Alicja Żywczok
17 artykuły w 6 czasopismach
-
Projekcje natury i kultury w mitycznym pojmowaniu świata : w kierunku edukacji inspirowanej wybranymi aspektami filozofii kultury i naturalizmu Opublikowano w: Chowanna 2016 / Tom 2 / s. 29 - 452016CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Projekcje natury i kultury w mitycznym pojmowaniu świata : w kierunku edukacji inspirowanej wybranymi aspektami filozofii kultury i naturalizmu, Chowanna, 2016 / Tom 2, s. 29 - 45
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Projekcje natury i kultury w mitycznym pojmowaniu świata : w kierunku edukacji inspirowanej wybranymi aspektami filozofii kultury i naturalizmu", journal = "Chowanna", issue = "2016 / Tom 2", pages = "29 - 45" }
-
Afirmacja przeszłości, teraźniejszości i przyszłości: pedagogiczne implikacje dyskursu ztradycjonalizmem i antytradycjonalizmem Opublikowano w: Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne 2015 / Tom 25 / s. 33 - 452015CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Afirmacja przeszłości, teraźniejszości i przyszłości: pedagogiczne implikacje dyskursu ztradycjonalizmem i antytradycjonalizmem, Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne, 2015 / Tom 25, s. 33 - 45
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Afirmacja przeszłości, teraźniejszości i przyszłości: pedagogiczne implikacje dyskursu ztradycjonalizmem i antytradycjonalizmem", journal = "Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne", issue = "2015 / Tom 25", pages = "33 - 45" }
-
Ulica, uliczka : przestrzeń publiczna środowiska lokalnego jako społeczne i wychowawcze miejsce znaczące Opublikowano w: Chowanna 2019 / Tom 1 / s. 33 - 542019CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Ulica, uliczka : przestrzeń publiczna środowiska lokalnego jako społeczne i wychowawcze miejsce znaczące , Chowanna, 2019 / Tom 1, s. 33 - 54
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Ulica, uliczka : przestrzeń publiczna środowiska lokalnego jako społeczne i wychowawcze miejsce znaczące ", journal = "Chowanna", issue = "2019 / Tom 1", pages = "33 - 54" }
-
Reaktywowanie idei odwagi i etycznej dzielności w wychowaniu dzieci i młodzieży Opublikowano w: Chowanna 2008 / Tom 1 / s. 37 - 552008CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Reaktywowanie idei odwagi i etycznej dzielności w wychowaniu dzieci i młodzieży, Chowanna, 2008 / Tom 1, s. 37 - 55
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Reaktywowanie idei odwagi i etycznej dzielności w wychowaniu dzieci i młodzieży", journal = "Chowanna", issue = "2008 / Tom 1", pages = "37 - 55" }
-
CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Wstęp, Chowanna, 2016 / Tom 1, s. 57 - 67
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Wstęp", journal = "Chowanna", issue = "2016 / Tom 1", pages = "57 - 67" }
-
Moralne i edukacyjne konsekwencje intelektualizmu etycznego Opublikowano w: Chowanna 2016 / Tom 1 / s. 69 - 872016CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Moralne i edukacyjne konsekwencje intelektualizmu etycznego, Chowanna, 2016 / Tom 1, s. 69 - 87
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Moralne i edukacyjne konsekwencje intelektualizmu etycznego", journal = "Chowanna", issue = "2016 / Tom 1", pages = "69 - 87" }
-
Poszanowanie godności człowieka - "klucz" pedagogicznego autorytetu Opublikowano w: Chowanna 2006 / Tom 1 / s. 70 - 842006CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Poszanowanie godności człowieka - "klucz" pedagogicznego autorytetu, Chowanna, 2006 / Tom 1, s. 70 - 84
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Poszanowanie godności człowieka - "klucz" pedagogicznego autorytetu", journal = "Chowanna", issue = "2006 / Tom 1", pages = "70 - 84" }
-
Profilaktyka pesymizmu i negacji życia w wychowaniu szkolnym Opublikowano w: Nauczyciel i Szkoła 2004 / Tom 3-4 (24-25) / s. 76 - 902004CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Profilaktyka pesymizmu i negacji życia w wychowaniu szkolnym , Nauczyciel i Szkoła, 2004 / Tom 3-4 (24-25), s. 76 - 90
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Profilaktyka pesymizmu i negacji życia w wychowaniu szkolnym ", journal = "Nauczyciel i Szkoła", issue = "2004 / Tom 3-4 (24-25)", pages = "76 - 90" }
-
Odwaga przezwyciężania cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych Opublikowano w: Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych 2007 / Tom 2 / s. 79 - 912007CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Odwaga przezwyciężania cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych, Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, 2007 / Tom 2, s. 79 - 91
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Odwaga przezwyciężania cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych", journal = "Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych", issue = "2007 / Tom 2", pages = "79 - 91" }
-
Autoterapia - przestrzeń rozwoju osoby ludzkiej Opublikowano w: Chowanna 2004 / Tom 1 / s. 131 - 1422004CZYSTY TEKST
Beata Ecler-Nocoń, Alicja Żywczok, Autoterapia - przestrzeń rozwoju osoby ludzkiej, Chowanna, 2004 / Tom 1, s. 131 - 142
BIBTEX@Article{ authors = " Beata Ecler-Nocoń, Alicja Żywczok", title = "Autoterapia - przestrzeń rozwoju osoby ludzkiej", journal = "Chowanna", issue = "2004 / Tom 1", pages = "131 - 142" }
-
Konstruktywne wzorce percepcji dziecka i dzieciństwa w przeszłości oraz współcześnie Opublikowano w: Wychowanie w Rodzinie 2015 / Tom 11 / s. 143 - 1532015CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Konstruktywne wzorce percepcji dziecka i dzieciństwa w przeszłości oraz współcześnie, Wychowanie w Rodzinie, 2015 / Tom 11, s. 143 - 153
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Konstruktywne wzorce percepcji dziecka i dzieciństwa w przeszłości oraz współcześnie", journal = "Wychowanie w Rodzinie", issue = "2015 / Tom 11", pages = "143 - 153" }
-
"Nauczyciel jako wychowawca i współtwórca przemian w edukacji", Tadeusz Wołań, Chorzów, 2004 : [recenzja] Opublikowano w: Chowanna 2006 / Tom 2 / s. 171 - 1732006CZYSTY TEKST
Tadeusz Wołań, Alicja Żywczok, "Nauczyciel jako wychowawca i współtwórca przemian w edukacji", Tadeusz Wołań, Chorzów, 2004 : [recenzja], Chowanna, 2006 / Tom 2, s. 171 - 173
BIBTEX@Article{ authors = " Tadeusz Wołań, Alicja Żywczok", title = ""Nauczyciel jako wychowawca i współtwórca przemian w edukacji", Tadeusz Wołań, Chorzów, 2004 : [recenzja]", journal = "Chowanna", issue = "2006 / Tom 2", pages = "171 - 173" }
-
Spokój wewnętrzny - wyznacznik bezpieczeństwa zbiorowego Opublikowano w: Colloquium 2012 / Numer 4 / s. 171 - 1882012CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Spokój wewnętrzny - wyznacznik bezpieczeństwa zbiorowego , Colloquium, 2012 / Numer 4, s. 171 - 188
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Spokój wewnętrzny - wyznacznik bezpieczeństwa zbiorowego ", journal = "Colloquium", issue = "2012 / Numer 4", pages = "171 - 188" }
-
Kłamstwo - zagrożenie dla trwałości związku małżeńskiego i spójności rodziny Opublikowano w: Wychowanie w Rodzinie 2017 / Tom 16 / s. 213 - 2262017CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Kłamstwo - zagrożenie dla trwałości związku małżeńskiego i spójności rodziny , Wychowanie w Rodzinie, 2017 / Tom 16, s. 213 - 226
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Kłamstwo - zagrożenie dla trwałości związku małżeńskiego i spójności rodziny ", journal = "Wychowanie w Rodzinie", issue = "2017 / Tom 16", pages = "213 - 226" }
-
2009CZYSTY TEKST
Małgorzata Balukiewicz, Beata Ecler-Nocoń, Alicja Żywczok, Profesor Jan Poplucz (1932-2008), Chowanna, 2009 / Tom 1, s. 265 - 270
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Balukiewicz, Beata Ecler-Nocoń, Alicja Żywczok", title = "Profesor Jan Poplucz (1932-2008)", journal = "Chowanna", issue = "2009 / Tom 1", pages = "265 - 270" }
-
Idea afirmacji życia w systemie pedagogicznym Bronisława Ferdynanda Trentowskiego Opublikowano w: Chowanna 2012 / Tom 1 / s. 269 - 2792012CZYSTY TEKST
Alicja Żywczok, Idea afirmacji życia w systemie pedagogicznym Bronisława Ferdynanda Trentowskiego, Chowanna, 2012 / Tom 1, s. 269 - 279
BIBTEX@Article{ authors = " Alicja Żywczok", title = "Idea afirmacji życia w systemie pedagogicznym Bronisława Ferdynanda Trentowskiego", journal = "Chowanna", issue = "2012 / Tom 1", pages = "269 - 279" }
-
Punktualność – cnota moralna czy balast perfekcjonizmu? : interdyscyplinarne ujęcie hermeneutyczne Opublikowano w: Chowanna 2016 / Tom 2 / s. 299 - 3172016CZYSTY TEKST
Marianna Dąbrowska-Wnuk, Alicja Żywczok, Punktualność – cnota moralna czy balast perfekcjonizmu? : interdyscyplinarne ujęcie hermeneutyczne, Chowanna, 2016 / Tom 2, s. 299 - 317
BIBTEX@Article{ authors = " Marianna Dąbrowska-Wnuk, Alicja Żywczok", title = "Punktualność – cnota moralna czy balast perfekcjonizmu? : interdyscyplinarne ujęcie hermeneutyczne", journal = "Chowanna", issue = "2016 / Tom 2", pages = "299 - 317" }