Wprowadzenie
|
Piotr Mazur
| s. 9-10
|
|
|
Адаптивный подход в управлении инновационным образованием: социологический аспект
|
Haтaлъa Зapyбa
| s. 13-19
|
|
|
Idea wychowania i szkolnictwa w Szwecji – związek z Kościołem Luterańskim
|
Jerzy Król
| s. 21-30
|
|
|
Polskie logos i ethos – czyli, o czym powinien pamiętać polski pedagog
|
Paweł Skrzydlewski
| s. 32-53
|
|
|
Notes to general theological terms of christian doctrine of filip melanchton, composed by L. Stöckel
|
Miroslav Gejdoš
| s. 55-60
|
|
|
Ідея територіального патріотизму Вацлава Липинського
|
Elvira Wojciechowska-Laszczyk
| s. 62-64
|
|
|
Kadra pedagogiczna szkół powszechnych powiatu tczewskiego w świetle dokumentów Inspektoratu Szkolnego w Tczewie z lat 1935-1939
|
Adrian Watkowski
| s. 66-78
|
|
|
Prawne uwarunkowania nauczycieli pospolitych szkół ludowych w Galicji lat autonomii
|
Sylwester Wojtowicz
| s. 80-89
|
|
|
Sport i wychowanie fizyczne w dziewiętnastowiecznej myśli pedagogicznej
|
Piotr Mazur
| s. 93-97
|
|
|
Sport a społeczeństwo: kapitał społeczny i kulturowy – wybrane zagadnienia
|
Włodzimierz Lukiewicz
| s. 99-108
|
|
|
Prínos mimoškolských športových aktivít v prevencii drogovej závislosti stredoškolskej mládeže
|
Anton Lisnik
| s. 110-116
|
|
|
Centrum voľného času ako prostriedok rozvoja športových aktivít žiakov
|
Katarína Greňová
| s. 118-122
|
|
|
Формирование социальных навыков y детей с особенностями психофизического развития в интегрированных классах общеобразовательных школ
|
Виктория Шарандина
| s. 126-130
|
|
|
Oсобенности отношения студентов к лицам с особенностями психофизического развития
|
Екатерина Цебрук
| s. 132-135
|
|
|
Cоциально-психологическое сопровождение студентов с опфр в системе высшего образования
|
Oльга Доропей
Надежда Леонюк
| s. 137-142
|
|
|
Формирование профессиональной направленности студентов в условиях волонтерской деятельности
|
Taтъянa Cоколова
| s. 144-149
|
|
|
Zmiany w polskim systemie opieki nad dzieckiem po roku 2000.
|
Halina Bejger
| s. 151-164
|
|
|
Pozycja ucznia w grupie rówieśniczej
|
Aneta Paszkiewicz
| s. 166-174
|
|
|
Kompetencje – wymagania europejskiego rynku pracy
|
Renata Kartaszyńska
| s. 176-188
|
|
|
Stanisław Karczmarzyk (1905-1993)
|
Andrzej Rybak
| s. 192-193
|
|
|
Konstanty Ożóg (1922-2013)
|
Paweł Kiernikowski
| s. 195-196
|
|
|
Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
|
Teresa Błaszczuk
| s. 200-205
|
|
|
Przedszkole XXI wieku – przedszkole twórcze
|
Halina Kiełb
| s. 207-211
|
|
|
Chełmskie wakacje teatralne
|
Barbara Nizio
Augustyn Okoński
| s. 213-215
|
|
|
Edukacja dla tożsamości. Analiza działań wspierających edukację dzieci romskich w polskiej szkole – na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Chełmie
|
Małgorzata Marciniak
Augustyn Okoński
Wiesław Podgórski
| s. 217-222
|
|
|
Recenzja książki Ľudmily Krajčírikovej “Didaktika výchovných činností v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach”, Wyd. Verbum, Ružomberok 2012
|
Beáta Akimjaková
Ľudmila Krajčírikova (aut. dzieła rec.)
| s. 227-228
|
|
|
Recenzja książki Ivany Rochovskej i Boženy Švábovej “Ľudové remeslá a zvykoslovné tradície a možnosti ich využitia v primárnom vzdelávaní”, Wyd. Verbum, Ružomberok 2012
|
Ľudmila Krajčíriková
Ivana Rochovska (aut. dzieła rec.)
Božena Švábova (aut. dzieła rec.)
| s. 229-230
|
|
|
Recenzja książki Dagmary Krupovej i Ivany Rochovskej “Využívanie metód zážitkového učenia v materskej škole”, Metodicko-Pedagogické Centrum, Bratislava 2012
|
Marta Oravcová
Dagmara Krupova (aut. dzieła rec.)
Ivana Rochovska (aut. dzieła rec.)
| s. 231-232
|
|
|
Recenzja książki Zdenki Hlaváčovej “Kompetenčný profil edukannta a edukátora v predprimárnom a primárnom vzdelávaní”, Wyd. Verbum, Ružomberok 2012
|
Marta Oravcová
Zdenka Hlaváčova (aut. dzieła rec.)
| s. 233-234
|
|
|
Recenzja książki Boženy Švábovej “Riekanky a hry v predprimárnom období”, Wyd. Verbum, Ružomberok 2012
|
Ivana Rochovská
Božena Švábova (aut. dzieła rec.)
| s. 235-236
|
|
|
Recenzja książki Elżbiety Lisowskiej “Diagnoza ryzyka przemocy wobec dziecka w rodzinie. Antytrajektoria przemocy”, Wyd. Gens, Kielce 2008
|
Mirosław Z. Babiarz
Elżbieta Lisowska (aut. dzieła rec.)
| s. 237-238
|
|
|
Recenzja książki Piotra Mazura ”Podstawy pedagogiki pastoralnej”, Wyd. WAM, Kraków 2011
|
Mirosław Z. Babiarz
Piotr Mazur
| s. 239-240
|
|
|
Recenzja książki Andrzeja Wocha “Szkolnictwo średnie ogólnokształcące Lublina w latach 1918-1939”, Wyd. Norbertinum, Lublin 2013
|
Piotr Mazur
Andrzej Woch (aut. dzieła rec.)
| s. 241-242
|
|
|
Sprawozdanie z Seminarium Dydaktycznego “Pedagogiczne praktyki studenckie – wyzwania i możliwości”, Chełm 06.11.2012 r.@Scientific Bulletin of Chełm - Section of Pedagogy
|
Elżbieta Miterka
Ewa Staropiętka-Kuna
| s. 243-244
|
|
|
Sprawozdanie z Seminarium Dydaktycznego “Środowiska wychowawcze dziecka – rodzina, przedszkole, szkoła", Chełm 23.11.2012 r.
|
Elżbieta Miterka
Ewa Staropiętka-Kuna
| s. 245-246
|
|
|
Sprawozdanie z konferencji “Innowacje w procesie projektowania i realizacji studenckich praktyk pedagogicznych w PWSZ w Chełmie”, Chełm 30.04.2013 r
|
Elżbieta Miterka
Ewa Staropiętka-Kuna
| s. 247-248
|
|
|