Tytuł artykułu   (Znaleziono: 161 artykułów) Autorzy Strony Czynności
Formy popularyzacji fortecznego dziedzictwa kulturowego : studium przypadku imprezy Weekend Forteczny w Poznaniu – sylwetka uczestnika Sylwia Graja-Zwolińska Anna Jęczmyk Przemysław Maćkowiak Magdalena Maćkowiak Aleksandra Spychała Jarosław Uglis s. 5-32
"Koncert fortepianowy d-moll" op. 60 „Słowiański” Feliksa Nowowiejskiego w świetle twórczości fortepianowej kompozytora Maryla Renat s. 9-39
Polonezy fortepianowe Józefa Elsnera ze zbioru "Wybór pięknych dzieł muzycznych i pieśni polskich" Agnieszka Tołoczyńska s. 10-16
Kadencje Wandy Landowskiej do "Koncertu fortepianowego d-moll" KV 466 W.A. Mozarta w perspektywie porównawczej Katarzyna Babulewicz s. 11-28
„Najnowsze wymysły”, „wzory elegancji”, „fortel przedsiębiorców”? : moda w społecznej ocenie Polaków w XIX stuleciu Maria Korybut-Marciniak s. 13-35
Fort III w Pomiechówku - warunki życia więźniów Marek Tadeusz Frankowski s. 15-23
Aspekty religijne w polskiej muzyce fortepianowej XX i XXI wieku Marcin Tadeusz Łukaszewski s. 27-58
Inspiracja religijna w dziełach fortepianowych i klawesynowych Mariana Sawy Marcin Tadeusz Łukaszewski s. 35-89
Doskonałe - wypełnienie : o "Fortepianie Szopena" Cypriana Norwida Władysław Stróżewski s. 43-72
„Un abbraccio forte forte, un amore grande grande“: Zur semantischen Valenz der Reduplikation im Italienischen und zu den Möglichkeiten ihrer Wiedergabe im Polnischen und im Deutschen Silvia Bonacchi s. 47-60
"Singletrack" na fortepian solo Pawła Szymańskiego jako utwór algorytmiczny Violetta Kostka s. 49-58
The Roman Fort in Balaklava and Its Surroundings Radosław Karasiewicz-Szczypiorski s. 53-79
Fabryka fortepianów i pianin firmy "J. Kerntopf i syn" Wiesław Głębocki s. 55-64
Zagospodarowanie obiektów fortecznych dla celów turystyki kulturowej s. 56-74
    Zacytuj
  • Udostępnij
Zagadnienie koloru oraz sposoby kształtowania brzemienia w nowoczesnej muzyce fortepianowej : zarys problematyki badawczej Agnieszka Kopińska s. 59-64
    Zacytuj
  • Udostępnij
Rola barwy w cyklu miniatur fortepianowych "Obrazki z wystawy" Modesta Musorgskiego Ludomira Grądman s. 73-98
Fortepian w twórczości Edwarda Bogusławskiego Gabriela Szendzielorz-Jungiewicz s. 75-83
Cykl miniatur fortepianowych Children's Songs Chicka Corei - nie tylko dla pianistów jazzowych Gabriela Szendzielorz-Jungiewicz s. 77-89
"II Koncert fortepianowy" Andrzeja Nikodemowicza – poszukiwanie oryginalnego brzmienia Ewa Nidecka s. 83-100
Wizualność norwidowskiej metafory : na przykładzie „Fortepianu Szopena” Łukasz Niewczas s. 89-101
Fortfikacja wzorcowa Napoleona Ryszard Belostyk s. 91-111
"Les Âmes fortes" de Jean Giono ou l'art de la transgression Jean-Paul Pilorget s. 94-107
Forteczny Park Kulturowy – Twierdza Kłodzko Ewa Kielar s. 97-104
Fort Sant' Andrea w Wenecji i problemy jego konserwacji Antoni Kozielski s. 98-103
Folklor we wczesnej twórczości fortepianowej Witolda Lutosławskiego Ewa Nidecka s. 109-114
Fortepian : muzyka w Przedpieklu" Gabrieli Zapolskiej Krystyna Kłosińska s. 113-132
Średniowieczna i nowożytna faza umocnień wojciechowskiego fortalicjum Irena Kutyłowska s. 117-118
Maryja ikoną Ducha Świętego według Bruno Forte Grzegorz M. Bartosik s. 119-133
Wojciechów, fortalicjum, gm. loco, woj. lubelskie, AZP 77-78/- lub 78-78/- Irena Kutyłowska s. 128
Uniwersum fortepianu w muzyce współczesnej : refleksja aksjologiczna Agnieszka Kopińska s. 143-155
Etiuda jako istotna forma w nauczaniu gry na fortepianie Maria Warchoł-Sobiesiak s. 148-160
Etiuda jako istotna forma w nauczaniu gry na fortepianie Maria Warchoł-Sobiesiak s. 148-161
Franz Liszt i jego muzyka fortepianowa w ujęciu Jarosława Iwaszkiewicza oraz Pawła Kubisza Małgorzata Gamrat s. 163-179
Organmistrzowski rodowód fortepianmistrzów Beniamin Vogel s. 177-194
"Sui sentieri dell'Uno : metafisica e teologia", Bruno Forte, Brescia 2002 : [recenzja] Stanisław Mycek Bruno Forte (aut. dzieła rec.) s. 177-179
"Okopek" w Zalesiu, woj. lubelskie - fortalicjum z XVII wieku Irena Kutyłowska s. 186-187
Warszawa - Cytadela. Fort Kaponiera Zdzisław Skrok s. 199-200
"L'essenza del cristianismo", Bruno Forte, Milano 2002 : [recenzja] Dariusz Piskorski Bruno Forte (aut. dzieła rec.) s. 202-204
Elementy pneumatologiczne i ich znaczenie soteriologiczne w teologii Jeana Galota i Brunona Fortego : próba ujęcia syntetycznego Tomasz Czura s. 203-217
Życie przy fortepianie. Wspomnienie o Janinie Zagórskiej i jej rodzinie Ireneusz Rodkiewicz s. 209-212
Sobków, woj. kieleckie. Fortalicja Maria Brykowska Marian Gucwa s. 251-252
XV Międzynarodowa Sesja Naukowa "Muzyka fortepianowa" Marek Podhajski s. 251-254
"Przewodnik po muzyce fortepianowej", Marcin Tadeusz Łukaszewski, Warszawa 2014 : [recenzja] Emilia Dudkiewicz Marcin Tadeusz Łukaszewski (aut. dzieła rec.) s. 265-266
Come rendere più forte il discorso più debole Dorella Cianci S. Giombini (aut. dzieła rec.) s. 279-282
Sobków, woj. kieleckie. Fortalicja Maria Brykowska Marian Gucwa s. 282
Fort Monte Antenne w Rzymie - element XIX-wiecznego obozu warownego Antoni Kozielski s. 298-304
Twórczość fortepianowa Mariana Sawy Marcin Tadeusz Łukaszewski s. 317-335
Drukarnia "Fortecy Najświętszej Maryi Panny" w Berdyczowie (1758-1844) Jerzy Plis s. 377-289
"Ukraina w staropolskich diariuszach i pamiętnikach : bohaterowie, fortece, tradycja", Piotr Borek, Kraków 2001 : [recenzja] Piotr Borek Jacek Głażewski s. 525-531
"Fort Grochowski", Edward Kajdański, Cieszyn 1982 : [recenzja] Tadeusz Słabczyński Edward Kajdański (aut. dzieła rec.) s. 817-820