Tytuł | Ogrody Nauk i Sztuk |
---|---|
ISSN | 2084-1426 |
Wydawca |
Pro Scientia Publica |
Inne tytuły | |
Udostępnij |
Tytuł artykułu | Autorzy | Strony | Czynności |
---|
Wstęp - Syzyfowe prace : o promowaniu młodych talentów naukowych w Polsce | Aleksander Kobylarek | s. 9-11 |
Zacytuj
|
| |||
Wybrane aspekty taoistycznej praktyki wéiwúwéi | Wacław Romer | s. 15-22 |
Zacytuj
|
| |||
Zagadnienie pochodzenia idei Boga w ujęciach Kartezjusza i J. L. Wolzogena | Paweł Kosiński | s. 23-31 |
Zacytuj
|
| |||
Kamień narzędziem puryfi kacji: kamienowanie starożytnych Greków jako rytuał oczyszczenia | Jan Skarbek-Kazanecki | s. 32-40 |
Zacytuj
|
| |||
Ideał wychowania faszystowskiego | Dominik Figiel | s. 41-48 |
Zacytuj
|
| |||
Konstytucyjność ustawy „o zaburzonych” : podstawa prawna izolacji postpenalnej i nadzoru prewencyjnego w polskim porządku prawnym | Karolina Piech | s. 49-57 |
Zacytuj
|
| |||
Czy zakazać uczestnikom zgromadzeń zasłaniania twarzy? Analiza prezydenckich projektów zmiany Prawa o zgromadzeniach | Bartosz Wilk | s. 58-65 |
Zacytuj
|
| |||
Karalne posiadanie narkotyków w świetle Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii | Łukasz Pilarczyk | s. 66-73 |
Zacytuj
|
| |||
Prawne i moralne aspekty eutanazji w świetle polskiej regulacji prawnej oraz nauki społecznej Kościoła katolickiego | Magdalena Debita | s. 74-83 |
Zacytuj
|
| |||
Przestępczość w kontekście uwarunkowań psychologicznych sprawców | Wiola Friedrich | s. 84-93 |
Zacytuj
|
| |||
Istota etyki radcy prawnego | Jakub Zabłocki | s. 94-98 |
Zacytuj
|
| |||
Czy polski ustawodawca wymaga od sędziów „dzielności etycznej”? Rozważania na tle ustawowego wymogu „nieskazitelności charakteru” | Anna Rocławska | s. 99-110 |
Zacytuj
|
| |||
Powołanie się na fakt nabycia własności rzeczy lub praw majątkowych w toku czynności sprawdzających jako przesłanka zastosowania sankcyjnej stawki podatku od spadków i darowizn | Michał Wojna | s. 111-115 |
Zacytuj
|
| |||
Przywództwo polityczne w samorządzie terytorialnym | Elżbieta Szulc-Wałecka | s. 116-124 |
Zacytuj
|
| |||
Ekologizm jako ideologia polityczna – na przykładzie Niemiec i Francji | Emil Kwidziński | s. 125-132 |
Zacytuj
|
| |||
Średniowieczne miasto oczami archeologa – ile prawdy jest w dzisiejszym wyobrażeniu przeszłości? | Anna Kubicka | s. 135-140 |
Zacytuj
|
| |||
O niebezpieczeństwach podczas ciąży, porodu i połogu w polskich poradnikach medycznych z drugiej połowy XVIII wieku | Weronika Kocela | s. 141-145 |
Zacytuj
|
| |||
„Who are you?” : Wokół fundamentalnych pytań o tożsamość – na podstawie "Alicji w Krainie Czarów" Lewisa Carrolla | Weronika Kocela | s. 146-150 |
Zacytuj
|
| |||
Nieważne, jakiego koloru jest kot - ważne, by łapał myszy : Deng Xiaoping i droga komunistycznych Chin do kapitalizmu | Kamil Markisz | s. 151-158 |
Zacytuj
|
| |||
Wpływ autorytetu literackiego na emocje odbiorcy podczas czytania poezji – omówienie wyników eksperymentu | Krystian Macheta | s. 159-164 |
Zacytuj
|
| |||
Readaptacja społeczna bezdomnych : studium indywidualnych przypadków | Marcin Wilczek | s. 165-172 |
Zacytuj
|
| |||
Funkcjonowanie w środowisku społecznym osób wykazujących cechy psychopatyczne : analiza teoretyczna | Sylwia Bokuniewicz | s. 173-182 |
Zacytuj
|
| |||
Romantyczni szaleńcy z głowami w chmurach czy śmiałkowie uparcie dążący do celu? – analiza porównawcza marzeń dzieci z Biharamulo (Tanzania), Laare (Kenia) oraz Czaplinka (Polska) | Michalina Kasprzak Beata Latos Jonasz Pawlaczyk | s. 183-190 |
Zacytuj
|
| |||
Sztuka krytyczna jako medium edukacji osób dorosłych – wyniki badań | Beata Działa | s. 191-202 |
Zacytuj
|
| |||
Wprowadzenie do predykcji z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych i metod statystycznych | Miłosz Drozd Artur Gołaś Adam Maszczyk Monika Nawrocka | s. 203-211 |
Zacytuj
|
| |||
Zastosowanie gier skierowanych na cel do anotacji korpusów językowych | Dagmara Dziedzic Wojciech Włodarczyk | s. 212-220 |
Zacytuj
|
| |||
Psychologia poznawcza w testach wiedzy – co można zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo celnego strzału? | Anna Starkowska | s. 221-227 |
Zacytuj
|
| |||
Kobiecość w pradziejach - ozdoby w kulturze luboszyckiej | Patrycja Amrozińska | s. 231-234 |
Zacytuj
|
| |||
„Jaka szkoła, taki nauczyciel”, czyli narodowościowe konteksty pracy nauczyciela ludowego w Galicji drugiej połowy XIX i początku XX wieku | Anna Varanytsya | s. 235-244 |
Zacytuj
|
| |||
Miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej bolszewików (1917-1931) | Alina Sobol | s. 245-252 |
Zacytuj
|
| |||
Działalność gen. Józefa Hallera w strukturach resortu edukacji w rządzie na uchodźstwie podczas II wojny światowej | Katarzyna Śliwak | s. 253-260 |
Zacytuj
|
| |||
Delegatura Ministerstwa Pracy i Opieki Społecznej w Teheranie w latach II wojny światowej ‒ charakterystyka działań edukacyjnych dla polskich uchodźców | Katarzyna Śliwak | s. 261-268 |
Zacytuj
|
| |||
Neuro z pedagogiką | Kinga Mazurkiewicz | s. 269-277 |
Zacytuj
|
| |||
Endocentryzm i egzocentryzm moralny, aprobata społeczna i empatia u wolontariuszy hospicyjnych | Jagoda Sikora | s. 278-284 |
Zacytuj
|
| |||
Osoba z niepełnosprawnością w świadomości uczniów klas szóstych | Dominika Przybyszewska | s. 285-296 |
Zacytuj
|
| |||
Troska o siebie jako wyraz zdrowego ustosunkowania wobec własnej osoby | Katarzyna Błońska | s. 297-305 |
Zacytuj
|
| |||
Za młodzi, za biedni? Orientacja na małżeństwo młodych dorosłych niebędących w związku małżeńskim | Magda Wieteska | s. 306-316 |
Zacytuj
|
| |||
Przeciwwskazania do prenatalnej aktywności fi zycznej a poziom wiedzy przyszłych instruktorów rekreacji ruchowej | Anna Szumilewicz Aneta Worska | s. 317-323 |
Zacytuj
|
| |||
Aspekty socjolingwistyczne w badaniach procesu ewolucji systemu antroponimicznego : zarys tematu | Sylwia Iglewska | s. 327-330 |
Zacytuj
|
| |||
Gniew, strach i nadzieja w uporczywych konfliktach międzygrupowych – związek emocji z powstawaniem barier na drodze do pokoju | Lidia Pauch | s. 331-337 |
Zacytuj
|
| |||
Wpływ muzyki na zapamiętywanie u osób z doświadczeniem muzycznym | Natalia Miętus Agnieszka Olchowik Iga Parkitna Karolina Pius | s. 338-344 |
Zacytuj
|
| |||
Planowanie i zarządzanie karierą jako podmiotowa „własność” jednostki | Lucyna Myszka | s. 345-352 |
Zacytuj
|
| |||
Dialog i relacje między dorastającymi dziećmi a rodzicami na podstawie badań przeprowadzonych w V Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie | Aleksandra Guśpiel | s. 353-366 |
Zacytuj
|
| |||
Edukacja włączająca i integracyjna : o pozornej tożsamości znaczeń | Aleksandra Antonik | s. 367-372 |
Zacytuj
|
| |||
Psychospołeczne zagrożenia zawodowe w środowisku funkcjonariuszy Służby Więziennej | Marta Kierska | s. 373-382 |
Zacytuj
|
| |||
Wielofunkcyjne centrum pomocy dla dzieci, młodzieży i rodzin – nowatorskie rozwiązania placówki Leinerstift w Niemczech | Liliana Kołodziejczyk | s. 383-387 |
Zacytuj
|
| |||
Adam Smith pomylił się : to nie egoistyczne jednostki, lecz silne wspólnoty powodują szybszy rozwój ekonomiczny | Mariusz Maziarz | s. 388-399 |
Zacytuj
|
| |||
Marketing we współczesnej polityce miejskiej – przykład dużych miast Dolnego Śląska | Kamil Glinka | s. 400-408 |
Zacytuj
|
| |||
Analiza Statusu Organizacji Pożytku Publicznego [OPP] : Stowarzyszenie Niezależne Zrzeszenie Studentów Uniwersytetu Wrocławskiego [NZS UWr] jako jednostka planująca uzyskanie statusu OPP – analiza SWOT | Anna Maciąg | s. 409-417 |
Zacytuj
|
| |||
Między reportażem a "feature" : teoria i praktyka | Paweł Spyra | s. 421-426 |
Zacytuj
|
| |||
Zwierzęta w wybranych apokryfach Starego i Nowego Testamentu | Monika Wąchocka | s. 427-432 |
Zacytuj
|
| |||
Marginalia w Rozmyślaniach dominikańskich : prolegomena | Olga Ziółkowska | s. 433-441 |
Zacytuj
|
| |||
Na styku języków – o kłopotach z nazywaniem pewnej grupy zjawisk : wokół tekstów powstałych w XV w. na Śląsku | Karolina Borowiec | s. 442-448 |
Zacytuj
|
| |||
Jak chwalono młodą parę, czyli o mowach weselnych Andrzeja Chryzostoma Załuskiego | Jolanta Kasperek | s. 449-455 |
Zacytuj
|
| |||
Echa tradycji renesansowej w wybranych pieśniach Józefa Morelowskiego | Agnieszka Ochenkowska | s. 456-465 |
Zacytuj
|
| |||
"Lalka" – "Ludzie bezdomni" : z zagadnień tragizmu bohaterów | Tomasz Baudysz | s. 466-471 |
Zacytuj
|
| |||
Bliźniacze formy, bliźniacze twory : "Zez" Stefana Grabińskiego i "William Wilson" Edgara Allana Poe | Ewa Mikuła | s. 472-480 |
Zacytuj
|
| |||
Obraz dziecka niepełnosprawnego w twórczości Adolfa Dygasińskiego | Anna Mężyk | s. 481-489 |
Zacytuj
|
| |||
Maria Rodziewiczówna – wzór kresowej ziemianki | Danuta Marta Hebda | s. 490-498 |
Zacytuj
|
| |||
Ruszyć masy, odzyskać Polskę… Figura żołnierza-obywatela w polskiej myśli politycznej przed 1945 r. | Piotr Kuligowski | s. 499-507 |
Zacytuj
|
| |||
W kręgu literatury żołnierskiej : Strategie pisania o wojnie w pamiętnikach żołnierzy II wojny światowej | Magdalena Kuczek | s. 508-516 |
Zacytuj
|
| |||
(Prze)pisać siebie : o "Zeszytach" Piotra Rawicza | Anna Ciarkowska | s. 517-521 |
Zacytuj
|
| |||
"Niewidzialny pochód" I : Kambanellisa jako obraz przemian zachodzących w twórczości autora oraz w dramaturgii nowogreckiej lat osiemdziesiątych XX wieku | Dorota Jędraś | s. 522-527 |
Zacytuj
|
| |||
Wybrane aspekty twórczości Wandy Karczewskiej w perspektywie powieściopisarstwa Nathalie Sarraute | Magdalena Kowalska | s. 528-534 |
Zacytuj
|
| |||
Buddyzm w literaturze na przykładzie opowiadania "Iwan Kublachanow" Wiktora Pielewina | Aleksandra Imosa | s. 535-540 |
Zacytuj
|
| |||
Fotografia pogrzebowa w polskiej obyczajowości funeralnej wczoraj i dziś | Anna Pietrzyk | s. 541-551 |
Zacytuj
|
| |||
Historia i analiza treści pięciu chińskich drzeworytów noworocznych przedstawiających kobiety z dziećmi, z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, pochodzących z warsztatu Dai Lianzeng z Yangliuqing | Diana Długosz-Jasińska | s. 552-561 |
Zacytuj
|
| |||
„Jesteśmy z wami, ludzie walczącej Korei” : obraz Korei Północnej w Polskiej Kronice Filmowej 1947 – 1984 | Marta Maria Matusik | s. 562-570 |
Zacytuj
|
| |||
Kino "beur" jako wyraz przemian społeczno-kulturalnych we Francji | Agata Pospieszyńska | s. 571-576 |
Zacytuj
|
| |||
Po drugiej stronie ekranu : o pochodzeniu i charakterze e-liberatury | Łukasz Matuszyk | s. 577-585 |
Zacytuj
|
| |||
Czy fenomenologia wystarczy? Pogranicza abstrakcjonizmu na przykładzie twórczości Marty Tomczyk | Magdalena Maria Jaroń | s. 586-593 |
Zacytuj
|
| |||
„Doświadczenie podmiotu” i „muzyczna melancholia” – o dwóch wierszach Witolda Wirpszy | Martyna Mizerkiewicz | s. 594-600 |
Zacytuj
|
| |||
Gdy literatura spotyka się z tańcem, czyli o baletowych inscenizacjach Piaskuna E.T.A. Hoff manna | Agnieszka Narewska | s. 601-607 |
Zacytuj
|
| |||
O Przemyślu i historii w Senniku galicyjskim Anny Strońskiej | Paweł Spyra | s. 608-614 |
Zacytuj
|
| |||
Indeks | s. 615-628 |
Zacytuj
| |
|