Wstęp = Introduction
|
Jolanta Karbowniczek
Barbara Surma
| s. 9-11
|
|
|
Rola i znaczenie pytań w szkolnej edukacji = The role and significance of questions in school education
|
Marian Śnieżyński
| s. 13-22
|
|
|
Encouraging dialogue between teachers and students in the environment of elementary school education: the sociocultural conceptions of Vygotsky and Bruner = Społeczno-kulturowe koncepcje Z. Wygotskiego i J. Brunera jako przykład podejścia, które zachęca do dialogu między nauczycielem a uczniami w środowisku edukacji elementarnej
|
Aneta Kamińska
| s. 23-32
|
|
|
Komunikacja małżeńska kluczem wychowania do dialogu – sprawozdanie z badań = Marital communication as a key to education for dialogue – research report
|
Sylwia Biel
| s. 33-56
|
|
|
Dialog z dzieckiem chorującym na autyzm – Metoda 3I = Dialogue with autistic child – 3I Method
|
Marta Kromka
Magdalena Świgost
| s. 57-69
|
|
|
Le dialogue interculturel : exemple de la Hongrie = Dialog międzykulturowy : przykład z Węgier
|
Zsuzsanna Gajdóczki
| s. 71-74
|
|
|
Che cosa ci ha insegnato Maria Montessori = Czego nauczyła nas Maria Montessori
|
Grazia Honegger Fresco
| s. 75-78
|
|
|
Dialog jest naturalnym środowiskiem przebywania z dzieckiem : wywiad z Zofią Żuczkowską rozmawia Krystyna Zabawa
|
Krystyna Zabawa
Zofia Żuczkowka
| s. 79-95
|
|
|
Komunikacja w rodzinie, czyli jak rozmawiać z dzieckiem : recenzja książki: Marian Śnieżyński, "Dialog w rodzinie", Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydawnictwo WAM, Kraków 2012
|
Andrzej Grudziński
Marian Śnieżyński (aut. dzieła rec.)
| s. 97-99
|
|
|
Konstruktywizm a wychowanie do dialogu : recenzja książki: "Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej", pod redakcją naukową Janiny Uszyńskiej-Jarmoc, Barbary Dudel, Małgorzaty Głoskowskiej-Sołdatow, Impuls-Uniwersytet w Białymstoku, Kraków-Białystok 2013
|
Barbara Surma
Barbara Dudel (aut. dzieła rec.)
Małgorzata Głoskowska-Sołdatow (aut. dzieła rec.)
Janina Uszyńska-Jarmoc (aut. dzieła rec.)
| s. 101-104
|
|
|
Środowisko edukacyjne zdolnego ucznia : sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, 26 września 2013 roku
|
Aneta Kamińska
| s. 105-107
|
|
|
Różnice – edukacja – inkluzja : sprawozdanie z VIII Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Gdańsk, 19-21 września 2013 roku
|
Marzena Chrost
| s. 109-116
|
|
|
"Petit escargot porte sur son dos sa maisonette", czyli scenariusz zajęć z języka francuskiego dla przedszkolaków
|
Tatiana Konderak
| s. 117-126
|
|
|
Z wizytą na kameruńskiej ziemi : wywiad z s. Reginą przebywającą od 14 lat na misjach w Kamerunie, rozmawia Martyna Szczotka
|
Siostra Regina
Martyna Szczotka
| s. 127-134
|
|
|
"Razem możemy więcej" : z wizytą w Świetlicy Środowiskowej dla Dzieci i Młodzieży im. św. Wincentego à Paulo w Krakowie
|
Joanna Miklas
| s. 135-136
|
|
|
Wychowanie do dialogu : zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN "WOM" w Częstochowie i jej filii
|
Agata Arkabus
| s. 137-144
|
|
|