-
Introductions. 9 - 14CZYSTY TEKST
Lidia Kniaź, Julia Kula, Maria Wacławek, Introduction , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 9 - 14
BIBTEX@Article{ authors = " Lidia Kniaź, Julia Kula, Maria Wacławek", title = "Introduction ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "9 - 14" }
-
Wprowadzenies. 15 - 19CZYSTY TEKST
Maria Wacławek, Wprowadzenie , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 15 - 19
BIBTEX@Article{ authors = " Maria Wacławek", title = "Wprowadzenie ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "15 - 19" }
-
Myślenie w systemie poznawczym i w świecie wartości : o powinnościach dydaktyki w dobie neuronaukis. 23 - 43CZYSTY TEKST
Aneta Grodecka, Myślenie w systemie poznawczym i w świecie wartości : o powinnościach dydaktyki w dobie neuronauki , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 23 - 43
BIBTEX@Article{ authors = " Aneta Grodecka", title = "Myślenie w systemie poznawczym i w świecie wartości : o powinnościach dydaktyki w dobie neuronauki ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "23 - 43" }
-
Dziesięć obligacji polonistycznej dydaktyki XXI wiekus. 45 - 68CZYSTY TEKST
Anna Ślósarz, Dziesięć obligacji polonistycznej dydaktyki XXI wieku , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 45 - 68
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Ślósarz", title = "Dziesięć obligacji polonistycznej dydaktyki XXI wieku ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "45 - 68" }
-
O potrzebie zachowań etycznych we współczesnej edukacjis. 69 - 81CZYSTY TEKST
Małgorzata Karwatowska, O potrzebie zachowań etycznych we współczesnej edukacji , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 69 - 81
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Karwatowska", title = "O potrzebie zachowań etycznych we współczesnej edukacji ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "69 - 81" }
-
Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologies. 83 - 99CZYSTY TEKST
Ewa Ogłoza, Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 83 - 99
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Ogłoza", title = "Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "83 - 99" }
-
Grawitacja kultury : o (możliwym) sprzężeniu filologii i pedagogikis. 103 - 116CZYSTY TEKST
Krzysztof Maliszewski, Grawitacja kultury : o (możliwym) sprzężeniu filologii i pedagogiki , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 103 - 116
BIBTEX@Article{ authors = " Krzysztof Maliszewski", title = "Grawitacja kultury : o (możliwym) sprzężeniu filologii i pedagogiki ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "103 - 116" }
-
Postać literacka jako przedmiot rosmyślań aksjologicznychs. 117 - 130CZYSTY TEKST
Danuta Łazarska, Postać literacka jako przedmiot rosmyślań aksjologicznych , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 117 - 130
BIBTEX@Article{ authors = " Danuta Łazarska", title = "Postać literacka jako przedmiot rosmyślań aksjologicznych ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "117 - 130" }
-
Multimedialny moduł tematyczny (MMT), czyli o głośnym czytaniu jako aksjologicznej edukacji na lekcjach polskiego w szkole średniejs. 131 - 147CZYSTY TEKST
Elżbieta Kotarba, Multimedialny moduł tematyczny (MMT), czyli o głośnym czytaniu jako aksjologicznej edukacji na lekcjach polskiego w szkole średniej , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 131 - 147
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Kotarba", title = "Multimedialny moduł tematyczny (MMT), czyli o głośnym czytaniu jako aksjologicznej edukacji na lekcjach polskiego w szkole średniej ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "131 - 147" }
-
W imię spotkania : antroponomastyka - lektura - etykas. 149 - 169CZYSTY TEKST
Małgorzata Wójcik-Dudek, W imię spotkania : antroponomastyka - lektura - etyka , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 149 - 169
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Wójcik-Dudek", title = "W imię spotkania : antroponomastyka - lektura - etyka ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "149 - 169" }
-
"Róbmy swoje!", czyli ethos inteligencki w nowoczesnej parenezie Wojciecha Młynarskiegos. 171 - 184CZYSTY TEKST
Aneta Wysocka, "Róbmy swoje!", czyli ethos inteligencki w nowoczesnej parenezie Wojciecha Młynarskiego , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 171 - 184
BIBTEX@Article{ authors = " Aneta Wysocka", title = ""Róbmy swoje!", czyli ethos inteligencki w nowoczesnej parenezie Wojciecha Młynarskiego ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "171 - 184" }
-
Edukacja polonistyczna wobec kryzysu kimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktycznes. 185 - 204CZYSTY TEKST
Magdalena Ochwat, Edukacja polonistyczna wobec kryzysu kimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktyczne , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 185 - 204
BIBTEX@Article{ authors = " Magdalena Ochwat", title = "Edukacja polonistyczna wobec kryzysu kimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktyczne ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "185 - 204" }
-
Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiskas. 205 - 223CZYSTY TEKST
Wioletta Żórawska, Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 205 - 223
BIBTEX@Article{ authors = " Wioletta Żórawska", title = "Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "205 - 223" }
-
Mnemosyne w muzeum i w szkoles. 225 - 237CZYSTY TEKST
Marta Rusek, Mnemosyne w muzeum i w szkole , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 225 - 237
BIBTEX@Article{ authors = " Marta Rusek", title = "Mnemosyne w muzeum i w szkole ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "225 - 237" }
-
Jasna, promienna i optymistyczna - o wartościach opowiadań Zofii Żurakowskiejs. 239 - 250CZYSTY TEKST
Elżbieta Kruszyńska, Jasna, promienna i optymistyczna - o wartościach opowiadań Zofii Żurakowskiej , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 239 - 250
BIBTEX@Article{ authors = " Elżbieta Kruszyńska", title = "Jasna, promienna i optymistyczna - o wartościach opowiadań Zofii Żurakowskiej ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "239 - 250" }
-
Peozja i malarstwo o starości kobiet - wiersze Anny Świrszczyńskiej w dialogu z wybranymi obrazamis. 251 - 264CZYSTY TEKST
Małgorzata Gajak-Toczek, Peozja i malarstwo o starości kobiet - wiersze Anny Świrszczyńskiej w dialogu z wybranymi obrazami , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 251 - 264
BIBTEX@Article{ authors = " Małgorzata Gajak-Toczek", title = "Peozja i malarstwo o starości kobiet - wiersze Anny Świrszczyńskiej w dialogu z wybranymi obrazami ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "251 - 264" }
-
"W nieoczekiwanych chwilach empatii" - dydaktyka uważności wobec poezji Elizabeth Bishops. 265 - 281CZYSTY TEKST
Agata Patalas, "W nieoczekiwanych chwilach empatii" - dydaktyka uważności wobec poezji Elizabeth Bishop , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 265 - 281
BIBTEX@Article{ authors = " Agata Patalas", title = ""W nieoczekiwanych chwilach empatii" - dydaktyka uważności wobec poezji Elizabeth Bishop ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "265 - 281" }
-
Męka dwuznaczności i egzorcyzmys. 283 - 298CZYSTY TEKST
Grażyna B. Tomaszewska, Męka dwuznaczności i egzorcyzmy , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 283 - 298
BIBTEX@Article{ authors = " Grażyna B. Tomaszewska", title = "Męka dwuznaczności i egzorcyzmy ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "283 - 298" }
-
«Дома», или учебник для родителей Антона Чеховаs. 299 - 311CZYSTY TEKST
Artur Sadecki, «Дома», или учебник для родителей Антона Чехова, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 299 - 311
BIBTEX@Article{ authors = " Artur Sadecki", title = "«Дома», или учебник для родителей Антона Чехова", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "299 - 311" }
-
Sentymentalny wymiar "napoleońskich" wspomnień Franciszka Wiktora Dmochowskiegos. 313 - 324CZYSTY TEKST
Artur Timofiejew, Sentymentalny wymiar "napoleońskich" wspomnień Franciszka Wiktora Dmochowskiego , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 313 - 324
BIBTEX@Article{ authors = " Artur Timofiejew", title = "Sentymentalny wymiar "napoleońskich" wspomnień Franciszka Wiktora Dmochowskiego ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "313 - 324" }
-
Wartość kompetencji międzykulturowychs. 327 - 341CZYSTY TEKST
Ewa Głażewska, Wartość kompetencji międzykulturowych , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 327 - 341
BIBTEX@Article{ authors = " Ewa Głażewska", title = "Wartość kompetencji międzykulturowych ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "327 - 341" }
-
Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literatures. 343 - 357CZYSTY TEKST
Ivana Pondelíková, Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literature , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 343 - 357
BIBTEX@Article{ authors = " Ivana Pondelíková", title = "Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literature ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "343 - 357" }
-
Stawanie się człowieka pograniczas. 359 - 372CZYSTY TEKST
Renata M. Sigva, Stawanie się człowieka pogranicza , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 359 - 372
BIBTEX@Article{ authors = " Renata M. Sigva", title = "Stawanie się człowieka pogranicza ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "359 - 372" }
-
Jaką wartością jest naród? : rozważania na marginesie "Narodzin narodu" Kamila Polakas. 373 - 388CZYSTY TEKST
Maria Dorota Szoska, Jaką wartością jest naród? : rozważania na marginesie "Narodzin narodu" Kamila Polaka , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 373 - 388
BIBTEX@Article{ authors = " Maria Dorota Szoska", title = "Jaką wartością jest naród? : rozważania na marginesie "Narodzin narodu" Kamila Polaka ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "373 - 388" }
-
Glottodydaktyka kulturowa za granicą - kilka uwag z praktyki nauczanias. 385 - 407CZYSTY TEKST
Kinga Siatkowska-Callebat, Glottodydaktyka kulturowa za granicą - kilka uwag z praktyki nauczania , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 385 - 407
BIBTEX@Article{ authors = " Kinga Siatkowska-Callebat", title = "Glottodydaktyka kulturowa za granicą - kilka uwag z praktyki nauczania ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "385 - 407" }
-
Od adaptacji do spektaklu na motywach dzieła - z doświadczeń glottodydaktycznychs. 409 - 425CZYSTY TEKST
Maria Wacławek, Od adaptacji do spektaklu na motywach dzieła - z doświadczeń glottodydaktycznych , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 409 - 425
BIBTEX@Article{ authors = " Maria Wacławek", title = "Od adaptacji do spektaklu na motywach dzieła - z doświadczeń glottodydaktycznych ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "409 - 425" }
-
"Polish for Everyone" : A Few Notes on the Oldest Textbooks for Learners of Polish in the Czech Republics. 427 - 440CZYSTY TEKST
Renata Rusin Dybalska, "Polish for Everyone" : A Few Notes on the Oldest Textbooks for Learners of Polish in the Czech Republic , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 427 - 440
BIBTEX@Article{ authors = " Renata Rusin Dybalska", title = ""Polish for Everyone" : A Few Notes on the Oldest Textbooks for Learners of Polish in the Czech Republic ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "427 - 440" }
-
Rehabilitacja starości : glottogeragogika jako wyzwanie wobec ageizmus. 441 - 452CZYSTY TEKST
Dariusz Piechota, Rehabilitacja starości : glottogeragogika jako wyzwanie wobec ageizmu , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 441 - 452
BIBTEX@Article{ authors = " Dariusz Piechota", title = "Rehabilitacja starości : glottogeragogika jako wyzwanie wobec ageizmu ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "441 - 452" }
-
Escape from Etymology : A Corpus Study of Plish Adjectival Intensifierss. 453 - 472CZYSTY TEKST
Katarzyna Dziwirek, Escape from Etymology : A Corpus Study of Plish Adjectival Intensifiers , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 453 - 472
BIBTEX@Article{ authors = " Katarzyna Dziwirek", title = "Escape from Etymology : A Corpus Study of Plish Adjectival Intensifiers ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "453 - 472" }
-
Kulturbedingte Symbolkraft von Farben am Beispiel von Gelbs. 473 - 486CZYSTY TEKST
Patrizio Malloggi, Kulturbedingte Symbolkraft von Farben am Beispiel von Gelb , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 473 - 486
BIBTEX@Article{ authors = " Patrizio Malloggi", title = "Kulturbedingte Symbolkraft von Farben am Beispiel von Gelb ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "473 - 486" }
-
ICT, Media and Education - Some Considerations from the Brazilian Scenarios. 487 - 501CZYSTY TEKST
Fabiana Diniz Kurtz, Denilson Rodrigues da Silva, ICT, Media and Education - Some Considerations from the Brazilian Scenario , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 487 - 501
BIBTEX@Article{ authors = " Fabiana Diniz Kurtz, Denilson Rodrigues da Silva", title = "ICT, Media and Education - Some Considerations from the Brazilian Scenario ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "487 - 501" }
-
Aesthetotherapeutic Ways of the Formation of the Worldview Culture in Future Primary School Teacherss. 503 - 516CZYSTY TEKST
Yuliia Kulimova, Aesthetotherapeutic Ways of the Formation of the Worldview Culture in Future Primary School Teachers , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 503 - 516
BIBTEX@Article{ authors = " Yuliia Kulimova", title = "Aesthetotherapeutic Ways of the Formation of the Worldview Culture in Future Primary School Teachers ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "503 - 516" }
-
Взгляд на формирование системы ценностей личности в дошкольном возрасте сквозь призму аксиологического подхода – теоретический аспект проблемыs. 517 - 527CZYSTY TEKST
Vadym Kobylchenko, Взгляд на формирование системы ценностей личности в дошкольном возрасте сквозь призму аксиологического подхода – теоретический аспект проблемы, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 517 - 527
BIBTEX@Article{ authors = " Vadym Kobylchenko", title = "Взгляд на формирование системы ценностей личности в дошкольном возрасте сквозь призму аксиологического подхода – теоретический аспект проблемы", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "517 - 527" }
-
Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Даунаs. 529 - 539CZYSTY TEKST
Irina Mikhnovetskaya, Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Дауна, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 529 - 539
BIBTEX@Article{ authors = " Irina Mikhnovetskaya", title = "Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Дауна", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "529 - 539" }