Chorzowski Festiwal Nauki
|
Aleksandra Kurek
| s. 5-7
|
|
|
Historia i teraźniejszość wychowania przedszkolnego w Chorzowie
|
Lidia Pośpiech
| s. 9-10
|
|
|
Wychowanie przedszkolne w kontekście historycznym
|
Gabriela Paprotna
| s. 11-19
|
|
|
Twórcze zabawy dzieci
|
Marzenna Magda-Adamowicz
| s. 13-25
|
|
|
Chorzowskie przedszkola – rys historyczny
|
Magdalena Wojtasiak
| s. 21-25
|
|
|
Przemiany w teorii i praktyce wychowania przedszkolnego
|
Leokadia Szymczyk
| s. 27-40
|
|
|
Sumienie ucznia jako osoby ludzkiej
|
Joanna Jędryka
| s. 27-41
|
|
|
Zapomniani pedagodzy i nauczyciele przedszkoli w Polsce i na Śląsku
|
Piotr Kowolik
| s. 41-51
|
|
|
Sześciolatek w szkole
|
Jan Łysek
| s. 43-55
|
|
|
Ideał wychowawcy małego dziecka w kontekście aksjologicznych dociekań
|
Dorota Luber
| s. 53-65
|
|
|
Z dziejów szkolnego teatru jezuickiego na ziemiach polskich w XVI-XVIII wieku
|
Justyna Sprutta
| s. 57-77
|
|
|
Jakość pracy przedszkola i jego rola w intensyfikacji oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, dydaktycznych i korekcyjnych
|
Danuta Herman
| s. 67-74
|
|
|
Współpraca międzynarodowa chorzowskich placówek przedszkolnych
|
Danuta Czapla
| s. 75-86
|
|
|
Kształtowanie się i rozwój masowej akcji antyalkoholowej na Górnym Śląsku
|
Piotr P. Barczyk
| s. 79-101
|
|
|
Przemiany w wychowaniu przedszkolnym – refleksje nauczyciela – praktyka
|
Grażyna Rutkowska
| s. 87-96
|
|
|
Rozwijanie aktywności i kreatywności dzieci przez działanie
|
Urszula Strzelczyk
| s. 97-105
|
|
|
Działania manipulacyjne w relacji student – nauczyciel akademicki
|
Dorota Ruszkiewicz
| s. 105-127
|
|
|
Informacja o autorach.
|
| s. 107
|
|
|
Postęp w oświacie – niezbędne zmiany w polskiej edukacji
|
Bogdan Urbanek
| s. 129-141
|
|
|
Organizacja czasu wolnego osób w złotej jesieni życia
|
Piotr Kowolik
| s. 143-151
|
|
|
Higher Education in Ukraine: Lessons of Reform
|
Olena Ivanivna Koziyevska
| s. 153-168
|
|
|
Лакуны и проблема целостности в языке и сознании
|
| s. 169-174
|
|
|
Феномен музыкального сознания в современной социокультурной ситуации
|
| s. 175-182
|
|
|
Czynności biegłego sądowego z zakresu psychologii jako przykład praktycznego zastosowania metody studium przypadku
|
Anatol Bodanko
| s. 185-191
|
|
|
Metoda malowania dziesięcioma palcami (finger-painting)
|
Kamila Jakubczyk
| s. 193-202
|
|
|
"Geneza hymnu Europy i jego współczesne znaczenie", Maria Januszewska-Warych, Płock 2012 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
| s. 205-207
|
|
|
"Przyjazna szkoła", Erich Petlák, Livia Fenyvesiová, Kraków 2012 : [recenzja]
|
Eugeniusz Szymik
Livia Fenyvesiová (aut. dzieła rec.)
Erich Petlák (aut. dzieła rec.)
| s. 209-213
|
|
|
"Pedagogiczna trójjednia", Leszek Pawelski, Bogdan Urbanek, Szczecinek 2012 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Leszek Pawelski (aut. dzieła rec.)
Bogdan Urbanek (aut. dzieła rec.)
| s. 215-217
|
|
|
"Zrównoważony rozwój – debiut naukowy 2011", Teresa Jemczura, Henryk Kretek, Racibórz 2012 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Teresa Jemczura (aut. dzieła rec.)
Henryk Kretek (aut. dzieła rec.)
| s. 219-221
|
|
|
"Treningi twórczości a umiejętności zawodowe", Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Paszenda, Toruń 2011 : [recenzja]
|
Katarzyna Miłek
Marzenna Magda-Adamowicz (aut. dzieła rec.)
Iwona Paszenda (aut. dzieła rec.)
| s. 223-228
|
|
|
"Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej", Anna Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Anna Jakubowicz-Bryx (aut. dzieła rec.)
| s. 229-231
|
|
|
Sprawozdanie z III Ogólnopolskiej Sesji Kół Naukowych. „Wyzwania XXI wieku – Przyroda, Technika, Człowiek”
|
Marta Grabska
Mateusz Poliwoda
| s. 233-234
|
|
|
Prof. zw. dr hab. Eugenia Iwona Laska doktorem honoris causa
|
Piotr Kowolik
| s. 237
|
|
|
Jan Frątczak – życie i twórczość naukowa osiemdziesięciolatka
|
Piotr Kowolik
| s. 239-243
|
|
|
Laudacja na cześć Susanne Stanisière Laureatki nagrody Sapere Aude 2012
|
Elżbieta Górnikowska-Zwolak
| s. 245-250
|
|
|
Laudation pour Mme Susanne Stanisière Lauréate du prix Sapere Aude 2012
|
Elżbieta Górnikowska-Zwolak
| s. 251-255
|
|
|
Zasady recenzowania publikacji w półroczniku "Nauczyciel i szkoła".
|
| s. 259-261
|
|
|
Wskazówki dla Autorów artykulów proponowanych do publikacji.
|
| s. 262-263
|
|
|
Oświadczenie autora (współautora).
|
| s. 264
|
|
|