Wstęp : Refleksje lingwistyczno-kulturowe w glottodydaktyce polonistycznej
|
Grażyna Zarzycka
| s. 5-7
|
|
|
Językowa wyobraźnia etnograficzna w glottodydaktyce
|
Piotr Garncarek
| s. 9-22
|
|
|
, Kultura jako przestrzeń ścierających się dyskursów i negocjowania znaczeń : o nauczaniu języka polskiego jako obcego opartym na etnografii mówienia oraz filozofii konfliktu
|
Tamara Czerkies
| s. 23-34
|
|
|
Czy mówienie o emocjach w języku obcym jest możliwe? O potrzebie rekonstruowania skryptów kulturowych wyrażania emocji dla glottodydaktyki polszczyzny
|
Elżbieta Łątka
| s. 35-43
|
|
|
Lingwistyka kulturowa w służbie glottodydaktyki ‒ zastosowanie badań stereotypów językowych do opisu użytkowników języków dziedziczonych w USA
|
Iwona Dembowska-Wosik
| s. 45-54
|
|
|
W stronę interkulturowego rozmówcy : badania oparte na teorii leksykultury
|
Aneta Strzelecka
Emilia Sztabnicka-Gradowska
| s. 55-67
|
|
|
O kognitywnych uwarunkowaniach współczesnej glottodydaktyki: kategorie gramatyczne w nauczaniu Ukraińców języka polskiego
|
Ałła Krawczuk
| s. 69-82
|
|
|
Językowy obraz świata zamknięty w składni? Hipotezy na podstawie badań błędów popełnianych w pracach pisemnych przez uczących się języka polskiego na Ukrainie
|
Jerzy Kowalewski
| s. 83-91
|
|
|
Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa oraz elementy przekładu w glottodydaktyce polonistycznej
|
Kamil Szafraniec
| s. 93-103
|
|
|
Poetyckie obrazy polskiej kultury
|
Wiola Próchniak
| s. 105-119
|
|
|
Blaski i cienie wykorzystywania tekstów kabaretowych na lekcjach języka polskiego jako obcego
|
Beata Grochala
| s. 121-130
|
|
|
Categorization of foreigner groups by their labeling : based on the analysis of the Polish press discourse
|
Grażyna Zarzycka
| s. 131-143
|
|
|
"Grzeczność językowa w polszczyźnie cudzoziemców : wybrane zagadnienia", Anna Żurek, Łask 2008 : [recenzja]
|
Beata Grochala
Anna Żurek (aut. dzieła rec.)
| s. 145-148
|
|
|
"Kompetencja leksykalna uczących się języka polskiego jako obcego w świetle badań ilościowych", Anna Seretny, Kraków 2011 : [recenzja]
|
Grzegorz Rudziński
Anna Seretny (aut. dzieła rec.)
| s. 148-152
|
|
|
"Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców : podejście porównawcze", Przemysław E. Gębal, Kraków 2010 : [recenzja]
|
Grażyna Zarzycka
Przemysław E. Gębal (aut. dzieła rec.)
| s. 152-156
|
|
|
"40 koncepcji dobrych lekcji", red. A. Rabiej, H. Marczyńska, B. Zaręba, Kraków 2011 : [recenzja]
|
Iwona Janowska
H. Marczyńska (aut. dzieła rec.)
A. Rabiej (aut. dzieła rec.)
B. Zaręba (aut. dzieła rec.)
| s. 156-157
|
|
|