Staccato czy asyndeton? : kilka uwag o "umuzycznionej” prozie powieściowej (na marginesie "Syren" Joyce’a)
|
Joanna Barska
| s. 7-33
|
|
|
Od redakcji
|
Barbara Bogołębska
Marzena Woźniak-Łabieniec
| s. 7
|
|
|
Prawda w pracy dziennikarskiej : moje doświadczenia
|
Adam Boniecki
| s. 11-13
|
|
|
Wątki antysemickie w "Kurierze Łódzkim” w okresie międzywojennym
|
Miłosz Hrycek
| s. 17-30
|
|
|
"Miejsca, w których uprawia się myślenie” : działalność czasopism kulturalnych w Polsce po 1989 roku
|
Renata Nolbrzak
| s. 31-39
|
|
|
Suita Jonathana Littella — o konstrukcji "Łaskawych"
|
Agnieszka Izdebska
| s. 34-42
|
|
|
Czytelnik jako współtwórca lokalnej gazety na przykładzie "Nowego Życia Pabianic”
|
Magdalena Hodak
| s. 40-50
|
|
|
Muzyka jak Ocean : "Novecento" Alessandra Baricco w kontekście porównawczym
|
Elżbieta Zarych
| s. 43-53
|
|
|
Antropologiczna refleksja nad dziennikarstwem prasowym
|
Sebastian Latocha
| s. 51-61
|
|
|
Jazzowe infiltracje w literaturze czeskiej w latach 20. XX wieku
|
Radomil Novák
| s. 54-67
|
|
|
Być politykiem, być publicystą – o Janie Marii Rokicie na wybranych przykładach
|
Juliusz Mroziński
| s. 62-77
|
|
|
Temat muzyki we współczesnej literaturze litewskiej
|
Audinga Peluritytė-Tikuišienė
| s. 68-76
|
|
|
Opera Stefana Themersona : ("St. Francis & The Wolf of Gubbio or Brother Francis’ Lamb Chops")
|
Andrzej Hejmej
| s. 77-91
|
|
|
Aktor w teatrze radiowym
|
Aleksandra Pawlik
| s. 81-94
|
|
|
Piosenka o piosence według Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory
|
Jerzy Wiśniewski
| s. 92-109
|
|
|
Komentarz (sportowy), relacja (sportowa), sprawozdanie (sportowe) – przegląd stanowisk
|
Beata Grochala
| s. 95-105
|
|
|
Amuzja Witkacego
|
Tomasz Bocheński
| s. 100-104
|
|
|
Estrada i liryka : szlagier w poezji międzywojennej
|
Piotr Łuszczykiewicz
| s. 105-113
|
|
|
Funkcjonowanie newsów w przekazie telewizyjnym
|
Krzysztof Grzegorzewski
| s. 106-112
|
|
|
Piosenki Jacka Kaczmarskiego w aspekcie zagadnienia melosemii
|
Kamil Dźwinel
| s. 110-120
|
|
|
Z warsztatu operatora telewizyjnego
|
Stanisław Ścieszko
| s. 113-116
|
|
|
"Pokrzywione bemole” — o inspiracjach muzycznych w twórczości poetyckiej Brunona Jasieńskiego (jak również o autorach, dla których twórczość ta stała się muzyczną inspiracją) słów kilka
|
Krzysztof Jaworski
| s. 114-120
|
|
|
Dwugłos o telewizji publicznej i komercyjnej, regionalnej i lokalnej : rozmowa red. Tomasza Lasoty (TVP Łódź) i red. Remigiusza Mielczarka (TOYA)
|
Zbigniew Bednarek
Tomasz Lasota
Remigiusz Mielczarek
| s. 117-124
|
|
|
"Nowa muzyczność”? : fonostylistyka awangardowa i jej współczesne kontynuacje
|
Renata Śniecikowska
| s. 121-140
|
|
|
Ballada i „balladowość” w poezji śpiewanej Jacka Kaczmarskiego
|
Małgorzata Lisecka
| s. 121-126
|
|
|
Tekst piosenki jako dzieło literackie — dzieło literackie jako tekst piosenki : zarys problematyki, przykłady realizacji
|
Paweł Sobczak
| s. 127-139
|
|
|
Dziennikarstwo muzyczne jako przedmiot akademicki
|
Krzysztof Grzegorzewski
| s. 127-135
|
|
|
Publicystyka z zakresu muzyki poważnej w polskich mediach ogólnopolskich i regionalnych
|
Magdalena Sasin
| s. 136-146
|
|
|
Wspomnienia głosem pisane : o autobiografiach śpiewaków
|
Beata Kornatowska
| s. 140-154
|
|
|
Brahms i Rachmaninow Iwaszkiewicza
|
Anna Tenczyńska
| s. 141-150
|
|
|
Segmentacja polskiej prasy muzycznej
|
Joanna Mikosz
| s. 147-161
|
|
|
Muzyka i gruźlica
|
Monika Ładoń
| s. 151-162
|
|
|
"Panowanie nad publicznością" : muzyczne i literackie gry Artura Rubinsteina
|
Ewa Tierling-Śledź
| s. 155-163
|
|
|
Znaczeniowa funkcja muzyki w słuchowisku
|
Joanna Bachura
Aleksandra Pawlik
| s. 162-170
|
|
|
Franz Liszt i jego muzyka fortepianowa w ujęciu Jarosława Iwaszkiewicza oraz Pawła Kubisza
|
Małgorzata Gamrat
| s. 163-179
|
|
|
"Kocham cię, życie" : o darze łgania i opowiadania oraz o budowaniu własnego wizerunku w pamiętnikach Artura Rubinsteina
|
Marta Cuber
| s. 164-172
|
|
|
Rola muzyki we współczesnym reportażu radiowym
|
Paulina Czarnek
Kinga Klimczak
| s. 171-181
|
|
|
Pisarz o muzyce — kompozytor o literaturze: związki muzyki i literatury w felietonach Stefana Kisielewskiego
|
Kamila Hawryszków
| s. 173-181
|
|
|
Związki literatury i muzyki w utworach pisarzy cieszyńskich Henryka Jasiczka, Adolfa Dostala i Jana Pyszki
|
Libor Martinek
| s. 180-199
|
|
|
Muzyka w "Dziennikach" Stefana Kisielewskiego
|
Urszula Ciołkiewicz-Latek
| s. 182-193
|
|
|
Realizacje muzycznych formatów stacji radiowych na polskim rynku medialnym
|
Agnieszka Garcarek
| s. 182-188
|
|
|
Między ideałem a możliwościami – recenzowanie muzyki poważnej w prasie codziennej
|
Magdalena Sasin
| s. 191-193
|
|
|
Kobiety i twórczość muzyczna w prozie autobiograficznej
|
Tatiana Czerska
| s. 194-204
|
|
|
Muzyczne wyzwolenie z języka? : filozoficzne aspekty muzycznych inspiracji w poezji Mirona Białoszewskiego
|
Agata Bochyńska
| s. 200-211
|
|
|
Tadeusz Nowak: „przez kolędę” (wyobraźnia)
|
Anit Jarzyna
| s. 212-229
|
|
|
"Danse moriendi" : o muzyczno-tanatologicznych aspektach późnej twórczości lirycznej Jarosława Marka Rymkiewicza
|
Joanna Dembińska-Pawelec
| s. 230-245
|
|
|
Dynamika jako element muzyki w poezji XX wieku : (na przykładzie wybranych wierszy Stanisława Barańczaka)
|
Katarzyna Cudzich-Budniak
| s. 246-256
|
|
|
Muzyka ocalona, muzyka ocalająca : o "Traktacie o łuskaniu fasoli" Wiesława Myśliwskiego
|
Agnieszka Czyżak
| s. 257-266
|
|
|
Poezja konkretna i muzyka
|
Grażyna Pietruszewska-Kobiela
| s. 267-282
|
|
|
Gurami mozaikowy dyryguje Beethovenem : oniryczny panfikcjonalizm "Scen łóżkowych" Adama Wiedemanna
|
Natalia Lemann
| s. 283-293
|
|
|