|
|
|
|
|
Wstęp : Zwrot historyczny
|
Łukasz Biskupski
| s. 4-5
|
|
|
Jesteśmy tutaj i gdzieś indziej : Magia sceniczna końca XIX wieku a pojawianie się (i znikanie) wirtualnego obrazu jako korzenie kina
|
Tom Gunning
| s. 6-17
|
|
|
Kino atrakcji : Historia, krytyka, mapa i kartoteka
|
Michał Pabiś-Orzeszyna
| s. 178, 18-44
|
|
|
Dziewiętnastowieczny park miejski w Kaliszu : Historia, władza i komercja w przestrzeni kultury popularnej
|
Makary Górzyński
| s. 178, 46-60
|
|
|
Lodż hot gehuljet. Łódź hulała : Obraz kina i kultury atrakcji w żydowskiej gazecie codziennej „Lodzer Tageblat” w latach 1908 – 1914
|
Martyn Steckiewicz
| s. 179, 62-77
|
|
|
„Obrazy wojny japońsko‑rosyjskiej” : Retytułowanie programów filmowych poświęconych wojnie rosyjsko‑japońskiej w Holandii i holenderskich Indiach Wschodnich
|
Dafna Ruppin
| s. 179, 78-85
|
|
|
Kino w ruinach : Promocja filmów w Berlinie 1945 – 1949
|
Magdalena Saryusz-Wolska
| s. 180, 86-101
|
|
|
Kultura filmowa ery blaxploitation w Los Angeles lat 70.
|
Ewa Drygalska
| s. 102-117, 180
|
|
|
Przegląd filmów 70 mm : Wszech(mír) to nasz świat
|
Jakub Klima
Radomir D. Kokes
| s. 118-125, 180
|
|
|
Krótki przyczynek do an‑archeologii audio‑wizualności : Polska – II połowa XIX wieku
|
Tomasz Misiak
| s. 126-135, 181
|
|
|
Przegrane rewolucje kina 3‑d : Dlaczego film jest, jaki jest
|
Paweł Sitkiewicz
| s. 136-145, 181
|
|
|
Fanfiction a funkcjonowanie literatury popularnej : Zarys perspektywy historycznej
|
Aldona Kobus
| s. 146-158, 182
|
|
|
Naukowiec czy artysta? : Polskie interpretacje poglądów Marshalla McLuhana
|
Kalina Kukiełko-Rogozińska
| s. 160-172, 182
|
|
|
Bezgraniczna rozrywka, czyli o prezentacji filmów w Niemczech przed I wojną światową
|
Andrzej Dębski
Joseph Garncarz (aut. dzieła rec.)
| s. 174-176
|
|
|