Od Redakcji
|
Dariusz Stępkowski
| s. 11-13
|
|
|
Nowa kocepcja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami
|
Andrzej Twardowski
| s. 15-33
|
|
|
Idea interdyscyplinarności i interdyscyplinarna natura wiedzy pedagogicznej
|
Jarosław Gara
| s. 35-54
|
|
|
Miejsce chrześcijaństwa w szwedzkiej szkole podstawowej : zarys historyczny i współczesny dyskurs społeczny
|
Ewa Teodorowicz-Hellman
| s. 55-72
|
|
|
Wychowanie jako sztuka poruszania się w życiu
|
Nadezda Pelcová
| s. 73-86
|
|
|
Kompetencja religijna jako element kształcenia publicznego : wyniki badań
|
Dietrich Benner
Rolf Schieder
Henning Schluss
Joachim Willems
| s. 87-122
|
|
|
Kompetencje zawodowe ukraińskich nauczycieli w świetle literatury pedagogicznej drugiej połowy XIX i początku XX wieku
|
Natalya Yelagina
| s. 123-133
|
|
|
Moskiewska Akademia Duchowna a wydarzenia rewolucyjne 1905-1917
|
Kamila Pawełczyk-Dura
| s. 135-153
|
|
|
Herbarta afirmacja codzienności
|
Dariusz Stępkowski
| s. 155-169
|
|
|
O wiedzy filozoficznej i studiowaniu filozofii
|
Johann Friedrich Herbart
| s. 171-180
|
|
|
Pierwszy problematyczny zarys teorii wiedzy
|
Johann Friedrich Herbart
| s. 181-188
|
|
|
The importance of Religion in Education towards Autonomy : the meaning of Religion and Religious Education in Finland in the Perspective of Developing the European Union's Civic Society
|
Erkki Nevanperä
| s. 189-208
|
|
|
Solidarity as a virtue: attitudes and principles of human life in the thoughts of John Paul II from the pedagogical perspective
|
Natalia Maria Ruman
| s. 209-228
|
|
|
Catholic seminary education in China
|
Buke Francis Fang
| s. 229-241
|
|
|
Sposoby skutecznej komunikacji nauczyciela z uczniem
|
Małgorzata Gołębiowska
| s. 243-253
|
|
|
"Integralna pedagogika przedszkolna w systemie wychowania Edmunda Bojanowskiego : kontynuacja i zmiana", S.M. Opiela, Lublin 2013 : [recenzja]
|
Stanisław Chrobak
S.M. Opiela (aut. dzieła rec.)
| s. 255-257
|
|
|
"Integralna antropologia wychowania : filozofia wychowująca tomizmu konsekwentnego", Mikołaj Krasnodębski, Białystok 2013 : [recenzja]
|
Sebastian Taboł
Mikołaj Krasnodębski (aut. dzieła rec.)
| s. 259-263
|
|
|
"Kształtowanie profesjonalnej gotowości pedagogów", K. Duraj-Nowakowa, Kraków 2011 : [recenzja]
|
Edyta Wolter
K. Duraj-Nowakowa (aut. dzieła rec.)
| s. 265-269
|
|
|
"Miłość na odległość : modele życia w epoce globalnej", U. Beck, E. Beck-Gernsheim, Warszawa 2013 : [recenzja]
|
Sabina Lucyna Zalewska
U. Beck (aut. dzieła rec.)
E. Beck-Gernsheim (aut. dzieła rec.)
| s. 271-273
|
|
|
"Życie jako biografia : podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej", Danuta Lalak, Warszawa 2010 : [recenzja]
|
Joanna Pękala
Danuta Lalak (aut. dzieła rec.)
| s. 275-278
|
|
|
"Educare : Per una pedagogia intesa come scienza pratico-progettuale", M. Pellerey, D. Grządziel, Roma 2011 : [recenzja]
|
Michał Mejer
D. Grządziel (aut. dzieła rec.)
M. Pellerey (aut. dzieła rec.)
| s. 279-283
|
|
|
Spotkanie zespołu teorii wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (Warszawa, 4 listopada 2013 r.)
|
Dariusz Stępkowski
| s. 285-287
|
|
|
Spotkanie warszawskiego seminarium pedagogów społecznych (Warszawa, 28 lutego 2014)
|
Zbigniew Babicki
| s. 289-290
|
|
|
Wykład otwarty Bogusława Śliwerskiego pt. "(Bez-)krytycznie o międzynarodowych Badaniach PISA" (Warszawa, 7 marca 2014)
|
Beata Krajewska
| s. 291-292
|
|
|