Prescriptum
|
| s. 5
|
|
|
Do tandemu trzeba dwojga..., czyli: Jak pracować, żeby tandem językowy stał się sukcesem
|
Małgorzata Pasieka
| s. 6-17
|
|
|
Odczytywanie intencji słowa - przykład wiersza Wisławy Szymborskiej "Prospekt"
|
Ewa Jaskółowa
| s. 18-26
|
|
|
Wartość edukacyjna popularnej literatury «fantasy» dla dzieci i młodzieży
|
Bernadeta Niesporek-Szamburska
| s. 27-34
|
|
|
Kilka uwag o Internecie i nauczaniu języka polskiego
|
Bogdan Zeler
| s. 35-38
|
|
|
Miło mi panią poznać..., ale jak z "panią" pracować [O podręczniku B. Serafin, A. Achtelik: "Miło mi panią poznać. Język polski w sytuacjach komunikacyjnych", Katowice 2001, 2003]
|
Aleksandra Achtelik
| s. 39-44
|
|
|
O przemijającej magii podręczników do nauki języka obcego, czyli dlaczego nadszedł "Czas na czasownik" [P. Garncarek: "Czas na czasownik. Materiały do nauczania języka polskiego jako obcego", Kraków 2001, 2004]
|
Piotr Garncarek
| s. 45-52
|
|
|
"Czytaj po polsku" - czytanie jako jedna z możliwości poszerzania kompetencji językowych [O serii "Czytaj po polsku", Katowice 2003, 2004]
|
Wioletta Hajduk-Gawron
| s. 53-63
|
|
|
Kilka uwag na (o) "Dzień dobry" [A. Janowska i M. Pastuchowa: "Dzień dobry. Podręcznik do nauki języka polskiego dla początkujących", Katowice 1999, 2002, Katowice-Warszawa 2003]
|
Aleksandra Janowska
Magdalena Pastuchowa
| s. 64-69
|
|
|
Wybieram gramatykę! - i co dalej? : o możliwościach dydaktycznego wykorzystania podręcznika [M. Kita: "Wybieram gramatykę. Gramatyka języka polskiego w praktyce (dla cudzoziemców zaawansowanych)", t. 1 i 2, Katowice 1998]
|
Małgorzata Kita
| s. 70-81
|
|
|
Z podręcznikiem "Z polskim na ty" za pan brat [E. Lipińska, "Z polskim na ty. Podręcznik do nauki języka polskiego dla stopnia progowego", Kraków 2003]
|
Ewa Lipińska
| s. 82-88
|
|
|
Krótko o długiej drodze powstawania podręcznika "Uczymy się świata po polsku", jego charakterystyka i atrybuty [Regina Mikielewicz, Anna Weislo: "Uczymy się świata po polsku", cz. 1, Berlin 2002]
|
Regina Mikielewicz
| s. 89-93
|
|
|
"A co to takiego" : obrazkowy słownik języka polskiego dla cudzoziemców [A. Seretny: "A co to takiego? Obrazkowy słownik języka polskiego", Kraków 2003]
|
Anna Seretny
| s. 94-104
|
|
|
Wnikając w ducha języka obcego... [Małgorzata Kita, Aldona Skudrzykowa: "Człowiek i jego świat w słowach i tekstach", Katowice 2002]
|
Aldona Skudrzyk
| s. 105-107
|
|
|
Gra w podchody na lekcji języka polskiego
|
Katarzyna Bytomska
Małgorzata Smereczniak
| s. 108-116
|
|
|
II zimowa szkoła języka polskiego w Mołdawii
|
Magdalena Knapik
Jagna Malejka
| s. 117-120
|
|
|
Po polsku o języku i kulturze
|
Agnieszka Madeja
Barbara Morcinek-Cudak
| s. 121-126
|
|
|
"Gra w gramatykę : ćwiczenia i materiały do gramatyki opisowej języka polskiego", Iwona Loewe, Artur Rejter, Katowice 2002 : [recenzja]
|
Piotr Iwan
Iwona Loewe (aut. dzieła rec.)
Artur Rejter (aut. dzieła rec.)
| s. 127-130
|
|
|
Egzaminy certyfikowane z języka polskiego
|
| s. 131-132
|
|
|
Polskiego da się nauczyć
|
Jöerg Ciszewski
| s. 133-134
|
|
|
Książki nadesłane
|
| s. 135
|
|
|
Kronika
|
| s. 136-146
|
|
|
O poezji poezji polskiej na Ile St-Louis
|
Adam Dziadek
| s. 147-148
|
|
|
Warsztaty polonistyczne
|
Barbara Morcinek-Cudak
| s. 149-152
|
|
|