniczności języka pedagogiki , Forum Oświatowe, 2004 / Tom 16 / Numer 1(30), s. 147 - 169
BIBTEX@Article{ authors = " Adela Kożyczkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = ""Tego nikt nie rozumie" - czyli o obsceniczności języka pedagogiki ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2004 / Tom 16 / Numer 1(30)", pages = "147 - 169" }
-
"Tam i z powrotem" : o próbach rzekomego unikania wykluczenia społecznego przez podejmowanie studiów pedagogicznych Opublikowano w: Forum Oświatowe 2005 / Tom 17 / Numer 2(33) / s. 151 - 1602005CZYSTY TEKST
Adela Kożyczkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, "Tam i z powrotem" : o próbach rzekomego unikania wykluczenia społecznego przez podejmowanie studiów pedagogicznych , Forum Oświatowe, 2005 / Tom 17 / Numer 2(33), s. 151 - 160
BIBTEX@Article{ authors = " Adela Kożyczkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = ""Tam i z powrotem" : o próbach rzekomego unikania wykluczenia społecznego przez podejmowanie studiów pedagogicznych ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2005 / Tom 17 / Numer 2(33)", pages = "151 - 160" }
-
Pedagogika w społecznej debacie na temat niezbywalnych powinności wychowania Opublikowano w: Forum Oświatowe 2005 / Tom 17 / Numer 1(32) / s. 157 - 1662005CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Pedagogika w społecznej debacie na temat niezbywalnych powinności wychowania , Forum Oświatowe, 2005 / Tom 17 / Numer 1(32), s. 157 - 166
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Pedagogika w społecznej debacie na temat niezbywalnych powinności wychowania ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2005 / Tom 17 / Numer 1(32)", pages = "157 - 166" }
-
CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Współczesne modele bycia nauczycielem, Ars Educandi, 2004 / Tom 4, s. 201 - 215
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz", title = "Współczesne modele bycia nauczycielem", journal = "Ars Educandi", issue = "2004 / Tom 4", pages = "201 - 215" }
-
Reklama witryny sex-shopu jako przyczynek do refleksji nad percepcją emocjonalną niepełnosprawności ruchowej Opublikowano w: Forum Oświatowe 2016 / Tom 28 / Numer 2(56) / s. 241 - 2542016CZYSTY TEKST
Longina Cylwik, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Sławomira Sadowska, Reklama witryny sex-shopu jako przyczynek do refleksji nad percepcją emocjonalną niepełnosprawności ruchowej , Forum Oświatowe, 2016 / Tom 28 / Numer 2(56), s. 241 - 254
BIBTEX@Article{ authors = " Longina Cylwik, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Sławomira Sadowska", title = "Reklama witryny sex-shopu jako przyczynek do refleksji nad percepcją emocjonalną niepełnosprawności ruchowej ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2016 / Tom 28 / Numer 2(56)", pages = "241 - 254" }
-
"Między pojęciem a kategorią : perspektywa dynamicznego ujmowania wiedzy o wychowaniu", Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Kraków 2001 : [recenzja] Opublikowano w: Ars Educandi 2004 / Tom 4 / s. 312 - 3172004CZYSTY TEKST
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Astrid Męczkowska, "Między pojęciem a kategorią : perspektywa dynamicznego ujmowania wiedzy o wychowaniu", Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Kraków 2001 : [recenzja], Ars Educandi, 2004 / Tom 4, s. 312 - 317
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Astrid Męczkowska", title = ""Między pojęciem a kategorią : perspektywa dynamicznego ujmowania wiedzy o wychowaniu", Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Kraków 2001 : [recenzja]", journal = "Ars Educandi", issue = "2004 / Tom 4", pages = "312 - 317" }