Dorota Klus-Stańska
24 artykuły w 10 czasopismach
-
Nauczanie początkowe jako wczesny trening do marginalizacji : kontrowersyjność społecznej wiedzy szkolnej Opublikowano w: Forum Oświatowe 2011 / Tom 23 / Numer 1(44) / s. 5 - 252011CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Nauczanie początkowe jako wczesny trening do marginalizacji : kontrowersyjność społecznej wiedzy szkolnej , Forum Oświatowe, 2011 / Tom 23 / Numer 1(44), s. 5 - 25
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Nauczanie początkowe jako wczesny trening do marginalizacji : kontrowersyjność społecznej wiedzy szkolnej ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2011 / Tom 23 / Numer 1(44)", pages = "5 - 25" }
-
Wyjść poza reżim imperatywu rozwojowego : między inspiracjami Rousseau a wpływem myśli Foucaulta na współczesne studia nad dzieciństwem Opublikowano w: Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education 2015 / Tom 11 / Numer 3(30) / s. 7 - 222015CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Wyjść poza reżim imperatywu rozwojowego : między inspiracjami Rousseau a wpływem myśli Foucaulta na współczesne studia nad dzieciństwem, Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education, 2015 / Tom 11 / Numer 3(30), s. 7 - 22
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Wyjść poza reżim imperatywu rozwojowego : między inspiracjami Rousseau a wpływem myśli Foucaulta na współczesne studia nad dzieciństwem", journal = "Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education", issue = "2015 / Tom 11 / Numer 3(30)", pages = "7 - 22" }
-
Gdy słowa wiodą na manowce : krótka rzecz o pułapce polskiej metodyki Opublikowano w: Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education 2016 / Tom 12 / Numer 2(33) / s. 9 - 222016CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Gdy słowa wiodą na manowce : krótka rzecz o pułapce polskiej metodyki, Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education, 2016 / Tom 12 / Numer 2(33), s. 9 - 22
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Gdy słowa wiodą na manowce : krótka rzecz o pułapce polskiej metodyki", journal = "Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education", issue = "2016 / Tom 12 / Numer 2(33)", pages = "9 - 22" }
-
Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji Opublikowano w: Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne 2009 / Tom 18 / s. 15 - 292009CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji, Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne, 2009 / Tom 18, s. 15 - 29
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji", journal = "Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne", issue = "2009 / Tom 18", pages = "15 - 29" }
-
Infantylizujący stereotyp nauczycielki wczesnej edukacji : w poszukiwaniu kontekstów i źródeł ukrytego dyskursu "naszej pani" Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2010 / Numer 2 / s. 17 - 312010CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Infantylizujący stereotyp nauczycielki wczesnej edukacji : w poszukiwaniu kontekstów i źródeł ukrytego dyskursu "naszej pani", Kultura i Edukacja, 2010 / Numer 2, s. 17 - 31
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Infantylizujący stereotyp nauczycielki wczesnej edukacji : w poszukiwaniu kontekstów i źródeł ukrytego dyskursu "naszej pani"", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2010 / Numer 2", pages = "17 - 31" }
-
Wiedza, która zniewala - transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji Opublikowano w: Forum Oświatowe 2012 / Tom 24 / Numer 1(46) / s. 21 - 402012CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Wiedza, która zniewala - transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji , Forum Oświatowe, 2012 / Tom 24 / Numer 1(46), s. 21 - 40
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Wiedza, która zniewala - transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2012 / Tom 24 / Numer 1(46)", pages = "21 - 40" }
-
Rzecz o ryzyku kulturowej nieadekwatności edukacji szkolnej Opublikowano w: Forum Oświatowe 2005 / Tom 17 / Numer 1(32) / s. 23 - 462005CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Rzecz o ryzyku kulturowej nieadekwatności edukacji szkolnej , Forum Oświatowe, 2005 / Tom 17 / Numer 1(32), s. 23 - 46
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Rzecz o ryzyku kulturowej nieadekwatności edukacji szkolnej ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2005 / Tom 17 / Numer 1(32)", pages = "23 - 46" }
-
„Nasz elementarz” – krótki opis daru, który zubaża obdarowanych Opublikowano w: Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education 2014 / Tom 10 / Numer 4(27) / s. 24 - 442014CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, „Nasz elementarz” – krótki opis daru, który zubaża obdarowanych, Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education, 2014 / Tom 10 / Numer 4(27), s. 24 - 44
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "„Nasz elementarz” – krótki opis daru, który zubaża obdarowanych", journal = "Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education", issue = "2014 / Tom 10 / Numer 4(27)", pages = "24 - 44" }
-
Metodologiczny status badań eklektycznych w pedagogice Opublikowano w: Studia z Teorii Wychowania 2016 / Tom 7 / Numer 2 (15) / s. 45 - 602016CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Metodologiczny status badań eklektycznych w pedagogice , Studia z Teorii Wychowania, 2016 / Tom 7 / Numer 2 (15), s. 45 - 60
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Metodologiczny status badań eklektycznych w pedagogice ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2016 / Tom 7 / Numer 2 (15)", pages = "45 - 60" }
-
Dydaktyka ogólna : nowe tradycje, stare pułapki, nowe perspektywy Opublikowano w: Studia z Teorii Wychowania 2021 / Tom 12 / Numer 1 (34) / s. 61 - 842021CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Dydaktyka ogólna : nowe tradycje, stare pułapki, nowe perspektywy , Studia z Teorii Wychowania, 2021 / Tom 12 / Numer 1 (34), s. 61 - 84
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Dydaktyka ogólna : nowe tradycje, stare pułapki, nowe perspektywy ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2021 / Tom 12 / Numer 1 (34)", pages = "61 - 84" }
-
Myślenie poza diagnozą i ewaluacją : pytanie o możliwość zmiany logiki tworzącej edukację Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2013 / Numer 4 (64) / s. 71 - 902013CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Myślenie poza diagnozą i ewaluacją : pytanie o możliwość zmiany logiki tworzącej edukację , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2013 / Numer 4 (64), s. 71 - 90
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Myślenie poza diagnozą i ewaluacją : pytanie o możliwość zmiany logiki tworzącej edukację ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2013 / Numer 4 (64)", pages = "71 - 90" }
-
Polska wersja integracji treści w perspektywie teorii psychologicznych Opublikowano w: Forum Oświatowe 2005 / Tom 17 / Numer 2(33) / s. 71 - 952005CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Polska wersja integracji treści w perspektywie teorii psychologicznych , Forum Oświatowe, 2005 / Tom 17 / Numer 2(33), s. 71 - 95
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Polska wersja integracji treści w perspektywie teorii psychologicznych ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2005 / Tom 17 / Numer 2(33)", pages = "71 - 95" }
-
(Anty)edukacja, która może odmienić i dać początek... Opublikowano w: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli 2015 / Numer 2 / s. 97 - 1032015CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Martyna Szczotka, (Anty)edukacja, która może odmienić i dać początek..., Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2015 / Numer 2, s. 97 - 103
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska, Martyna Szczotka", title = "(Anty)edukacja, która może odmienić i dać początek...", journal = "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli ", issue = "2015 / Numer 2", pages = "97 - 103" }
-
"Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń", Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2010 : [recenzja] Opublikowano w: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej 2011 / Numer 1 (53) / s. 99 - 1052011CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Jolanta Kruk, "Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń", Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2010 : [recenzja] , Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 2011 / Numer 1 (53), s. 99 - 105
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska, Jolanta Kruk", title = ""Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń", Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2010 : [recenzja] ", journal = "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej", issue = "2011 / Numer 1 (53)", pages = "99 - 105" }
-
Narracja w badaniu i kształceniu nauczycieli Opublikowano w: Forum Oświatowe 2002 / Tom 14 / Numer 1(26) / s. 111 - 1262002CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Narracja w badaniu i kształceniu nauczycieli , Forum Oświatowe, 2002 / Tom 14 / Numer 1(26), s. 111 - 126
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Narracja w badaniu i kształceniu nauczycieli ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2002 / Tom 14 / Numer 1(26)", pages = "111 - 126" }
-
"(Anty)edukacja wczesnoszkolna", Dorota Klus-Stańska, Kraków 2015 : [recenzja] Opublikowano w: Multidisciplinary Journal of School Education 2015 / Numer 1(7) / s. 135 - 1372015CZYSTY TEKST
Aneta Kamińska, Dorota Klus-Stańska, "(Anty)edukacja wczesnoszkolna", Dorota Klus-Stańska, Kraków 2015 : [recenzja], Multidisciplinary Journal of School Education, 2015 / Numer 1(7), s. 135 - 137
BIBTEX@Article{ authors = " Aneta Kamińska, Dorota Klus-Stańska", title = ""(Anty)edukacja wczesnoszkolna", Dorota Klus-Stańska, Kraków 2015 : [recenzja]", journal = "Multidisciplinary Journal of School Education", issue = "2015 / Numer 1(7)", pages = "135 - 137" }
-
Review of the publication: Dorota Klus-Stańska "(Anti)early education" Opublikowano w: Journal of Preschool and Elementary School Education 2015 / Numer 1(7) / s. 135 - 1372015CZYSTY TEKST
Aneta Kamińska, Dorota Klus-Stańska, Review of the publication: Dorota Klus-Stańska "(Anti)early education", Journal of Preschool and Elementary School Education, 2015 / Numer 1(7), s. 135 - 137
BIBTEX@Article{ authors = " Aneta Kamińska, Dorota Klus-Stańska", title = "Review of the publication: Dorota Klus-Stańska "(Anti)early education"", journal = "Journal of Preschool and Elementary School Education", issue = "2015 / Numer 1(7)", pages = "135 - 137" }
-
Urzekający kalejdoskop znaczeń w "Pedagogice miejsca" pod red. Marii Mendel Opublikowano w: Forum Oświatowe 2007 / Tom 19 / Numer 1(36) / s. 144 - 1482007CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Maria Mendel, Urzekający kalejdoskop znaczeń w "Pedagogice miejsca" pod red. Marii Mendel , Forum Oświatowe, 2007 / Tom 19 / Numer 1(36), s. 144 - 148
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska, Maria Mendel", title = "Urzekający kalejdoskop znaczeń w "Pedagogice miejsca" pod red. Marii Mendel ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2007 / Tom 19 / Numer 1(36)", pages = "144 - 148" }
-
Poza kulturę nadzoru : eksperymentowanie w szkole i ze szkołą : z profesor Dorotą Klus-Stańską rozmawia mgr Sylwester Zielka Opublikowano w: Ars Educandi 2010 / Tom 7 / s. 149 - 1682010CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Sylwester Zielka, Poza kulturę nadzoru : eksperymentowanie w szkole i ze szkołą : z profesor Dorotą Klus-Stańską rozmawia mgr Sylwester Zielka, Ars Educandi, 2010 / Tom 7, s. 149 - 168
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska, Sylwester Zielka", title = "Poza kulturę nadzoru : eksperymentowanie w szkole i ze szkołą : z profesor Dorotą Klus-Stańską rozmawia mgr Sylwester Zielka", journal = "Ars Educandi", issue = "2010 / Tom 7", pages = "149 - 168" }
-
"On the New Attitiude Towards Teacher Training", Anna Brzezińska, Dorota Klus-Stańska, Anna Strzelecka, Warszawa 1999 : [recenzja] Opublikowano w: Kultura i Edukacja 2000 / Numer 3-4 / s. 163 - 1652000CZYSTY TEKST
Anna Brzezińska, Dorota Klus-Stańska, Agnieszka Komorowska, Anna Strzelecka, "On the New Attitiude Towards Teacher Training", Anna Brzezińska, Dorota Klus-Stańska, Anna Strzelecka, Warszawa 1999 : [recenzja], Kultura i Edukacja, 2000 / Numer 3-4, s. 163 - 165
BIBTEX@Article{ authors = " Anna Brzezińska, Dorota Klus-Stańska, Agnieszka Komorowska, Anna Strzelecka", title = ""On the New Attitiude Towards Teacher Training", Anna Brzezińska, Dorota Klus-Stańska, Anna Strzelecka, Warszawa 1999 : [recenzja]", journal = "Kultura i Edukacja", issue = "2000 / Numer 3-4", pages = "163 - 165" }
-
Więcej sensu czy bezsensu w edukacji wczesnoszkolnej? Opublikowano w: Forum Oświatowe 2005 / Tom 17 / Numer 2(33) / s. 188 - 1932005CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Marzenna Nowicka, Zuzanna Zbróg, Więcej sensu czy bezsensu w edukacji wczesnoszkolnej? , Forum Oświatowe, 2005 / Tom 17 / Numer 2(33), s. 188 - 193
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska, Marzenna Nowicka, Zuzanna Zbróg", title = "Więcej sensu czy bezsensu w edukacji wczesnoszkolnej? ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2005 / Tom 17 / Numer 2(33)", pages = "188 - 193" }
-
"Światy dziecięcych znaczeń", red. Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2004 : [recenzja] Opublikowano w: Forum Oświatowe 2005 / Tom 17 / Numer 1(32) / s. 208 - 2112005CZYSTY TEKST
Hanna Kędzierska, Dorota Klus-Stańska, "Światy dziecięcych znaczeń", red. Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2004 : [recenzja] , Forum Oświatowe, 2005 / Tom 17 / Numer 1(32), s. 208 - 211
BIBTEX@Article{ authors = " Hanna Kędzierska, Dorota Klus-Stańska", title = ""Światy dziecięcych znaczeń", red. Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2004 : [recenzja] ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2005 / Tom 17 / Numer 1(32)", pages = "208 - 211" }
-
Uwagi do projektu "Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego" Opublikowano w: Forum Oświatowe 2017 / Tom 29 / Numer 1(57) / s. 237 - 2432017CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Uwagi do projektu "Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego" , Forum Oświatowe, 2017 / Tom 29 / Numer 1(57), s. 237 - 243
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska", title = "Uwagi do projektu "Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego" ", journal = "Forum Oświatowe", issue = "2017 / Tom 29 / Numer 1(57)", pages = "237 - 243" }
-
"Paradygmaty dydaktyki : myśleć teorią o praktyce", Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2018 : [recenzja] Opublikowano w: Studia z Teorii Wychowania 2018 / Tom 9 / Numer 4 (25) / s. 305 - 3082018CZYSTY TEKST
Dorota Klus-Stańska, Marta Poruszek, "Paradygmaty dydaktyki : myśleć teorią o praktyce", Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2018 : [recenzja] , Studia z Teorii Wychowania, 2018 / Tom 9 / Numer 4 (25), s. 305 - 308
BIBTEX@Article{ authors = " Dorota Klus-Stańska, Marta Poruszek", title = ""Paradygmaty dydaktyki : myśleć teorią o praktyce", Dorota Klus-Stańska, Warszawa 2018 : [recenzja] ", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2018 / Tom 9 / Numer 4 (25)", pages = "305 - 308" }