Wprowadzenie
|
Urszula Szuścik
| s. 7-8
|
|
|
Tożsamość pedagogiki – tradycja, współczesność, nowa tożsamość?
|
Tadeusz Lewowicki
| s. 11-24
|
|
|
Reformatorzy górnośląskiego szkolnictwa elementarnego w wieku XVIII i XIX
|
Wiesława Korzeniowska
| s. 25-35
|
|
|
Spór o model gimnazjum w XIX-wiecznej niemieckiej myśli pedagogicznej
|
Jolanta Kwiatek
| s. 36-62
|
|
|
Cieszyn – ośrodkiem kształcenia nauczyciela : (szkic historyczny)
|
Danuta Kocurek
| s. 63-78
|
|
|
Rozwój opieki przedszkolnej w Katowicach w okresie 20-lecia międzywojennego
|
Joanna Lusek
| s. 79-97
|
|
|
Działalność zakonna w zakresie kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży w okresie międzywojennym i w nowej rzeczywistości kształtującej się Polski Ludowej
|
Tomasz Żołna
| s. 98-115
|
|
|
Środowisko filozoficzne wobec kształcenia humanistycznego w II Rzeczypospolitej
|
Aleksander Kwiatek
| s. 116-134
|
|
|
Sebastiana Petrycego filozofia wychowania
|
Krzysztof Śleziński
| s. 135-153
|
|
|
Wielokulturowość cieszyńskiego pogranicza w aspekcie XIX-wiecznego imiennictwa
|
Izabela Łuc
| s. 154-165
|
|
|
Teatr czeski w Cieszynie (1891-2011) : zmienna obecność
|
Mirosława Pindór
| s. 166-190
|
|
|
Rola historii i teorii sztuki jako przedmiotu w procesie edukacji artystycznej
|
Aleksandra Giełdoń-Paszek
| s. 191-203
|
|
|
The Angel in the Brain : Notes towards an intelligence of feeling
|
Malcolm Ross
| s. 204-212
|
|
|
"Sztuka bycia człowiekiem : wychowanie a poszukiwanie wartości i sensów życia : artykuły, eseje, wspomnienia, notatki, szkice", red. B. Dymara, B. Cholewa-Gałuszka, E. Kochanowska, Kraków 2011 : [recenzja]
|
Maria Kocur
B. Cholewa-Gałuszka (aut. dzieła rec.)
B. Dymara (aut. dzieła rec.)
E. Kochanowska (aut. dzieła rec.)
| s. 215-216
|
|
|
Kronika naukowa (2010
|
Urszula Szuścik
| s. 219-220
|
|
|
Noty o autorach
|
| s. 221-222
|
|
|
Indeks osobowy
|
| s. 223-230
|
|
|