- 
        Ponowoczesność : społeczeństwo przejrzyste?s. 7 - 14CZYSTY TEKSTMagdalena Kamińska, Gianni Vattimo, Ponowoczesność : społeczeństwo przejrzyste? , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 7 - 14 BIBTEX@Article{ authors = "Magdalena Kamińska, Gianni Vattimo", title = "Ponowoczesność : społeczeństwo przejrzyste? ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "7 - 14" } 
- 
        Problem pedagogii nurtów głównych i pobocznychs. 15 - 27CZYSTY TEKSTZbigniew Kwieciński, Problem pedagogii nurtów głównych i pobocznych , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 15 - 27 BIBTEX@Article{ authors = "Zbigniew Kwieciński", title = "Problem pedagogii nurtów głównych i pobocznych ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "15 - 27" } 
- 
        Koncepcja kultury według animatorów lokalnych czasu przemiany systemowejs. 29 - 49CZYSTY TEKSTAnna Wyka, Koncepcja kultury według animatorów lokalnych czasu przemiany systemowej , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 29 - 49 BIBTEX@Article{ authors = "Anna Wyka", title = "Koncepcja kultury według animatorów lokalnych czasu przemiany systemowej ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "29 - 49" } 
- 
        Paradoks kłamcy, stosunek pedagogiczny i radykalna krytyka szkołys. 53 - 65CZYSTY TEKSTPiotr Stańczyk, Paradoks kłamcy, stosunek pedagogiczny i radykalna krytyka szkoły , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 53 - 65 BIBTEX@Article{ authors = "Piotr Stańczyk", title = "Paradoks kłamcy, stosunek pedagogiczny i radykalna krytyka szkoły ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "53 - 65" } 
- 
        O reperowalności ludzkiego losu : (z psychoanalitycznej teorii natury człowieka i jego egzystencjalnych potrzeb)s. 69 - 78CZYSTY TEKSTRobert Saciuk, O reperowalności ludzkiego losu : (z psychoanalitycznej teorii natury człowieka i jego egzystencjalnych potrzeb) , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 69 - 78 BIBTEX@Article{ authors = "Robert Saciuk", title = "O reperowalności ludzkiego losu : (z psychoanalitycznej teorii natury człowieka i jego egzystencjalnych potrzeb) ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "69 - 78" } 
- 
        Uczniowskie doświadczanie przemocy w szkole : (komunikat z badań)s. 81 - 90CZYSTY TEKSTJoanna Zinczuk, Uczniowskie doświadczanie przemocy w szkole : (komunikat z badań) , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 81 - 90 BIBTEX@Article{ authors = "Joanna Zinczuk", title = "Uczniowskie doświadczanie przemocy w szkole : (komunikat z badań) ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "81 - 90" } 
- 
        "Rozumienie Innego. Metodologia jakościowa w naukach społecznych". II Międzynarodowa Letnia Szkoła, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP we Wrocławiu, Karpacz, 20-29 lipca 2004 r.s. 93 - 99CZYSTY TEKSTMarcin Gołębniak, Paulina Rogulska, "Rozumienie Innego. Metodologia jakościowa w naukach społecznych". II Międzynarodowa Letnia Szkoła, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP we Wrocławiu, Karpacz, 20-29 lipca 2004 r. , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 93 - 99 BIBTEX@Article{ authors = "Marcin Gołębniak, Paulina Rogulska", title = ""Rozumienie Innego. Metodologia jakościowa w naukach społecznych". II Międzynarodowa Letnia Szkoła, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP we Wrocławiu, Karpacz, 20-29 lipca 2004 r. ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "93 - 99" } 
- 
        "Einführung in die Sozialpädagogik", Franz Hamburger, Stuttgart 2003 : [recenzja]s. 103 - 108CZYSTY TEKSTFranz Hamburger, Danuta Urbaniak-Zając, "Einführung in die Sozialpädagogik", Franz Hamburger, Stuttgart 2003 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 103 - 108 BIBTEX@Article{ authors = "Franz Hamburger, Danuta Urbaniak-Zając", title = ""Einführung in die Sozialpädagogik", Franz Hamburger, Stuttgart 2003 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "103 - 108" } 
- 
        "Gdańskie rodowody pedagogiczne : geneza, kontynuacje, inspiracje przemieszczenia znaczeń wychowawczych", red. Ewa Rodziewicz, Krystyna Rzedzicka, Ewa Zalewska, Gdańsk 2004 : [recenzja]s. 109 - 114CZYSTY TEKSTSzymon Buda, Ewa Rodziewicz, Krystyna Rzedzicka, Ewa Zalewska, "Gdańskie rodowody pedagogiczne : geneza, kontynuacje, inspiracje przemieszczenia znaczeń wychowawczych", red. Ewa Rodziewicz, Krystyna Rzedzicka, Ewa Zalewska, Gdańsk 2004 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 109 - 114 BIBTEX@Article{ authors = "Szymon Buda, Ewa Rodziewicz, Krystyna Rzedzicka, Ewa Zalewska", title = ""Gdańskie rodowody pedagogiczne : geneza, kontynuacje, inspiracje przemieszczenia znaczeń wychowawczych", red. Ewa Rodziewicz, Krystyna Rzedzicka, Ewa Zalewska, Gdańsk 2004 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "109 - 114" } 
- 
        "Zrozumieć Innego. Antropologia racjonalności", Michał Buchowski, Kraków 2004 : [recenzja]s. 115 - 121CZYSTY TEKSTMichał Buchowski, Piotr Skuza, "Zrozumieć Innego. Antropologia racjonalności", Michał Buchowski, Kraków 2004 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 115 - 121 BIBTEX@Article{ authors = "Michał Buchowski, Piotr Skuza", title = ""Zrozumieć Innego. Antropologia racjonalności", Michał Buchowski, Kraków 2004 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "115 - 121" } 
- 
        "Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji", Gerald Lee Gutek, tł. Anna Kacmajor, Agata Sulak, Gdańsk 2003 : [recenzja]s. 123 - 126CZYSTY TEKSTGerard Lee Gutek, Anna Kacmajor, Agata Sulak, Katarzyna Szumlewicz, "Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji", Gerald Lee Gutek, tł. Anna Kacmajor, Agata Sulak, Gdańsk 2003 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2004 / Numer 3 (27), s. 123 - 126 BIBTEX@Article{ authors = "Gerard Lee Gutek, Anna Kacmajor, Agata Sulak, Katarzyna Szumlewicz", title = ""Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji", Gerald Lee Gutek, tł. Anna Kacmajor, Agata Sulak, Gdańsk 2003 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2004 / Numer 3 (27)", pages = "123 - 126" }