Czasopisma
humanistyczne
O projekcie
Lista
czasopism
Lista
autorów
Lista
wydawnictw
Wyszukiwanie
zaawansowane
Tytuł
Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli
ISSN
1896-2327
Wydawca
Akademia Ignatianum w Krakowie
Inne tytuły
Udostępnij
Liczba artykułów w woluminie: 17
Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli
2013, Numer 4
Dostępne tomy
2006, Numer 1
2006, Numer 2
2007, Numer 1
2007, Numer 2
2007, Numer 3
2007, Numer 4
2008, Numer 1-2
2008, Numer 3
2008, Numer 4
2009, Numer 1
2009, Numer 2
2009, Numer 3-4
2010, Numer 1-2
2010, Numer 3-4
2011, Numer 1
2011, Numer 2-3
2011, Numer 4
2012, Numer 1
2012, Numer 2
2012, Numer 3
2012, Numer 4
2013, Numer 1
2013, Numer 2
2013, Numer 3
2013, Numer 4
2014, Numer 1
2014, Numer 2
2014, Numer 3
2014, Numer 4
2015, Numer 1
2015, Numer 2
Tytuł artykułu
Autorzy
Strony
Czynności
Wstęp = Introduction
Jolanta Karbowniczek
Barbara Surma
Beata Topij-Stempińska
s. 9-11
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Beata Topij-Stempińska, Jolanta Karbowniczek, Barbara Surma, Wstęp = Introduction, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 9-11
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370831, author = "Beata Topij-Stempińska, Jolanta Karbowniczek, Barbara Surma", title = "Wstęp = Introduction", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 9-11, }
Stan badań nad nauczaniem domowym dzieci polskich od XVIII do początków XX wieku w polskiej historiografii = The current state of research on homeschooling of polish children since the 18th century until the beginning of the 20th century in the polish historiography
Krzysztof Jakubiak
s. 13-27
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Krzysztof Jakubiak, Stan badań nad nauczaniem domowym dzieci polskich od XVIII do początków XX wieku w polskiej historiografii = The current state of research on homeschooling of polish children since the 18th century until the beginning of the 20th century in the polish historiography, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 13-27
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370832, author = "Krzysztof Jakubiak", title = "Stan badań nad nauczaniem domowym dzieci polskich od XVIII do początków XX wieku w polskiej historiografii = The current state of research on homeschooling of polish children since the 18th century until the beginning of the 20th century in the polish historiography", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 13-27, }
Dom czy szkoła? : wady i zalety nauczania domowego i szkolnego na ziemiach polskich w II połowie XIX i na początku XX wieku = School or home? : the advantages and disadvantages of homeschooling and school education on the Polish territory in the second half of the 19th and early 20th century
Monika Nawrot-Borowska
s. 29-53
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Monika Nawrot-Borowska, Dom czy szkoła? : wady i zalety nauczania domowego i szkolnego na ziemiach polskich w II połowie XIX i na początku XX wieku = School or home? : the advantages and disadvantages of homeschooling and school education on the Polish territory in the second half of the 19th and early 20th century, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 29-53
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370833, author = "Monika Nawrot-Borowska", title = "Dom czy szkoła? : wady i zalety nauczania domowego i szkolnego na ziemiach polskich w II połowie XIX i na początku XX wieku = School or home? : the advantages and disadvantages of homeschooling and school education on the Polish territory in the second half of the 19th and early 20th century", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 29-53, }
Edukacja muzealna dla dzieci : alternatywne przestrzenie = Museum education for children : alternative spaces
Renata Pater
s. 55-76
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Renata Pater, Edukacja muzealna dla dzieci : alternatywne przestrzenie = Museum education for children : alternative spaces, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 55-76
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370854, author = "Renata Pater", title = "Edukacja muzealna dla dzieci : alternatywne przestrzenie = Museum education for children : alternative spaces", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 55-76, }
Perché Montessori oggi? : why Montessori today?
Paola Trabalzini
s. 77-89
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Paola Trabalzini, Perché Montessori oggi? : why Montessori today?, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 77-89
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370855, author = "Paola Trabalzini", title = "Perché Montessori oggi? : why Montessori today?", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 77-89, }
Czy montessoriański przedszkolak stanie się kreatywnym nastolatkiem? : doświadczenia średniego dzieciństwa a postawa twórcza adolescentów = Will a Montessori preschooler become a creative teenager? : middle childhood experience and creativity in adolescence
Izabela Osmańska
Iwona Sikorska
s. 91-108
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Iwona Sikorska, Izabela Osmańska, Czy montessoriański przedszkolak stanie się kreatywnym nastolatkiem? : doświadczenia średniego dzieciństwa a postawa twórcza adolescentów = Will a Montessori preschooler become a creative teenager? : middle childhood experience and creativity in adolescence, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 91-108
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370856, author = "Iwona Sikorska, Izabela Osmańska", title = "Czy montessoriański przedszkolak stanie się kreatywnym nastolatkiem? : doświadczenia średniego dzieciństwa a postawa twórcza adolescentów = Will a Montessori preschooler become a creative teenager? : middle childhood experience and creativity in adolescence", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 91-108, }
Edukacja domowa – pięć najczęściej stawianych pytań = Homeschooling - five frequently asked questions
Kinga Wenklar
s. 109-117
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Kinga Wenklar, Edukacja domowa – pięć najczęściej stawianych pytań = Homeschooling - five frequently asked questions, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 109-117
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370857, author = "Kinga Wenklar", title = "Edukacja domowa – pięć najczęściej stawianych pytań = Homeschooling - five frequently asked questions", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 109-117, }
Edukacja muzyczna w systemie pedagogicznym Marii Montessori w teorii i praktyce = Music Education in the Montessori educational system in theory and practice
Barbara Surma
s. 119-132
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Barbara Surma, Edukacja muzyczna w systemie pedagogicznym Marii Montessori w teorii i praktyce = Music Education in the Montessori educational system in theory and practice, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 119-132
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370858, author = "Barbara Surma", title = "Edukacja muzyczna w systemie pedagogicznym Marii Montessori w teorii i praktyce = Music Education in the Montessori educational system in theory and practice", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 119-132, }
Fascynacja współczesną literaturą dziecięcą – o książce Krystyny Zabawy : recenzja książki: Krystyna Zabawa, "Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej", Wydawnictwo Ignatianum, Kraków 2013
Krystyna Gąsiorek
Krystyna Zabawa (aut. dzieła rec.)
s. 133-137
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Krystyna Gąsiorek, Fascynacja współczesną literaturą dziecięcą – o książce Krystyny Zabawy : recenzja książki: Krystyna Zabawa, "Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej", Wydawnictwo Ignatianum, Kraków 2013, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 133-137
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370859, author = "Krystyna Gąsiorek", title = "Fascynacja współczesną literaturą dziecięcą – o książce Krystyny Zabawy : recenzja książki: Krystyna Zabawa, "Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej", Wydawnictwo Ignatianum, Kraków 2013", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 133-137, }
O rozwój duchowości małego dziecka : recenzja książki: Lidia Marszałek, "Duchowość dziecka. Znaczenie – perspektywy - konteksty w pedagogice przedszkolnej", Warszawa 2013
Zbigniew Marek
Lidia Marszałek (aut. dzieła rec.)
s. 139-141
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Zbigniew Marek, O rozwój duchowości małego dziecka : recenzja książki: Lidia Marszałek, "Duchowość dziecka. Znaczenie – perspektywy - konteksty w pedagogice przedszkolnej", Warszawa 2013, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 139-141
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370860, author = "Zbigniew Marek", title = "O rozwój duchowości małego dziecka : recenzja książki: Lidia Marszałek, "Duchowość dziecka. Znaczenie – perspektywy - konteksty w pedagogice przedszkolnej", Warszawa 2013", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 139-141, }
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna : recenzja książki: "Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców nowego wieku" red. Eugeniusz Bielicki i Mieczysław Ciosek, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012
Aneta Kamińska
Eugeniusz Bielicki (aut. dzieła rec.)
Mieczysłw Ciosek (aut. dzieła rec.)
s. 143-144
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Aneta Kamińska, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna : recenzja książki: "Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców nowego wieku" red. Eugeniusz Bielicki i Mieczysław Ciosek, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 143-144
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370861, author = "Aneta Kamińska", title = "Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna : recenzja książki: "Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców nowego wieku" red. Eugeniusz Bielicki i Mieczysław Ciosek, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 143-144, }
Edukacja domowa jako jedna z ofert kształcenia : sprawozdanie z konferencji w Zielonej Górze
Monika Nawrot-Borowska
s. 145-147
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Monika Nawrot-Borowska, Edukacja domowa jako jedna z ofert kształcenia : sprawozdanie z konferencji w Zielonej Górze, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 145-147
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370862, author = "Monika Nawrot-Borowska", title = "Edukacja domowa jako jedna z ofert kształcenia : sprawozdanie z konferencji w Zielonej Górze", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 145-147, }
Komisja Edukacji Narodowej : ludzie i dzieło w dialogu pokoleń : sprawozdanie z konferencji w Krakowie 14-15 X 2013 r.
Beata Topij-Stempińska
s. 149-151
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Beata Topij-Stempińska, Komisja Edukacji Narodowej : ludzie i dzieło w dialogu pokoleń : sprawozdanie z konferencji w Krakowie 14-15 X 2013 r., Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 149-151
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370863, author = "Beata Topij-Stempińska", title = "Komisja Edukacji Narodowej : ludzie i dzieło w dialogu pokoleń : sprawozdanie z konferencji w Krakowie 14-15 X 2013 r.", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 149-151, }
Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla grupy mieszanej wiekowo
Katarzyna Róg
s. 153-161
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Katarzyna Róg, Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla grupy mieszanej wiekowo, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 153-161
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370864, author = "Katarzyna Róg", title = "Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla grupy mieszanej wiekowo", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 153-161, }
Dziecko alergiczne w przedszkolu Montessori
Ewa Barbara Gutowska
s. 163-169
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Ewa Barbara Gutowska, Dziecko alergiczne w przedszkolu Montessori, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 163-169
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370865, author = "Ewa Barbara Gutowska", title = "Dziecko alergiczne w przedszkolu Montessori", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 163-169, }
"Wszystkich uczniów łączy jedna wspólna cecha: każdy jest inny" : z wizytą w Szkole Podstawowej Nr 27 w Krakowie
Anna Marcinkowska
Joanna Parda
s. 171-178
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Joanna Parda, Anna Marcinkowska, "Wszystkich uczniów łączy jedna wspólna cecha: każdy jest inny" : z wizytą w Szkole Podstawowej Nr 27 w Krakowie, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 171-178
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370866, author = "Joanna Parda, Anna Marcinkowska", title = ""Wszystkich uczniów łączy jedna wspólna cecha: każdy jest inny" : z wizytą w Szkole Podstawowej Nr 27 w Krakowie", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 171-178, }
Edukacja alternatywna : zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN "WOM" w Częstochowie i jej filii
Agata Arkabus
s. 179-185
Pełny tekst
Zacytuj
Udostępnij
Czysty tekst
Pobierz cytat
Agata Arkabus, Edukacja alternatywna : zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN "WOM" w Częstochowie i jej filii, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , 2013, , 4, s. 179-185
BibTeX
Pobierz cytat
@Article{370867, author = "Agata Arkabus", title = "Edukacja alternatywna : zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN "WOM" w Częstochowie i jej filii", year = 2013, volume = , number = 4, journal = Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli , pages = s. 179-185, }