Tytuł Podstawy Edukacji
ISSN 2081-2264
Wydawca Wydawnictwo Naukowe im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 24
Podstawy Edukacji
2009, Tom 2

Tytuł artykułu    Autorzy Strony Czynności
Od redaktorów naukowych Monika Adamska-Staroń Andrzej Gofron s. 7-12
Postmoderna: przerwany projekt? Tomasz Szkudlarek s. 15-27
Poznanie „między” modernistycznym faktem a postmodernistyczną intencjonalnością Andrzej Gofron s. 29-55
Transakcyjna pasywność jako bariera zmian edukacyjnych Jarosław Jagieła s. 57-72
Otwieranie świata edukacji – w stronę potencjalności Małgorzata Piasecka s. 73-88
Edukacyjna przestrzeń – Pedagogiczne idee – Ku czemu powrót? Monika Adamska-Staroń s. 89-103
Przemiany kultury w procesie globalizacji Robert Janik s. 105-136
Między ciągłością a zmianą : konserwatywne, liberalne i krytyczne ujęcie nierówności edukacyjnych Beata Gofron s. 139-181
Szkolna edukacja wobec otaczającej ucznia rzeczywistości a tożsamość szkoły Stefan Mieszalski s. 183-191
Innowacyjna szkoła – kreatywny uczeń : twórczość wyzwaniem współczesnej edukacji Dorota Gębuś s. 193-205
Edukacja dla pokoju – Projekt Międzynarodowej Szkolnej Wymiany Dzieci w ramach programu „Original Play”™ Urszula Foks Jolanta Graczykowska s. 207-224
Wsparcie zamiast wychowania Hubertus von Schoenebeck s. 227-235
W odkrywaniu głębszego znaczenia My: „Original Play”™ („Pierwotna Zabawa”) oraz Tożsamość w Teorii i Praktyce Edukacyjnej Oscar Frederick Donaldson s. 237-249
Od przekazu wiedzy do uczenia samodzielności poznawczej i egzystencjalnej Beata Łukasik s. 251-265
Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w edukacji Izabela Krasiejko s. 267-288
Podejmowanie ryzyka przez młodzież jako szansa rozwoju i wyzwanie edukacyjne Elżbieta Kornacka-Skwara Agnieszka Miklewska Monika Stawiarska-Lietzau s. 289-298
Wizualne analogie w edukacji : badania przekrojowe i eksperymentalne Małgorzata Muszyńska s. 301-314
Niektóre uwarunkowania samokształcenia jako elementu stylu życia studentów pedagogiki Agnieszka Kozerska s. 315-339
Edukacja jako wyznacznik zmiany w życiu bezrobotnych osób niepełnosprawnych Agnieszka Miklewska s. 341-351
Wyzwanie edukacyjne: zmiana świadomości ekologicznej warunkiem ciągłości gatunku ludzkiego Paweł Zieliński s. 353-368
Integracja technologii informacyjnych z procesem kształcenia Wioletta Sołtysiak s. 369-380
Zmiany społeczne a postmodernistyczne ujęcia pedagoga Marta Geisler s. 381-391
Karmieni Miłością – Metoda Języka Ojczystego dr. Shinichi Suzuki na przykładzie Szkoły Suzuki w Częstochowie Maria Magdalena Rogowska s. 393-410
II Międzynarodowe Seminarium Naukowe „Podstawy edukacji : Ciągłość i zmiana” w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie : główne wątki dyskusyjne Mirosław Łapot s. 413-421