Formy popularyzacji fortecznego dziedzictwa kulturowego : studium przypadku imprezy Weekend Forteczny w Poznaniu – sylwetka uczestnika
|
Sylwia Graja-Zwolińska
Anna Jęczmyk
Przemysław Maćkowiak
Magdalena Maćkowiak
Aleksandra Spychała
Jarosław Uglis
| s. 5-32
|
|
|
"Koncert fortepianowy d-moll" op. 60 „Słowiański” Feliksa Nowowiejskiego w świetle twórczości fortepianowej kompozytora
|
Maryla Renat
| s. 9-39
|
|
|
Polonezy fortepianowe Józefa Elsnera ze zbioru "Wybór pięknych dzieł muzycznych i pieśni polskich"
|
Agnieszka Tołoczyńska
| s. 10-16
|
|
|
Kadencje Wandy Landowskiej do "Koncertu fortepianowego d-moll" KV 466 W.A. Mozarta w perspektywie porównawczej
|
Katarzyna Babulewicz
| s. 11-28
|
|
|
„Najnowsze wymysły”, „wzory elegancji”, „fortel przedsiębiorców”? : moda w społecznej ocenie Polaków w XIX stuleciu
|
Maria Korybut-Marciniak
| s. 13-35
|
|
|
Fort III w Pomiechówku - warunki życia więźniów
|
Marek Tadeusz Frankowski
| s. 15-23
|
|
|
Aspekty religijne w polskiej muzyce fortepianowej XX i XXI wieku
|
Marcin Tadeusz Łukaszewski
| s. 27-58
|
|
|
Inspiracja religijna w dziełach fortepianowych i klawesynowych Mariana Sawy
|
Marcin Tadeusz Łukaszewski
| s. 35-89
|
|
|
Doskonałe - wypełnienie : o "Fortepianie Szopena" Cypriana Norwida
|
Władysław Stróżewski
| s. 43-72
|
|
|
„Un abbraccio forte forte, un amore grande grande“: Zur semantischen Valenz der Reduplikation im Italienischen und zu den Möglichkeiten ihrer Wiedergabe im Polnischen und im Deutschen
|
Silvia Bonacchi
| s. 47-60
|
|
|
"Singletrack" na fortepian solo Pawła Szymańskiego jako utwór algorytmiczny
|
Violetta Kostka
| s. 49-58
|
|
|
The Roman Fort in Balaklava and Its Surroundings
|
Radosław Karasiewicz-Szczypiorski
| s. 53-79
|
|
|
Fabryka fortepianów i pianin firmy "J. Kerntopf i syn"
|
Wiesław Głębocki
| s. 55-64
|
|
|
Zagospodarowanie obiektów fortecznych dla celów turystyki kulturowej
|
| s. 56-74
|
|
|
Zagadnienie koloru oraz sposoby kształtowania brzemienia w nowoczesnej muzyce fortepianowej : zarys problematyki badawczej
|
Agnieszka Kopińska
| s. 59-64
|
|
|
Rola barwy w cyklu miniatur fortepianowych "Obrazki z wystawy" Modesta Musorgskiego
|
Ludomira Grądman
| s. 73-98
|
|
|
Fortepian w twórczości Edwarda Bogusławskiego
|
Gabriela Szendzielorz-Jungiewicz
| s. 75-83
|
|
|
Cykl miniatur fortepianowych Children's Songs Chicka Corei - nie tylko dla pianistów jazzowych
|
Gabriela Szendzielorz-Jungiewicz
| s. 77-89
|
|
|
"II Koncert fortepianowy" Andrzeja Nikodemowicza – poszukiwanie oryginalnego brzmienia
|
Ewa Nidecka
| s. 83-100
|
|
|
Wizualność norwidowskiej metafory : na przykładzie „Fortepianu Szopena”
|
Łukasz Niewczas
| s. 89-101
|
|
|
Fortfikacja wzorcowa Napoleona
|
Ryszard Belostyk
| s. 91-111
|
|
|
"Les Âmes fortes" de Jean Giono ou l'art de la transgression
|
Jean-Paul Pilorget
| s. 94-107
|
|
|
Forteczny Park Kulturowy – Twierdza Kłodzko
|
Ewa Kielar
| s. 97-104
|
|
|
Fort Sant' Andrea w Wenecji i problemy jego konserwacji
|
Antoni Kozielski
| s. 98-103
|
|
|
Folklor we wczesnej twórczości fortepianowej Witolda Lutosławskiego
|
Ewa Nidecka
| s. 109-114
|
|
|
Fortepian : muzyka w Przedpieklu" Gabrieli Zapolskiej
|
Krystyna Kłosińska
| s. 113-132
|
|
|
Średniowieczna i nowożytna faza umocnień wojciechowskiego fortalicjum
|
Irena Kutyłowska
| s. 117-118
|
|
|
Maryja ikoną Ducha Świętego według Bruno Forte
|
Grzegorz M. Bartosik
| s. 119-133
|
|
|
Wojciechów, fortalicjum, gm. loco, woj. lubelskie, AZP 77-78/- lub 78-78/-
|
Irena Kutyłowska
| s. 128
|
|
|
Uniwersum fortepianu w muzyce współczesnej : refleksja aksjologiczna
|
Agnieszka Kopińska
| s. 143-155
|
|
|
Etiuda jako istotna forma w nauczaniu gry na fortepianie
|
Maria Warchoł-Sobiesiak
| s. 148-160
|
|
|
Etiuda jako istotna forma w nauczaniu gry na fortepianie
|
Maria Warchoł-Sobiesiak
| s. 148-161
|
|
|
Franz Liszt i jego muzyka fortepianowa w ujęciu Jarosława Iwaszkiewicza oraz Pawła Kubisza
|
Małgorzata Gamrat
| s. 163-179
|
|
|
Organmistrzowski rodowód fortepianmistrzów
|
Beniamin Vogel
| s. 177-194
|
|
|
"Sui sentieri dell'Uno : metafisica e teologia", Bruno Forte, Brescia 2002 : [recenzja]
|
Stanisław Mycek
Bruno Forte (aut. dzieła rec.)
| s. 177-179
|
|
|
"Okopek" w Zalesiu, woj. lubelskie - fortalicjum z XVII wieku
|
Irena Kutyłowska
| s. 186-187
|
|
|
Warszawa - Cytadela. Fort Kaponiera
|
Zdzisław Skrok
| s. 199-200
|
|
|
"L'essenza del cristianismo", Bruno Forte, Milano 2002 : [recenzja]
|
Dariusz Piskorski
Bruno Forte (aut. dzieła rec.)
| s. 202-204
|
|
|
Elementy pneumatologiczne i ich znaczenie soteriologiczne w teologii Jeana Galota i Brunona Fortego : próba ujęcia syntetycznego
|
Tomasz Czura
| s. 203-217
|
|
|
Życie przy fortepianie. Wspomnienie o Janinie Zagórskiej i jej rodzinie
|
Ireneusz Rodkiewicz
| s. 209-212
|
|
|
Sobków, woj. kieleckie. Fortalicja
|
Maria Brykowska
Marian Gucwa
| s. 251-252
|
|
|
XV Międzynarodowa Sesja Naukowa "Muzyka fortepianowa"
|
Marek Podhajski
| s. 251-254
|
|
|
"Przewodnik po muzyce fortepianowej", Marcin Tadeusz Łukaszewski, Warszawa 2014 : [recenzja]
|
Emilia Dudkiewicz
Marcin Tadeusz Łukaszewski (aut. dzieła rec.)
| s. 265-266
|
|
|
Come rendere più forte il discorso più debole
|
Dorella Cianci
S. Giombini (aut. dzieła rec.)
| s. 279-282
|
|
|
Sobków, woj. kieleckie. Fortalicja
|
Maria Brykowska
Marian Gucwa
| s. 282
|
|
|
Fort Monte Antenne w Rzymie - element XIX-wiecznego obozu warownego
|
Antoni Kozielski
| s. 298-304
|
|
|
Twórczość fortepianowa Mariana Sawy
|
Marcin Tadeusz Łukaszewski
| s. 317-335
|
|
|
Drukarnia "Fortecy Najświętszej Maryi Panny" w Berdyczowie (1758-1844)
|
Jerzy Plis
| s. 377-289
|
|
|
"Ukraina w staropolskich diariuszach i pamiętnikach : bohaterowie, fortece, tradycja", Piotr Borek, Kraków 2001 : [recenzja]
|
Piotr Borek
Jacek Głażewski
| s. 525-531
|
|
|
"Fort Grochowski", Edward Kajdański, Cieszyn 1982 : [recenzja]
|
Tadeusz Słabczyński
Edward Kajdański (aut. dzieła rec.)
| s. 817-820
|
|
|