Prescriptum
|
| s. 5
|
|
|
Polskie kino 1945-1960 jako wolny głos w zniewolonym kraju : wykład inauguracyjny Andrzeja Wajdy, wygłoszony na uroczystości otwarcia XV letniej szkoły języka, literatury i kultury polskiej w Cieszynie [tekst wykładu spisała i opracowała Justyna Wardyńska]
|
Andrzej Wajda
Justyna Wardyńska
| s. 6-13
|
|
|
"Szacunek jest ważniejszy od każdej tezy historycznej" : pogadanka na temat powstania warszawskiego wygłoszona w trakcie "Sprawdzianu polskiego" w czasie XV letniej szkoły języka, literatury i kultury polskiej [tekst spisała i opracowała Katarzyna Szobół]
|
Norman Davies
Katarzyna Szobół
| s. 14-17
|
|
|
Powstanie warszawskie - temat "arcypolski" w epizodach filmowych
|
Tadeusz Miczka
| s. 18-45
|
|
|
Style konwersacyjne w perspektywie komunikacji międzykulturowej
|
Ewa Sławkowa
| s. 46-58
|
|
|
Kazach czy Kazachstańczyk : przyczynek do nazw narodowości i nazw obywateli państw
|
Jolanta Tambor
| s. 59-66
|
|
|
Interpretacja utworu literackiego w szkole z perspektywy rewolucji metodologicznej ostatnich lat
|
Romuald Cudak
| s. 67-78
|
|
|
O zastosowaniu teorii algorytmów w dydaktyce języka polskiego jako języka obcego
|
Tomasz Nowak
| s. 79-95
|
|
|
"Jakże rad bym został Kmicicem..." - gry fabularne, czyli o nowych sposobach nauczania polskiej kultury i języka polskiego jako obcego
|
Piotr Kajak
| s. 96-104
|
|
|
Elementy przekładu intersemiotycznego w nauczaniu grup zaawansowanych
|
Barbara Morcinek-Cudak
| s. 105-112
|
|
|
W stronę starości : o poezji Jacka Podsiadły
|
Łukasz Jarosz
| s. 113-120
|
|
|
Lennart Kjellberg - slawista i tłumacz literatury polskiej na język szwedzki (1913-2004)
|
Ewa Teodorowicz-Hellman
| s. 121-126
|
|
|
"Polski artysta musi coś powiedzieć od siebie o sytuacji, w której sam żyje" : z Andrzejem Wajdą rozmawia Agnieszka Tambor
|
Agnieszka Tambor
Andrzej Wajda
| s. 127-129
|
|
|
"W teatrze każdy szczegół jest ważny" : z Krystyną Zachwatowicz o pracy scenografa rozmawia Agnieszka Tambor
|
Agnieszka Tambor
Krystyna Zachwatowicz
| s. 130-133
|
|
|
Polonistyka na TUFS (Tokyo University of Foreign Studies) (Tokyo Gaikokugo Daigaku)
|
Bożena Sieradzka-Baziur
| s. 134-137
|
|
|
Nowa instytucja węgierskiej Polonii
|
Konrad Sutarski
| s. 138-142
|
|
|
Zespół Szkół im. Jana III Sobieskiego przy Ambasadzie RP w Wiedniu
|
Hanna Kaczmarczyk
| s. 143-153
|
|
|
Coś Wam powiem : kilka uwag o moich podręcznikach
|
Magdalena Szelc-Mays
| s. 154-159
|
|
|
Jeszcze o nauczaniu języka polskiego w Zespole Szkół Polskich w Wiedniu
|
Hanna Kaczmarczyk
| s. 160-165
|
|
|
Użytkowanie podręczników w edukacji wczesnoszkolnej a specyfika Szkoły Polskiej w Wiedniu
|
Katarzyna Kainacher
| s. 166-174
|
|
|
Uczniowie lubią lekcje, gdy mogą mówić o sobie, o swoich relacjach : odpowiedź Anny Łabuckiej-Buttenschön na ankietę Szkoły
|
Anna Łabucka-Buttenschön
| s. 175-179
|
|
|
"Polonistik im deutschsprachigen Bereich : Aufgaben und Perspektiven ihrer Entwicklung", Hrsg. Danuta Rytel-Kuc, Wolfgang F. Schwarz, Hans-Christian Trepte, Hildesheim 2005 : [recenzja]
|
Monika Kowalonek
Danuta Rytel-Kuc (aut. dzieła rec.)
Wolfgang F. Schwarz (aut. dzieła rec.)
Hans-Christian Trepte (aut. dzieła rec.)
| s. 180-182
|
|
|
Książki nadesłane
|
| s. 183-184
|
|
|