Joanna Rutkowiak
19 artykuły w 4 czasopismach
-
Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2005 / Numer 3 (31) / s. 7 - 222005CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2005 / Numer 3 (31), s. 7 - 22
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2005 / Numer 3 (31)", pages = "7 - 22" }
-
Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela : (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego) Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2008 / Numer 1 (41) / s. 7 - 282008CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela : (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego) , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2008 / Numer 1 (41), s. 7 - 28
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela : (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego) ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2008 / Numer 1 (41)", pages = "7 - 28" }
-
Towarzystwo naukowe w czasach trudnych : esej na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego Opublikowano w: Ars Educandi 2017 / Tom 14 / s. 11 - 372017CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Towarzystwo naukowe w czasach trudnych : esej na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego , Ars Educandi, 2017 / Tom 14, s. 11 - 37
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Towarzystwo naukowe w czasach trudnych : esej na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego ", journal = "Ars Educandi", issue = "2017 / Tom 14", pages = "11 - 37" }
-
"Udomowienie" i "zadomowienie" jako kategorie krytycznego opisu relacji szkoły i domu rodzinnego ucznia Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2000 / Numer 1 (9) / s. 17 - 272000CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, "Udomowienie" i "zadomowienie" jako kategorie krytycznego opisu relacji szkoły i domu rodzinnego ucznia , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2000 / Numer 1 (9), s. 17 - 27
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = ""Udomowienie" i "zadomowienie" jako kategorie krytycznego opisu relacji szkoły i domu rodzinnego ucznia ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2000 / Numer 1 (9)", pages = "17 - 27" }
-
Rancière'owskie interpretacje emancypacyjne : doświadczanie pracy akademickiej w uczelniach niepublicznych na ziemi warmińsko-mazurskiej Opublikowano w: Ars Educandi 2019 / Tom 16 / s. 19 - 422019CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Rancière'owskie interpretacje emancypacyjne : doświadczanie pracy akademickiej w uczelniach niepublicznych na ziemi warmińsko-mazurskiej , Ars Educandi, 2019 / Tom 16, s. 19 - 42
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Rancière'owskie interpretacje emancypacyjne : doświadczanie pracy akademickiej w uczelniach niepublicznych na ziemi warmińsko-mazurskiej ", journal = "Ars Educandi", issue = "2019 / Tom 16", pages = "19 - 42" }
-
"Laboratorium autorskie" jako formuła tworzenia programu nauczania przez nauczycieli Opublikowano w: Forum Oświatowe 2000 / Tom 12 / Numer 2(23) / s. 33 - 572000CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, "Laboratorium autorskie" jako formuła tworzenia programu nauczania przez nauczycieli , Forum Oświatowe, 2000 / Tom 12 / Numer 2(23), s. 33 - 57
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = ""Laboratorium autorskie" jako formuła tworzenia programu nauczania przez nauczycieli ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2000 / Tom 12 / Numer 2(23)", pages = "33 - 57" }
-
O tęsknocie do uniwersyteckiej przyjaźni : przemiany w uniwersytecie, przemiany w jego ludziach Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2010 / Numer 3 (51) / s. 53 - 652010CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, O tęsknocie do uniwersyteckiej przyjaźni : przemiany w uniwersytecie, przemiany w jego ludziach , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2010 / Numer 3 (51), s. 53 - 65
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "O tęsknocie do uniwersyteckiej przyjaźni : przemiany w uniwersytecie, przemiany w jego ludziach ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2010 / Numer 3 (51)", pages = "53 - 65" }
-
Święto i codzienność wobec idei społeczeństwa uczącego się Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2003 / Numer Numer specjalny / s. 69 - 822003CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Święto i codzienność wobec idei społeczeństwa uczącego się , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2003 / Numer Numer specjalny, s. 69 - 82
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Święto i codzienność wobec idei społeczeństwa uczącego się ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2003 / Numer Numer specjalny", pages = "69 - 82" }
-
Ratowanie uniwersytetu : refleksja w "oku ogólności" nad końcem Ducha : rozmawiają Alicja Jurgiel i Piotr Zamojski Opublikowano w: Ars Educandi 2011 / Tom 8 / s. 73 - 922011CZYSTY TEKST
Alicja Jurgiel, Ewa Rodziewicz, Joanna Rutkowiak, Piotr Zamojski, Ratowanie uniwersytetu : refleksja w "oku ogólności" nad końcem Ducha : rozmawiają Alicja Jurgiel i Piotr Zamojski, Ars Educandi, 2011 / Tom 8, s. 73 - 92
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Jurgiel, Ewa Rodziewicz, Joanna Rutkowiak, Piotr Zamojski", title = "Ratowanie uniwersytetu : refleksja w "oku ogólności" nad końcem Ducha : rozmawiają Alicja Jurgiel i Piotr Zamojski", journal = "Ars Educandi", issue = "2011 / Tom 8", pages = "73 - 92" }
-
Dynamika przemian społecznych - dynamika zmiany nauczyciela Opublikowano w: Forum Oświatowe 2002 / Tom 14 / Numer 1(26) / s. 77 - 962002CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Dynamika przemian społecznych - dynamika zmiany nauczyciela , Forum Oświatowe, 2002 / Tom 14 / Numer 1(26), s. 77 - 96
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Dynamika przemian społecznych - dynamika zmiany nauczyciela ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2002 / Tom 14 / Numer 1(26)", pages = "77 - 96" }
-
Między upaństwowieniem, prywatyzacją i uspołecznianiem się pedagogiki Opublikowano w: Ars Educandi 2008 / Tom 5 / s. 79 - 882008CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Między upaństwowieniem, prywatyzacją i uspołecznianiem się pedagogiki, Ars Educandi, 2008 / Tom 5, s. 79 - 88
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Między upaństwowieniem, prywatyzacją i uspołecznianiem się pedagogiki", journal = "Ars Educandi", issue = "2008 / Tom 5", pages = "79 - 88" }
-
Społeczne funkcjonowanie pedagogiki : czasowy wymiar etyczności Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2001 / Numer Numer specjalny / s. 87 - 1012001CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Społeczne funkcjonowanie pedagogiki : czasowy wymiar etyczności , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2001 / Numer Numer specjalny, s. 87 - 101
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Społeczne funkcjonowanie pedagogiki : czasowy wymiar etyczności ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2001 / Numer Numer specjalny", pages = "87 - 101" }
-
Działania na poziomie «mezo» jako projekt odśrodkowej zmiany edukacyjnej : między ekonomią a edukacją Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2015 / Numer 4 (72) / s. 97 - 1162015CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Działania na poziomie «mezo» jako projekt odśrodkowej zmiany edukacyjnej : między ekonomią a edukacją , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2015 / Numer 4 (72), s. 97 - 116
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Działania na poziomie «mezo» jako projekt odśrodkowej zmiany edukacyjnej : między ekonomią a edukacją ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2015 / Numer 4 (72)", pages = "97 - 116" }
-
"Neoliberalne uwikłania edukacji", Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Kraków 2010 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2010 / Numer 4 (52) / s. 115 - 1172010CZYSTY TEKST
Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Bożena Tołwińska, "Neoliberalne uwikłania edukacji", Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Kraków 2010 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2010 / Numer 4 (52), s. 115 - 117
BIBTEX@Article{ authors = " Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Bożena Tołwińska", title = ""Neoliberalne uwikłania edukacji", Eugenia Potulicka, Joanna Rutkowiak, Kraków 2010 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2010 / Numer 4 (52)", pages = "115 - 117" }
-
Sfera prywatności i sfera publiczna a treści pedagogicznego kształcenia nauczycieli Opublikowano w: Ars Educandi 2003 / Tom 3 / s. 119 - 1322003CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Sfera prywatności i sfera publiczna a treści pedagogicznego kształcenia nauczycieli, Ars Educandi, 2003 / Tom 3, s. 119 - 132
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Sfera prywatności i sfera publiczna a treści pedagogicznego kształcenia nauczycieli", journal = "Ars Educandi", issue = "2003 / Tom 3", pages = "119 - 132" }
-
Młodzi wobec pytania o bycie obywatelem Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2000 / Numer Numer specjalny / s. 211 - 2222000CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Młodzi wobec pytania o bycie obywatelem , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2000 / Numer Numer specjalny, s. 211 - 222
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Młodzi wobec pytania o bycie obywatelem ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2000 / Numer Numer specjalny", pages = "211 - 222" }
-
Założenia programowe III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego Opublikowano w: Forum Oświatowe 1998 / Tom 10 / Numer 1(18) / s. 213 - 2141998CZYSTY TEKST
Zdzisław Aleksander, Joanna Rutkowiak, Założenia programowe III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego , Forum Oświatowe, 1998 / Tom 10 / Numer 1(18), s. 213 - 214
BIBTEX@Article{ authors = " Zdzisław Aleksander, Joanna Rutkowiak", title = "Założenia programowe III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "1998 / Tom 10 / Numer 1(18)", pages = "213 - 214" }
-
Reformy oświatowe a współczesna pedagogika jako teoria Opublikowano w: Forum Oświatowe 1989 / Tom 1 / Numer 1-2 / s. 290 - 2921989CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Reformy oświatowe a współczesna pedagogika jako teoria , Forum Oświatowe, 1989 / Tom 1 / Numer 1-2, s. 290 - 292
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Reformy oświatowe a współczesna pedagogika jako teoria ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "1989 / Tom 1 / Numer 1-2", pages = "290 - 292" }
-
Myślenie jako wysiłek jednostki w obronie przed współczesnym wyzyskiem (ekonomicznym). Referat na VII Międzyuczelnianą konferencję naukową nt. "Współczesne formy ekonomicznej przemocy. Inspiracje Jana Pawła II dla współczesności", Elbląskie Seminarium Duchowne, Elbląg, 17 maja 2012 Opublikowano w: Studia Elbląskie 2012 / Tom 13 / s. 435 - 4472012CZYSTY TEKST
Joanna Rutkowiak, Myślenie jako wysiłek jednostki w obronie przed współczesnym wyzyskiem (ekonomicznym). Referat na VII Międzyuczelnianą konferencję naukową nt. "Współczesne formy ekonomicznej przemocy. Inspiracje Jana Pawła II dla współczesności", Elbląskie Seminarium Duchowne, Elbląg, 17 maja 2012 , Studia Elbląskie, 2012 / Tom 13, s. 435 - 447
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Rutkowiak", title = "Myślenie jako wysiłek jednostki w obronie przed współczesnym wyzyskiem (ekonomicznym). Referat na VII Międzyuczelnianą konferencję naukową nt. "Współczesne formy ekonomicznej przemocy. Inspiracje Jana Pawła II dla współczesności", Elbląskie Seminarium Duchowne, Elbląg, 17 maja 2012 ", journal = "Studia Elbląskie", issue = "2012 / Tom 13", pages = "435 - 447" }