Ewa Wysocka
28 artykuły w 15 czasopismach
-
Wstęp Opublikowano w: Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa 2014 / Numer 2 / s. 7 - 152014CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Wstęp, Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, 2014 / Numer 2, s. 7 - 15
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Wstęp", journal = "Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa", issue = "2014 / Numer 2", pages = "7 - 15" }
-
Młodzież a wirtualna osobowość naszych czasów - nowy wymiar "stawania się" czy destrukcja tożsamości? : refleksja na kanwie wybranych źródeł Opublikowano w: Dydaktyka Informatyki 2021 / Tom 16 / s. 11 - 202021CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Młodzież a wirtualna osobowość naszych czasów - nowy wymiar "stawania się" czy destrukcja tożsamości? : refleksja na kanwie wybranych źródeł , Dydaktyka Informatyki, 2021 / Tom 16, s. 11 - 20
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Młodzież a wirtualna osobowość naszych czasów - nowy wymiar "stawania się" czy destrukcja tożsamości? : refleksja na kanwie wybranych źródeł ", journal = "Dydaktyka Informatyki", issue = "2021 / Tom 16", pages = "11 - 20" }
-
Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe = The Young generation in the Imagological Culture - Development Challenges and Threats Opublikowano w: Dydaktyka Informatyki 2019 / Tom 14 / s. 11 - 292019CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe = The Young generation in the Imagological Culture - Development Challenges and Threats , Dydaktyka Informatyki, 2019 / Tom 14, s. 11 - 29
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe = The Young generation in the Imagological Culture - Development Challenges and Threats ", journal = "Dydaktyka Informatyki", issue = "2019 / Tom 14", pages = "11 - 29" }
-
Nowe media w służbie człowieka czy źródło ułatwienia cyberprzemocy? = New Media for Human Service or a Source of Facilitation of Cyberbullying? Opublikowano w: Dydaktyka Informatyki 2020 / Tom 15 / s. 11 - 322020CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Nowe media w służbie człowieka czy źródło ułatwienia cyberprzemocy? = New Media for Human Service or a Source of Facilitation of Cyberbullying? , Dydaktyka Informatyki, 2020 / Tom 15, s. 11 - 32
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Nowe media w służbie człowieka czy źródło ułatwienia cyberprzemocy? = New Media for Human Service or a Source of Facilitation of Cyberbullying? ", journal = "Dydaktyka Informatyki", issue = "2020 / Tom 15", pages = "11 - 32" }
-
Młodzież jako pokolenie "wielkich nadziei" i "wielkich rozczarowań" Opublikowano w: Chowanna 2014 / Tom 1 / s. 13 - 202014CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Młodzież jako pokolenie "wielkich nadziei" i "wielkich rozczarowań", Chowanna, 2014 / Tom 1, s. 13 - 20
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Młodzież jako pokolenie "wielkich nadziei" i "wielkich rozczarowań"", journal = "Chowanna", issue = "2014 / Tom 1", pages = "13 - 20" }
-
Rodzina w doświadczeniach i wyobrażeniach młodzieży - konstruowane role rodzicielskie i postrzegane obowiązki rodziców wobec dzieci Opublikowano w: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika 2005 / Tom 14 / s. 13 - 382005CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Rodzina w doświadczeniach i wyobrażeniach młodzieży - konstruowane role rodzicielskie i postrzegane obowiązki rodziców wobec dzieci , Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 2005 / Tom 14, s. 13 - 38
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Rodzina w doświadczeniach i wyobrażeniach młodzieży - konstruowane role rodzicielskie i postrzegane obowiązki rodziców wobec dzieci ", journal = "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika", issue = "2005 / Tom 14", pages = "13 - 38" }
-
Praca jako czynnik warunkujący jakość życia ludzi młodych – psychospołeczna perspektywa teoretyczna Opublikowano w: Forum Pedagogiczne 2011 / Tom 1 / s. 13 - 442011CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Praca jako czynnik warunkujący jakość życia ludzi młodych – psychospołeczna perspektywa teoretyczna , Forum Pedagogiczne, 2011 / Tom 1, s. 13 - 44
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Praca jako czynnik warunkujący jakość życia ludzi młodych – psychospołeczna perspektywa teoretyczna ", journal = "Forum Pedagogiczne", issue = "2011 / Tom 1", pages = "13 - 44" }
-
Jakość życia jako kategoria pedagogiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie teoretycznej Opublikowano w: Chowanna 2014 / Tom 1 / s. 21 - 432014CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Jakość życia jako kategoria pedagogiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie teoretycznej, Chowanna, 2014 / Tom 1, s. 21 - 43
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Jakość życia jako kategoria pedagogiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie teoretycznej", journal = "Chowanna", issue = "2014 / Tom 1", pages = "21 - 43" }
-
Relacja nauczyciel–uczeń w dobie postmodernizmu – wyzwania i zagrożenia Opublikowano w: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika 2012 / Tom 21 / s. 39 - 552012CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Relacja nauczyciel–uczeń w dobie postmodernizmu – wyzwania i zagrożenia , Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 2012 / Tom 21, s. 39 - 55
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Relacja nauczyciel–uczeń w dobie postmodernizmu – wyzwania i zagrożenia ", journal = "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika", issue = "2012 / Tom 21", pages = "39 - 55" }
-
Jakość życia młodego pokolenia w kulturze imagologicznej : refleksja pedagoga Opublikowano w: Chowanna 2015 / Tom 2 / s. 47 - 692015CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Jakość życia młodego pokolenia w kulturze imagologicznej : refleksja pedagoga, Chowanna, 2015 / Tom 2, s. 47 - 69
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Jakość życia młodego pokolenia w kulturze imagologicznej : refleksja pedagoga", journal = "Chowanna", issue = "2015 / Tom 2", pages = "47 - 69" }
-
Urzeczywistnienie idei integracji na przykładzie działalności Bodelschwinghowych Zakładów "Bethel" Opublikowano w: Chowanna 1995 / Tom 2 / s. 49 - 601995CZYSTY TEKST
Jolanta Baron-Borys, Ewa Wysocka, Urzeczywistnienie idei integracji na przykładzie działalności Bodelschwinghowych Zakładów "Bethel", Chowanna, 1995 / Tom 2, s. 49 - 60
BIBTEX@Article{ authors = " Jolanta Baron-Borys, Ewa Wysocka", title = "Urzeczywistnienie idei integracji na przykładzie działalności Bodelschwinghowych Zakładów "Bethel"", journal = "Chowanna", issue = "1995 / Tom 2", pages = "49 - 60" }
-
1997CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Kilka refleksji na temat "edukacji adekwatnej", Chowanna, 1997 / Tom 2, s. 55 - 65
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Kilka refleksji na temat "edukacji adekwatnej"", journal = "Chowanna", issue = "1997 / Tom 2", pages = "55 - 65" }
-
Konteksty rozwojowe i społeczne rodziny w perspektywie doświadczeń i przekonań młodego pokolenia : analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje Opublikowano w: Państwo i Społeczeństwo : półrocznik Krakowskiej Wyższej Szkoły im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego 2010 / Tom 10 / Numer 3 / s. 59 - 752010CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Konteksty rozwojowe i społeczne rodziny w perspektywie doświadczeń i przekonań młodego pokolenia : analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje , Państwo i Społeczeństwo : półrocznik Krakowskiej Wyższej Szkoły im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2010 / Tom 10 / Numer 3, s. 59 - 75
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Konteksty rozwojowe i społeczne rodziny w perspektywie doświadczeń i przekonań młodego pokolenia : analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ", journal = "Państwo i Społeczeństwo : półrocznik Krakowskiej Wyższej Szkoły im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego", issue = "2010 / Tom 10 / Numer 3", pages = "59 - 75" }
-
Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane – społeczno-demograficzne – korelaty Opublikowano w: Edukacyjna Analiza Transakcyjna 2013 / Tom 2 / s. 69 - 862013CZYSTY TEKST
Joanna Góźdź, Ewa Wysocka, Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane – społeczno-demograficzne – korelaty , Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 2013 / Tom 2, s. 69 - 86
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Góźdź, Ewa Wysocka", title = "Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane – społeczno-demograficzne – korelaty ", journal = "Edukacyjna Analiza Transakcyjna", issue = "2013 / Tom 2", pages = "69 - 86" }
-
Wschodząca dorosłość a tożsamość młodego pokolenia - współczesne zagrożenia dla kształtowania tożsamości : analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje Opublikowano w: Colloquium 2013 / Numer 1 / s. 69 - 962013CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Wschodząca dorosłość a tożsamość młodego pokolenia - współczesne zagrożenia dla kształtowania tożsamości : analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje , Colloquium, 2013 / Numer 1, s. 69 - 96
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Wschodząca dorosłość a tożsamość młodego pokolenia - współczesne zagrożenia dla kształtowania tożsamości : analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ", journal = "Colloquium", issue = "2013 / Numer 1", pages = "69 - 96" }
-
Mit autorytetu - zagrożenia i znaczenie autorytetów w życiu społecznym i wychowaniu : z uwzględnieniem poglądów i doświadczeń Studentów pedagogiki Opublikowano w: Studia z Teorii Wychowania 2011 / Tom 2 / Numer 1 (2) / s. 90 - 1252011CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Mit autorytetu - zagrożenia i znaczenie autorytetów w życiu społecznym i wychowaniu : z uwzględnieniem poglądów i doświadczeń Studentów pedagogiki, Studia z Teorii Wychowania, 2011 / Tom 2 / Numer 1 (2), s. 90 - 125
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Mit autorytetu - zagrożenia i znaczenie autorytetów w życiu społecznym i wychowaniu : z uwzględnieniem poglądów i doświadczeń Studentów pedagogiki", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2011 / Tom 2 / Numer 1 (2)", pages = "90 - 125" }
-
Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty Opublikowano w: Edukacyjna Analiza Transakcyjna 2014 / Tom 3 / s. 95 - 1152014CZYSTY TEKST
Joanna Góźdź, Ewa Wysocka, Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 2014 / Tom 3, s. 95 - 115
BIBTEX@Article{ authors = " Joanna Góźdź, Ewa Wysocka", title = "Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty", journal = "Edukacyjna Analiza Transakcyjna", issue = "2014 / Tom 3", pages = "95 - 115" }
-
Style wychowania w rodzinie pochodzenia w percepcji młodzieży z zaburzeniami internalizacyjnymi i eksternalizacyjnymi – analiza zależności Opublikowano w: Resocjalizacja Polska (Polish Journal of Social Rehabilitation) 2015 / Tom 9 / s. 97 - 1192015CZYSTY TEKST
Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka, Style wychowania w rodzinie pochodzenia w percepcji młodzieży z zaburzeniami internalizacyjnymi i eksternalizacyjnymi – analiza zależności, Resocjalizacja Polska (Polish Journal of Social Rehabilitation), 2015 / Tom 9, s. 97 - 119
BIBTEX@Article{ authors = " Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka", title = "Style wychowania w rodzinie pochodzenia w percepcji młodzieży z zaburzeniami internalizacyjnymi i eksternalizacyjnymi – analiza zależności", journal = "Resocjalizacja Polska (Polish Journal of Social Rehabilitation)", issue = "2015 / Tom 9", pages = "97 - 119" }
-
Postawy wobec "swoich" i "obcych" : mechanizmy determinujące sposób postrzegania odmienności w perspektywie młodzieży ponadgimnazjalnej Opublikowano w: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika 2009 / Tom 18 / s. 125 - 1412009CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Postawy wobec "swoich" i "obcych" : mechanizmy determinujące sposób postrzegania odmienności w perspektywie młodzieży ponadgimnazjalnej , Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 2009 / Tom 18, s. 125 - 141
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Postawy wobec "swoich" i "obcych" : mechanizmy determinujące sposób postrzegania odmienności w perspektywie młodzieży ponadgimnazjalnej ", journal = "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika", issue = "2009 / Tom 18", pages = "125 - 141" }
-
Postawy twórcze versus odtwórcze dzieci w młodszym wieku szkolnym i "ewolucja" tych postaw jako egzemplifikacja idei transgresji w edukacji szkolnej Opublikowano w: Chowanna 2014 / Tom 2 / s. 127 - 1512014CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Postawy twórcze versus odtwórcze dzieci w młodszym wieku szkolnym i "ewolucja" tych postaw jako egzemplifikacja idei transgresji w edukacji szkolnej, Chowanna, 2014 / Tom 2, s. 127 - 151
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Postawy twórcze versus odtwórcze dzieci w młodszym wieku szkolnym i "ewolucja" tych postaw jako egzemplifikacja idei transgresji w edukacji szkolnej", journal = "Chowanna", issue = "2014 / Tom 2", pages = "127 - 151" }
-
Zaburzenia internalizacyjne i eksternalizacyjne a typ rodziny pochodzenia – analiza teoretyczna i wyniki badań Opublikowano w: Resocjalizacja Polska (Polish Journal of Social Rehabilitation) 2014 / Tom 8 / s. 131 - 1552014CZYSTY TEKST
Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka, Zaburzenia internalizacyjne i eksternalizacyjne a typ rodziny pochodzenia – analiza teoretyczna i wyniki badań, Resocjalizacja Polska (Polish Journal of Social Rehabilitation), 2014 / Tom 8, s. 131 - 155
BIBTEX@Article{ authors = " Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka", title = "Zaburzenia internalizacyjne i eksternalizacyjne a typ rodziny pochodzenia – analiza teoretyczna i wyniki badań", journal = "Resocjalizacja Polska (Polish Journal of Social Rehabilitation)", issue = "2014 / Tom 8", pages = "131 - 155" }
-
Standardy etyczne i profesjonalne w pracy pedagoga-diagnosty w kontekście obszarów diagnozy pedagogicznej Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2013 / Numer 4 (64) / s. 133 - 1462013CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Standardy etyczne i profesjonalne w pracy pedagoga-diagnosty w kontekście obszarów diagnozy pedagogicznej , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2013 / Numer 4 (64), s. 133 - 146
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Standardy etyczne i profesjonalne w pracy pedagoga-diagnosty w kontekście obszarów diagnozy pedagogicznej ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2013 / Numer 4 (64)", pages = "133 - 146" }
-
Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych : źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem Opublikowano w: Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych 2006 / Tom 1 / s. 173 - 1902006CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych : źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem, Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, 2006 / Tom 1, s. 173 - 190
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych : źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem", journal = "Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych", issue = "2006 / Tom 1", pages = "173 - 190" }
-
Religijność a tożsamość - wymiary zależności (na przykładzie badań nad młodzieżą szkół średnich) Opublikowano w: Język. Religia. Tożsamość 2008 / Numer 2 / s. 195 - 2122008CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Religijność a tożsamość - wymiary zależności (na przykładzie badań nad młodzieżą szkół średnich) , Język. Religia. Tożsamość, 2008 / Numer 2, s. 195 - 212
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Religijność a tożsamość - wymiary zależności (na przykładzie badań nad młodzieżą szkół średnich) ", journal = "Język. Religia. Tożsamość", issue = "2008 / Numer 2", pages = "195 - 212" }
-
"Religijność a tolerancja. Obszary zależności", Ewa Wysocka, Kraków 2000 : [recenzja] Opublikowano w: Forum Oświatowe 2005 / Tom 17 / Numer 1(32) / s. 199 - 2012005CZYSTY TEKST
Jarosław Michalski, Ewa Wysocka, "Religijność a tolerancja. Obszary zależności", Ewa Wysocka, Kraków 2000 : [recenzja] , Forum Oświatowe, 2005 / Tom 17 / Numer 1(32), s. 199 - 201
BIBTEX@Article{ authors = " Jarosław Michalski, Ewa Wysocka", title = ""Religijność a tolerancja. Obszary zależności", Ewa Wysocka, Kraków 2000 : [recenzja] ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2005 / Tom 17 / Numer 1(32)", pages = "199 - 201" }
-
O potrzebie wspierania „spotkania z sobą”, czyli rozwoju tożsamości młodzieży w ponowoczesnym świecie. Etyka czy estetyka istnienia jako źródło tożsamości Opublikowano w: Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa 2015 / Numer 1 / s. 233 - 2522015CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, O potrzebie wspierania „spotkania z sobą”, czyli rozwoju tożsamości młodzieży w ponowoczesnym świecie. Etyka czy estetyka istnienia jako źródło tożsamości, Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, 2015 / Numer 1, s. 233 - 252
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "O potrzebie wspierania „spotkania z sobą”, czyli rozwoju tożsamości młodzieży w ponowoczesnym świecie. Etyka czy estetyka istnienia jako źródło tożsamości", journal = "Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa", issue = "2015 / Numer 1", pages = "233 - 252" }
-
Jakość życia jako kategoria pedagogiczna, psychologiczna i socjologiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie empirycznej Opublikowano w: Chowanna 2014 / Tom 1 / s. 235 - 2592014CZYSTY TEKST
Ewa Wysocka, Jakość życia jako kategoria pedagogiczna, psychologiczna i socjologiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie empirycznej, Chowanna, 2014 / Tom 1, s. 235 - 259
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Wysocka", title = "Jakość życia jako kategoria pedagogiczna, psychologiczna i socjologiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie empirycznej", journal = "Chowanna", issue = "2014 / Tom 1", pages = "235 - 259" }
-
"Religijność a tolerancja. Obszary zależności", Ewa Wysocka, Kraków 2000 : [recenzja] Opublikowano w: LUD - Organ Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego i Komitetu Nauk Etnologicznych 2002 / Tom 86 / s. 320 - 3212002CZYSTY TEKST
Anna Torobińska, Ewa Wysocka, "Religijność a tolerancja. Obszary zależności", Ewa Wysocka, Kraków 2000 : [recenzja] , LUD - Organ Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego i Komitetu Nauk Etnologicznych, 2002 / Tom 86, s. 320 - 321
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Torobińska, Ewa Wysocka", title = ""Religijność a tolerancja. Obszary zależności", Ewa Wysocka, Kraków 2000 : [recenzja] ", journal = "LUD - Organ Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego i Komitetu Nauk Etnologicznych", issue = "2002 / Tom 86", pages = "320 - 321" }