Dorota Gębuś
12 artykuły w 8 czasopismach
-
Realizowanie idei podmiotowości w twórczych działaniach nauczyciela : od założeń teoretycznych do praktyki pedagogicznej Opublikowano w: Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej 2013 / Tom 2 / s. 33 - 482013CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Realizowanie idei podmiotowości w twórczych działaniach nauczyciela : od założeń teoretycznych do praktyki pedagogicznej, Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, 2013 / Tom 2, s. 33 - 48
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Realizowanie idei podmiotowości w twórczych działaniach nauczyciela : od założeń teoretycznych do praktyki pedagogicznej", journal = "Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej", issue = "2013 / Tom 2", pages = "33 - 48" }
-
Strukturalizacja czasu w relacji rodzic–dziecko we współczesnych rodzinach : próba diagnozy w perspektywie analizy transakcyjnej Opublikowano w: Pedagogika Rodziny 2014 / Tom 4 / Numer 4 / s. 57 - 652014CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Strukturalizacja czasu w relacji rodzic–dziecko we współczesnych rodzinach : próba diagnozy w perspektywie analizy transakcyjnej, Pedagogika Rodziny, 2014 / Tom 4 / Numer 4, s. 57 - 65
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Strukturalizacja czasu w relacji rodzic–dziecko we współczesnych rodzinach : próba diagnozy w perspektywie analizy transakcyjnej", journal = "Pedagogika Rodziny", issue = "2014 / Tom 4 / Numer 4", pages = "57 - 65" }
-
Być żoną i matką – opiekunką domowego ogniska? Rola rodzinna w wyobrażeniach młodych kobiet Opublikowano w: Wychowanie w Rodzinie 2015 / Tom 11 / s. 81 - 942015CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Być żoną i matką – opiekunką domowego ogniska? Rola rodzinna w wyobrażeniach młodych kobiet, Wychowanie w Rodzinie, 2015 / Tom 11, s. 81 - 94
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Być żoną i matką – opiekunką domowego ogniska? Rola rodzinna w wyobrażeniach młodych kobiet", journal = "Wychowanie w Rodzinie", issue = "2015 / Tom 11", pages = "81 - 94" }
-
Nakazy i zakazy rodzicielskie a kreatywność jednostki. Źródła inhibitorów twórczości w perspektywie analizy transakcyjnej Opublikowano w: Edukacyjna Analiza Transakcyjna 2016 / Tom 5 / s. 123 - 1322016CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Nakazy i zakazy rodzicielskie a kreatywność jednostki. Źródła inhibitorów twórczości w perspektywie analizy transakcyjnej, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 2016 / Tom 5, s. 123 - 132
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Nakazy i zakazy rodzicielskie a kreatywność jednostki. Źródła inhibitorów twórczości w perspektywie analizy transakcyjnej", journal = "Edukacyjna Analiza Transakcyjna", issue = "2016 / Tom 5", pages = "123 - 132" }
-
Czy grozi nam upadek rodziny? : kondycja rodziny polskiej na tle innych krajów europejskich Opublikowano w: Wychowanie w Rodzinie 2017 / Tom 15 / s. 135 - 1442017CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Czy grozi nam upadek rodziny? : kondycja rodziny polskiej na tle innych krajów europejskich , Wychowanie w Rodzinie, 2017 / Tom 15, s. 135 - 144
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Czy grozi nam upadek rodziny? : kondycja rodziny polskiej na tle innych krajów europejskich ", journal = "Wychowanie w Rodzinie", issue = "2017 / Tom 15", pages = "135 - 144" }
-
Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym : mindmapping a weryfikacja efektów kształcenia z zakresu edukacyjnej analizy transakcyjnej Opublikowano w: Edukacyjna Analiza Transakcyjna 2014 / Tom 3 / s. 139 - 1512014CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym : mindmapping a weryfikacja efektów kształcenia z zakresu edukacyjnej analizy transakcyjnej, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 2014 / Tom 3, s. 139 - 151
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym : mindmapping a weryfikacja efektów kształcenia z zakresu edukacyjnej analizy transakcyjnej", journal = "Edukacyjna Analiza Transakcyjna", issue = "2014 / Tom 3", pages = "139 - 151" }
-
„Jak rozwijać swoje zdolności: inteligencje wielorakie, myślenie twórcze i osobowość twórczą? Poradnik dla gimnazjalistów”, red. Dorota Gębuś, Beata Pawlica, Edyta Widawska, Zbigniew Wieczorek, Ewa Wysocka, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak rozwijać swoje zdolności: inteligencje wielorakie, myślenie twórcze i osobowość twórczą? Poradnik dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy uczniów? Poradnik dla doradców zawodowych”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy uczniów? Poradnik dla nauczycieli”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy swojego dziecka? Poradnik dla rodziców”, Katowice – Częstochowa : [recenzja] Opublikowano w: Edukacja Humanistyczna 2016 / Numer 1 (34) / s. 1662016CZYSTY TEKST
Małgorzata Franc, Dorota Gębuś, Beata Pawlica, Edyta Widawska, Zbigniew Wieczorek, Ewa Wysocka, „Jak rozwijać swoje zdolności: inteligencje wielorakie, myślenie twórcze i osobowość twórczą? Poradnik dla gimnazjalistów”, red. Dorota Gębuś, Beata Pawlica, Edyta Widawska, Zbigniew Wieczorek, Ewa Wysocka, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak rozwijać swoje zdolności: inteligencje wielorakie, myślenie twórcze i osobowość twórczą? Poradnik dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy uczniów? Poradnik dla doradców zawodowych”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy uczniów? Poradnik dla nauczycieli”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy swojego dziecka? Poradnik dla rodziców”, Katowice – Częstochowa : [recenzja], Edukacja Humanistyczna, 2016 / Numer 1 (34), s. 166
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Franc, Dorota Gębuś, Beata Pawlica, Edyta Widawska, Zbigniew Wieczorek, Ewa Wysocka", title = "„Jak rozwijać swoje zdolności: inteligencje wielorakie, myślenie twórcze i osobowość twórczą? Poradnik dla gimnazjalistów”, red. Dorota Gębuś, Beata Pawlica, Edyta Widawska, Zbigniew Wieczorek, Ewa Wysocka, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak rozwijać swoje zdolności: inteligencje wielorakie, myślenie twórcze i osobowość twórczą? Poradnik dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy uczniów? Poradnik dla doradców zawodowych”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy uczniów? Poradnik dla nauczycieli”, Katowice – Częstochowa 2015 ; „Jak wspierać rozwój zdolności specjalnych i potencjał twórczy swojego dziecka? Poradnik dla rodziców”, Katowice – Częstochowa : [recenzja]", journal = "Edukacja Humanistyczna", issue = "2016 / Numer 1 (34)", pages = "166" }
-
Nadanie imienia – początek biografii a skrypt Opublikowano w: Edukacyjna Analiza Transakcyjna 2016 / Tom 5 / s. 179 - 1972016CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Jarosław Jagieła, Nadanie imienia – początek biografii a skrypt, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 2016 / Tom 5, s. 179 - 197
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś, Jarosław Jagieła", title = "Nadanie imienia – początek biografii a skrypt", journal = "Edukacyjna Analiza Transakcyjna", issue = "2016 / Tom 5", pages = "179 - 197" }
-
Rodzina a kariera zawodowa – dylematy współczesnych młodych kobiet Opublikowano w: Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica 2014 / Numer 51 / s. 187 - 2032014CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Rodzina a kariera zawodowa – dylematy współczesnych młodych kobiet, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 2014 / Numer 51, s. 187 - 203
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Rodzina a kariera zawodowa – dylematy współczesnych młodych kobiet", journal = "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica", issue = "2014 / Numer 51", pages = "187 - 203" }
-
Innowacyjna szkoła – kreatywny uczeń : twórczość wyzwaniem współczesnej edukacji Opublikowano w: Podstawy Edukacji 2009 / Tom 2 / s. 193 - 2052009CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Innowacyjna szkoła – kreatywny uczeń : twórczość wyzwaniem współczesnej edukacji, Podstawy Edukacji, 2009 / Tom 2, s. 193 - 205
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Innowacyjna szkoła – kreatywny uczeń : twórczość wyzwaniem współczesnej edukacji", journal = "Podstawy Edukacji", issue = "2009 / Tom 2", pages = "193 - 205" }
-
Metoda projektów a kreatywność - kształcenie aktywnych członków społeczeństwa obywatelskiego Opublikowano w: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika 2005 / Tom 14 / s. 263 - 2732005CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Edyta Widawska, Metoda projektów a kreatywność - kształcenie aktywnych członków społeczeństwa obywatelskiego , Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 2005 / Tom 14, s. 263 - 273
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś, Edyta Widawska", title = "Metoda projektów a kreatywność - kształcenie aktywnych członków społeczeństwa obywatelskiego ", journal = "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika", issue = "2005 / Tom 14", pages = "263 - 273" }
-
Nauczanie twórczości – uczeń jako aktywny podmiot procesu dydaktycznego Opublikowano w: Podstawy Edukacji 2010 / Tom 3 / s. 325 - 3432010CZYSTY TEKST
Dorota Gębuś, Nauczanie twórczości – uczeń jako aktywny podmiot procesu dydaktycznego, Podstawy Edukacji, 2010 / Tom 3, s. 325 - 343
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Gębuś", title = "Nauczanie twórczości – uczeń jako aktywny podmiot procesu dydaktycznego", journal = "Podstawy Edukacji", issue = "2010 / Tom 3", pages = "325 - 343" }