Danuta Urbaniak-Zając
23 artykuły w 5 czasopismach
-
O obiektywnej hermeneutyce jako metodzie interpretacji danych empirycznych Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2010 / Numer 1 (49) / s. 7 - 182010CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, O obiektywnej hermeneutyce jako metodzie interpretacji danych empirycznych , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2010 / Numer 1 (49), s. 7 - 18
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "O obiektywnej hermeneutyce jako metodzie interpretacji danych empirycznych ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2010 / Numer 1 (49)", pages = "7 - 18" }
-
O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2009 / Numer 1 (45) / s. 7 - 272009CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2009 / Numer 1 (45), s. 7 - 27
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2009 / Numer 1 (45)", pages = "7 - 27" }
-
Od redaktorów tomu Opublikowano w: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017 / Numer 4 / s. 8 - 152017CZYSTY TEKST
Elżbieta Dubas, Marcin Kafar, Danuta Urbaniak-Zając, Od redaktorów tomu, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017 / Numer 4, s. 8 - 15
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Dubas, Marcin Kafar, Danuta Urbaniak-Zając", title = "Od redaktorów tomu", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2017 / Numer 4", pages = "8 - 15" }
-
Przykład rozszyfrowania literackich form w autobiograficznych tekstach za pomocą analizy i interpretacji obiektywnych danych Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2010 / Numer 1 (49) / s. 19 - 362010CZYSTY TEKST
Axel Fehlhaber, Danuta Urbaniak-Zając, Przykład rozszyfrowania literackich form w autobiograficznych tekstach za pomocą analizy i interpretacji obiektywnych danych , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2010 / Numer 1 (49), s. 19 - 36
BIBTEX@Article{ authors = " Axel Fehlhaber, Danuta Urbaniak-Zając", title = "Przykład rozszyfrowania literackich form w autobiograficznych tekstach za pomocą analizy i interpretacji obiektywnych danych ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2010 / Numer 1 (49)", pages = "19 - 36" }
-
Normatywne i nienormatywne teorie profesjonalności Opublikowano w: Problemy Profesjologii 2018 / Numer 2 / s. 25 - 362018CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, Normatywne i nienormatywne teorie profesjonalności , Problemy Profesjologii, 2018 / Numer 2, s. 25 - 36
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "Normatywne i nienormatywne teorie profesjonalności ", journal = "Problemy Profesjologii", issue = "2018 / Numer 2", pages = "25 - 36" }
-
O znaczeniu teorii i metodyki w badaniach jakościowych (biograficznych) oraz o ich społecznym kontekście Opublikowano w: Pedagogika Kultury 2009 / Tom 5 / s. 43 - 572009CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, O znaczeniu teorii i metodyki w badaniach jakościowych (biograficznych) oraz o ich społecznym kontekście , Pedagogika Kultury, 2009 / Tom 5, s. 43 - 57
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "O znaczeniu teorii i metodyki w badaniach jakościowych (biograficznych) oraz o ich społecznym kontekście ", journal = "Pedagogika Kultury", issue = "2009 / Tom 5", pages = "43 - 57" }
-
Narracja a biograficzna perspektywa badawcza Opublikowano w: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017 / Numer 4 / s. 47 - 622017CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, Narracja a biograficzna perspektywa badawcza, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017 / Numer 4, s. 47 - 62
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "Narracja a biograficzna perspektywa badawcza", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2017 / Numer 4", pages = "47 - 62" }
-
Polityka społeczna i "Volkspflege" w okresie narodowego socjalizmu o faszystowskiej likwidacji państwa opiekuńczego Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2001 / Numer 3 (15) / s. 87 - 992001CZYSTY TEKST
Heinz Sünker, Danuta Urbaniak-Zając, Polityka społeczna i "Volkspflege" w okresie narodowego socjalizmu o faszystowskiej likwidacji państwa opiekuńczego , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2001 / Numer 3 (15), s. 87 - 99
BIBTEX@Article{ authors = " Heinz Sünker, Danuta Urbaniak-Zając", title = "Polityka społeczna i "Volkspflege" w okresie narodowego socjalizmu o faszystowskiej likwidacji państwa opiekuńczego ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2001 / Numer 3 (15)", pages = "87 - 99" }
-
Studia w doświadczeniu pedagogicznym absolwentów pedagogiki Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2014 / Numer 2 (66) / s. 91 - 1062014CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, Studia w doświadczeniu pedagogicznym absolwentów pedagogiki , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2014 / Numer 2 (66), s. 91 - 106
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "Studia w doświadczeniu pedagogicznym absolwentów pedagogiki ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2014 / Numer 2 (66)", pages = "91 - 106" }
-
O wybranych problemach teoretyczno-metodologicznych pedagogiki społecznej : (dyskusja w kontekście podręcznika akademickiego "Pedagogika społeczna") Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2007 / Numer 2 (38) / s. 99 - 1172007CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, O wybranych problemach teoretyczno-metodologicznych pedagogiki społecznej : (dyskusja w kontekście podręcznika akademickiego "Pedagogika społeczna") , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2007 / Numer 2 (38), s. 99 - 117
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "O wybranych problemach teoretyczno-metodologicznych pedagogiki społecznej : (dyskusja w kontekście podręcznika akademickiego "Pedagogika społeczna") ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2007 / Numer 2 (38)", pages = "99 - 117" }
-
Kilka uwag tłumacza - czyli dlaczego warto się zastanowić nad faszystowską "Volkspflege" Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2001 / Numer 3 (15) / s. 101 - 1032001CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, Kilka uwag tłumacza - czyli dlaczego warto się zastanowić nad faszystowską "Volkspflege" , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2001 / Numer 3 (15), s. 101 - 103
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "Kilka uwag tłumacza - czyli dlaczego warto się zastanowić nad faszystowską "Volkspflege" ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2001 / Numer 3 (15)", pages = "101 - 103" }
-
"Einführung in die Sozialpädagogik", Franz Hamburger, Stuttgart 2003 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2004 / Numer 3 (27) / s. 103 - 1082004CZYSTY TEKST
Franz Hamburger, Danuta Urbaniak-Zając, "Einführung in die Sozialpädagogik", Franz Hamburger, Stuttgart 2003 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 103 - 108
BIBTEX@Article{ authors = " Franz Hamburger, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""Einführung in die Sozialpädagogik", Franz Hamburger, Stuttgart 2003 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "103 - 108" }
-
Sytuacja zawodowa i życiowa absolwentów pedagogiki - report z badań Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2013 / Numer 3 (63) / s. 111 - 1362013CZYSTY TEKST
Ewa Kos, Monika Kosiada, Danuta Urbaniak-Zając, Sytuacja zawodowa i życiowa absolwentów pedagogiki - report z badań , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2013 / Numer 3 (63), s. 111 - 136
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Kos, Monika Kosiada, Danuta Urbaniak-Zając", title = "Sytuacja zawodowa i życiowa absolwentów pedagogiki - report z badań ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2013 / Numer 3 (63)", pages = "111 - 136" }
-
Rola wywiadu w procesie badawczym - metodologiczny kontekst zróżnicowania Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2022 / Numer 1 (91) / s. 113 - 1312022CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, Rola wywiadu w procesie badawczym - metodologiczny kontekst zróżnicowania , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2022 / Numer 1 (91), s. 113 - 131
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "Rola wywiadu w procesie badawczym - metodologiczny kontekst zróżnicowania ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2022 / Numer 1 (91)", pages = "113 - 131" }
-
Budowanie typów jako droga generowania teorii – wybrane rozwiązania Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2017 / Numer 2 (78) / s. 115 - 1272017CZYSTY TEKST
Danuta Urbaniak-Zając, Budowanie typów jako droga generowania teorii – wybrane rozwiązania, Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2017 / Numer 2 (78), s. 115 - 127
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Urbaniak-Zając", title = "Budowanie typów jako droga generowania teorii – wybrane rozwiązania", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2017 / Numer 2 (78)", pages = "115 - 127" }
-
"U podstaw pedagogiki społecznej. Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne", Jacek Piekarski, Łódź 2007 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2008 / Numer 4 (44) / s. 125 - 1322008CZYSTY TEKST
Jacek Piekarski, Danuta Urbaniak-Zając, "U podstaw pedagogiki społecznej. Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne", Jacek Piekarski, Łódź 2007 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2008 / Numer 4 (44), s. 125 - 132
BIBTEX@Article{ authors = " Jacek Piekarski, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""U podstaw pedagogiki społecznej. Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne", Jacek Piekarski, Łódź 2007 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2008 / Numer 4 (44)", pages = "125 - 132" }
-
"W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów : badania rekonstrukcyjne", Danuta Urbaniak-Zając, Kraków 2016 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2017 / Numer 1 (77) / s. 125 - 1322017CZYSTY TEKST
Sławomir Krzychała, Danuta Urbaniak-Zając, "W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów : badania rekonstrukcyjne", Danuta Urbaniak-Zając, Kraków 2016 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2017 / Numer 1 (77), s. 125 - 132
BIBTEX@Article{ authors = " Sławomir Krzychała, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów : badania rekonstrukcyjne", Danuta Urbaniak-Zając, Kraków 2016 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2017 / Numer 1 (77)", pages = "125 - 132" }
-
"Sozialarbeit, Sozialpädagogik, Soziale Arbeit. Begrüffsbestimmungen in einem unübersichtlichen Feld", red. Roland Merten, Freiburg im Breisgau 1998 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2000 / Numer 1 (9) / s. 135 - 1402000CZYSTY TEKST
Roland Merten, Danuta Urbaniak-Zając, "Sozialarbeit, Sozialpädagogik, Soziale Arbeit. Begrüffsbestimmungen in einem unübersichtlichen Feld", red. Roland Merten, Freiburg im Breisgau 1998 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2000 / Numer 1 (9), s. 135 - 140
BIBTEX@Article{ authors = " Roland Merten, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""Sozialarbeit, Sozialpädagogik, Soziale Arbeit. Begrüffsbestimmungen in einem unübersichtlichen Feld", red. Roland Merten, Freiburg im Breisgau 1998 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2000 / Numer 1 (9)", pages = "135 - 140" }
-
"Sozialwissenschaftliche Prozessanalyse : Grundlagen der qualitativen Sozialforschung", Fritz Schütze, hrsg. Werner Fiedler, Heinz-Hermann Krüger, Opladen - Berlin - Toronto 2016 : [recenzja] 2017 / Tom 13 / Numer 1 / s. 142 - 1482017CZYSTY TEKST
Werner Fiedler, Heinz-Hermann Krüger, Fritz Schütze, Danuta Urbaniak-Zając, "Sozialwissenschaftliche Prozessanalyse : Grundlagen der qualitativen Sozialforschung", Fritz Schütze, hrsg. Werner Fiedler, Heinz-Hermann Krüger, Opladen - Berlin - Toronto 2016 : [recenzja] , None, 2017 / Tom 13 / Numer 1, s. 142 - 148
BIBTEX@Article{ authors = " Werner Fiedler, Heinz-Hermann Krüger, Fritz Schütze, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""Sozialwissenschaftliche Prozessanalyse : Grundlagen der qualitativen Sozialforschung", Fritz Schütze, hrsg. Werner Fiedler, Heinz-Hermann Krüger, Opladen - Berlin - Toronto 2016 : [recenzja] ", journal = "None", issue = "2017 / Tom 13 / Numer 1", pages = "142 - 148" }
-
"Grundriss soziale Arbeit. Ein einführendes Handbuch", red. Werner Thole, Opladen 2002 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2002 / Numer 3 (19) / s. 155 - 1622002CZYSTY TEKST
Werner Thole, Danuta Urbaniak-Zając, "Grundriss soziale Arbeit. Ein einführendes Handbuch", red. Werner Thole, Opladen 2002 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2002 / Numer 3 (19), s. 155 - 162
BIBTEX@Article{ authors = " Werner Thole, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""Grundriss soziale Arbeit. Ein einführendes Handbuch", red. Werner Thole, Opladen 2002 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2002 / Numer 3 (19)", pages = "155 - 162" }
-
"Sozialpädagogische Integration", red. Rainer Treptow, Reinhard Horster, Weinheim-Munchen 1999 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 1999 / Numer 4 (8) / s. 161 - 1661999CZYSTY TEKST
Reinhard Horster, Rainer Treptow, Danuta Urbaniak-Zając, "Sozialpädagogische Integration", red. Rainer Treptow, Reinhard Horster, Weinheim-Munchen 1999 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 1999 / Numer 4 (8), s. 161 - 166
BIBTEX@Article{ authors = " Reinhard Horster, Rainer Treptow, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""Sozialpädagogische Integration", red. Rainer Treptow, Reinhard Horster, Weinheim-Munchen 1999 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "1999 / Numer 4 (8)", pages = "161 - 166" }
-
Biografia i kształtowanie: relacje międzypokoleniowe Opublikowano w: Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017 / Numer 4 / s. 194 - 2032017CZYSTY TEKST
Rita Braches-Chyrek, Danuta Urbaniak-Zając, Aleksandra Zając, Biografia i kształtowanie: relacje międzypokoleniowe, Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 2017 / Numer 4, s. 194 - 203
BIBTEX@Article{ authors = " Rita Braches-Chyrek, Danuta Urbaniak-Zając, Aleksandra Zając", title = "Biografia i kształtowanie: relacje międzypokoleniowe", journal = "Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne", issue = "2017 / Numer 4", pages = "194 - 203" }
-
"Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka", Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Warszawa 2013 : [recenzja] Opublikowano w: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika 2014 / Tom 23 / s. 651 - 6592014CZYSTY TEKST
Jarosław Jagieła, Ewa Kos, Danuta Urbaniak-Zając, "Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka", Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Warszawa 2013 : [recenzja], Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 2014 / Tom 23, s. 651 - 659
BIBTEX@Article{ authors = " Jarosław Jagieła, Ewa Kos, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka", Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Warszawa 2013 : [recenzja]", journal = "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika", issue = "2014 / Tom 23", pages = "651 - 659" }