Tytuł Podstawy Edukacji
ISSN 2081-2264
Wydawca Wydawnictwo Naukowe im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 24
Podstawy Edukacji
2010, Tom 3

Tytuł artykułu    Autorzy Strony Czynności
Od redaktorów naukowych Andrzej Gofron Beata Łukasik s. 9-14
Interpretacja jako kategoria poznawcza pedagogiki : pytanie o efektywność praktyczno-dydaktyczną konstruowania tożsamości podmiotu Andrzej Gofron s. 17-49
Podmiotowość jako treść postmodernistycznego dyskursu pedagogicznego Beata Gofron s. 51-77
Wychowanie jako kształtowanie podmiotu polityczności Astrid Męczkowska-Christiansen s. 79-90
W stronę niepolitycznej emancypacji – pytanie o podmiotowość w warunkach neoliberalnej dominacji Karolina Starego s. 91-111
Pedagogia, puste znaczące i zasada korespondencji Piotr Stańczyk s. 113-125
„Bycie podmiotem” w edukacji – wizja oczekiwana czy fakt? Beata Łukasik s. 127-145
Ku rekonstrukcji koncepcji podmiotu według Julii Kristevej Małgorzata Muszyńska s. 149-172
Nastawienie do wierzeń religijnych „historycznych” szkół psychologicznych Robert Janik s. 173-206
Wychowanie i systemy edukacyjne w Wietnamie na tle rozwoju historycznego i kulturowego kraju : z uwzględnieniem podmiotowości w wychowaniu Paweł Zieliński s. 207-239
Ekspresja jako jeden ze sposobów bycia podmiotu w świecie Heideggerowskie (i nie tylko) inspiracje Monika Adamska-Staroń s. 241-252
Uczenie się człowieka dorosłego w kontekście doświadczenia krytycznego wydarzenia życiowego jako przedmiot badań Agnieszka Kozerska s. 253-261
Podmiot czy podmioty? : problematyczność relacji i sposoby określania się wobec Drugiego w sytuacjach komunikacyjnych i dyskursie pedagogicznym Tomasz Tadeusz Brzozowski s. 265-281
Rodzic ucznia w dyskursie pedagogicznym Agnieszka Konieczna s. 283-299
Komunikacja rodziców i nauczycieli drogą do podmiotowego traktowania ucznia Patrycja Młynek s. 301-307
Pasywność według teorii Analizy Transakcyjnej jako rezultat negowania podmiotowości w relacji nauczyciel – uczeń Anna Pierzchała s. 309-323
Nauczanie twórczości – uczeń jako aktywny podmiot procesu dydaktycznego Dorota Gębuś s. 325-343
Czuła dobroć: wzór, który łączy : o roli Original Play® („pierwotnej zabawy”) w edukacji zorientowanej na dziecko Oscar Frederick Donaldson s. 345-360
Dawać i otrzymywać miłość – rola Original Play® w praktyce i teorii edukacyjnej Jolanta Graczykowska s. 361-373
Wizja współczesnej edukacji opartej na nowoczesnych technologiach Wioletta Sołtysiak s. 375-394
Tutor a wychowawca – rzeczywistość nadana czy wybrana? Adrianna Sarnat-Ciastko s. 397-418
Kształtowanie podmiotowości niemowląt na przykładzie pracy Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Częstochowie Anna Zielińska s. 419-433
Wychowanek – pacjent w zakładzie leczniczym w dyskursie pedagogicznym Iwona Konieczna s. 435-449
Podmiotowość uczniów niepełnosprawnych w świetle opinii nauczycieli sprawujących nad nimi opiekę Renata Machalska s. 451-472