Wstęp
|
Grażyna Zarzycka
| s. 3-5
|
|
|
Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego (1958–2008)
|
Bogusław Rakowski
| s. 9-17
|
|
|
Wkład pracowników Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ w rozwój polskiej glottodydaktyki
|
Bożena Ostromęcka-Frączak
| s. 19-27
|
|
|
Plany i programy nauczania w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców w Łodzi
|
Dorota Wielkiewicz-Jałmużna
| s. 29-33
|
|
|
Kursy języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1998–2008
|
Iwona Słaby-Góral
| s. 35-44
|
|
|
Dawny model egzaminu semestralnego i końcowego z języka polskiego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ oraz jego ewolucja
|
Grzegorz Rudziński
| s. 45-51
|
|
|
„Prawo pierwszych skojarzeń”,czyli o wpływie Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców na losy i decyzje życiowe niektórych jego absolwentów
|
Alicja Skalska
| s. 53-61
|
|
|
Incydenty krytyczne, czyli najtrudniejsze doświadczenia słuchaczy Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ
|
Grażyna Zarzycka
| s. 63-76
|
|
|
Tekst w nauczaniu cudzoziemców jako problem
|
Romuald Cudak
| s. 79-90
|
|
|
Literatura i ramy pamięci historycznej Literaturoznawstwo w procesie nauczania kultury polskiej (współczesnej) : kilka uwag
|
Andrzej Zieniewicz
| s. 91-98
|
|
|
Teksty kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego
|
Piotr Garncarek
| s. 99-106
|
|
|
Teksty kultury w praktycznej realizacji programu kulturowego
|
Jerzy Kowalewski
| s. 107-114
|
|
|
Antropologia codzienności a kształcenie kompetencji z zakresu wiedzy o kulturze w edukacji polonistycznej
|
Aleksandra Achtelik
| s. 115-121
|
|
|
"Nomina propria" w tekstach związanych z kulturą lokalną – poszerzanie wiedzy o świecie czy przeszkoda w rozumieniu tekstu? : na podstawie tekstów o Łodzi
|
Iwona Dembowska-Wosik
| s. 123-130
|
|
|
Ile wina można wypić do obiadu? Elementy kultury formalnej i nieformalnej w tekstach dla cudzoziemców
|
Agnieszka Stryjecka
| s. 131-136
|
|
|
"O polityce po polsku" – treści politologiczne na zajęciach języka polskiego jako obcego
|
Piotr Kajak
| s. 137-143
|
|
|
Podbić oko czy serce, zdobyć pół Europy czy kobietę – jak mówimy o miłości po polsku?
|
Anna Rabczuk
| s. 145-154
|
|
|
Analiza tekstu jako zdarzenia komunikacyjnego
|
Edyta Pałuszyńska
| s. 157-165
|
|
|
Teksty regionalne w nauczaniu cudzoziemców
|
Jolanta Tambor
| s. 167-175
|
|
|
Miejsce kolokacji w leksykografii i ich rola w tworzeniu tekstów w języku obcym
|
Hanna Burkhardt
| s. 177-184
|
|
|
Wyrazy japońskie w tekstach do nauki języka polskiego dla Japończyków
|
Tomasz Majtczak
Bożena Sieradzka-Baziur
| s. 185-193
|
|
|
"Kot" w polskich i słoweńskich związkach wyrazowych : frazeologizmach i przysłowiach
|
Maria Wtorkowska
| s. 195-204
|
|
|
Rośliny w słoweńskiej, czeskiej i polskiej frazeologii
|
Katarzyna Bednarska
| s. 205-212
|
|
|
Moda językowa na frazeologizmy i idiomy w mediach jako „podtekst” glottodydaktyki
|
Iwona Słaby-Góral
| s. 213-222
|
|
|
Kilka uwag o słowotwórstwie polskiego przysłówka
|
Wiesław Tomasz Stefańczyk
| s. 223-227
|
|
|
Kategoria czasu w tekstach poetyckich : propozycje glottodydaktyczne
|
Małgorzata Smereczniak
| s. 229-239
|
|
|
Ćwiczenia w zakresie spójności tekstu w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego
|
Magdalena Wojenka
| s. 241-249
|
|
|
Teksty, „podteksty” i konteksty a przyswajanie aspektu
|
Agnieszka Karolczuk
| s. 251-256
|
|
|
Zagadki dla dzieci w nauczaniu cudzoziemców fonetyki języka polskiego
|
Michalina Jasińska
| s. 257-265
|
|
|
„W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie”, czyli wykorzystanie wierszy Jana Brzechwy w nauczaniu języka polskiego jako obcego na poziomie A2
|
Karolina Fastyn
| s. 267-273
|
|
|
Trudny początek, czyli o typach tekstów na poziomie A1 : w świetle istniejących materiałów dydaktycznych do nauki języka polskiego jako obcego
|
Anna Burzyńska-Kamieniecka
Urszula Dobesz
| s. 277-283
|
|
|
Jakie typy tekstów rozwijają sprawność komunikacyjną uczących się języka polskiego jako obcego?
|
Dorota Rysak
| s. 285-292
|
|
|
Teksty użytkowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego
|
Agnieszka Rabiej
| s. 293-302
|
|
|
Tekst argumentacyjny w glottodydaktyce
|
Piotr Lewiński
| s. 303-310
|
|
|
Autorska recenzja filmowa przygotowana na zajęcia z cudzoziemcami
|
Mirosław Jelonkiewicz
| s. 311-315
|
|
|
Wstęp do podręcznika jako gatunek tekstu glottodydaktycznego
|
Beata Grochala-Woźniak
| s. 317-325
|
|
|
Legendy wciąż żywe – nowe oblicza tradycyjnych polskich legend inscenizowanych przez obcokrajowców
|
Piotr Horbatowski
| s. 327-334
|
|
|
Piosenka jest dobra na wszystko?
|
Maria Łaszkiewicz
| s. 335-341
|
|
|
Wywiad prasowy jako tekst uniwersalny w nauczaniu języka polskiego jako obcego
|
Maria Rółkowska
| s. 343-350
|
|
|
Komiks w kształceniu polonistycznym obcokrajowców
|
Wioletta Hajduk-Gawron
| s. 351-358
|
|
|
Teksty w procesie nauczania języka polskiego jako obcego w Instytucie Slawistyki Uniwersytetu Justusa-Liebiga w Gießen
|
Marcin Gołaszewski
| s. 359-367
|
|
|
Teksty i „podteksty” na internetowym kursie języka polskiego dla początkujących
|
Katarzyna Kołak
| s. 369-374
|
|
|
Internet w nauczaniu języka polskiego jako obcego
|
Krystyna Data
| s. 375-382
|
|
|
Literatura polska w kontekście innego kręgu kulturowego
|
Nikołaj Jež
| s. 385-393
|
|
|
Tekst literacki a metody nauczania języków obcych
|
Natalia Tsai
| s. 395-404
|
|
|
Wyzwalanie wyobraźni : o korzyściach płynących z wykorzystania tekstu literackiego na zajęciach języka polskiego jako obcego
|
Tamara Czerkies
| s. 405-414
|
|
|
„Teatr czytelników” jako dialog z tekstem literackim : na przykładzie inscenizacji wiersza Wisławy Szymborskiej "Pogrzeb"
|
Grażyna Zarzycka
| s. 415-424
|
|
|
Obecność tekstów prozy polskiej po 1989 r. w nauczaniu języka polskiego jako obcego – realia, potrzeby, problem wyboru
|
Małgorzata Świstowska
| s. 425-432
|
|
|
Utwory prozaiczne Sławomira Mrożka jako teksty wykorzystywane w nauczaniu gramatyki, stylistyki i kultury języka polskiego jako obcego
|
W. Przemysław Turek
| s. 433-438
|
|
|
Frazeologia polskich młodzieżowych tekstów literackich w nauczaniu Ukraińców
|
Julia Dilna
| s. 439-445
|
|
|
Tłumaczenie tekstów specjalistycznych
|
Marta Pančíková
| s. 449-455
|
|
|
Wykorzystanie tekstu specjalistycznego w pracy z grupami na poziomie średnim (B2)
|
Mirosława Magajewska
| s. 457-465
|
|
|
„Ekonomia – to nie boli”? : tekst w nauczaniu języka specjalistycznego na przykładzie ekonomii
|
Małgorzata Gębka-Wolak
| s. 467-473
|
|
|
Skrypt do nauczania języka polskiego jako obcego w zakresie chemii w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego : rys historyczny
|
Krzysztof Kalinowski
Aneta Romańska
| s. 475-483
|
|
|
"Manualik"... Stanisława Stawskiego Analiza tekstów XVIII-wiecznego podręcznika do nauczania języka polskiego
|
Anna Dąbrowska
Małgorzata Pasieka
| s. 487-494
|
|
|
Obraz Polki
|
Katarzyna Stankiewicz
Anna Żurek
| s. 495-505
|
|
|
O niepełnosprawności w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego
|
Anna Maria Kola
| s. 507-515
|
|
|
Między zdrowym rozsądkiem a polityczną poprawnością – polskie podręczniki do nauczania języka polskiego jako obcego oczami cudzoziemców
|
Tomasz Piekot
Grzegorz Zarzeczny
| s. 517-528
|
|
|
Teksty w podręczniku gramatyki polskiej dla Ukraińców
|
Ałła Krawczuk
| s. 529-537
|
|
|
Kryteria wyboru i cel edukacyjny tekstów w podręczniku "Mówta, co chceta" autorstwa Magdaleny Mitrewej i Stanisława Dubisza
|
Magdalina Mitrewa
| s. 539-543
|
|
|
Rozwijanie kompetencji leksykalnej uczących się przez obcowanie z tekstem
|
Anna Seretny
| s. 547-559
|
|
|
Tekst i jego rozumienie w podejściu zadaniowym
|
Iwona Janowska
| s. 561-569
|
|
|
Typy zadań testujących czytanie ze zrozumieniem a ich rozwiązywalność w materiałach egzaminacyjnych dla poziomów C1 i C2 egzaminu certyfikatowego
|
Bożena Krawiec
| s. 571-579
|
|
|
Kogo i jak testujemy w części „Rozumienie ze słuchu” egzaminu certyfikatowego na poziomie B1?
|
Anna Domańska
| s. 581-589
|
|
|
Teksty i konteksty w testowaniu sprawności słuchania : na podstawie egzaminów certyfikatowych
|
Adriana Prizel-Kania
| s. 591-597
|
|
|
Certyfikacja języka polskiego jako obcego w latach 2004–2008 : komunikat
|
Danuta Szczęsna
| s. 599-603
|
|
|