Wprowadzenie
|
Piotr Mazur
| s. 9-11
|
|
|
Czego studenci uczą się na praktykach pedagogicznych w przedszkolu?
|
Jolanta Andrzejewska
| s. 15-23
|
|
|
Kreatywność i motywacja w rozwoju studenta pedagogiki
|
Augustyn Okoński
| s. 25-32
|
|
|
Twórczość pedagogiczna jako niezbędna kompetencja studentów kierunków pedagogicznych
|
Iwona Oleksa
| s. 33-43
|
|
|
Możliwości inspirującego i wychowawczego oddziaływania wychowania fizycznego w stosunku do prozdrowotnego stylu życia
|
Danka Maliňáková
Aneta Zapała–Wiecheć
| s. 45-50
|
|
|
Trudności ucznia z zespołem Aspergera w szkole podstawowej
|
Maria Owczarek
| s. 51-55
|
|
|
Sytuacja rodzinno-prawna wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych
|
Halina Bejger
| s. 57-76
|
|
|
Pedagogická prax študentov programu Predškolská a elementárna pedagogika na Slovensku
|
Beáta Akimjaková
Ivana Rochovska
| s. 79-83
|
|
|
Vzdělávací postupy v přípravě budoucích učitelů mateřských škol v ČR
|
Radmila Burkovičová
| s. 85-95
|
|
|
História a súčasnosť primárneho prírodovedného vzdelávania
|
Jana Kopáčová
| s. 97-111
|
|
|
Elementárne prírodovedné vzdelávanie a experimentálna výučba – nutnosť alebo nevyhnutnosť?
|
Jana Krížová
| s. 113-118
|
|
|
Prírodovedné vzdelávanie v primárnom stupni
|
Danica Melicherčíková
| s. 119-136
|
|
|
Projekt výskumu prírodovednej gramotnosti študentov odboru predškolská a elementarna pedagogika
|
Beáta Akimjaková
Ivana Rochovska
| s. 137-141
|
|
|
Metódy rozvíjania prírodovednej gramotnosti vo vysokoškolskej príprave pedagógov predprimárneho a primárneho stupňa školy
|
Ludmila Krajčíriková
Ivana Rochovská
| s. 143-147
|
|
|
Вплив соціокультурного середовища гірської школи на розвиток сільської громади
|
Inna Czerwińska
| s. 149-156
|
|
|
Sociálna práca v hospicovej a paliatívnej starostlivosti
|
Lenka Lachytova
| s. 157-166
|
|
|
O kompetencjach kluczowych słów kilka
|
Agnieszka Piwnicka-Jagielska
| s. 169-175
|
|
|
Uczeń aktywny i pozytywnie zmotywowany – atrakcyjne metody nauczania języków obcych
|
Jolanta Obst
| s. 177-183
|
|
|
Dobre praktyki na lekcjach historii
|
Joanna Klimczuk
| s. 185-186
|
|
|
Dobro ucznia przede wszystkim
|
Halina Iwaniec
| s. 187-188
|
|
|
Ciekawe przedsięwzięcia dobrych praktyk w Przedszkolu Miejskim nr 11 w Chełmie
|
Jadwiga Bednarczyk
| s. 189-191
|
|
|
Dobre praktyki w ZSO nr 7 w Chełmie
|
Wiesław Podgórski
| s. 193-196
|
|
|
Józef Samuel Chróścikowski (1730-1799) – ksiądz, pijar, pedagog
|
Zygmunt Gardziński Kasper
| s. 199-201
|
|
|
Wiktor Grzegorz Ambroziewicz (1882-1968) – działacz niepodległościowy, społecznik, pedagog
|
Andrzej Stępnik
| s. 203-206
|
|
|
Stanisław Pyszko (1932-2011)- nauczyciel, regionalista, działacz związkowy i społeczny
|
Paweł Kiernikowski
| s. 207-208
|
|
|
Recenzja książki Barbary Błaszczyk "Społeczeństwo wobec chorych na padaczkę"
|
Mirosław Babiarz
Barbara Błaszczyk (aut. dzieła rec.)
| s. 211-212
|
|
|
Recenzja książki: Elżbiety Lisowskiej "Diagnoza ryzyka przemocy wobec dziecka w rodzinie. Antytrajektoria przemocy"
|
Mirosław Babiarz
Elżbieta Lisowska (aut. dzieła rec.)
| s. 213-214
|
|
|
Sprawozdanie z Seminarium dydaktycznego nt. „Nauczyciel kreatorem działań edukacyjnych” Chełm, 8 IV 2011 r.
|
Ewa Kuna
Elżbieta Miterka
| s. 215-216
|
|
|
Sprawozdanie z IV Międzynarodowej Konferencji „Sociálne posolstvo Jana Pavla II. Pre dnešný swet” na temat „Integrácia marginalizovaných skupín do spoločnosti” Poprad, 14 – 15 IV 2011 r.
|
Augustyn Okoński
Agata Szabała–Walczuk
| s. 217-218
|
|
|
Sprawozdanie z II Międzynarodowej Konferencji Naukowej Współczesne wyzwania i strategie edukacyjne Chełm, 9 – 10 V 2011 r.
|
Augustyn Okoński
Iwona Oleksa
| s. 219-220
|
|
|
Sprawozdanie z VI Międzynarodowej Konferencji Socjalno-Pedagogicznej „Ɓідповідалъне ставленняя до здоров’я: теоріа та технологіі” Łuck, 09-10 VI 2011 r.
|
Halina Bejger
| s. 221-223
|
|
|
Sprawozdanie z IV Międzynarodowej Konferencji Naukowej Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie ućiteľov Levoča, 06 X 2011 r.
|
Iwona Oleksa
| s. 225-226
|
|
|
Sprawozdanie z Seminarium dydaktycznego nt. „Etyczny wymiar relacji interpersonalnych nauczyciel – uczeń” Chełm, 3 XI 2011 r.
|
Ewa Kuna
Elżbieta Miterka
| s. 227-228
|
|
|
Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowej Kvalita života III v kontexte sociálnych služieb a sociálneho poradenstva Prešov, 24 XI 2011 r.
|
Iwona Oleksa
| s. 229-230
|
|
|