-
O tym, jak nieobecność w dyskursie jednego z nurtów pedagogicznych prowadzi do błędnych jego interpretacji… i jeszcze o „zaszłościach” w rozwoju polskiej pedagogikis. 9 - 20CZYSTY TEKST
Janina Kostkiewicz, O tym, jak nieobecność w dyskursie jednego z nurtów pedagogicznych prowadzi do błędnych jego interpretacji… i jeszcze o „zaszłościach” w rozwoju polskiej pedagogiki, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 9 - 20
BIBTEX@Article{ authors = "Janina Kostkiewicz", title = "O tym, jak nieobecność w dyskursie jednego z nurtów pedagogicznych prowadzi do błędnych jego interpretacji… i jeszcze o „zaszłościach” w rozwoju polskiej pedagogiki", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "9 - 20" }
-
Protestant schools in Germany. The school’s religious profile as a subject of pedagogical discourses. 21 - 34CZYSTY TEKST
Renata Ernst-Milerska, Protestant schools in Germany. The school’s religious profile as a subject of pedagogical discourse, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 21 - 34
BIBTEX@Article{ authors = "Renata Ernst-Milerska", title = "Protestant schools in Germany. The school’s religious profile as a subject of pedagogical discourse", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "21 - 34" }
-
Pragmatyczny wymiar partycypacji w organizacjach młodzieżowych działających w Polsce i w Ukrainies. 35 - 50CZYSTY TEKST
Magdalena Cuprjak, Celina Czech-Włodarczyk, Joanna Stepaniuk, Pragmatyczny wymiar partycypacji w organizacjach młodzieżowych działających w Polsce i w Ukrainie, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 35 - 50
BIBTEX@Article{ authors = "Magdalena Cuprjak, Celina Czech-Włodarczyk, Joanna Stepaniuk", title = "Pragmatyczny wymiar partycypacji w organizacjach młodzieżowych działających w Polsce i w Ukrainie", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "35 - 50" }
-
Wspieranie rozwoju kompetencji kulturowych w środowisku Polonii brazylijskiejs. 51 - 69CZYSTY TEKST
Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska, Wspieranie rozwoju kompetencji kulturowych w środowisku Polonii brazylijskiej, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 51 - 69
BIBTEX@Article{ authors = "Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska", title = "Wspieranie rozwoju kompetencji kulturowych w środowisku Polonii brazylijskiej", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "51 - 69" }
-
Values of the Fifth French Republic in the Recruitment of Teachers for Public Elementary Schools in Frances. 71 - 86CZYSTY TEKST
Tomasz Dariusz Mames, Values of the Fifth French Republic in the Recruitment of Teachers for Public Elementary Schools in France, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 71 - 86
BIBTEX@Article{ authors = "Tomasz Dariusz Mames", title = "Values of the Fifth French Republic in the Recruitment of Teachers for Public Elementary Schools in France", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "71 - 86" }
-
An inclusive university environment in the Czech Republic based on the example of good practice at the University of Pardubices. 87 - 103CZYSTY TEKST
Iwona Datko, Izabela Kochan, Jaroslav Myslivec, Zdenka Šándorová, An inclusive university environment in the Czech Republic based on the example of good practice at the University of Pardubice, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 87 - 103
BIBTEX@Article{ authors = "Iwona Datko, Izabela Kochan, Jaroslav Myslivec, Zdenka Šándorová", title = "An inclusive university environment in the Czech Republic based on the example of good practice at the University of Pardubice", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "87 - 103" }
-
Education through sport with the principle of fair play in pre-war Łódź – a city of cultural differencess. 105 - 114CZYSTY TEKST
Piotr Kędzia, Jolanta Kowalska, Education through sport with the principle of fair play in pre-war Łódź – a city of cultural differences, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 105 - 114
BIBTEX@Article{ authors = "Piotr Kędzia, Jolanta Kowalska", title = "Education through sport with the principle of fair play in pre-war Łódź – a city of cultural differences", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "105 - 114" }
-
The teacher’s paradigm in building relationships with students and their parentss. 115 - 128CZYSTY TEKST
Agnieszka Kaczor, The teacher’s paradigm in building relationships with students and their parents, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 115 - 128
BIBTEX@Article{ authors = "Agnieszka Kaczor", title = "The teacher’s paradigm in building relationships with students and their parents", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "115 - 128" }
-
Working with students from diverse cultural backgrounds: experiences of Polish teachers from various types of schoolss. 129 - 147CZYSTY TEKST
Urszula Markowska-Manista, Monika Skura, Working with students from diverse cultural backgrounds: experiences of Polish teachers from various types of schools, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 129 - 147
BIBTEX@Article{ authors = "Urszula Markowska-Manista, Monika Skura", title = "Working with students from diverse cultural backgrounds: experiences of Polish teachers from various types of schools", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "129 - 147" }
-
Enhancing emotional intelligence according to or depending on the type of emotional regulation intervention program: Study with a group of Spanish Public Service Professionalss. 149 - 171CZYSTY TEKST
Luana Bruno, Alejandro Iborra, Sławomir Pasikowski, Enhancing emotional intelligence according to or depending on the type of emotional regulation intervention program: Study with a group of Spanish Public Service Professionals, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 149 - 171
BIBTEX@Article{ authors = "Luana Bruno, Alejandro Iborra, Sławomir Pasikowski", title = "Enhancing emotional intelligence according to or depending on the type of emotional regulation intervention program: Study with a group of Spanish Public Service Professionals", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "149 - 171" }
-
Value intelligence as a means of installa tion of theoretical axiology in the modern social and cultural space and in educations. 173 - 188CZYSTY TEKST
Andrii Matviichuk, Yurii Pelekh, Value intelligence as a means of installa tion of theoretical axiology in the modern social and cultural space and in education, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 173 - 188
BIBTEX@Article{ authors = "Andrii Matviichuk, Yurii Pelekh", title = "Value intelligence as a means of installa tion of theoretical axiology in the modern social and cultural space and in education", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "173 - 188" }
-
(Anty)wspólnotowość jako kategoria w oglądzie zawodowo-naukowego funkcjonowania adiunktek i adiunktów w uniwersytecies. 189 - 199CZYSTY TEKST
Ewa Bochno, (Anty)wspólnotowość jako kategoria w oglądzie zawodowo-naukowego funkcjonowania adiunktek i adiunktów w uniwersytecie, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 189 - 199
BIBTEX@Article{ authors = "Ewa Bochno", title = "(Anty)wspólnotowość jako kategoria w oglądzie zawodowo-naukowego funkcjonowania adiunktek i adiunktów w uniwersytecie", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "189 - 199" }
-
Importance of family support in planning educational and professional careers by young adults from Generation Zs. 201 - 215CZYSTY TEKST
Katarzyna Jagielska, Importance of family support in planning educational and professional careers by young adults from Generation Z, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 201 - 215
BIBTEX@Article{ authors = "Katarzyna Jagielska", title = "Importance of family support in planning educational and professional careers by young adults from Generation Z", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "201 - 215" }
-
Measuring mental well-being: validation of the Polish version of the Short Warwick Edinburgh Mental Wellbeing Scale (SWEMWBS)s. 217 - 229CZYSTY TEKST
Karol Konaszewski, Małgorzata Niesiobędzka, Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz, Janusz Surzykiewicz, Measuring mental well-being: validation of the Polish version of the Short Warwick Edinburgh Mental Wellbeing Scale (SWEMWBS), Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 217 - 229
BIBTEX@Article{ authors = "Karol Konaszewski, Małgorzata Niesiobędzka, Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz, Janusz Surzykiewicz", title = "Measuring mental well-being: validation of the Polish version of the Short Warwick Edinburgh Mental Wellbeing Scale (SWEMWBS)", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "217 - 229" }
-
CZYSTY TEKST
Beata Rola, Jarosław Rola, Wychowanie i edukacja do wartości wobec wyzwań współczesności, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 231 - 248
BIBTEX@Article{ authors = "Beata Rola, Jarosław Rola", title = "Wychowanie i edukacja do wartości wobec wyzwań współczesności", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "231 - 248" }
-
CZYSTY TEKST
Magdalena Ostolska, Pedagogia żywego słowa, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 249 - 263
BIBTEX@Article{ authors = "Magdalena Ostolska", title = "Pedagogia żywego słowa", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "249 - 263" }
-
Between school and family environment. Tasks of a school social worker in the contemporary educational system in Polands. 265 - 275CZYSTY TEKST
Joanna Kluczyńska, Between school and family environment. Tasks of a school social worker in the contemporary educational system in Poland, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 265 - 275
BIBTEX@Article{ authors = "Joanna Kluczyńska", title = "Between school and family environment. Tasks of a school social worker in the contemporary educational system in Poland", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "265 - 275" }
-
CZYSTY TEKST
Artur Bogdański, Settlement of subsidies for special education by non-public institutions, Studia z Teorii Wychowania, 2024 / Tom 15 / Numer 2 (47), s. 277 - 290
BIBTEX@Article{ authors = "Artur Bogdański", title = "Settlement of subsidies for special education by non-public institutions", journal = "Studia z Teorii Wychowania", issue = "2024 / Tom 15 / Numer 2 (47)", pages = "277 - 290" }