Tytuł Studia Paedagogica Ignatiana. Rocznik Wydziału Pedagogicznego Akademii "Ignatianum" w Krakowie
ISSN 1505-2729, 1509-3131, 1731-2272, 2299-4890
Wydawca Akademia Ignatianum w Krakowie
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 13
Studia Paedagogica Ignatiana. Rocznik Wydziału Pedagogicznego Akademii "Ignatianum" w Krakowie
2017, Tom 20, Numer 4

Tytuł artykułu    Autorzy Strony Czynności
Wprowadzenie = Introduction Paweł Kaźmierczak s. 9-12
Fostering resilience through fairy tales : "The Girl Without Hands" by Jacob and Wilhelm Grimm Marcin Kaźmierczak s. 15-33
Word in a transactional approach to upbringing through fairy tales : the selected aspects Maria Szymańska s. 35-56
The educational and moral message in Antoine de Saint Exupéry's "The Little Prince" Mária Potočárová s. 57-70
With frankness on wars? Magdalena Sikorska s. 71-80
Vicariousness and forgiveness in "The Chronicles of Narnia" Cintia Carreira Zafra s. 81-97
Biblical history as the "locus ethicus" in Sofia Cavalletti's concept of religious education Barbara Surma s. 99-109
The challenge of modern education Aneta Kamińska Anna Kisla (aut. dzieła rec.) Ryszard Radzik (aut. dzieła rec.) s. 113-116
School without functions Jarosław Charchuła Enrique Martin Criado (aut. dzieła rec.) s. 117-122
A Report of the Nationwide Scientific Conference "Human Rights - Privilege or Restriction? Interdisciplinary Discourse on the Rights of People in the Modern World", Olsztyn, May 24, 2017 Aneta Kamińska s. 125-127
A Report of the International Scientific Conference "Educational Paths of Poles Abroad", Ciechocinek, April 27-28, 2017 Jarosław Charchuła s. 129-135
A Report of the Nationwide Scientific Conference "Music in Education", Poręba Wielka, September 22-23, 2016 Maria Szymańska s. 137-140
A Report of the Scientific Conference "Teachers: Meritorious, Underrated, Remembered", Krakow, September 19-20, 2017 Andrzej Paweł Bieś s. 141-147