Paradygmat szkoły przyszłości
|
Czesław Kupisiewicz
| s. 9-46
|
|
|
Paradygmatyczny u(ś)cisk wychowania : zarys koncepcji ujęcia paradygmatu nauki jako widowiska kulturowego
|
Mariusz Dembiński
| s. 47-59
|
|
|
Pedagogika hermeneutyczna : geneza kierunku w tradycji niemieckiej
|
Bogusław Milerski
| s. 60-70
|
|
|
Paradygmat pedagogiczny – podstawy, racje wyboru, specyfika
|
Witold Starnawski
| s. 71-82
|
|
|
aradygmaty w pedagogice i jej dyscyplinach szczegółowych
|
Amadeusz Krause
| s. 83-99
|
|
|
Kryzys kształcenia a zadania uniwersytetu i nauk społecznych
|
Beata Kosová
| s. 100-112
|
|
|
Pedagogika specjalna i paradygmat myślenia krytycznego – o jednej z możliwych odsłon tożsamości tej dyscypliny
|
Agnieszka Woynarowska
| s. 113-125
|
|
|
Paradygmat pracy socjalnej jako dyscypliny naukowej
|
Ewa Kantowicz
| s. 126-142
|
|
|
Dzieciństwo – młodość – demokracja : kontyngencja, zanik i normalizacja fenomenu młodzieży w społeczeństwach nowoczesnych
|
Dietrich Benner
| s. 143-155
|
|
|
Autorytety, złożona lojalność i podmiotowy udział w edukacji
|
Rafał Włodarczyk
| s. 156-162
|
|
|
Między płcią, prawdą a paradygmatem : poszukiwania pedagoga
|
Beata Ecler-Nocoń
| s. 156-162
|
|
|
Wstyd w ujęciu socjologicznym : inspiracje chrześcijańskie
|
Elżbieta Czykwin
| s. 163-186
|
|
|
Ku teoriom słabym czyli finis modernae w paradygmacie hermeneutycznym pedagogiki humanistycznej
|
Danuta Wajsprych
| s. 187-203
|
|
|
O teoretycznych inspiracjach pedagogiki reformy dla współczesnej pedagogiki
|
Dorota Danielik-Kowalska
| s. 204-213
|
|
|
stota samowychowania z perspektywy paradygmatu interpretatywnego
|
Joanna Rachańska
| s. 214-223
|
|
|
Uniwersytet dzieci : inicjacja uniwersytecka, integracje akademickie i dwie ilustracje zajęć
|
Monika Jaworska-Witkowska
| s. 224-244
|
|
|
Wywiad Jolanty Świetlikowskiej z prof. Marią Dudzikową oraz dr Renatą Wawrzyniak - Beszterdą
|
Jolanta Świetlikowska
| s. 245-256
|
|
|
Uczyć się przez całe życie : stary paradygmat w nowej szacie?
|
Hanna Solarczyk-Szwec
| s. 257-266
|
|
|
Niepełnosprawność i pedagogika : pytanie o podmiot a kwestia tożsamości i zmiany paradygmatycznej dyscypliny
|
Jolanta Rzeźnicka-Krupa
| s. 267-283
|
|
|
Neoinstytucjonalizm – nowa perspektywa dla wyjaśnień funkcjonowania szkoły jako instytucji edukacyjnej
|
Lech Sałaciński
| s. 284-297
|
|
|
Zwrot ku materialności i performans – nowe tendencje w naukach humanistycznych jako wyzwanie dla edukacji
|
Mirosława Moszkowicz
| s. 298-314
|
|
|
„Pedagogika prenatalna. Nowy obszar nauk o wychowaniu”, Dorota Kornas-Biela, Lublin 2009 : [recenzja]
|
Wiktor Żłobicki
Dorota Kornas-Biela (aut. dzieła rec.)
| s. 315-318
|
|
|
„Osnove suvremene pedagogije”, red. Antun Mijatović, Zagrzeb 1999 : [recenzja]
|
Bogusław Śliwerski
Antun Mijatović (aut. dzieła rec.)
| s. 319-324
|
|
|
„Bycie Innym. Problem wykluczenia i izolacji ludzi niepełnosprawnych”, Janusz Erenc, Gdańsk 2008 : [recenzja]
|
Iwona Chrzanowska
Janusz Erenc (aut. dzieła rec.)
| s. 325-332
|
|
|
„Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna. Analizy i impresje", Mirosław Kowalski, Daniel Falcman, Kraków 2010 : [recenzja]
|
Anita Famuła-Jurczak
Daniel Falcman (aut. dzieła rec.)
Mirosław Kowalski (aut. dzieła rec.)
| s. 333-338
|
|
|
„Chopin w polskiej szkole i kulturze", red. Z. Budrewicz, M. Sienko, R. Ławrowska, Kraków 2011 : [recenzja]
|
Barbara Smoleńska-Zielińska
Z. Budrewicz (aut. dzieła rec.)
M. Sienko (aut. dzieła rec.)
R. Ławrowska (aut. dzieła rec.)
| s. 339-345
|
|
|
Subiektywne sprawozdania z wybranych konferencji naukowych
|
Bogusław Śliwerski
| s. 346-364
|
|
|
Współczesne prądy, kierunki i paradygmaty w naukach pedagogicznych
|
Bogusław Śliwerski
| s. 365-372
|
|
|