Edukacyjne meandry przejścia ku mirażom demokracji : wprowadzenie do zbioru tekstów z konferencji "Teorie i ideologie pedagogiczne a strategie reform oświatowych"
|
Zbigniew Kwieciński
| s. 5-8
|
|
|
O związkach między ideologiami, teoriami i strategiami reform oświatowych
|
Tadeusz Lewowicki
| s. 9-15
|
|
|
Teoria czy praktyka, ideologia czy nauka? : dylematy metodologiczne współczesnych koncepcji wychowania
|
Marian Nowak
| s. 17-33
|
|
|
Typy ładu społecznego i odpowiadające im pedagogie oraz typy polityki edukacyjnej
|
Janusz Gęsicki
| s. 35-47
|
|
|
Praktyka w teorii : teoria edukacyjna jako wiązka różnych (utopijnych, deliberatywnych, ewaluatywnych, naukowych) dyskursów odnoszących się do praktyki
|
Bogusława Dorota Gołębniak
| s. 49-59
|
|
|
Wiedza - teorie - orientacje edukacyjne
|
Ewa Rodziewicz
| s. 61-72
|
|
|
Edukacja, "majoryzm" i "curriculum umarłych"
|
Stephen J. Ball
Krzysztof Blusz (tłum.)
| s. 73-97
|
|
|
Nowa prawica, jej ideologia oraz strategia reformy edukacji : na przykładzie Anglii i Walii
|
Eugenia Potulicka
| s. 99-107
|
|
|
Radykalna krytyka, pragmatyczna zmiana
|
Tomasz Szkudlarek
| s. 109-121
|
|
|
Ivan Illich : rewolucjonista?
|
Hanna Zielińska
| s. 123-130
|
|
|
Niektóre bariery na drodze reformowania szkoły w aspekcie teorii szkoły i koncepcji jej celowej zmiany : przyczynek do kwestii reformowalności oświaty
|
Heliodor Muszyński
| s. 131-147
|
|
|
Ideologie edukacyjne opozycji politycznej w Polsce w latach 70. i 80.
|
Kazimierz Przyszczypkowski
| s. 149-157
|
|
|
Przemiany aspiracji edukacyjnych młodzieży jako podłoże zmian oświatowych
|
Aleksander Zandecki
| s. 159-167
|
|
|
Podwajanie tożsamości : szansa czy bariera rozwoju
|
Maria Marta Urlińska
| s. 169-176
|
|
|
"Official Knowledge. Democratic Education in a Conservative Age", M. Apple, Nowy Jork 1993 : [recenzja]
|
Zbyszko Melosik
M. Apple (aut. dzieła rec.)
| s. 177-180
|
|
|
W sprawie pedagogiki i ideologii edukacyjnych
|
Stefan Wołoszyn
| s. 181-182
|
|
|