Joanna Rutkowiak
19 articles in 4 journals
-
Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2005 / Numer 3 (31) / p. 7 - 222005Plain Text
Joanna Rutkowiak, Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2005 / Numer 3 (31), s. 7 - 22
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2005 / Numer 3 (31)", pages = "7 - 22" }
-
Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela : (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego) Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2008 / Numer 1 (41) / p. 7 - 282008Plain Text
Joanna Rutkowiak, Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela : (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego) , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2008 / Numer 1 (41), s. 7 - 28
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela : (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego) ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2008 / Numer 1 (41)", pages = "7 - 28" }
-
Towarzystwo naukowe w czasach trudnych : esej na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego Published in: Ars Educandi 2017 / Tom 14 / p. 11 - 372017Plain Text
Joanna Rutkowiak, Towarzystwo naukowe w czasach trudnych : esej na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego , Ars Educandi, 2017 / Tom 14, s. 11 - 37
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Towarzystwo naukowe w czasach trudnych : esej na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego ", journal = "Ars Educandi", issue = "2017 / Tom 14", pages = "11 - 37" }
-
"Udomowienie" i "zadomowienie" jako kategorie krytycznego opisu relacji szkoły i domu rodzinnego ucznia Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2000 / Numer 1 (9) / p. 17 - 272000Plain Text
Joanna Rutkowiak, "Udomowienie" i "zadomowienie" jako kategorie krytycznego opisu relacji szkoły i domu rodzinnego ucznia , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2000 / Numer 1 (9), s. 17 - 27
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = ""Udomowienie" i "zadomowienie" jako kategorie krytycznego opisu relacji szkoły i domu rodzinnego ucznia ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2000 / Numer 1 (9)", pages = "17 - 27" }
-
Rancière'owskie interpretacje emancypacyjne : doświadczanie pracy akademickiej w uczelniach niepublicznych na ziemi warmińsko-mazurskiej Published in: Ars Educandi 2019 / Tom 16 / p. 19 - 422019Plain Text
Joanna Rutkowiak, Rancière'owskie interpretacje emancypacyjne : doświadczanie pracy akademickiej w uczelniach niepublicznych na ziemi warmińsko-mazurskiej , Ars Educandi, 2019 / Tom 16, s. 19 - 42
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Rancière'owskie interpretacje emancypacyjne : doświadczanie pracy akademickiej w uczelniach niepublicznych na ziemi warmińsko-mazurskiej ", journal = "Ars Educandi", issue = "2019 / Tom 16", pages = "19 - 42" }
-
"Laboratorium autorskie" jako formuła tworzenia programu nauczania przez nauczycieli Published in: Forum Oświatowe 2000 / Tom 12 / Numer 2(23) / p. 33 - 572000Plain Text
Joanna Rutkowiak, "Laboratorium autorskie" jako formuła tworzenia programu nauczania przez nauczycieli , Forum Oświatowe, 2000 / Tom 12 / Numer 2(23), s. 33 - 57
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = ""Laboratorium autorskie" jako formuła tworzenia programu nauczania przez nauczycieli ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2000 / Tom 12 / Numer 2(23)", pages = "33 - 57" }
-
O tęsknocie do uniwersyteckiej przyjaźni : przemiany w uniwersytecie, przemiany w jego ludziach Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2010 / Numer 3 (51) / p. 53 - 652010Plain Text
Joanna Rutkowiak, O tęsknocie do uniwersyteckiej przyjaźni : przemiany w uniwersytecie, przemiany w jego ludziach , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2010 / Numer 3 (51), s. 53 - 65
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "O tęsknocie do uniwersyteckiej przyjaźni : przemiany w uniwersytecie, przemiany w jego ludziach ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2010 / Numer 3 (51)", pages = "53 - 65" }
-
Święto i codzienność wobec idei społeczeństwa uczącego się Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2003 / Numer Numer specjalny / p. 69 - 822003Plain Text
Joanna Rutkowiak, Święto i codzienność wobec idei społeczeństwa uczącego się , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2003 / Numer Numer specjalny, s. 69 - 82
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Święto i codzienność wobec idei społeczeństwa uczącego się ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2003 / Numer Numer specjalny", pages = "69 - 82" }
-
Ratowanie uniwersytetu : refleksja w "oku ogólności" nad końcem Ducha : rozmawiają Alicja Jurgiel i Piotr Zamojski Published in: Ars Educandi 2011 / Tom 8 / p. 73 - 922011Plain Text
Alicja Jurgiel, Ewa Rodziewicz, Joanna Rutkowiak, Piotr Zamojski, Ratowanie uniwersytetu : refleksja w "oku ogólności" nad końcem Ducha : rozmawiają Alicja Jurgiel i Piotr Zamojski, Ars Educandi, 2011 / Tom 8, s. 73 - 92
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Jurgiel, Ewa Rodziewicz, Joanna Rutkowiak, Piotr Zamojski", title = "Ratowanie uniwersytetu : refleksja w "oku ogólności" nad końcem Ducha : rozmawiają Alicja Jurgiel i Piotr Zamojski", journal = "Ars Educandi", issue = "2011 / Tom 8", pages = "73 - 92" }
-
Dynamika przemian społecznych - dynamika zmiany nauczyciela Published in: Forum Oświatowe 2002 / Tom 14 / Numer 1(26) / p. 77 - 962002Plain Text
Joanna Rutkowiak, Dynamika przemian społecznych - dynamika zmiany nauczyciela , Forum Oświatowe, 2002 / Tom 14 / Numer 1(26), s. 77 - 96
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Dynamika przemian społecznych - dynamika zmiany nauczyciela ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2002 / Tom 14 / Numer 1(26)", pages = "77 - 96" }
-
Między upaństwowieniem, prywatyzacją i uspołecznianiem się pedagogiki Published in: Ars Educandi 2008 / Tom 5 / p. 79 - 882008Plain Text
Joanna Rutkowiak, Między upaństwowieniem, prywatyzacją i uspołecznianiem się pedagogiki, Ars Educandi, 2008 / Tom 5, s. 79 - 88
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Między upaństwowieniem, prywatyzacją i uspołecznianiem się pedagogiki", journal = "Ars Educandi", issue = "2008 / Tom 5", pages = "79 - 88" }
-
Społeczne funkcjonowanie pedagogiki : czasowy wymiar etyczności Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2001 / Numer Numer specjalny / p. 87 - 1012001Plain Text
Joanna Rutkowiak, Społeczne funkcjonowanie pedagogiki : czasowy wymiar etyczności , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2001 / Numer Numer specjalny, s. 87 - 101
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Społeczne funkcjonowanie pedagogiki : czasowy wymiar etyczności ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2001 / Numer Numer specjalny", pages = "87 - 101" }
-
Działania na poziomie «mezo» jako projekt odśrodkowej zmiany edukacyjnej : między ekonomią a edukacją Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2015 / Numer 4 (72) / p. 97 - 1162015Plain Text
Joanna Rutkowiak, Działania na poziomie «mezo» jako projekt odśrodkowej zmiany edukacyjnej : między ekonomią a edukacją , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2015 / Numer 4 (72), s. 97 - 116
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Działania na poziomie «mezo» jako projekt odśrodkowej zmiany edukacyjnej : między ekonomią a edukacją ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2015 / Numer 4 (72)", pages = "97 - 116" }
-
"Neoliberalne uwikłania edukacji", Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Kraków 2010 : [recenzja] Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2010 / Numer 4 (52) / p. 115 - 1172010Plain Text
Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Bożena Tołwińska, "Neoliberalne uwikłania edukacji", Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Kraków 2010 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2010 / Numer 4 (52), s. 115 - 117
BIBTEX@Article{ authors = " Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Bożena Tołwińska", title = ""Neoliberalne uwikłania edukacji", Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Kraków 2010 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2010 / Numer 4 (52)", pages = "115 - 117" }
-
Sfera prywatności i sfera publiczna a treści pedagogicznego kształcenia nauczycieli Published in: Ars Educandi 2003 / Tom 3 / p. 119 - 1322003Plain Text
Joanna Rutkowiak, Sfera prywatności i sfera publiczna a treści pedagogicznego kształcenia nauczycieli, Ars Educandi, 2003 / Tom 3, s. 119 - 132
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Sfera prywatności i sfera publiczna a treści pedagogicznego kształcenia nauczycieli", journal = "Ars Educandi", issue = "2003 / Tom 3", pages = "119 - 132" }
-
Młodzi wobec pytania o bycie obywatelem Published in: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2000 / Numer Numer specjalny / p. 211 - 2222000Plain Text
Joanna Rutkowiak, Młodzi wobec pytania o bycie obywatelem , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2000 / Numer Numer specjalny, s. 211 - 222
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Młodzi wobec pytania o bycie obywatelem ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2000 / Numer Numer specjalny", pages = "211 - 222" }
-
Założenia programowe III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego Published in: Forum Oświatowe 1998 / Tom 10 / Numer 1(18) / p. 213 - 2141998Plain Text
Zdzisław Aleksander, Joanna Rutkowiak, Założenia programowe III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego , Forum Oświatowe, 1998 / Tom 10 / Numer 1(18), s. 213 - 214
BIBTEX@Article{ authors = " Zdzisław Aleksander, Joanna Rutkowiak", title = "Założenia programowe III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "1998 / Tom 10 / Numer 1(18)", pages = "213 - 214" }
-
Reformy oświatowe a współczesna pedagogika jako teoria Published in: Forum Oświatowe 1989 / Tom 1 / Numer 1-2 / p. 290 - 2921989Plain Text
Joanna Rutkowiak, Reformy oświatowe a współczesna pedagogika jako teoria , Forum Oświatowe, 1989 / Tom 1 / Numer 1-2, s. 290 - 292
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Reformy oświatowe a współczesna pedagogika jako teoria ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "1989 / Tom 1 / Numer 1-2", pages = "290 - 292" }
-
Myślenie jako wysiłek jednostki w obronie przed współczesnym wyzyskiem (ekonomicznym). Referat na VII Międzyuczelnianą konferencję naukową nt. "Współczesne formy ekonomicznej przemocy. Inspiracje Jana Pawła II dla współczesności", Elbląskie Seminarium Duchowne, Elbląg, 17 maja 2012 Published in: Studia Elbląskie 2012 / Tom 13 / p. 435 - 4472012Plain Text
Joanna Rutkowiak, Myślenie jako wysiłek jednostki w obronie przed współczesnym wyzyskiem (ekonomicznym). Referat na VII Międzyuczelnianą konferencję naukową nt. "Współczesne formy ekonomicznej przemocy. Inspiracje Jana Pawła II dla współczesności", Elbląskie Seminarium Duchowne, Elbląg, 17 maja 2012 , Studia Elbląskie, 2012 / Tom 13, s. 435 - 447
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Myślenie jako wysiłek jednostki w obronie przed współczesnym wyzyskiem (ekonomicznym). Referat na VII Międzyuczelnianą konferencję naukową nt. "Współczesne formy ekonomicznej przemocy. Inspiracje Jana Pawła II dla współczesności", Elbląskie Seminarium Duchowne, Elbląg, 17 maja 2012 ", journal = "Studia Elbląskie", issue = "2012 / Tom 13", pages = "435 - 447" }