- 
        Introductions. 9 - 14CZYSTY TEKSTLidia Kniaź, Julia Kula, Maria Wacławek, Introduction , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 9 - 14 BIBTEX@Article{ authors = "Lidia Kniaź, Julia Kula, Maria Wacławek", title = "Introduction ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "9 - 14" } 
- 
        Wprowadzenies. 15 - 19CZYSTY TEKSTMaria Wacławek, Wprowadzenie , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 15 - 19 BIBTEX@Article{ authors = "Maria Wacławek", title = "Wprowadzenie ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "15 - 19" } 
- 
        Myślenie w systemie poznawczym i w świecie wartości : o powinnościach dydaktyki w dobie neuronaukis. 23 - 43CZYSTY TEKSTAneta Grodecka, Myślenie w systemie poznawczym i w świecie wartości : o powinnościach dydaktyki w dobie neuronauki , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 23 - 43 BIBTEX@Article{ authors = "Aneta Grodecka", title = "Myślenie w systemie poznawczym i w świecie wartości : o powinnościach dydaktyki w dobie neuronauki ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "23 - 43" } 
- 
        Dziesięć obligacji polonistycznej dydaktyki XXI wiekus. 45 - 68CZYSTY TEKSTAnna Ślósarz, Dziesięć obligacji polonistycznej dydaktyki XXI wieku , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 45 - 68 BIBTEX@Article{ authors = "Anna Ślósarz", title = "Dziesięć obligacji polonistycznej dydaktyki XXI wieku ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "45 - 68" } 
- 
        O potrzebie zachowań etycznych we współczesnej edukacjis. 69 - 81CZYSTY TEKSTMałgorzata Karwatowska, O potrzebie zachowań etycznych we współczesnej edukacji , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 69 - 81 BIBTEX@Article{ authors = "Małgorzata Karwatowska", title = "O potrzebie zachowań etycznych we współczesnej edukacji ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "69 - 81" } 
- 
        Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologies. 83 - 99CZYSTY TEKSTEwa Ogłoza, Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 83 - 99 BIBTEX@Article{ authors = "Ewa Ogłoza", title = "Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "83 - 99" } 
- 
        Grawitacja kultury : o (możliwym) sprzężeniu filologii i pedagogikis. 103 - 116CZYSTY TEKSTKrzysztof Maliszewski, Grawitacja kultury : o (możliwym) sprzężeniu filologii i pedagogiki , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 103 - 116 BIBTEX@Article{ authors = "Krzysztof Maliszewski", title = "Grawitacja kultury : o (możliwym) sprzężeniu filologii i pedagogiki ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "103 - 116" } 
- 
        Postać literacka jako przedmiot rosmyślań aksjologicznychs. 117 - 130CZYSTY TEKSTDanuta Łazarska, Postać literacka jako przedmiot rosmyślań aksjologicznych , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 117 - 130 BIBTEX@Article{ authors = "Danuta Łazarska", title = "Postać literacka jako przedmiot rosmyślań aksjologicznych ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "117 - 130" } 
- 
        Multimedialny moduł tematyczny (MMT), czyli o głośnym czytaniu jako aksjologicznej edukacji na lekcjach polskiego w szkole średniejs. 131 - 147CZYSTY TEKSTElżbieta Kotarba, Multimedialny moduł tematyczny (MMT), czyli o głośnym czytaniu jako aksjologicznej edukacji na lekcjach polskiego w szkole średniej , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 131 - 147 BIBTEX@Article{ authors = "Elżbieta Kotarba", title = "Multimedialny moduł tematyczny (MMT), czyli o głośnym czytaniu jako aksjologicznej edukacji na lekcjach polskiego w szkole średniej ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "131 - 147" } 
- 
        W imię spotkania : antroponomastyka - lektura - etykas. 149 - 169CZYSTY TEKSTMałgorzata Wójcik-Dudek, W imię spotkania : antroponomastyka - lektura - etyka , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 149 - 169 BIBTEX@Article{ authors = "Małgorzata Wójcik-Dudek", title = "W imię spotkania : antroponomastyka - lektura - etyka ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "149 - 169" } 
- 
        "Róbmy swoje!", czyli ethos inteligencki w nowoczesnej parenezie Wojciecha Młynarskiegos. 171 - 184CZYSTY TEKSTAneta Wysocka, "Róbmy swoje!", czyli ethos inteligencki w nowoczesnej parenezie Wojciecha Młynarskiego , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 171 - 184 BIBTEX@Article{ authors = "Aneta Wysocka", title = ""Róbmy swoje!", czyli ethos inteligencki w nowoczesnej parenezie Wojciecha Młynarskiego ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "171 - 184" } 
- 
        Edukacja polonistyczna wobec kryzysu kimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktycznes. 185 - 204CZYSTY TEKSTMagdalena Ochwat, Edukacja polonistyczna wobec kryzysu kimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktyczne , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 185 - 204 BIBTEX@Article{ authors = "Magdalena Ochwat", title = "Edukacja polonistyczna wobec kryzysu kimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktyczne ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "185 - 204" } 
- 
        Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiskas. 205 - 223CZYSTY TEKSTWioletta Żórawska, Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 205 - 223 BIBTEX@Article{ authors = "Wioletta Żórawska", title = "Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "205 - 223" } 
- 
        Mnemosyne w muzeum i w szkoles. 225 - 237CZYSTY TEKSTMarta Rusek, Mnemosyne w muzeum i w szkole , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 225 - 237 BIBTEX@Article{ authors = "Marta Rusek", title = "Mnemosyne w muzeum i w szkole ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "225 - 237" } 
- 
        Jasna, promienna i optymistyczna - o wartościach opowiadań Zofii Żurakowskiejs. 239 - 250CZYSTY TEKSTElżbieta Kruszyńska, Jasna, promienna i optymistyczna - o wartościach opowiadań Zofii Żurakowskiej , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 239 - 250 BIBTEX@Article{ authors = "Elżbieta Kruszyńska", title = "Jasna, promienna i optymistyczna - o wartościach opowiadań Zofii Żurakowskiej ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "239 - 250" } 
- 
        Peozja i malarstwo o starości kobiet - wiersze Anny Świrszczyńskiej w dialogu z wybranymi obrazamis. 251 - 264CZYSTY TEKSTMałgorzata Gajak-Toczek, Peozja i malarstwo o starości kobiet - wiersze Anny Świrszczyńskiej w dialogu z wybranymi obrazami , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 251 - 264 BIBTEX@Article{ authors = "Małgorzata Gajak-Toczek", title = "Peozja i malarstwo o starości kobiet - wiersze Anny Świrszczyńskiej w dialogu z wybranymi obrazami ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "251 - 264" } 
- 
        "W nieoczekiwanych chwilach empatii" - dydaktyka uważności wobec poezji Elizabeth Bishops. 265 - 281CZYSTY TEKSTAgata Patalas, "W nieoczekiwanych chwilach empatii" - dydaktyka uważności wobec poezji Elizabeth Bishop , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 265 - 281 BIBTEX@Article{ authors = "Agata Patalas", title = ""W nieoczekiwanych chwilach empatii" - dydaktyka uważności wobec poezji Elizabeth Bishop ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "265 - 281" } 
- 
        Męka dwuznaczności i egzorcyzmys. 283 - 298CZYSTY TEKSTGrażyna B. Tomaszewska, Męka dwuznaczności i egzorcyzmy , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 283 - 298 BIBTEX@Article{ authors = "Grażyna B. Tomaszewska", title = "Męka dwuznaczności i egzorcyzmy ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "283 - 298" } 
- 
        «Дома», или учебник для родителей Антона Чеховаs. 299 - 311CZYSTY TEKSTArtur Sadecki, «Дома», или учебник для родителей Антона Чехова, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 299 - 311 BIBTEX@Article{ authors = "Artur Sadecki", title = "«Дома», или учебник для родителей Антона Чехова", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "299 - 311" } 
- 
        Sentymentalny wymiar "napoleońskich" wspomnień Franciszka Wiktora Dmochowskiegos. 313 - 324CZYSTY TEKSTArtur Timofiejew, Sentymentalny wymiar "napoleońskich" wspomnień Franciszka Wiktora Dmochowskiego , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 313 - 324 BIBTEX@Article{ authors = "Artur Timofiejew", title = "Sentymentalny wymiar "napoleońskich" wspomnień Franciszka Wiktora Dmochowskiego ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "313 - 324" } 
- 
        Wartość kompetencji międzykulturowychs. 327 - 341CZYSTY TEKSTEwa Głażewska, Wartość kompetencji międzykulturowych , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 327 - 341 BIBTEX@Article{ authors = "Ewa Głażewska", title = "Wartość kompetencji międzykulturowych ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "327 - 341" } 
- 
        Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literatures. 343 - 357CZYSTY TEKSTIvana Pondelíková, Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literature , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 343 - 357 BIBTEX@Article{ authors = "Ivana Pondelíková", title = "Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literature ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "343 - 357" } 
- 
        Stawanie się człowieka pograniczas. 359 - 372CZYSTY TEKSTRenata M. Sigva, Stawanie się człowieka pogranicza , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 359 - 372 BIBTEX@Article{ authors = "Renata M. Sigva", title = "Stawanie się człowieka pogranicza ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "359 - 372" } 
- 
        Jaką wartością jest naród? : rozważania na marginesie "Narodzin narodu" Kamila Polakas. 373 - 388CZYSTY TEKSTMaria Dorota Szoska, Jaką wartością jest naród? : rozważania na marginesie "Narodzin narodu" Kamila Polaka , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 373 - 388 BIBTEX@Article{ authors = "Maria Dorota Szoska", title = "Jaką wartością jest naród? : rozważania na marginesie "Narodzin narodu" Kamila Polaka ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "373 - 388" } 
- 
        Glottodydaktyka kulturowa za granicą - kilka uwag z praktyki nauczanias. 385 - 407CZYSTY TEKSTKinga Siatkowska-Callebat, Glottodydaktyka kulturowa za granicą - kilka uwag z praktyki nauczania , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 385 - 407 BIBTEX@Article{ authors = "Kinga Siatkowska-Callebat", title = "Glottodydaktyka kulturowa za granicą - kilka uwag z praktyki nauczania ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "385 - 407" } 
- 
        Od adaptacji do spektaklu na motywach dzieła - z doświadczeń glottodydaktycznychs. 409 - 425CZYSTY TEKSTMaria Wacławek, Od adaptacji do spektaklu na motywach dzieła - z doświadczeń glottodydaktycznych , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 409 - 425 BIBTEX@Article{ authors = "Maria Wacławek", title = "Od adaptacji do spektaklu na motywach dzieła - z doświadczeń glottodydaktycznych ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "409 - 425" } 
- 
        "Polish for Everyone" : A Few Notes on the Oldest Textbooks for Learners of Polish in the Czech Republics. 427 - 440CZYSTY TEKSTRenata Rusin Dybalska, "Polish for Everyone" : A Few Notes on the Oldest Textbooks for Learners of Polish in the Czech Republic , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 427 - 440 BIBTEX@Article{ authors = "Renata Rusin Dybalska", title = ""Polish for Everyone" : A Few Notes on the Oldest Textbooks for Learners of Polish in the Czech Republic ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "427 - 440" } 
- 
        Rehabilitacja starości : glottogeragogika jako wyzwanie wobec ageizmus. 441 - 452CZYSTY TEKSTDariusz Piechota, Rehabilitacja starości : glottogeragogika jako wyzwanie wobec ageizmu , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 441 - 452 BIBTEX@Article{ authors = "Dariusz Piechota", title = "Rehabilitacja starości : glottogeragogika jako wyzwanie wobec ageizmu ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "441 - 452" } 
- 
        Escape from Etymology : A Corpus Study of Plish Adjectival Intensifierss. 453 - 472CZYSTY TEKSTKatarzyna Dziwirek, Escape from Etymology : A Corpus Study of Plish Adjectival Intensifiers , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 453 - 472 BIBTEX@Article{ authors = "Katarzyna Dziwirek", title = "Escape from Etymology : A Corpus Study of Plish Adjectival Intensifiers ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "453 - 472" } 
- 
        Kulturbedingte Symbolkraft von Farben am Beispiel von Gelbs. 473 - 486CZYSTY TEKSTPatrizio Malloggi, Kulturbedingte Symbolkraft von Farben am Beispiel von Gelb , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 473 - 486 BIBTEX@Article{ authors = "Patrizio Malloggi", title = "Kulturbedingte Symbolkraft von Farben am Beispiel von Gelb ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "473 - 486" } 
- 
        ICT, Media and Education - Some Considerations from the Brazilian Scenarios. 487 - 501CZYSTY TEKSTFabiana Diniz Kurtz, Denilson Rodrigues da Silva, ICT, Media and Education - Some Considerations from the Brazilian Scenario , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 487 - 501 BIBTEX@Article{ authors = "Fabiana Diniz Kurtz, Denilson Rodrigues da Silva", title = "ICT, Media and Education - Some Considerations from the Brazilian Scenario ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "487 - 501" } 
- 
        Aesthetotherapeutic Ways of the Formation of the Worldview Culture in Future Primary School Teacherss. 503 - 516CZYSTY TEKSTYuliia Kulimova, Aesthetotherapeutic Ways of the Formation of the Worldview Culture in Future Primary School Teachers , Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 503 - 516 BIBTEX@Article{ authors = "Yuliia Kulimova", title = "Aesthetotherapeutic Ways of the Formation of the Worldview Culture in Future Primary School Teachers ", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "503 - 516" } 
- 
        Взгляд на формирование системы ценностей личности в дошкольном возрасте сквозь призму аксиологического подхода – теоретический аспект проблемыs. 517 - 527CZYSTY TEKSTVadym Kobylchenko, Взгляд на формирование системы ценностей личности в дошкольном возрасте сквозь призму аксиологического подхода – теоретический аспект проблемы, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 517 - 527 BIBTEX@Article{ authors = "Vadym Kobylchenko", title = "Взгляд на формирование системы ценностей личности в дошкольном возрасте сквозь призму аксиологического подхода – теоретический аспект проблемы", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "517 - 527" } 
- 
        Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Даунаs. 529 - 539CZYSTY TEKSTIrina Mikhnovetskaya, Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Дауна, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova, 2020 / Tom 5, s. 529 - 539 BIBTEX@Article{ authors = "Irina Mikhnovetskaya", title = "Особенности формирования социокультурных ценностей у детей старшего дошкольного возраста с синдромом Дауна", journal = "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio N, Educatio Nova", issue = "2020 / Tom 5", pages = "529 - 539" }