Społeczne wyzwania dla edukacji jutra
|
Zofia Gawlina
| s. 15-26
|
|
|
Uczeń dorosły jako podmiot edukacji i wychowania
|
Dorota Luber
| s. 27-40
|
|
|
Kim jest? Co wie i potrafi? – współczesny nauczyciel (mężczyzna) w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej (zarys teoretyczny tematu)
|
Piotr Kowolik
| s. 41-49
|
|
|
Poglądy starożytnych na wychowanie przedszkolne
|
Lidia Pawelec
| s. 51-58
|
|
|
Kompetencje nauczyciela w zakresie wychowania i profilaktyki
|
Adolf Szołtysek
| s. 61-72
|
|
|
Integracyjny kontekst wychowania i nauczania we współczesnej szkole
|
Józef Sowa
| s. 73-81
|
|
|
Patologie społeczne wśród dzieci i młodzieży w Zagłębiu Miedziowym i ich zwalczanie
|
Ryszard Radwiłowicz
| s. 83-94
|
|
|
Kształcenie zawodowe a możliwości zatrudnienia młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim
|
Maria Januszewska-Warych
| s. 95-106
|
|
|
Wpływ środowiska na wybór przyszłej drogi zawodowej przez uczniów gimnazjum
|
Maja Klawikowska
| s. 107-116
|
|
|
Stopień wykorzystywania czasopism dla dzieci w pracy nauczyciela a jego wiedza na ich temat
|
Agnieszka Potopa
| s. 117-121
|
|
|
Koncepcja szkoły w myśli Jana S. Bystronia
|
Marek Sierakowski
| s. 123-131
|
|
|
Hospitacja jako podstawowa forma nadzoru pedagogicznego i kontroli w szkole wyższej
|
Piotr Kowolik
Lidia Pośpiech
| s. 135-141
|
|
|
Edukacja przedszkolna skierowana ku wartościom – zasady opracowania autorskiego programu dla dzieci przedszkolnych „W świecie wartości”
|
Barbara Wolny
| s. 161-171
|
|
|
Patriotyzm jutra jako inicjatywa edukacyjna
|
Bogdan Urbanek
| s. 173-187
|
|
|
Zagrożenie niekontrolowanego korzystania z Internetu przez dzieci
|
Jan Łysek
| s. 189-209
|
|
|
Pedagogiczna analiza oceniania szkolnego
|
Kazimierz Ostrowski
| s. 211-219
|
|
|
Możliwości obiektywizmu w procesie oceniania. Refleksje nauczyciela
|
Maria Kopsztejn
| s. 221-229
|
|
|
I Used to Wash Socks In the Lavatory – czyli o różnicach w odmianach języka angielskiego, brytyjskiego i amerykańskiego
|
Judyta Etmańska
| s. 231-234
|
|
|
"Edukacyjne inspiracje dziecięcego przeżywania, doświadczania i poznawania muzyki", Miroslaw Kisiel, Dąbrowa Górnicza 2008 : [recenzja]
|
Magdalena Zrałek
Mirosław Kisiel (aut. dzieła rec.)
| s. 237-238
|
|
|
"„Mazurek Dąbrowskiego”. Polski hymn narodowy", Anatol Bodanko, Waldemar Ociepa, Racibórz–Wodzisław Śląski 2008 : [recenzja]
|
Maria Kopsztejn
Anatol Bodanko (aut. dzieła rec.)
Waldemar Ociepa (aut. dzieła rec.)
| s. 239-240
|
|
|
"Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej", Elżbieta Jaroni, Kraków 2008 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Elżbieta Jaroni (aut. dzieła rec.)
| s. 241-242
|
|
|
"Twórczość techniczna uczniów szkół zawodowych", Stanisław Czygier, Radom 2008 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Stanisław Czygier (aut. dzieła rec.)
| s. 243-244
|
|
|
Sprawozdanie z konferencji „Managment socjalny – wczoraj, dziś i jutro”
|
Jolanta Łaskawska
| s. 245-253
|
|
|
„Kęckie sacrum” : sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowej, Kęty – 18 października 2008 r.
|
Dorota Luber
| s. 254-256
|
|
|
Prof. nadzw. dr hab. Elżbieta Górnikowska-Zwolak – awans naukowy i satysfakcja Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej
|
Jolanta Łaskawska
| s. 259-265
|
|
|
Trochę zapomniani pedagodzy
|
Piotr Kowolik
| s. 266-269
|
|
|
Informacje o autorach.
|
| s. 270
|
|
|
Wskazówki dla autorów.
|
| s. 271
|
|
|
Dysponenda wydawnicza GWSP w Mysłowicach.
|
| s. 273-276
|
|
|