Tytuł Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica
ISSN 1505-9057
Wydawca Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 22
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica
2012, Tom 15

Tytuł artykułu    Autorzy Strony Czynności
Poszerzanie pola słyszenia Magdalena Lachman Jerzy Wiśniewski s. 5-7
Pieśni Mieczysława Karłowicza do słów Kazimierza Przerwy-Tetmajera w świetle poglądów XIX-wiecznych teoretyków muzyki na muzyczność języka polskiego Joanna Dzidowska s. 11-33
Jesienny deszcz - jesienny płacz : między muzyką a poezją (Verlaine i Staff) Małgorzata Sokołowicz s. 34-44
Muzyka w dramatach Tadeusza Micińskiego Iwona Nowak s. 45-57
Muzyka w dramatach Tadeusza Micińskiego na przykładzie "Termopili polskich. Misterium na tle życia i śmierci Księcia Józefa Poniatowskiego" Martyna Jastrząbek s. 58-76
Muzyczne komponenty dramatu mimicznego "Skrzypek Opętany" Bolesława Leśmiana Renata Suchowiejko s. 77-91
Muzyczna nowoczesność : o "Pamiętniku" Tadeusza Jaroszyńskiego Izabela Koczkodaj s. 92-99
Amuzja Witkacego Tomasz Bocheński s. 100-104
Estrada i liryka : szlagier w poezji międzywojennej Piotr Łuszczykiewicz s. 105-113
"Pokrzywione bemole” — o inspiracjach muzycznych w twórczości poetyckiej Brunona Jasieńskiego (jak również o autorach, dla których twórczość ta stała się muzyczną inspiracją) słów kilka Krzysztof Jaworski s. 114-120
"Nowa muzyczność”? : fonostylistyka awangardowa i jej współczesne kontynuacje Renata Śniecikowska s. 121-140
Brahms i Rachmaninow Iwaszkiewicza Anna Tenczyńska s. 141-150
Muzyka i gruźlica Monika Ładoń s. 151-162
Franz Liszt i jego muzyka fortepianowa w ujęciu Jarosława Iwaszkiewicza oraz Pawła Kubisza Małgorzata Gamrat s. 163-179
Związki literatury i muzyki w utworach pisarzy cieszyńskich Henryka Jasiczka, Adolfa Dostala i Jana Pyszki Libor Martinek s. 180-199
Muzyczne wyzwolenie z języka? : filozoficzne aspekty muzycznych inspiracji w poezji Mirona Białoszewskiego Agata Bochyńska s. 200-211
Tadeusz Nowak: „przez kolędę” (wyobraźnia) Anit Jarzyna s. 212-229
"Danse moriendi" : o muzyczno-tanatologicznych aspektach późnej twórczości lirycznej Jarosława Marka Rymkiewicza Joanna Dembińska-Pawelec s. 230-245
Dynamika jako element muzyki w poezji XX wieku : (na przykładzie wybranych wierszy Stanisława Barańczaka) Katarzyna Cudzich-Budniak s. 246-256
Muzyka ocalona, muzyka ocalająca : o "Traktacie o łuskaniu fasoli" Wiesława Myśliwskiego Agnieszka Czyżak s. 257-266
Poezja konkretna i muzyka Grażyna Pietruszewska-Kobiela s. 267-282
Gurami mozaikowy dyryguje Beethovenem : oniryczny panfikcjonalizm "Scen łóżkowych" Adama Wiedemanna Natalia Lemann s. 283-293