Antropologiczno-aksjologiczne podstawy pedagogiki
|
Roman Darowski
| s. 9-15
|
|
|
Model w badaniach naukowych : wizja całościowa
|
Krystyna Duraj-Nowakowa
| s. 17-25
|
|
|
O etyce nauczycielstwa
|
Adolf Szołtysek
| s. 27-42
|
|
|
Rozwój i kierunki nowatorskie w polityce rodzinnej
|
Tatiana Senko
| s. 43-56
|
|
|
Mieć czy być : rozważania filozoficzno-pedagogiczne
|
Anatol Bodanko
Piotr Kowolik
| s. 57-62
|
|
|
Od konfliktu w klasie szkolnej do porozumienia bez przemocy
|
Jan Łysek
| s. 63-75
|
|
|
Pojęcie kompetencji kluczowych w Podstawie programowej
|
Natalia Cieślar
Joanna Samsel-Opalla
| s. 77-82
|
|
|
Samorządność szkolna drogą do demokracji w ujęciu historycznym
|
Włodzimierz Goriszowski
| s. 83-92
|
|
|
Internet i jego nowoczesne narzędzia a idea uczenia się przez całe życie na przykładzie Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu
|
Renata Ochoa-Dąderska
Luis Ochoa-Siguencia
Miquel F. Oliver Trobat
| s. 95-106
|
|
|
Osobowość wychowawcy w kontekście chrześcijańskiej myśli pedagogicznej na przykładzie badań opinii studentów Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach
|
Dorota Luber
| s. 107-130
|
|
|
Teoria i praktyka pedagogiczna w poglądach nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów
|
Kazimierz Ostrowski
| s. 131-141
|
|
|
Aktywne obywatelstwo poprzez nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w każdym wieku: projekt activeICT : wprowadzenie do problematyki badań własnych
|
Mirosław Czapka
Renata Ochoa-Dąderska
Luis Ochoa-Siguencia
| s. 143-149
|
|
|
Zarządzanie bezpieczeństwem w szkole w aspekcie profilaktyki
|
Dawid Kaszuba
| s. 151-156
|
|
|
Możliwości rozwijania zainteresowań i kształtowania pojęć technicznych u dzieci przedszkolnych
|
Paweł Broda
| s. 157-169
|
|
|
Porównanie roli komponentów tekstu matematycznego w ocenie studentów I i III roku matematyki
|
Joanna Samsel-Opalla
| s. 171-181
|
|
|
Integrowanie edukacji przedszkolnej drogą do optymalizacji pracy nauczycielek przedszkoli
|
Wanda Wójcik
| s. 185-192
|
|
|
Widzieć w szkole sojuszników
|
Bogdan Urbanek
| s. 193-204
|
|
|
"Filozofia wychowania moralnego", Adolf E. Szołtysek, Kraków 2009 : [recenzja]
|
Józef K. Sowa
Adolf E. Szołtysek (aut. dzieła rec.)
| s. 207-210
|
|
|
"Dorastanie, dorosłość i starość człowieka w kontekście działalności i kariery zawodowej", Zygmunt Wiatrowski, Radom 2009 : [recenzja]
|
Lidia Pośpiech
Zygmunt Wiatrowski (aut. dzieła rec.)
| s. 211-212
|
|
|
"Paradygmaty i historiozofia pedagogiki", Antoni Smołalski, Wrocław 2009 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Antoni Smołalski (aut. dzieła rec.)
| s. 213-215
|
|
|
"Słownik ortograficzny", Edward Polański, Ewa Dereń, Katowice 2009 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Ewa Dereń (aut. dzieła rec.)
Edward Polański (aut. dzieła rec.)
| s. 216-217
|
|
|
"Komplexná a systémová integrita v predškolskej pedagogike", Krystyna Duraj-Nowakowa, Ružomberok 2009 : [recenzja]
|
Piotr Kowolik
Krystyna Duraj-Nowakowa (aut. dzieła rec.)
| s. 218-219
|
|
|
"Miłość. O sztuce okazywania uczuć", Leo G. Buscaglia, Gdańsk 2007 : [recenzja]
|
Dorota Luber
Leo F. Buscaglia (aut. dzieła rec.)
| s. 220-222
|
|
|
"Jak się zdrowo zestarzeć. Poradnik na całe życie". Andrew Weil, Warszawa 2008 : [recenzja]
|
Józef Sowa
Andrew Weil (aut. dzieła rec.)
| s. 223-228
|
|
|
Sprawozdanie z konferencji naukowej nt. Kierunki zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej : diagnozy - analizy - interpretacje : Rzeszów, 26-27 października 2009
|
Gabriela Paprotna
| s. 229-230
|
|
|
Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowej nt. Międzypokoleniowy przekaz wartości w rodzinie : Stalowa Wola, 17 listopada 2009
|
Dorota Luber
| s. 231-236
|
|
|
Prof. dr hab. Władysław Jacher (1931-2009) : socjolog, socjolog wychowania, metodolog badań społecznych
|
Piotr Kowolik
| s. 239-241
|
|
|