-
Od Redakcjis. 13 - 15CZYSTY TEKST
Janina Kostkiewicz, Od Redakcji, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 13 - 15
BIBTEX@Article{ authors = " Janina Kostkiewicz", title = "Od Redakcji", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "13 - 15" }
-
Recepcja i aplikacje pedagogiki oraz psychologii krytycznejs. 19 - 49CZYSTY TEKST
Bogusław Śliwerski, Recepcja i aplikacje pedagogiki oraz psychologii krytycznej, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 19 - 49
BIBTEX@Article{ authors = " Bogusław Śliwerski", title = "Recepcja i aplikacje pedagogiki oraz psychologii krytycznej", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "19 - 49" }
-
Humanistyczna pedagogika społeczna jako pogranicze i obszar wspólny z katolicką nauką społeczną : szkic zagadnienias. 51 - 81CZYSTY TEKST
Janina Kostkiewicz, Humanistyczna pedagogika społeczna jako pogranicze i obszar wspólny z katolicką nauką społeczną : szkic zagadnienia, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 51 - 81
BIBTEX@Article{ authors = " Janina Kostkiewicz", title = "Humanistyczna pedagogika społeczna jako pogranicze i obszar wspólny z katolicką nauką społeczną : szkic zagadnienia", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "51 - 81" }
-
Wokół początków pedagogiki : w trosce o powrót do "Pedagogiki Sokratejskiej"s. 83 - 99CZYSTY TEKST
Bogusława Jodłowska, Wokół początków pedagogiki : w trosce o powrót do "Pedagogiki Sokratejskiej", Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 83 - 99
BIBTEX@Article{ authors = " Bogusława Jodłowska", title = "Wokół początków pedagogiki : w trosce o powrót do "Pedagogiki Sokratejskiej"", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "83 - 99" }
-
Antropologiczno-metafizyczne podstawy adekwatnej teorii wychowania w ujęciu twórców Filozoficznej Szkoły Lubelskiejs. 103 - 115CZYSTY TEKST
Andrzej Maryniarczyk, Antropologiczno-metafizyczne podstawy adekwatnej teorii wychowania w ujęciu twórców Filozoficznej Szkoły Lubelskiej, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 103 - 115
BIBTEX@Article{ authors = " Andrzej Maryniarczyk", title = "Antropologiczno-metafizyczne podstawy adekwatnej teorii wychowania w ujęciu twórców Filozoficznej Szkoły Lubelskiej", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "103 - 115" }
-
Po co pedagogom metafizyka realistyczna?s. 117 - 124CZYSTY TEKST
Tomasz Mioduszewski, Po co pedagogom metafizyka realistyczna?, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 117 - 124
BIBTEX@Article{ authors = " Tomasz Mioduszewski", title = "Po co pedagogom metafizyka realistyczna?", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "117 - 124" }
-
Czym jest realizm w pedagogii osoby?s. 125 - 134CZYSTY TEKST
Witold Starnawski, Czym jest realizm w pedagogii osoby?, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 125 - 134
BIBTEX@Article{ authors = " Witold Starnawski", title = "Czym jest realizm w pedagogii osoby?", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "125 - 134" }
-
Realizm metafizyczny jako inspiracja myśli pedagogicznej : o refleksji antropologiczno-pedagogicznej Stefana Swieżawskiego i jej znaczeniu dla teorii wychowania oraz analiz metapedagogicznychs. 135 - 174CZYSTY TEKST
Marek Rembierz, Realizm metafizyczny jako inspiracja myśli pedagogicznej : o refleksji antropologiczno-pedagogicznej Stefana Swieżawskiego i jej znaczeniu dla teorii wychowania oraz analiz metapedagogicznych, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 135 - 174
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Rembierz", title = "Realizm metafizyczny jako inspiracja myśli pedagogicznej : o refleksji antropologiczno-pedagogicznej Stefana Swieżawskiego i jej znaczeniu dla teorii wychowania oraz analiz metapedagogicznych", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "135 - 174" }
-
Założenia realizmu ontologicznego i aksjologicznego w koncepcji wychowania Jacka Woronieckiegos. 175 - 187CZYSTY TEKST
Krzysztof Śleziński, Założenia realizmu ontologicznego i aksjologicznego w koncepcji wychowania Jacka Woronieckiego , Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 175 - 187
BIBTEX@Article{ authors = " Krzysztof Śleziński", title = "Założenia realizmu ontologicznego i aksjologicznego w koncepcji wychowania Jacka Woronieckiego ", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "175 - 187" }
-
Wątki realizmu klasycznego w „Pedagogii polskiej” Władysława Seredyńskiego czytane w perspektywie „Rozważań o wychowaniu” o. Mieczysława Alberta Krąpcas. 189 - 197CZYSTY TEKST
Andrzej Ryk, Wątki realizmu klasycznego w „Pedagogii polskiej” Władysława Seredyńskiego czytane w perspektywie „Rozważań o wychowaniu” o. Mieczysława Alberta Krąpca, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 189 - 197
BIBTEX@Article{ authors = " Andrzej Ryk", title = "Wątki realizmu klasycznego w „Pedagogii polskiej” Władysława Seredyńskiego czytane w perspektywie „Rozważań o wychowaniu” o. Mieczysława Alberta Krąpca", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "189 - 197" }
-
Znamiona realizmu w koncepcji pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego oraz w podstawach procesu jej zmian adaptacyjnych i zachowania tożsamościs. 199 - 214CZYSTY TEKST
Maria Opiela, Znamiona realizmu w koncepcji pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego oraz w podstawach procesu jej zmian adaptacyjnych i zachowania tożsamości, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 199 - 214
BIBTEX@Article{ authors = " Maria Opiela", title = "Znamiona realizmu w koncepcji pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego oraz w podstawach procesu jej zmian adaptacyjnych i zachowania tożsamości", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "199 - 214" }
-
Realizm filozoficzny Polskiej Szkoły Filozofii Klasycznej jako podstawa modelu wychowania otwartego na religięs. 215 - 229CZYSTY TEKST
Maria M. Boużyk, Realizm filozoficzny Polskiej Szkoły Filozofii Klasycznej jako podstawa modelu wychowania otwartego na religię, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 215 - 229
BIBTEX@Article{ authors = " Maria M. Boużyk", title = "Realizm filozoficzny Polskiej Szkoły Filozofii Klasycznej jako podstawa modelu wychowania otwartego na religię", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "215 - 229" }
-
Wstyd a rozwój moralny : o antropologicznych fundamentach neotomistycznej teorii wychowania moralnegos. 231 - 244CZYSTY TEKST
Jarosław Horowski, Wstyd a rozwój moralny : o antropologicznych fundamentach neotomistycznej teorii wychowania moralnego, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 231 - 244
BIBTEX@Article{ authors = " Jarosław Horowski", title = "Wstyd a rozwój moralny : o antropologicznych fundamentach neotomistycznej teorii wychowania moralnego", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "231 - 244" }
-
Realizm doświadczenia etycznego u podstaw adekwatnych koncepcji wychowania moralnego : refleksja w świetle personalizmu etycznego Karola Wojtyły i jego ucznióws. 245 - 269CZYSTY TEKST
Mariusz Sztaba, Realizm doświadczenia etycznego u podstaw adekwatnych koncepcji wychowania moralnego : refleksja w świetle personalizmu etycznego Karola Wojtyły i jego uczniów, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 245 - 269
BIBTEX@Article{ authors = " Mariusz Sztaba", title = "Realizm doświadczenia etycznego u podstaw adekwatnych koncepcji wychowania moralnego : refleksja w świetle personalizmu etycznego Karola Wojtyły i jego uczniów", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "245 - 269" }
-
Personalizm w pedagogices. 271 - 281CZYSTY TEKST
Barbara Kiereś, Personalizm w pedagogice, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 271 - 281
BIBTEX@Article{ authors = " Barbara Kiereś", title = "Personalizm w pedagogice", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "271 - 281" }
-
Personalizm chrześcijański podstawą życiowego sukcesus. 283 - 293CZYSTY TEKST
Janusz Mółka, Personalizm chrześcijański podstawą życiowego sukcesu, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 283 - 293
BIBTEX@Article{ authors = " Janusz Mółka", title = "Personalizm chrześcijański podstawą życiowego sukcesu", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "283 - 293" }
-
Wychowanie moralne - kształcenie charakteru dziecka : ujęcie realistycznes. 295 - 310CZYSTY TEKST
Marek Mariusz Tytko, Wychowanie moralne - kształcenie charakteru dziecka : ujęcie realistyczne, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 295 - 310
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Mariusz Tytko", title = "Wychowanie moralne - kształcenie charakteru dziecka : ujęcie realistyczne", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "295 - 310" }
-
Implikacje pedagogiczne realizmu filozoficznego Szkoły Lubelskiejs. 311 - 321CZYSTY TEKST
Anna Małdrzykowska, Implikacje pedagogiczne realizmu filozoficznego Szkoły Lubelskiej, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 311 - 321
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Małdrzykowska", title = "Implikacje pedagogiczne realizmu filozoficznego Szkoły Lubelskiej", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "311 - 321" }
-
Filozofia doświadczenia osobistego Stefana Pawlickiego a pedagogika ogólnas. 325 - 337CZYSTY TEKST
Dariusz Stępkowski, Filozofia doświadczenia osobistego Stefana Pawlickiego a pedagogika ogólna, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 325 - 337
BIBTEX@Article{ authors = " Dariusz Stępkowski", title = "Filozofia doświadczenia osobistego Stefana Pawlickiego a pedagogika ogólna", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "325 - 337" }
-
Pracownicy Polskiej Sekcji Radia Wolna Europa wbiogra ach edukacyjnych zachowujących pamięć o ludziach, instytucji i historii Polskis. 339 - 344CZYSTY TEKST
Ryszard Skrzyniarz, Pracownicy Polskiej Sekcji Radia Wolna Europa wbiogra ach edukacyjnych zachowujących pamięć o ludziach, instytucji i historii Polski, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 339 - 344
BIBTEX@Article{ authors = " Ryszard Skrzyniarz", title = "Pracownicy Polskiej Sekcji Radia Wolna Europa wbiogra ach edukacyjnych zachowujących pamięć o ludziach, instytucji i historii Polski", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "339 - 344" }
-
Jakiej filozofii pedagodzy potrzebują? : o początkach pedagogiki uniwersyteckiej w Krakowies. 345 - 358CZYSTY TEKST
Wiesława Sajdek, Jakiej filozofii pedagodzy potrzebują? : o początkach pedagogiki uniwersyteckiej w Krakowie, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 345 - 358
BIBTEX@Article{ authors = " Wiesława Sajdek", title = "Jakiej filozofii pedagodzy potrzebują? : o początkach pedagogiki uniwersyteckiej w Krakowie", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "345 - 358" }
-
O kształceniu studentów niepełnosprawnych w uniwersytecies. 359 - 378CZYSTY TEKST
Marek Mariusz Tytko, O kształceniu studentów niepełnosprawnych w uniwersytecie, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 359 - 378
BIBTEX@Article{ authors = " Marek Mariusz Tytko", title = "O kształceniu studentów niepełnosprawnych w uniwersytecie", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "359 - 378" }
-
Opinie profesorów tytularnych uczelni krakowskich o kształceniu młodej kadry naukowej jako wyraz współczesnej myśli pedagogicznej środowiska akademickiegos. 379 - 390CZYSTY TEKST
Zofia Godzwon, Opinie profesorów tytularnych uczelni krakowskich o kształceniu młodej kadry naukowej jako wyraz współczesnej myśli pedagogicznej środowiska akademickiego, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 379 - 390
BIBTEX@Article{ authors = " Zofia Godzwon", title = "Opinie profesorów tytularnych uczelni krakowskich o kształceniu młodej kadry naukowej jako wyraz współczesnej myśli pedagogicznej środowiska akademickiego", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "379 - 390" }
-
W trosce o dziecko – kształtowanie się form opieki od średniowiecznych szpitali do domów pomocy społecznejs. 391 - 409CZYSTY TEKST
Teresa Zbyrad, W trosce o dziecko – kształtowanie się form opieki od średniowiecznych szpitali do domów pomocy społecznej, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 391 - 409
BIBTEX@Article{ authors = " Teresa Zbyrad", title = "W trosce o dziecko – kształtowanie się form opieki od średniowiecznych szpitali do domów pomocy społecznej", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "391 - 409" }
-
Promocja statusu rodziny i kobiety w pedagogicznych poglądach Aleksandra Wóycickiegos. 411 - 425CZYSTY TEKST
Justyna Legutko, Promocja statusu rodziny i kobiety w pedagogicznych poglądach Aleksandra Wóycickiego, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 411 - 425
BIBTEX@Article{ authors = " Justyna Legutko", title = "Promocja statusu rodziny i kobiety w pedagogicznych poglądach Aleksandra Wóycickiego", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "411 - 425" }
-
Diagnoza i postulaty zmian w szkolnictwie wyższym na podstawie wybranych fragmentów wypowiedzi uczestników II Zjazdu Naukowego 1927 rokus. 427 - 439CZYSTY TEKST
Dorota Pauluk, Diagnoza i postulaty zmian w szkolnictwie wyższym na podstawie wybranych fragmentów wypowiedzi uczestników II Zjazdu Naukowego 1927 roku, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 427 - 439
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Pauluk", title = "Diagnoza i postulaty zmian w szkolnictwie wyższym na podstawie wybranych fragmentów wypowiedzi uczestników II Zjazdu Naukowego 1927 roku", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "427 - 439" }
-
Jak szerzyć wiedzę o państwie i poczucie obywatelskies. 441 - 447CZYSTY TEKST
Stanisław Kutrzeba, Jak szerzyć wiedzę o państwie i poczucie obywatelskie, Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 441 - 447
BIBTEX@Article{ authors = " Stanisław Kutrzeba", title = "Jak szerzyć wiedzę o państwie i poczucie obywatelskie", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "441 - 447" }
-
"Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej", Renata Nowakowska-Siuta, Bogusław Śliwerski, Kraków 2015 : [recenzja]s. 448 - 452CZYSTY TEKST
Dominika Jagielska, Renata Nowakowska-Siuta, Bogusław Śliwerski, "Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej", Renata Nowakowska-Siuta, Bogusław Śliwerski, Kraków 2015 : [recenzja], Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 448 - 452
BIBTEX@Article{ authors = " Dominika Jagielska, Renata Nowakowska-Siuta, Bogusław Śliwerski", title = ""Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej", Renata Nowakowska-Siuta, Bogusław Śliwerski, Kraków 2015 : [recenzja]", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "448 - 452" }
-
"Recepcja myśli pedagogicznej Jana Władysława Dawida w XX i XXI wieku", red. S. Wlasek, K. Gandecka, Wrocław 2015 : [recenzja]s. 452 - 455CZYSTY TEKST
K. Gandecka, Kinga Sobieszczańska, S. Wlasek, "Recepcja myśli pedagogicznej Jana Władysława Dawida w XX i XXI wieku", red. S. Wlasek, K. Gandecka, Wrocław 2015 : [recenzja], Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 452 - 455
BIBTEX@Article{ authors = " K. Gandecka, Kinga Sobieszczańska, S. Wlasek", title = ""Recepcja myśli pedagogicznej Jana Władysława Dawida w XX i XXI wieku", red. S. Wlasek, K. Gandecka, Wrocław 2015 : [recenzja]", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "452 - 455" }
-
"Pierwsze stulecie zakonu pijarów na ziemiach Rzeczypospolitej Obojga Narodów (1642-1740)", Jacek Taraszkiewicz, Gdańsk 2015 : [recenzja]s. 455 - 460CZYSTY TEKST
Janina Kostkiewicz, Jacek Taraszkiewicz, "Pierwsze stulecie zakonu pijarów na ziemiach Rzeczypospolitej Obojga Narodów (1642-1740)", Jacek Taraszkiewicz, Gdańsk 2015 : [recenzja], Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 455 - 460
BIBTEX@Article{ authors = " Janina Kostkiewicz, Jacek Taraszkiewicz", title = ""Pierwsze stulecie zakonu pijarów na ziemiach Rzeczypospolitej Obojga Narodów (1642-1740)", Jacek Taraszkiewicz, Gdańsk 2015 : [recenzja]", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "455 - 460" }
-
Noty o Autorach 1 numeru rocznika „Polska Myśl Pedagogiczna” (2015)s. 461 - 462CZYSTY TEKST
Noty o Autorach 1 numeru rocznika „Polska Myśl Pedagogiczna” (2015), Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 461 - 462
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Noty o Autorach 1 numeru rocznika „Polska Myśl Pedagogiczna” (2015)", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "461 - 462" }
-
Noty o Autorach 2 numeru rocznika „Polska Myśl Pedagogiczna” (2016)s. 462 - 465CZYSTY TEKST
Noty o Autorach 2 numeru rocznika „Polska Myśl Pedagogiczna” (2016), Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 462 - 465
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Noty o Autorach 2 numeru rocznika „Polska Myśl Pedagogiczna” (2016)", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "462 - 465" }
-
Informacje dla autoróws. 466CZYSTY TEKST
Informacje dla autorów , Polska Myśl Pedagogiczna, 2016 / Tom 2 / Numer 2, s. 466
BIBTEX@Article{ authors = "", title = "Informacje dla autorów ", journal = "Polska Myśl Pedagogiczna", issue = "2016 / Tom 2 / Numer 2", pages = "466" }