Prescriptum
|
| s. 13-14
|
|
|
Prescriptum [English]
|
| s. 15-16
|
|
|
Kompetencja międzykulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego
|
Urszula Żydek-Bednarczuk
| s. 19-30
|
|
|
Edukacja literacka cudzoziemców w sytuacji przemian
|
Romuald Cudak
| s. 31-40
|
|
|
Kilka uwag o tendencjach leksykalnych w nauczaniu języka polskiego jako obcego
|
Jolanta Tambor
| s. 41-54
|
|
|
Język polski (nie)jako obcy : wyzwania nowej dekady
|
Jerzy Kowalewski
| s. 55-75
|
|
|
Hans-Georg Gadamer - doświadczanie granicy języka
|
Piotr Garncarek
| s. 77-95
|
|
|
Wpływ doświadczenia na proces lektury czytelnika : refleksje dydaktyczne
|
Barbara Myrdzik
| s. 97-108
|
|
|
Ziemia niczyja : zwroty badawcze w literaturoznawstwie i ich konsekwencje dla nauczania literatury
|
Krystyna Koziołek
| s. 109-126
|
|
|
Dlaczego warto uczyć interpretacji?
|
Ewa Jaskóła
| s. 127-136
|
|
|
Notatka uczniowska jako tekst edukacyjny
|
Jadwiga Kowalikowa
| s. 137-148
|
|
|
O niektórych możliwościach wykorzystania mandali w edukacji polonistycznej
|
Danuta Krzyżyk
| s. 149-162
|
|
|
Nauczanie kompetencji językowych w układzie zintegrowanym, czyli praktyka w praktyce
|
Ewa Lipińska
Anna Seretny
| s. 165-176
|
|
|
Proces przystosowania materiałów dydaktycznych z języka polskiego jako obcego do zasad podejścia zadaniowego
|
Iwona Janowska
| s. 177-198
|
|
|
Dialog kultur, czyli o podręczniku dla dzieci do nauczania języka polskiego jako drugiego
|
Aleksandra Achtelik
Bernadeta Niesporek-Szamburska
| s. 199-218
|
|
|
"Sapie, dyszy i dmucha", czyli o interiekcjach w nauczaniu języka polskiego jako obcego i rodzimego
|
Agnieszka Madeja
| s. 219-230
|
|
|
Gimnazjalista czyta "Redutę Ordona" : o utworach z kontekstem historycznym w kształceniu polonistycznym
|
Ewa Horwath
| s. 231-240
|
|
|
Straszno i śmieszno : "Balladyna" Juliusza Słowackiego i jej lektura w szkole
|
Krzysztof Biedrzycki
| s. 241-250
|
|
|
Zwierzęta a dydaktyka literatury : wokół szkolnej lektury powieści Olgi Tokarczuk "Prowadź swój pług przez kości umarłych"
|
Małgorzata Wójcik-Dudek
| s. 251-261
|
|
|
Po polsku nie tylko się mówi! : metodyka nauczania kultury w dydaktyce polonistycznej w Chinach
|
Li Yinan
| s. 263-273
|
|
|
"Jaki jest piesek? Śliczny" : o recepcji twórczości Wisławy Szymborskiej wśród japońskich studentów
|
Barbara Morcinek
| s. 275-283
|
|
|
O nauczaniu kultury języka polskiego za granicą : świadomość normatywna ukraińskiego studenta polonisty : (na przykładzie lwowskiej polonistyki)
|
Ałła Krawczuk
| s. 285-301
|
|
|
«Przepraszam», «proszę», «dziękuję» - o polskiej i rosyjskiej etykiecie językowej
|
Jaśmina Puchała
| s. 303-325
|
|
|
Głosy ze świata : wstęp
|
| s. 329
|
|
|
Introduction
|
| s. 331
|
|
|
[Polonistyka jest atrakcyjnym przedmiotem]
|
Helena Kazancewa
| s. 333-336
|
|
|
[Studia polonistyczne na Wydziale Filologii]
|
Natalia Ananiewa
Olga Leszkowa
| s. 337-339
|
|
|
[Trudno powiedzieć, jaki kierunek]
|
László Kálmán Nagy
| s. 341-345
|
|
|
[We Włoszech ukazuje się bardzo wiele tłumaczeń]
|
Aleksandra Boratyńska
Andrea F. De Carlo
| s. 347-349
|
|
|
[Z perspektywy nauczyciela]
|
Anna Demadre-Synoradzka
| s. 351-353
|
|
|
[W Stanach Zjednoczonych]
|
Kinga Kosmala
| s. 355-356
|
|
|
[Polonistyka jest atrakcyjną ofertą]
|
Andrzej Ruszer
| s. 357-358
|
|
|
[Wydział Studiów Polskich]
|
Choi Sung-Eun
| s. 359-360
|
|
|
[W Japonii stopień atrakcyjności polonistyki]
|
Tokimasa Sekiguchi
| s. 361-364
|
|
|
Jak reaktywować klasykę w szkole? : sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej "Reaktywacja klasyki w szkole: wiek XIX+", Katowice, 19-21 października 2011
|
Karolina Jędrych
| s. 367-370
|
|
|
Kim TERAZ jesteś, Kopciuszku? : sprawozdanie z konferencji "Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań", organizowanej przez Katedrę Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego, 17-18 listopada 2011 r.
|
Małgorzata Wójcik-Dudek
| s. 371-376
|
|
|
Czy kultury można nauczyć?
|
Aleksandra Achtelik
Jerzy Kowalewski (aut. dzieła rec.)
| s. 379-382
|
|
|
Polskiego nauczę się sam (?)
|
Marcin Maciołek
N. Ananiewa (aut. dzieła rec.)
T. Tichomirowa (aut. dzieła rec.)
| s. 383-395
|
|
|
Przez zabawę uczyć polszczyzny
|
Maria Wacławek
Aleksandra Achtelik (aut. dzieła rec.)
Bernadeta Niesporek-Szamburska (aut. dzieła rec.)
| s. 397-402
|
|
|
Noty o autorach i rozmówcach
|
| s. 403-411
|
|
|