Od redakcji
|
Dariusz Stępkowski
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
| s. 11-15
|
|
|
Strategie nauczania filozofii
|
Zbyszek Dymarski
| s. 17-33
|
|
|
Sokrates Café jako sposób kształtowania postawy filozoficznej nauczyciela filozofii i etyki
|
Anna Grodek
| s. 35-47
|
|
|
Co to znaczy „nauczyć filozofii”?
|
Tomasz Niemirowski
| s. 49-56
|
|
|
Iłariona (Troickiego) wizja reformy szkolnictwa cerkiewnego
|
Kamila Pawełczyk-Dura
| s. 57-69
|
|
|
Edukacja zawodowa w kreowaniu zmian szkolnictwa ponadgimnazjalnego i wyższego, zorientowanych na rynek pracy
|
Barbara Baraniak
| s. 71-87
|
|
|
Czynnik metrorytmiczny i melodyczny a zapamiętywanie informacji : badanie eksperymentalne
|
Grażyna Dzwonowska
Ludwika Konieczna-Nowak
| s. 89-97
|
|
|
Etos współczesnego nauczyciela w opinii nauczycieli i rodziców
|
Joanna Pękala
| s. 99-118
|
|
|
Nadzieja podstawowa a poczucie sensu życia i lęk przed śmiercią u młodzieży akademickiej
|
Rafał Pabich
| s. 119-134
|
|
|
Sztuka sakralna a przeżycie tanatologiczne – aspekt teologiczno-pedagogiczny
|
Natalia Maria Ruman
| s. 135-145
|
|
|
Zasada ewangelicznej miłości podstawą działalności opiekuńczo-wychowawczej w projekcie „Adopcja serca”
|
Zbigniew Babicki
| s. 147-157
|
|
|
Zjawisko mobbingu międzyuczniowskiego a wartości wyniesione z domu rodzinnego
|
Romualda Małgorzata Kosmatka
| s. 159-169
|
|
|
Metodyka edukacji osób w starszym wieku : podstawowe wskazówki i zasady
|
Marlena Kilian
| s. 171-185
|
|
|
Pomoc społeczna wobec zjawiska wykluczenia społecznego osób z chorobami psychicznymi
|
Agnieszka Regulska
| s. 187-194
|
|
|
Adaptacja podręczników szkolnych do potrzeb uczniów niewidzących – stan i postulaty poznawczo-praktyczne
|
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
| s. 195-212
|
|
|
Polish Evangelical churches contribution to building a civil society
|
Karolina Czech
| s. 213-225
|
|
|
Problems of moral education technologies and methods implementation in pedagogical theory and practice of Poland and Ukraine
|
Iryna Yankovych
| s. 227-233
|
|
|
Handel ludźmi – charakterystyka i skala zjawiska
|
Ewelina Ligęza
| s. 235-250
|
|
|
"Między wychowaniem a karierą zawodową", (red.) B. Jakimiuk, Lublin 2013 : [recenzja]
|
Aleksandra Kulpa-Puczyńska
B. Jakimiuk (aut. dzieła rec.)
| s. 251-253
|
|
|
"W służbie oświacie – 50 lat Polskiej Macierzy Szkolnej", Aleksandra Podhorecka, Londyn 2003 : [recenzja]
|
Hanna Markiewiczowa
Aleksandra Podhorecka (aut. dzieła rec.)
| s. 255-260
|
|
|
"Pedagogika ogólna i religia : (Re)konstrukcja zapomnianego wątku na podstawie teorii Johanna F. Herbarta i Friedricha D.E. Schleiermachera", Dariusz Stępkowski, Warszawa 2010 : [recenzja]
|
Eugeniusz Sakowicz
Dariusz Stępkowski (aut. dzieła rec.)
| s. 261-264
|
|
|
"Wychowanie otwarte na religię : Polska Szkoła Filozofii Klasycznej o roli religii w wychowaniu", Maria Małgorzata Boużyk, Warszawa 2013 : [recenzja]
|
Eugeniusz Sakowicz
Maria Małgorzata Boużyk (aut. dzieła rec.)
| s. 265-269
|
|
|
"Współcześni ludzie wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku", (red.) H. Liberska, A. Malina, D. Suwalska-Barancewicz, Warszawa 2014 : [recenzja]
|
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
H. Liberska (aut. dzieła rec.)
A. Malina (aut. dzieła rec.)
D. Suwalska-Barancewicz (aut. dzieła rec.)
| s. 271-277
|
|
|
"Myśl pedagogiczna neoscholastyki i neotomizmu", (red.) M. Krasnodębski, Warszawa 2014 : [recenzja]
|
Sebastian Taboł
M. Krasnodębski (aut. dzieła rec.)
| s. 279-282
|
|
|
"W stulecie śmierci Jana Władysława Dawida", (red.) H. Markiewiczowa, Warszawa 2014 : [recenzja]
|
Edyta Wolter
H. Markiewiczowa (aut. dzieła rec.)
| s. 283-287
|
|
|
Wykład otwarty prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej „Dzieci uzdolnione matematycznie: mity, wyniki badań i wnioski pedagogiczne” (Warszawa, 7 listopada 2014)
|
Ewa Kulawska
| s. 289-290
|
|
|
IV Ogólnopolska Konferencja Metodyczno-Naukowa „Jak uczyć by nauczyć? O specyfice teorii i praktyki nauczania filozofii i etyki” (Warszawa, 21-22 listopada 2014)
|
Joanna Pękala
Dariusz Stępkowski
| s. 291-296
|
|
|
Spotkanie Zespołu Pedagogiki Ogólnej (Kraków, 13 grudnia 2014)
|
Dariusz Stępkowski
| s. 297-298
|
|
|
Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Teoria i praktyka edukacji globalnej” (Warszawa, 13 stycznia 2015)
|
Zbigniew Babicki
| s. 299-300
|
|
|